Ik weet geen app maar ben er inmiddels wel achter dat de meeste grote bemande tankstations van Shell, Avia en Esso het nog verkopen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:30 schreef Eix het volgende:
Vandaag wilde ik tanken blijkt de pomp al die E10-meuk te hebben. Maar naar een andere pomp gereden maar die was ook al om. Uiteindelijk gelukkig nog wel normale E5 gevonden. Maar dit schiet niet op zo.
Weet iemand een goede app waarin ik kan zien welke tankstations gewoon E5 verkopen?
De Euro95 zoals het nu is met 5% ethanol gaat er inderdaad overal uit, Euro98 blijft wel en bij de meeste pompen staat daar nu E5 bij aangegeven op een sticker.quote:Op zondag 29 september 2019 14:08 schreef Sometimes het volgende:
Ik las vanmorgen dat er 20 pompen (van de 4000 totaal) in Nederland zijn die straks nog E5 verkopen omdat ze vrijgesteld zijn van de regel.
Daar stond ook bij dat Euro 95 E5 niet meer gemaakt wordt, dus dat is uiteindelijk ook maar tijdelijk.
Het schijnt dat E10 milieuvriendelijker is omdat er 10% bio ethanol in zit. Maar ik hoor van meerdere mensen dat ze met E10 minder kilometers rijden met een volle tank, dus ze moeten vaker tanken. Lijkt mij dat het dan niet milieurvriendelijker is als je vaker moet tanken.quote:
Beste is bij langdurig stilstaan om 102 er in te gooien, daar zit helemaal geen ethanol in en blijft dus langer goed. Ik gooi het ook ik m’n auto op LPG omdat ‘ie niet veel benzine verbruikt maar het voor de benzinepomp wel beter is om grotendeels in benzine te hangen voor koeling.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens de E10check heeft mijn Z3 niks te vrezen, maar ik begreep dat oldtimers en auto's die langdurig stilstaan toch wel te lijden hebben.
Beetje jammer dat de E10checks dit niet melden
Ik heb vandaag E5/Super98 getankt, hartstikke duur, 1,80 en dat was bij de Tangoquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 22:37 schreef Dingest het volgende:
Tsja, mijn dagelijkse wagen is uit '89 en nog voorzien van een carburateur, dus die zal tzt wel wat kwetsbaar kunnen zijn voor E10. Maar als er geen E5 meer in mijn omgeving te vinden is, ga ik er niet speciaal ver voor omrijden of 98 in gooien...
Ik zie het voorlopig eerst wel aan
Opel heeft verschillende 2.2 liter motoren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:29 schreef Den_Haag het volgende:
Ik wacht het allemaal nog even af en ga voorlopig maar even euro 98 tanken.
2.2 MPI 16v blok in mijn auto komt van Opel/GM en die zeggen dat hij geen e10 kan hebben. Fiat (merk waar het blok in ligt) zegt dat het wel kan.
dus MPI (motorcode 194A1000) is dus niet gelijk aan de Z22YH? Aangezien vermogen exact hetzelfde isquote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Opel heeft verschillende 2.2 liter motoren.
Het verschil zit vooral in de manier van inspuiten - ouderwets met lage druk of "modern" met hoge druk. Die laatste motor met code Z22YH kan niet tegen E10. De andere 2 wel.
Volgens heeft Fiat 1 van de 2.2 L motoren met ouderwetse inspuiting gezien je gebruik van MPI.
Directe inspuiting is iets als GDI, JTS, TSI etc., etc.
Momenteel in de aabieding bij carclean.com voor 13 euro per fles, normale prijs 15,50, Kun je net zo goed Super98 gaan tanken. Maar wel handig om voor de zekerheid in de auto te hebben voor als je ergens bent en er in de wijde omtrek niets anders te koop is dan E10.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 00:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Misschien is dit wat?
https://5in1power.nl/product/5in1-e10-clean-up/
Nee, is niet gelijk. Nee, het vermogen is niet heltzelfde als de Z22YH.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Den_Haag het volgende:
dus MPI (motorcode 194A1000) is dus niet gelijk aan de Z22YH? Aangezien vermogen exact hetzelfde is
top. Bedankt voor je hulpquote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:36 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, is niet gelijk. Nee, het vermogen is niet heltzelfde als de Z22YH.
De Z22YH wordt opgegeven voor 114kw (155pk).
De Z22SE heeft exact 108kw (147pk) en dat is wel precies hetzelfde als de 194.A1.000.
De Z22SE heeft gewoon ouderwetse lage druk inspuiting. Dus E19check heeft gelijk.
E5/Super98quote:Op donderdag 3 oktober 2019 15:46 schreef Brybry het volgende:
Uhhhh mijn auto is van 1999..... Volgens de check zijn de auto vanaf 2000 geschikt voor E10.
Wat moet ik nu tanken?
Zo veel verbruikt een Arosa nou ook weer nietquote:Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef daNpy het volgende:
Onze Arosa is dus ook niet geschikt voor E10
Auto is dus in 1 klap niks meer waard en ermee rijden wordt duurder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |