abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189295752
Wat leuk dat je er weer bent Madivi *O* Hoe gaat het met jou zelf?

Gaan je jongens straks naar dezelfde klas of verschillende klassen?
pi_189304851
Even een trots moment delen: vanavond ging Simon op het potje en deed hij naast een klein plasje ook een poepje (weliswaar heel klein, maar toch) :D O+

Hoe trots kun je zijn O+ O+
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:00:47 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189305512
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 00:01 schreef Madivi het volgende:
Hey allemaal, ik kom weer eens binnenvallen na een eeuwigheid. Ik probeer een beetje aan te haken!

Sterkte voor iedereen met slaap perikelen. Hier is het (met één van beide) snachts ook nog vaak gespook. Vooral sinds het zindelijk zijn. Hij gaat snachts nog plassen en dan is er altijd wel wat (broek zit niet lekker, deken los, knuffel kwijt). En als ze dan wel eens beide doorslapen lig ik alsnog vaak wakker omdat ik hem ieder moment verwacht. |:(

Herken ook de grotere jongens kleding uitdaging. Hier slagen we wel goed bij Next Direct, Zara, St.Oliver, Tumble, Name it. H&M en Zeeman voor de basics.

Wij zitten alweer op het laatste half jaar voor de basisschool. Ik zie ze ook met de dag wijzer worden, steeds meer echte individuen en toch ook zo'n twee-eenheid. O+ O+
Wat leuk om iets van je te lezen! En fijn dat alles goed gaat met de jongens :)

@LeSage, geen schade?

@TolstoiFan, wat knap! Hier draait meneertje nog steeds dikke drollen onder de douche :') en plast zijn luiers vol. Ik kan er momenteel ook even de energie niet insteken, dus het komt wel wanneer het komt.

Ik vind het ineens zo hard gaan :o Ik was vanmiddag een stuk wandelen met Max (in de buggy that is, kwam die ook weer eens van pas) in de zeikregen. Even kijken bij de hardloopwedstrijd waar zijn vader aan mee deed en erna even langs de kinderboerderij. Het was zo gezellig. Die babbel ging maar door en op de terugweg werd er heel hard gezongen zelfs: een combi van "we zijn er bijna" en "het regent, het regent" O+
pi_189306189
Mijn heeft vandaag ook zo hard gezongen toen we gingen winkelen. In de stromende regen en hij bleef maar gezellig. Geen last dus.

Helaas kreeg S. net tot 2 keer toe heel hard een speelgoedautootje tegen zijn hoofd aan gemept door Mijm. Hij werd compleet hysterisch, ging helemaal door het lint en kalmeerde pas weer na een half uur. Vervolgens voelden we in bed een dikke bult op zijn achterhoofd ;(
Ze kunnen zo lief zijn voor elkaar, maar soms....

Tolstoi, wat knap!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189312882
Tolstoi, wat knap van Simon!

LeSage, heel herkenbaar dat ze af en toe letterlijk op elkaar inslaan. Gebeurt ook wel eens tussen mijn meiden, waarbij Vlokje vaak wel het onderspit delft omdat ze de jongste is :N

Wij zijn vorige week op rondleiding geweest bij een potentiële basisschool voor Jewel, een Jenaplan school. Volgende week gaan we een kijkje nemen bij een goed aangeschreven openbare basisschool. Ze moet nog 3 worden (over 1 maand) maar dan komt het wel opeens heel dichtbij. Tijdens de rondleiding kwamen bij de 1e groep en daar bleef Jewel bij het poppenhuis hangen, toen we vroegen of ze mee ging zei ze dat ze wilde blijven spelen. Wij zijn vervolgens zonder haar verder gegaan terwijl ze daar met de kinderen ging spelen alsof ze er al jaren kwam, wat een fijn gevoel gaf dat O+
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:08:03 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189313397
Nou Schanu, ik zou dat heel serieus opvatten als een positief teken :Y Alle factoren kun je tegen elkaar opwegen, maar uiteindelijk gaat het ook om de sfeer die je kind oppakt. Ze voelde zich blijkbaar veilig en ok genoeg om lekker te gaan spelen.

Benieuwd hoe de andere school bevalt!
pi_189318295
Om even een smakelijk onderwerp aan te snijden :Y)

Wat is de consistentie van de ontlasting van jullie peuters?
Simon heeft bijna altijd wekige, brijige diarree-achtige (maar niet waterig) poep.
Hij groeit verder goed, dus echt zorgen maak ik me niet, maar vroeg me na weer eens een overlopende poepluier of die consistentie normaal is.
pi_189318523
Hier afwisselend harde keutels en dunne (niet waterdun) poep :Y ligt hier heel erg aan hoeveel vezels hij eet en wat ie drinkt.

Oh en tanden :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189319227
Hee @Madivi, leuk om van je te lezen! Wat fijn dat het zo goed gaat met je jongens O+

@Schanu: wat goed joh, bijzonder dat ze zich zo op haar gemak voelde gelijk al! Hebben jullie een voorkeur voor 1 van beide scholen of is het meer oriënteren?

Over poep: hier al even geen tanden/kiezengedoe meer en een goede eter, ik vind het nu eigenlijk gewoon net volwassenenpoep incl geur :X Maar tot een jaar geleden (nu 3,5) hier ook wisselend keutels en zachtere poep, dat laatste vooral bij tanden, verkoudheden, groeispurtjes en ander peuterongemak :)
pi_189320561
Dank allemaal voor het lieve welkom!

TolstoiFan, hier bleek dat een teken van bepaalde voedsel intolerantie te zijn. Ik ben gestopt met noten (dat aten ze vooral als pindakaas) en sindsdien is de ontlasting van m'n zoontje zo goed als normaal. Goede probiotica voor kinderen kan ook helpen om eea beter in balans te krijgen.

LeSage,och wat sneu. Herkenbaar ook het vallen (m'n kleinste heeft er zelfs een schedelbreukje aan over gehouden tijd geleden. 10 jaar van m'n leven toen hij ineens niet meer recht kon lopen, gelukkig goed gekomen). En ook die hardhandige ruzies, ik kan daar zo slecht tegen.

FF, hoe is t met jouw duo? Boys gaan naar het wijkschooltje met maar 1 klas per jaar. Sowieso wordt aangeraden om ze iig als kleuters samen te houden tegenwoordig (nvom heeft er wel eea over geschreven).

Met mij zelf gaat het zo zo, de afgelopen jaren hebben er wel in gehakt, de zorg alleen, ziekte ouders en zelf continu moe en /of ziek (wanneer houdt dat laatste eens op...).

Vandaag leuke dag gehad, de efteling. Wat een verschil met vorig jaar. Hele dag volgehouden en veel bewuster genoten. O+
  maandag 7 oktober 2019 @ 21:09:50 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189321627
Ik dacht dat die dunnige poep nog wel normaal is voor peuters. En ook dat borstvoeding het wat zachter dan gemiddeld kan houden, maar dat heb ik nooit kunnen terugvinden ergens. Maar virussen doen het zeker en aangezien veel peuters die als een ware estafette doormaken weet ik niet goed wat wat is eigenlijk.

Leuk van je te lezen Madivi! Het lijkt me pittig, twee van die kleine jongens alleen. Hoe is het nu met je ouders?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 oktober 2019 @ 21:39:40 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_189322247
Dunne/ zachte poep is sowieso beter dan harde poep. (Dan heb ik het dus niet over diarree ;)). Ook bij volwassenen. Maar het ligt een beetje aan je stofwisseling. Die van Noud is heel snel en die heeft al vlug 2 tot 4 van zulke luiers op een dag, terwijl hij niet bijzonder veel eet.
Mijn andere kind gaat veel trager, echt maar 1 keer per dag en altijd van die stevige drollen :')
disclaimer
  maandag 7 oktober 2019 @ 21:47:08 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189322435
Yep. Mijn kind gaat :') ook traag. Olifantenpoep is er niks bij. En 1x per dag, dus altijd fijn als je op pad gaat en hij is al geweest.
pi_189324692
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:29 schreef Madivi het volgende:
FF, hoe is t met jouw duo? Boys gaan naar het wijkschooltje met maar 1 klas per jaar. Sowieso wordt aangeraden om ze iig als kleuters samen te houden tegenwoordig (nvom heeft er wel eea over geschreven).

Met mij zelf gaat het zo zo, de afgelopen jaren hebben er wel in gehakt, de zorg alleen, ziekte ouders en zelf continu moe en /of ziek (wanneer houdt dat laatste eens op...).

Vandaag leuke dag gehad, de efteling. Wat een verschil met vorig jaar. Hele dag volgehouden en veel bewuster genoten. O+
Lekker, zo’n dagje Efteling! Geniet wat dat betreft nog maar even van het nog geen vier zijn ;)

Ik heb de special van het NVOM gelezen idd, wij kiezen ook voor samen in eerste instantie, maar hebben later nog wel de optie tot splitsing (hier zijn 2 a 3 klassen per 2 jaar, allemaal combi-klassen). Alleen bij twee-eiige jongens is die keuze wat minder vanzelfsprekend, maar fijn voor ze dat ze samen gaan.

De zorg alleen lijkt me sowieso al erg pittig, zeker als je ouders dan ook nog zorgbehoevende zijn. Gaan ze nog naar de andere opa en oma af en toe of kun je op een andere manier soms ff wat tijd voor jezelf pakken?

Met mijn meiden gaat het heel goed. Kwebbelen de hele dag door “Mama!! Papa kijk, mama is er” “Lala boekje afpakken *insert huil*”. Ze spelen vaak samen maar plagen elkaar net zo vaak (afpikken waar de ander mee speelt en dan hard wegrennen vooral) en ze zijn dol op de grote broer, die wordt enthousiast geknuffeld op het schoolplein en de hele dag door wordt gemeld dat hij op school is. Verder zijn ze momenteel gewoon heel leuk, samen maar ook los. En ik ben ook blij dat ze steeds zelfstandiger worden en we daardoor ook veel meer kunnen doen. Alleen boodschappen met twee loslopende peuters blijft een drama. (En als ik een winkelwagen pak is het ruzie maken wie waar mag zitten, wie de kar los mag maken, wie de aardappeltjes beet mag houden etc.).

Wij hebben overigens stevige brij poepers met vooral veel stukjes er in. Dat is dan wel weer een voordeel van een tweeling, ik heb altijd een controle persoon achter de hand. Als de een raar poept en de ander ook dan ligt het aan het eten, poept er maar 1 raar dan ligt het aan het lichaam.
pi_189336686
Dank voor alle poep-ervaringen. Stelt me toch weer wat geruster dat bij meer peuters brijige poep voorkomt.

Simon was vannacht opeens heel hard aan het huilen. Toen ik ging kijken, bleek ie zichzelf en het bed helemaal onder gespuugd te hebben. Dus midden in de nacht schoonmaakactie en wasmachine aan. Daarna kon ik niet meer slapen, dus het was een lange vermoeiende dag op het werk.
pi_189337270
(Al een jaar niet meer gepost, maar leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie kroost gaat!) O+
:)
  Manager PR/Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:39:33 #242
269689 crew  Viv
pi_189337338
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:36 schreef Soof-87 het volgende:
(Al een jaar niet meer gepost, maar leuk om te lezen hoe het met jullie en jullie kroost gaat!) O+
Hey! O+
pi_189337352
Hoi Vivi O+
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:51:27 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189337547
Ja zeg, en hoe gaat het dan met jou Soof? :)

Tolstoi, hopelijk valt het verder mee met zieke peuter.

Hier was Max te moe om te eten en lag zonder avondeten om 19:00u op bed :o Wtf. Benieuwd waar dat eindigt.
pi_189338150
Quoi, is hij gewend savonds / veel te eten? Bij ons betekent niets eten door echt te moe zijn vaak dat ze wel iets vroeger wakker zijn, maar geen heel groot verschil. Hopelijk bij jullie ook niet.

Soof, hoe gaat het met jullie? :)

FF wat leuk en herkenbaar om te lezen allemaal. Supermarkt uitdaging ook herkenbaar. Hier werkt het vaak wel om degene in 'de stomme plek' in de kar een privilege te geven (de scanner alle eerste vasthouden, pinpas in de automaat mogen doen..). Maar het beste werkt m'n een eigen karretje en dan op een rustig moment een uur lang de supermarkt onveilig maken :')

Mn moeder past gelukkig regelmatig een middag op en ze logeren er eens in de maand. M'n vader heeft helaas uitgezaaide kanker, binnenkort starten de bestralingen. Het zijn echt tropenjaren, maar merk wel dat de zorg aan het veranderen is, er meer ruimte komt.
pi_189345264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:51 schreef Quoi het volgende:
Ja zeg, en hoe gaat het dan met jou Soof? :)

Tolstoi, hopelijk valt het verder mee met zieke peuter.

Hier was Max te moe om te eten en lag zonder avondeten om 19:00u op bed :o Wtf. Benieuwd waar dat eindigt.
Heel erg goed! Zoontje net 3 geworden en dochter net 1. Wat vliegt de tijd. O+
pi_189345340
Leuk om te zien dat jullie hier nog steeds posten. Toch wat bekende namen. :)
pi_189346878
Eehm jongens :{ mijn peuter eet bijna niet meer :? Hij lijkt verder niet ziek en drinkt verder best prima, maar wil zn ontbijt nog maar half, lunch een beetje en zodra ik zn avondeten neerzet zwiept ie het van tafel en wil ie het ook echt niet meer terug :?

Er is denk ik niks met zijn mond/gebit aan de hand want dingen die hij echt lekker vind eet hij nog steeds gewoon wel op, maar de rest weigert ie gewoon ineens 8)7 hoort dit bij "ik ben twee en ik zeg nee" :')? Het is overigens niet dat hij daarnaast veel tussendoortjes krijgt omdat hij de gewone maaltijden niet eet, ik probeer het eten wel op de vaste momenten te geven.

Zijn er meer eetweigerende peuters?
pi_189350792
Ldg is een fase denk ik, kan een heeeeeele lange zijn |:( maar komt vanzelf wel weer. Kindje can collega heeft een jaar lang niks anders dan verse worst en nog 1 ander ding gegeten. Gaat nu weer iets beter. L heeft zijn dagen, sommige dagen eet hij bijna niks, de andere als een bootwerker. Ze eten vanzelf wel als ze honger krijgen.

Wij zijn vandaag in Plopsa Hasselt geweest. Nog nooit zo'n blij kind gezien als toen de Bumba show begon. Bumba was 'uit' totdat ik vertelde dat we naar Plopsa gingen, sindsdien zijn de knuffels en boekjes weer favoriet. Hij vond het helemaal geweldig en lach te schaterlachen. De brandweerauto's daar waren ook fantastisch. 'mama, morgen gaan we weer Bumba he?' O+ nou, schat :+ in de auto terug heeft hij de hele weg geslapen naar het vakantiehuisje terug, zo veel indruk had het gemaakt. Toen we er trouwens binnen kwamen heeft hij het eerste kwartier niks gezegd en kon alleen maar verbaasd kijken. Zo onder de indruk.
pi_189351167
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:34 schreef Nazil het volgende:
Ldg is een fase denk ik, kan een heeeeeele lange zijn |:( maar komt vanzelf wel weer. Kindje can collega heeft een jaar lang niks anders dan verse worst en nog 1 ander ding gegeten. Gaat nu weer iets beter. L heeft zijn dagen, sommige dagen eet hij bijna niks, de andere als een bootwerker. Ze eten vanzelf wel als ze honger krijgen.

Wij zijn vandaag in Plopsa Hasselt geweest. Nog nooit zo'n blij kind gezien als toen de Bumba show begon. Bumba was 'uit' totdat ik vertelde dat we naar Plopsa gingen, sindsdien zijn de knuffels en boekjes weer favoriet. Hij vond het helemaal geweldig en lach te schaterlachen. De brandweerauto's daar waren ook fantastisch. 'mama, morgen gaan we weer Bumba he?' O+ nou, schat :+ in de auto terug heeft hij de hele weg geslapen naar het vakantiehuisje terug, zo veel indruk had het gemaakt. Toen we er trouwens binnen kwamen heeft hij het eerste kwartier niks gezegd en kon alleen maar verbaasd kijken. Zo onder de indruk.
Wat gaaf dat ie zo bewust genoten heeft O+ dan is zo'n dagje tussen de studio 100 hysterie voor jou ook beter te handelen ;)

Wbt het eten, gelukkig eet t kapiteintje nog wel pasta dus kan ik er wat groente en vlees in smokkelen. Beetje eenzijdig maar er valt tenminste nog iets in te varieren qua ingredienten. En als ie het op de vaste eetmomenten vertikt miss juist tussendoor bewust wat nuttiger tussendoortjes erin stoppen ofzo en wat minder richten op de vaste momenten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')