abonnement Unibet Coolblue
pi_189174481
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 september 2019 19:30 schreef Eix het volgende:
Vandaag wilde ik tanken blijkt de pomp al die E10-meuk te hebben. Maar naar een andere pomp gereden maar die was ook al om. Uiteindelijk gelukkig nog wel normale E5 gevonden. Maar dit schiet niet op zo. :')

Weet iemand een goede app waarin ik kan zien welke tankstations gewoon E5 verkopen?
Ik weet geen app maar ben er inmiddels wel achter dat de meeste grote bemande tankstations van Shell, Avia en Esso het nog verkopen.

Ik tankte voorheen altijd bij een onbemande pomp maar hier in de gemeente Oldambt en ook in gemeente Veendam is geen onbemande pomp meer die het nog heeft, In Midden-Groningen heeft de onbemande Shell het nog wel, verder overal alleen E10 :(
pi_189175078
Ik las vanmorgen dat er 20 pompen (van de 4000 totaal) in Nederland zijn die straks nog E5 verkopen omdat ze vrijgesteld zijn van de regel.

Daar stond ook bij dat Euro 95 E5 niet meer gemaakt wordt, dus dat is uiteindelijk ook maar tijdelijk.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_189175939
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:08 schreef Sometimes het volgende:
Ik las vanmorgen dat er 20 pompen (van de 4000 totaal) in Nederland zijn die straks nog E5 verkopen omdat ze vrijgesteld zijn van de regel.

Daar stond ook bij dat Euro 95 E5 niet meer gemaakt wordt, dus dat is uiteindelijk ook maar tijdelijk.
De Euro95 zoals het nu is met 5% ethanol gaat er inderdaad overal uit, Euro98 blijft wel en bij de meeste pompen staat daar nu E5 bij aangegeven op een sticker.
  zondag 29 september 2019 @ 15:05:10 #29
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189176272
Wat is er mis met hoe het was?
pi_189176411
quote:
5s.gif Op zondag 29 september 2019 15:05 schreef Eendenkooi het volgende:
Wat is er mis met hoe het was?
Het schijnt dat E10 milieuvriendelijker is omdat er 10% bio ethanol in zit. Maar ik hoor van meerdere mensen dat ze met E10 minder kilometers rijden met een volle tank, dus ze moeten vaker tanken. Lijkt mij dat het dan niet milieurvriendelijker is als je vaker moet tanken.
pi_189217138
Ik wacht het allemaal nog even af en ga voorlopig maar even euro 98 tanken.

2.2 MPI 16v blok in mijn auto komt van Opel/GM en die zeggen dat hij geen e10 kan hebben. Fiat (merk waar het blok in ligt) zegt dat het wel kan.
pi_189217253
Volgens de E10check heeft mijn Z3 niks te vrezen, maar ik begreep dat oldtimers en auto's die langdurig stilstaan toch wel te lijden hebben.

Beetje jammer dat de E10checks dit niet melden
pi_189218402
Die side liegt en bedriegt .
Ze schrijven maar wat raak .

Mijn suzuki Swift 3 cilinder met monopoint zal E10 aan kunnen.
Terwijl v-power wegens zijn reiniging middel niet in deze wagen kan omdat de monopoint injectie geen smering krijgt.

De E10 heb ik al eens getankt er in wegens rijden in Duitsland.
De motor gaat hikken en stoten er door.
Heb toen de luchtfilter aangepast zodat deze meer lucht kreeg zodat de wagen weer normaal kon lopen (redelijk)

En wat staat er op de E10 webside dat mijn wagen geschikt is voor E10 .
Maar ze dekken zich in door te zeggen om toch even te vragen aan de dealer

Die webpagina moet zo snel mogelijk offline word gehaald wegens bedriegen en liegen tegen de mensen.
pi_189218424
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:34 schreef opgebaarde het volgende:
Volgens de E10check heeft mijn Z3 niks te vrezen, maar ik begreep dat oldtimers en auto's die langdurig stilstaan toch wel te lijden hebben.

Beetje jammer dat de E10checks dit niet melden
Beste is bij langdurig stilstaan om 102 er in te gooien, daar zit helemaal geen ethanol in en blijft dus langer goed. Ik gooi het ook ik m’n auto op LPG omdat ‘ie niet veel benzine verbruikt maar het voor de benzinepomp wel beter is om grotendeels in benzine te hangen voor koeling.
pi_189218759
Tsja, mijn dagelijkse wagen is uit '89 en nog voorzien van een carburateur, dus die zal tzt wel wat kwetsbaar kunnen zijn voor E10. Maar als er geen E5 meer in mijn omgeving te vinden is, ga ik er niet speciaal ver voor omrijden of 98 in gooien...
Ik zie het voorlopig eerst wel aan :)
pi_189220175
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:37 schreef Dingest het volgende:
Tsja, mijn dagelijkse wagen is uit '89 en nog voorzien van een carburateur, dus die zal tzt wel wat kwetsbaar kunnen zijn voor E10. Maar als er geen E5 meer in mijn omgeving te vinden is, ga ik er niet speciaal ver voor omrijden of 98 in gooien...
Ik zie het voorlopig eerst wel aan :)
Ik heb vandaag E5/Super98 getankt, hartstikke duur, 1,80 en dat was bij de Tango :(
pi_189222313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:29 schreef Den_Haag het volgende:
Ik wacht het allemaal nog even af en ga voorlopig maar even euro 98 tanken.

2.2 MPI 16v blok in mijn auto komt van Opel/GM en die zeggen dat hij geen e10 kan hebben. Fiat (merk waar het blok in ligt) zegt dat het wel kan.
Opel heeft verschillende 2.2 liter motoren.
Het verschil zit vooral in de manier van inspuiten - ouderwets met lage druk of "modern" met hoge druk. Die laatste motor met code Z22YH kan niet tegen E10. De andere 2 wel.
Volgens heeft Fiat 1 van de 2.2 L motoren met ouderwetse inspuiting gezien je gebruik van MPI.
Directe inspuiting is iets als GDI, JTS, TSI etc., etc.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:57:23 #39
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_189225513
Nog een advies van yamaha motors belgië:
"Als je tankt en je morst een beetje brandstof 95 E10 op gelakte onderdelen (reservoir, kuipwerk), kuis die overtollige brandstof dan meteen af, want de nieuwe brandstof is door het hogere ethanolgehalte corrosiever dan de oude en bijt nog sneller en agressiever in op lakken en vernissen."

´k was eigenlijk op zoek naar brandstofadvies voor de 4-takt grasmaaier, blijkbaar is het verstandig om in ieder geval voor de winterperiode (lange stilstand) Euro 98 of alkylaatbenzine te tanken of dan juist alle benzine af te tappen, omdat de E10 eigenlijk maar 2 maanden houdbaar is. En volgens deze site zelfs maar 3 weken!
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_189226561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:50 schreef oldford het volgende:

[..]

Opel heeft verschillende 2.2 liter motoren.
Het verschil zit vooral in de manier van inspuiten - ouderwets met lage druk of "modern" met hoge druk. Die laatste motor met code Z22YH kan niet tegen E10. De andere 2 wel.
Volgens heeft Fiat 1 van de 2.2 L motoren met ouderwetse inspuiting gezien je gebruik van MPI.
Directe inspuiting is iets als GDI, JTS, TSI etc., etc.
dus MPI (motorcode 194A1000) is dus niet gelijk aan de Z22YH? Aangezien vermogen exact hetzelfde is
pi_189226748
quote:
Momenteel in de aabieding bij carclean.com voor 13 euro per fles, normale prijs 15,50, Kun je net zo goed Super98 gaan tanken. Maar wel handig om voor de zekerheid in de auto te hebben voor als je ergens bent en er in de wijde omtrek niets anders te koop is dan E10.
pi_189227004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:09 schreef Den_Haag het volgende:
dus MPI (motorcode 194A1000) is dus niet gelijk aan de Z22YH? Aangezien vermogen exact hetzelfde is
Nee, is niet gelijk. Nee, het vermogen is niet heltzelfde als de Z22YH.
De Z22YH wordt opgegeven voor 114kW (155pk).
De Z22SE heeft exact 108kW (147pk) en dat is wel precies hetzelfde als de 194.A1.000.
De Z22SE heeft gewoon ouderwetse lage druk inspuiting. Dus E10check heeft gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door oldford op 02-10-2019 16:51:55 ]
pi_189228474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:36 schreef oldford het volgende:

[..]

Nee, is niet gelijk. Nee, het vermogen is niet heltzelfde als de Z22YH.
De Z22YH wordt opgegeven voor 114kw (155pk).
De Z22SE heeft exact 108kw (147pk) en dat is wel precies hetzelfde als de 194.A1.000.
De Z22SE heeft gewoon ouderwetse lage druk inspuiting. Dus E19check heeft gelijk.
top. Bedankt voor je hulp
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:17:01 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189246546
Onze Arosa is dus ook niet geschikt voor E10 :')
Auto is dus in 1 klap niks meer waard en ermee rijden wordt duurder.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189247045
Uhhhh mijn auto is van 1999..... Volgens de check zijn de auto vanaf 2000 geschikt voor E10.

Wat moet ik nu tanken? :?
pi_189248004
98 octaan E5. Of zolang als het verkrijgbaar is gewoon de ouderwetse 95 octaan E5.
Woon je in het oosten dicht bij de grens, ga dan in Duitsland tanken.
pi_189263120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:46 schreef Brybry het volgende:
Uhhhh mijn auto is van 1999..... Volgens de check zijn de auto vanaf 2000 geschikt voor E10.

Wat moet ik nu tanken? :?
E5/Super98
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:35:39 #48
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_189289926
quote:
13s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:17 schreef daNpy het volgende:
Onze Arosa is dus ook niet geschikt voor E10 :')
Auto is dus in 1 klap niks meer waard en ermee rijden wordt duurder.
Zo veel verbruikt een Arosa nou ook weer niet :')
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:39:37 #49
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_189289995
Heb nu twee weken op E10 gereden, merk wel dat mijn auto wat meer brandstof is gaan gebruiken en voor mijn gevoel loopt mijn motor ook wat onrustiger maar dat kan ook aan mij liggen :')

Vanmiddag maar gewoon lekker Euro 98 er in gedonderd :7
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_189290068
Vanmiddag de gewone ouderwetse Euro95 getankt voor 1,40 per liter :D Beter dan 1,80 per liter voor Super98.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')