abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:19:10 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189363565
Een spikkelkind :o
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is, gek zeg

En Quoi, de kinderstoel is hier al een maand of vier, vijf weg. Ze wil altijd op een stoel net als mama en papa zitten, ookal is dat op een kussen of op haar knieën.
Toen ze dat bleef volhouden hebben we lekker die kinderstoel de deur uit gedaan. Hoppa, ook weer weg *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189365350
Het is wel een foto met flits dus het ziet er iets ernstiger uit dan in daglicht, maar toch, het zit er natuurlijk wel. Ik verwacht een allergie misschien, maar waarvoor is dan de volgende grote vraag. Eerst maar eens afwachten wat de huisarts morgen zegt.

Grappig om te lezen over de kinderstoel; we hebben de babyset er nog in en zelf eten gaat nog niet gebeuren vanaf een gewone stoel. Net als bij FF komt ze dan niet echt boven tafel uit. Tussendoor mag ze wel op een gewone stoel zitten.
pi_189369424
Och, Simon zo ontzettend verkouden, zijn neus zit helemaal dicht. Eten gaat met veel gehijg, omdat ie niet kan ademen door zijn neus. Het leverde wel een grappig moment op. Ik zei "wat zit je neus verstopt, hè?" Antwoordt Simon: "waar is ie dan?"

:D :D :D
  donderdag 10 oktober 2019 @ 21:22:20 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189370922
Heerlijk, die spraakverwarring. Ik zei voor de grap gister "papa is de baas hier in huis" wat natuurlijk niet op waarheid is berust :+ , waarop Max antwoordde: "ja, papa moet heel veel hondjes uitlaten!" :D

Nolita, succes weer bij de huisarts. Voor je huisarts is het nuttige info dat het niet werkt. Heb je al wat weggelaten, zoals bepaalde zeep of smeersels (naast je receptje)?
pi_189371974
Oh hilarisch om te lezen inderdaad die praatjes! :D Zo grappig!

Nog niets bewust weggelaten nee; gebruikte al parfum- en zeepvrije wasgel. Wel nog maar 2x per week douchen i.p.v. 2-3x en badolie toegevoegd om de huid vetter te houden. Ben benieuwd morgen idd. Ik grapte al dat ze allergisch is voor de koelzalf. :X
  donderdag 10 oktober 2019 @ 23:00:31 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189374121
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:00 schreef Nolita het volgende:
Oh hilarisch om te lezen inderdaad die praatjes! :D Zo grappig!

Nog niets bewust weggelaten nee; gebruikte al parfum- en zeepvrije wasgel. Wel nog maar 2x per week douchen i.p.v. 2-3x en badolie toegevoegd om de huid vetter te houden. Ben benieuwd morgen idd. Ik grapte al dat ze allergisch is voor de koelzalf. :X
Ik heb als peuter bijna in het ziekenhuis gelegen omdat ik allergisch bleek voor paracetamol, die mijn moeder me gaf omdat ik zo ziekig werd. En steeds erger, ondanks paracetamol :+

Maar gaan we even niet vanuit nu natuurlijk. Ik hoop dat je er snel achter bent iig wat het is, en onschuldig iets graag ;)

Die spraakverwarring is heerlijk ja. Wij hadden het laatst over een mouw. Zat ze me vreemd aan te kijken en vroeg waar de poes van de buurvrouw dan was.

Of op de fiets, toen ze nog voorop zat in stoeltje. Ik vroeg 'bel maar even', zette ze haar hand tegen haar oor en zei 'hallo oma, met Miep! Doei!' _O-
pi_189381159
De huisarts gaat toch gewoon uit van eczeem. Dus de bekende ‘leefregels’ mee gekregen. Zij adviseerde ook eucerin, maar had het over ph5. Iemand daar nog ervaring mee?
Heb beiden maar besteld. Van ph5 waren kleinere verpakkingen te krijgen, kan ik ze vergelijken :)
Ben heel benieuwd of het effect gaat hebben.

[ Bericht 35% gewijzigd door Nolita op 11-10-2019 14:52:32 ]
pi_189382122
Waar heb je dat besteld Nolita? Toen wij Eucerin gingen bestellen online, hebben we dat via een site gedaan waar de prijzen aanzienlijk lager waren (¤ 30 korting tov prijs bij apotheek, dat is de moeite :)).

https://www.mijnhuidonline.nl/eucerin/
pi_189383202
Bij precies die site ben ik ook uitgekomen en heb ik besteld. :)
pi_189386381
Fijn! Hopelijk helpt het!
Wij zijn ook al weer aan het smeren. Nu we de kachel deze week voor het eerst weer aan hebben, merken we meteen dat Simon schrale wangetjes krijgt en zijn beentjes worden ook al weer iets ruwer.

Hij is ondanks zijn stevige verkoudheid, flinke hoestbuien, continue loopneus en benauwdheid toch zo lief en vrolijk O+

Drinken bij mij gaat ook slechter doordat ie niet kan ademen door zijn neus, al een paar dagen max. 30-60 seconden per kant. Hopelijk knalt mijn productie niet blijvend omlaag :{ .
pi_189397468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:15 schreef FlyingFish het volgende:

Wij hebben juist een paar weken geleden triptrap stoelen gekocht. Hier zitten ze daar dus heel graag in, want nieuw! Op een gewone stoel zitten ze echt nog veel te laag, als ze daar op hun billen op zitten steekt het hoofdje net boven de tafel uit. Kleuter zit ook nog steeds op een kinderstoel, alleen een standje lager dan zijn zusjes.
Kleuter en peuter zitten allebei graag op de triptrapps. Ik vind ze nog steeds handig, ook omdat onze eetkamerstoelen vrij groot/lomp zijn.

Wat betreft gewicht is het zo grappig hoe anders het kan zijn he. Ik heb een bijna zesjarige die de 20 kilo nog niet eens aantikt. Zij zit nu op 17,5. En Ysje weegt 14,5, al is dat voor zijn leeftijd en lengte (93 cm) vrij gemiddeld. Ruim drie jaar leeftijdsverschil levert drie kilo in gewicht op. :D .

Weinig drinken is best lastig om los te laten, vind ik. Hier helpt het toch het meest om het dan vaak aan te bieden, even aan herinneren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189418085
Weinig eten vind ik ook minder "erg" dan weinig drinken. Dat laatste is sneller schadelijk :Y ik duw de kaptein op dagen dat hij weinig drinkt gewoon een paar keer zn beker in de hand, of ik herinner hem er door de dag een paar keer aan dat hij even wat moet drinken. Vaak vergeet hij het omdat hij helemaal in zn spel zit :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189426321
Qua eten, hier kan het per dag verschillen. Gisteren at Jewel bijna niks, klaagde de hele dag over verkouden zijn en buikpijn hebben. Zelfs haar toetje sloeg ze af, als ze dat doet dan weet je zeker dat ze niet lekker is. 's Avonds wilde ze dan wel weer een snoepje, en toen ik aangaf dat zieke kinderen geen snoepjes eten zei ze wijsneuzig: maar ik ben niet meer ziek hoor, ik ben beter. Mag ik nu een snoepje alsjeblieft? :')

Wij hebben twee kinderstoelen, de stokke steps voor Vlokje en de stokke tripp trapp voor Jewel. De Steps gaan we deze week weg doen, Vlokje schuift dan door naar de tripp trapp en Jewel mag op een gewone stoel. Dat wil ze zelf al heel lang, maar ze is nog niet lang genoeg om goed bij de tafel te kunnen. Ik beloof haar al een tijdje dat als ze 3 is, ze op een grote stoel mag. Over drie weken wordt ze dus 3, nu moet ik wel. :') Als oplossing heb ik gisteren een babyjem zitverhoger gekocht voor haar, feitelijk gewoon een overpriced vierkant kussen maar dan van materiaal dat je makkelijk schoon kan maken.

Vorige week hadden we de opvang te horen gekregen dat Jewel moeilijk tot spel komt en veel bezig is met het observeren van andere kinderen. Ze staat erbij en kijkt ernaar dus.. Dat doet ze al sinds ze baby is maar ik dacht dat het beter was geworden op de opvang omdat ik er niets meer over hoorde. Dat bleek helaas niet het geval. Vandaag hebben ze haar ander speelgoed aangeboden, magneet stukken waar je mee kan bouwen. Ik kreeg vanmorgen meteen al foto's doorgestuurd en een berichtje dat ze er een vrachtwagen van had gebouwd en het leuk vond. Een enorme geruststelling voor mij dus, ze speelt weliswaar alleen maar ze komt in ieder geval tot spel O+
pi_189428105
Lastig is dat he Schanu, dat spelen en samen spelen? Je kunt ze niet dwingen om iets te gaan doen wat jij zo graag zou willen.

Wij zijn terug van vakantie. Een week vol zon, zee en zwembad. Nu de schone taak om ze weer terug in het ritme te krijgen.

Eenvakantiekiekje:

[ Bericht 47% gewijzigd door Adrian4 op 14-10-2019 13:23:19 ]
pi_189428260
Wat een heerlijke foto Adrian O+ O+
pi_189430587
Adrian wat een fijne foto, die armpjes :D O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:36:27 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189431119
Wat een toffe foto zeg!

Na een druk weekend een kind met koorts hier. Bummer, daar gingen de leuke plannen van vandaag.
Probeerde toch even boodschappen met haar te doen maar toen ze eenmaal in de auto zat ging ze huilen en vertelde ze dat ze graag naar bed wilde.
Dat zegt ze nooit in goeie doen, dus hoppa lekker in haar bedje ingestopt O+

Ben alleen benieuwd hoe vannacht gaat dan :X
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:43:34 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189432984
Besmettelijk voorleesontbijtje gister Molo :+ Ik heb Max moeten ophalen van het kdv omdat hij ziek was. En net toen hij een beetje opknapte vanmiddag, stortte ik een beetje in. Zelfde snot- en slijmellende en een rug die afgelopen weekend ook een beetje té vond.

Beterschap voor Mieplarf.

Kijk dan toch eens die zomerse foto’s Adrian O+ Ergens doe ik gewoon iets verkeerd. Wat heerlijk!
pi_189433985
Schanu Emmy observeert ook nog veel en zuigt alles op als een spons volgens de juf van de psz. Vorige keer bij het ophalen vertelde de juf dat Emmy voor het eerst echt lol maakte met een ander meisje bij de wc. Nu willen ze die twee wat vaker bij elkaar zetten met knutselen ofzo.

Adrian wat een heerlijke foto. Waar was je? Ik krijg alweer zin in de zomer daarvan. Onze eigen Zomervakantie was het helaas geen mooi weer. We overwegen in februari naar de zon te gaan, maar weet niet of dat financieel haalbaar is.

Beterschap voor Max en Miep. Q voorzichtig met die rug }:|

Emmy is sinds vorige maand overdag zindelijk en ze heeft nu ook een paar keer op de wc gepoept (eerder deed ze dit s avonds of s ochtends in haar luier).
‘S nachts heeft ze regelmatig maar niet altijd een droge luier. Wanneer maakten andere moeders hier de stap naar hun kinderen zonder luier ‘s nachts?
Ik heb tegen Emmy gezegd dat zij zelf mag zeggen wanneer ze dat wil proberen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:56:14 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189434332
Als ze gaat plassen voor het naar bed gaan mag ze zonder luier, gaat dan ook prima.
Maar wil ze niet, dan moet ze een luier om. Redelijk vaak is ,d dan wel droog maar geen zin om risico te lopen.
Gaat beetje half half nu hier.
Ze vindt een luier wel voor baby's dus het zal vast binnenkort wel goed gaan, helemaal luierloos

Fijn dat ze los komt op de PSZ, heerlijk blij en trots kun je dan zijn hè? ^O^

Ik heb mevrouw (ze had ineens een groeispurt) nu voor het eerst zelf kleding laten uitkiezen op mijn laptop. Fantastisch waar je dan op uit komt.
Ik had uiteraard wel een voorselectie gemaakt, maar ging top. Ze is nu superblij met haar nieuwe winterjas, en heeft ook een T-shirt met een spin erop, een bloemetjeslegging, een roze corduroy broek (stof net als mama O+ Ik had net een rode gekocht) en een eenhoorntrui.
Top _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Molo op 14-10-2019 21:43:10 ]
pi_189435547
Heerlijke foto Adrian! O+

Beterschap voor max en miep. Hoe gaat het nu met je rug quoi? Niet te hard van stapel lopen!

Zindelijkheid lijkt hier nog ver weg. Af en toe een plasje op het potje, maar dat is alles. Volgens mij kan ze wel bewust plassen (dat zie ik op het potje gebeuren), maar voelt ze het niet aankomen. Zo kwam ze laatst uit bad en was zich aan het afdrogen, zegt ze opeens ojee mama terwijl ze aan het plassen was. Het potje stond 1 meter verder.

Leuk dat ze zelf kleren kon kiezen molo! Ik zou ook een voorselectie doen. Dat doe ik nu soms met vriend als ik niet kan kiezen. :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:34:51 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189436310
Wat geniaal, dat zelf kleren uitkiezen _O_ .

En wat een fantastische foto Adrian! Heerlijk, ik wil acuut ook naar de zon.

Ik kan niet meepraten over zindelijkheid en gelukkig al een week ook niet over ziek zijn. Wij gaan gewoon lekker steady hier. Morgen weer een dagje met de auto's spelen samen ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189436897
Ik heb bij S. gewoon een keer geprobeerd, want die luiers waren echt nooit droog. Nu doen we hem ooit nog een luier aan als we vermoeden dat hij heel moe is of spanning heeft. Die zit dan ook gegarandeerd vol.
Ongelukjes hebben we tot nu toe nog niet veel gehad gelukkig.

Leuk is dat, Molo! Ik heb afgelopen week nog lekker zelf besteld, maar ben wel benieuwd wat S. er van vindt.
Voor Mijm heb ik een spijkertuinbroek gekocht, ik hoop zo dat die gaat passen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189436910
Adrian, die foto is wel echt fantastisch!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189440939
Molo, beterschap voor je zieke meisje, hoe ging de nacht? En wat leuk dat ze haar eigen kleding heeft uitgezocht O+

Quoi, ook beterschap voor Max.

Arja, Jewel is nu sinds ongeveer een half jaar zindelijk overdag, maar met de nachten zijn wij nog niet begonnen. We hebben nogal wat problemen (gehad) met haar slapen dus slaap is voor mij heilig geworden, en ik ben te bang dat het ten koste zal gaan van die slaap. Ze vraagt er ook nog niet zelf om, dus ik wacht er nog even mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')