abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188918966
Hier eten ze (en de oudste al bijna 6 jaar) gewoon een droge cracotte zonder beleg. Misschien kan je gewoon een pak daar neerzetten, Nolita :)

Op de opvang krijgt peuter bij ons wel een cracotte met beleg, maar thuis eten ze het nog steeds zonder.

Die plekjes zien er trouwens uit als de eczeemplekjes die mijn oudste af en toe heeft, Nolita.
pi_188921143
Hier worden droge cracottes ook nog steeds verslonden alsof het het lekkerste is wat er bestaat _O- bij vanalles wil hij saus of beleg, maar cracottes zijn kennelijk de hemel als ze droger dan droog zijn :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188922546
Ah, cracotte. Ik zal dat eens een keer gaan proberen. Soms zijn boterhammen zo'n drama (zeker 's ochtends).

Hier gaat de piemelpraat weer verder: "Mama, nu heb ik weer een baby-piemel" :{
(hij was weer slap geworden in het bad)
Ik heb nog nooit in mijn leven zo vaak over piemels gepraat als de laatste tijd, en ook niet verwacht dat ik ooit zo veel over dat ding zou moeten nadenken.
pi_188923303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 10:34 schreef Adrian4 het volgende:
Ah, cracotte. Ik zal dat eens een keer gaan proberen. Soms zijn boterhammen zo'n drama (zeker 's ochtends).

Hier gaat de piemelpraat weer verder: "Mama, nu heb ik weer een baby-piemel" :{
(hij was weer slap geworden in het bad)
Ik heb nog nooit in mijn leven zo vaak over piemels gepraat als de laatste tijd, en ook niet verwacht dat ik ooit zo veel over dat ding zou moeten nadenken.
:D

Hier hebben we die fase tot nu toe geskipt, geloof ik.

Jongens, ik heb nog maar een week een peuter. Ik geniet zo van hem nu, hij kan zo ongelofelijk spelen, heeft de leukste uitspraken en wordt steeds knuffeliger....
pi_188923737
Nolita, Ysje heeft dat soort bultjes ook, al heel lang. Vaak bij knieholte, binnenkant van zijn dijbeen, bovenkant van luier. Het is toch een irritatie van de huid, niet echt eczeem al jeukt het wel een beetje. Ik smeer er altijd zinkzalf op. Dat helpt wel.

Daarover gesproken: Ysje heeft zo'n gekke 'gewoonte' ontwikkeld. Hij krabt zichzelf in zijn nek, echt heel hard, tot bloedens toe. Maar hij doet dit vooral/alleen op het kdv. Als hij zoals in de zomervakantie twee weken bij ons is, dan zitten er geen krassen. Hij ging weer naar het kdv en hupsakee. Op het kdv zeggen ze dat ze niet zien dat hij het doet. Ik vermoed dat hij het vooral doet als hij in bed ligt, omdat ik het thuis ook eens heb gezien. Ik vind het een rottig idee dat hij dit wellicht doet uit stress. Hij heeft het echt wel naar z'n zin op de opvang, maar ik kan niet goed verklaren waarom hij het anders doet. Uiteraard letten we altijd op of er geen labeltjes in z'n kleren zitten die jeuken, dus dat kan het niet zijn. Er zit ook geen eczeem of bultjes op die plek.

Wat betreft het tellen. Ja, bij oudste vaak gedaan, maar zij wordt er altijd extreem boos van. Dus het werkt hier vooral averechts. maar uit frustratie gebeurt het natuurlijk toch wel eens, als ze niet luistert. Bij Ysje is het (tot nu toe, afkloppen! :') ) helemaal niet nodig. Als ik bijv tegen hem zeg: We gaan zo weg uit de speeltuin, dan roept hij meteen dag en loopt weg. :D . Ook op de opvang of bij anderen gaat dat zo. Van de oudste ben ik daarin ook heel anders gewend. Die wilde vanaf haar tweede altijd uitgebreid knuffelen met kdv-leidsters bij het afscheid. Maar Ysje zwaait, roept met een beetje geluk nog dag en wegwezen. Soms moet hij op ons wachten. :P .
Dat ik hem af en toe wel krijsend onder de arm moet nemen, is vooral omdat hij bij oversteken en drukke kruispunten toch altijd overtuigd is dat hij helemaal zelf en zonder handje te geven wel kan bepalen wanneer hij kan oversteken en de weg op rennen. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 13 september 2019 @ 12:23:56 #56
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188924101
Krijgt hij daar misschien een slaapzak aan die irriteert?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188925855
Dezelfde slaapzak die hij thuis ook heeft. Of had, want sinds twee weken slaapt hij onder een dekbedje. Ook weer een tijdperk voorbij. :o . De slaapzak is niet van een kriebelstof, dus lijkt me niet. Of ze moeten hem stiekem een andere aandoen? Ik zal eens vragen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 13 september 2019 @ 15:31:35 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188926616
Gek dan, dat krabben. Kunnen ze hem niet even in de gaten houden rond het in slaap vallen, of zijn nek wat invetten vantevoren? Zou je hier weer een formulier voor moeten tekenen trouwens...

Jacob ligt sinds deze week ook onder een dekbed :D . Alleen bij mij, elders nog slaapzakken. Het boeit hem niet maar ik vind het wel een leuke stap. En hij kan bijna uit bed klimmen. Hopelijk duurt het nog even maar de komende maanden moet de zijkant er dus af en dat klimmen zie ik hem toch liever doen zonder slaapzak.

Hij is dus bijna 4 Jagär? Wat groot al! Fijn dat het zo goed met hem gaat.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188926643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:D

Hier hebben we die fase tot nu toe geskipt, geloof ik.

Jongens, ik heb nog maar een week een peuter. Ik geniet zo van hem nu, hij kan zo ongelofelijk spelen, heeft de leukste uitspraken en wordt steeds knuffeliger....
Wat fijn dat hij zo lekker in zijn vel zit en jij ervan geniet!
Is hij al bezig met zijn verjaardag?

Emmy is vandaag voor het eerst naar haar nieuwe psz geweest en wat vond ze het spannend! Maar ik zag toen ik haar haalde meteen aan haar snoetje dat het goed zat. Ze heeft zelfs al gepraat tegen de juffen, terwijl ze op haar vorige psz bijna niks zei en verlegen bleef.
  vrijdag 13 september 2019 @ 22:02:51 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188933244
Wat fijn Arja! Ik herinner me dat je vertelde dat ze weleens wat verlegen kan zijn bij de psz. Extra fijn dat het nu zo gaat dan.

Ik zit nu mijn vriend ff een paar dagen op vakantie is echt met opvang in mijn maag. En eigenlijk altijd moet ik een mouw passen aan dingen, elke week weer. Dat geeft veel onrust. Hoe graag ze het ook willen, mijn ouders kunnen gewoon geen structurele opvang bieden en deze week is echt hels. Ik word volgende week maandag geopereerd en zal een maand niet werken. Voor die tijd dus alles afronden op werk + wat nieuwe ontwikkelingen op werk-gebied + vriend op vakantie en ouders die het 'druk' hebben met de pedicure en dat soort activiteiten :N Druk is een perceptie, I know, maar ik ben er klaar mee. Intussen maak ik me alleen maar zorgen of mijn rug het überhaupt wel houdt tot volgende week maandag.

Veel vrienden willen helpen en zo gaat Max een beetje van hot naar her. Ik merk deze dagen echt dat hij extra aan me hangt om die reden - of ik niet weg wil gaan etc. Vannacht ook badend in zweet wakker: mama, je moet bij mij blijven! We hebben de rest van de nacht lekker naast elkaar geslapen btw O+

Goed. Vanmorgen heb ik dus alles maar gelaten voor wat het was en zijn we richting een boerderij met tractors gefietst en hebben we een heerlijk dagje gehad. Maar goed, dit was dus eigenlijk een (o zo nodige) werkdag.

Verder alles goed B:)B
pi_188933341
Oh quoi, moeilijk is dat... Zeker als jij diegene bent met een flexibel beroep en je dus altijd aanpast. Hoe lang is je vriend op vakantie? Slechte timing met je operatie!

@Arja, ja, hij is er enorm mee bezig. Heeft een hele lijst met dingen die hij automatisch kan als hij vier is (neus snuiten, billen afvegen, kaarsjes uitblazen, fietsen, Engels praten, etc), wil wel honderd cadeautjes en een chocoladetaart.. O+
pi_188933901
@Franny_G wassen ze de slaapzakken op de opvang? Misschien met een wasmiddel waar hij een beetje allergisch op reageert?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188933971
Quoi, ik herken dat wel. Ik heb heel veel pijn en ben van de week op het werk volledig ingestort naar huis gegaan en L is ook al weken op mij gefocust. Hij voelt dat het niet lekker met mij gaat. Dat hij even van hot naar her moet is heel rot maar uiteindelijk komt het goed. Kan je op de opvang geen extra dagen bijkopen? Of wil je dat niet?

En werk is werk, wat niet kan dat kan niet en is niet het einde van de wereld.

Mijn leidinggevende was heel lief, begreep dat het soms moedeloos is omdat de pijn niet 'eindigt' en omdat ik niet weet hoe het verloop is. Zal het nog slechter gaan? En dat vreet al heel veel energie. Een afspraak voor de fysio maken was al te veel energie, want geen idee wanneer ik dat zou moeten doen want dan moet l ergens heen of moet man s avonds thuis zijn en ik weet ook niet wanneer dat kan. Leidinggevende bood aan om mijn dag korter te maken zodat ik daarvoor of daarna naar de fysio kan als l naar de opvang is. De uren heb ik wel, dus dat is heel fijn.
pi_188938296
Quoi en Nazil, wat zwaar. Quoi, hopelijk verloopt de operatie goed! En Nazil, wel fijn een begripvolle leidinggevende. Sterkte voor jullie. :*

Ik schreef niet veel en actief mee en hij gaat al vier weken fulltime naar school maar wij hebben nu officieel een kleuter dus ik zwaai hier gedag. Tot over 7 maanden :W .
pi_188938349
Quoi en Nazil, het is heftig en zwaar als je zoveel pijn hebt en je lijf werkt niet mee... zeker icm een kleine.

Ik ben sinds vorige week begonnen met antidepressiva, zit met een burnout thuis en kwam er niet meer uit zonder hulp... maar de eerste dagen ben ik daar echt beroerd van geweest, veel paniekaanvallen en duizelig enz, en dat was ook vet onhandig met 2 kinderen... de oudste moet toch naar school en James naar psz 2x in de week en dan mis ik ook wel die partner die even bij kan springen.
(Gelukkig kwamen mn ouders af en toe helpen zodat ik mijn bed in kon ) maar de kinderen hangen ook erg aan mij, vooral de oudste wil niks zonder mama ondernemen.

Quoi, alvast heel veel sterkte met de operatie.

Malteser gefeliciteerd met je kleuter! *O*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 14 september 2019 @ 09:31:01 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188938826
Oh het is eerder het hele opvangcircus icm een man op vakantie hoor. Die pijn is een stabiele factor iig :P

Nazil, klinkt heftig.

Groene snottebellentime has arrived btw :')
  zaterdag 14 september 2019 @ 09:32:39 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188938844
Jeutje GM ik lees nu even goed en dat klinkt als erg heftig zeg. Sterkte :*
pi_188939013
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 09:32 schreef Quoi het volgende:
Jeutje GM ik lees nu even goed en dat klinkt als erg heftig zeg. Sterkte :*
Komt wel goed :) ik had misschien ietsje eerder (een paar maand ofzo) toe moeten geven dat t niet meer zo goed ging en dat het me best heel zwaar valt af en toe... mja eigenwijs enz :X
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 14 september 2019 @ 10:17:45 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188939310
Dat toegeven is ook zo moeilijk.... en het kost stom genoeg eerst wat energie die je meestal niet hebt. Sterkte GM! En jij ook Nazil, zo lang pijn klinkt heftig. Mag ik vragen waar je last van hebt?

Opvanggedoe :X . Ik heb ook echt klem gezeten afgelopen zomer toen de bekende mensen op vakantie waren. En wat ik misschien nog wel lastiger vond: vrienden die altijd zeiden ‘vraag me in nood’ en nu als antwoord gaven misschien. Waarmee ze nee bedoelden. Daar kan ik niks mee!
Veel succes alvast met de operatie Quoi. Ik hoop dat het goed gaat verlopen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 10:20:59 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188939347
Ik kreeg net een filmpje van Jacob en zijn vader. Zo leuk om te zien dat hij daar precies dezelfde dingen uithaalt en grappig vindt als bij mij. En dat ze hun eigen dingen hebben, zoals ontbijten in pyjama en pas laat aankleden.

En ik heb 10 uur geslapen _O_ .
  zaterdag 14 september 2019 @ 10:22:46 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188939368
Nog gefeliciteerd met je kleuter Malteser!
pi_188939637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 10:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik kreeg net een filmpje van Jacob en zijn vader. Zo leuk om te zien dat hij daar precies dezelfde dingen uithaalt en grappig vindt als bij mij. En dat ze hun eigen dingen hebben, zoals ontbijten in pyjama en pas laat aankleden.

En ik heb 10 uur geslapen _O_ .
Heerlijk!!! ❤
S. 2014
J. 2016
pi_188939700
Van harte gefeliciteerd Malteser!
pi_188955889
Gefeliciteerd Malteser met je kleuter!

:* voor alle dames met fysieke of mentale struggles lijkt me zwaar in combinatie met 1 of meerdere kinderen. Dat het maar snel weer de goede kant op mag gaan!

Wat fijn om te zien lemijn van Jacob bij zijn vader. Is hij er vaak? En nu ook meer dan toen hij kleiner was ivm bv destijds of altijd hetzelfde geweest?

Bedankt nog voor de reacties op de foto. Inmiddels ben ik volledig overtuigd van eczeem.
Ze had er op die ene keer krabben al die weken geen last van; vannacht werd ze wakker en was bijna een uur ontroostbaar tot me opviel dat ze zo onrustig was met haar benen...jeuk dus!! (Zo stom dat we er toen pas aan dachten!) Het was best gezwollen en wat roder maar niets anders in huis dan vaseline. Toch is ze uiteindelijk weer in mijn armen in slaap gevallen en was ik 2 uur wakker. :O
Zojuist dus een eczeemcreme gehaald in de hoop dat deze de jeuk de komende dagen tegen gaat en dan dinsdag even laten beoordelen en advies door/van de huisarts.
  zondag 15 september 2019 @ 19:56:20 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188961798
Met het risico dat ik in herhaling val: op mild eczeem hoeft niet iets bijzonders. Eczeemcreme mag, maar alles zonder recept is feitelijk gewoon verzorgende creme. Dus nivea, bepanthen, of gewoon simpelweg vaseline: het kan per huid verschillen wat het beste werkt maar doet ongeveer hetzelfde, namelijk zorgen dat het minder droog is.
Zie ook hier: klik.

Nolita: hij is wel iets vaker bij zijn vader maar nog steeds meer bij mij. Naar ieders tevredenheid en Jacob vindt het overal fijn geloof ik. Hij is wel meer bezig met 'wie is waar', maar vooral omdat hij de woorden nu heeft. Zo lang we het af en toe vertellen is het prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')