abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:13:58 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_190080493
Haha ja dat inderdaad ook, barrel. Als iemand tegen mij zegt "dat hoef je echt niet te doen" dan hoor ik ook iets héél anders dan als ze zeggen "Ik wil echt niet dat je dat doet".
disclaimer
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:17:03 #277
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190080511
Ik ben zo blij dat wij gewoon met zn 2en gaan trouwen.. O+

(8> gaf van de week aan dat we het op vakantie eens over een datum gaan hebben ^O^ (hij vind het allemaal wat lastiger dat trouwen,dus ik wacht een beetje op zijn tempo..)

Plus mn 13e maand alvast gereserveerd voor een trouwjurk :@ al ben ik er nog niet helemaal uit welk budget ik er aan wil uitgeven.. :o nu nog een datum prikken om te gaan shoppen .. maar genoeg tijd.. dus rustig aan :+ ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 23 november 2019 @ 11:22:09 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190080545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 10:16 schreef dodoria het volgende:
Hoe gaat het hier met de voorbereidingen?
Voor ons is het zover over 2 weken, en ik ben vooral bezig met overenthousiaste familieleden te kalmeren 🙈.

We houden de bruiloft thuis, en schoonvader wilde onze tuin opknappen, waar mijn man al jarenlang zijn hart en ziel in stopt, omdat die er in zijn ogen rommelig uitziet, Hij is dus langsgekomen toen wij niet thuis waren en heeft flink wat takken van bomen en struiken afgezaagd. De mooie volle struik waar we de ceremonie voor zouden houden is nagenoeg helemaal weg en er staan nu wat kale stompjes. Man is boos, omdat schoonvader wist hoe belangrijk de tuin voor hem is. En schoonvader is nu boos, omdat man niet dankbaar is, want nu ziet het er eindelijk uit zoals het hoort...
En ik zit er maar tussen in niet wetend wat ik hier mee aan moet...

En mijn moeder heeft ineens ook allemaal ideeën over hoe ze onze tuin gaan versieren. Ze had gevraagd of ze ballonnen mee moest nemen en ik had gezegd dat dat niet hoeft. Dus ze stuurt me net een berichtje dat ze allemaal ballonnen heeft gekocht in rood wit en blauw, want dat ziet er toch leuk uit 🤦♀. Allemaal goed bedoeld natuurlijk, maar helemaal niet wat wij willen, niet de kleuren van onze bruiloft, en sowieso doen wij eigenlijk niet aan ballonnen ivm milieu. Ik heb het nog niet aan man verteld, want dan schiet hij nog meer in de stress. Ik heb mijn moeder nogmaals gezegd dat ballonnen echt niet hoeven, maar ik vind het ook weer sneu om te zeggen dat het niet mag, juist omdat ze het goed bedoelt....

Iemand nog tips hoe hier doorheen te manoeuvreren?
Wat een gedoe zeg, ik zal blij zijn als het voorbij is...
Zeg tegen alle ouders dat ze zich er niet ongevraagd te bemoeien. Jezus christus. Ze willen niet betalen (en da's prima) maar vervolgens wel bepalen, die mensen zijn niet helemaal lekker.
Resistance is futile.
pi_190080717
dodoria omg :X Wat èrg en verstikkend die familiebemoeienissen :o
"Goed bedoeld" is wel zo'n dooddoener, wat moet je daar nou mee als je het zelf echt heel anders wilt :{ Ik denk dat je/jullie duidelijker grenzen moeten aangeven voor wat jullie willen. En misschien wat SQ zegt: ze iets anders (wat je wel wilt) te doen geven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190086074
Jullie hebben helemaal gelijk hoor. Met mijn moeder ben ik het wel gewend en weet ik ondertussen wel hoe ik er mee om moet gaan . Die ballonnen blijven in de tas voor de bruiloft en dan vinden en dan vinden we een andere dag waarop we ze ‘echt nodig’ hebben (kerst of zo).

Mijn schoonfamilie is een ander verhaal. Dit is een symptoom van een langer spelend probleem. Daar had ik als het aan mij lag al lang flink afstand van genomen. Maar het is man’s familie en hij blijft steeds maar hopen dat ze zich gedragen... ik heb niet de verwachting dat daar ooit iets gaat veranderen.

En barrel en SQ jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik had gewoon duidelijker moeten zijn...
pi_190086109
Ik ga even een taak bedenken die ze lekker bezig houdt en die geen dingen verpest... 🤦♀ Iemand nog een idee?
  zaterdag 23 november 2019 @ 19:44:19 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190086203
Laat ze een tafelschikking maken :7.
KuikenGuppy
pi_190086764
Bemoeienissen! Hier ook last van, men wil dat we bruiloft gaan scheiden anders zullen een aantal niet komen opdagen. Ik sta er neutraal in en mij maakt het weinig uit ( wellicht omdat ik het zo ook gewend ben), maar mijn man is het er niet mee eens. We vermijden het onderwerp, maar we zullen het er toch eens over moeten hebben. Verder heb ik eindelijk een afspraak met de jurkenontwerpster - dezelfde dame die mijn verlovingsjurk heeft gemaakt- en gaan we weer twee nieuwe jurken ontwerpen.

Ik twijfels over de henna uitnodigingen. Of deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-011 of toch deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-025
  zaterdag 23 november 2019 @ 20:22:02 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_190086844
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik ga even een taak bedenken die ze lekker bezig houdt en die geen dingen verpest... 🤦♀ Iemand nog een idee?
Servetten vouwen!
Kies wel iets héél moeilijks.
disclaimer
pi_190093330
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Servetten vouwen!
Kies wel iets héél moeilijks.
😂😂😂
pi_190093366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:17 schreef Mahra het volgende:
Bemoeienissen! Hier ook last van, men wil dat we bruiloft gaan scheiden anders zullen een aantal niet komen opdagen. Ik sta er neutraal in en mij maakt het weinig uit ( wellicht omdat ik het zo ook gewend ben), maar mijn man is het er niet mee eens. We vermijden het onderwerp, maar we zullen het er toch eens over moeten hebben. Verder heb ik eindelijk een afspraak met de jurkenontwerpster - dezelfde dame die mijn verlovingsjurk heeft gemaakt- en gaan we weer twee nieuwe jurken ontwerpen.

Ik twijfels over de henna uitnodigingen. Of deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-011 of toch deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-025
Bruiloft scheiden? Op twee lokaties, of twee verschillende events?
Even devil's advocate: kun je gewoon tegen de moeilijkdoeners zeggen dat ze dan maar niet hoeven te komen als ze niet willen? Een soort van take it or leave it?

Bah, hebben mensen niks beters te doen dan anderen proberen te manipuleren...
  zondag 24 november 2019 @ 06:02:58 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190093520
Ik vermoed dat het eerder is dat de vrouwen en de mannen gescheiden zijn...

Zijn er lokaties in de buurt waar je dat makkelijk kan doen mahsa?
pi_190094350
Oh ja, dat zal het zijn.

Ik vind persoonlijk de eerste mooier mahra. Maar ze zijn allebei mooi.
  zondag 24 november 2019 @ 11:59:56 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190095833
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:17 schreef Mahra het volgende:
men wil dat we bruiloft gaan scheiden anders zullen een aantal niet komen opdagen.
Lekker rustig, ik zou het zo doen. Scheelt ook weer in het budget.
KuikenGuppy
pi_190097489
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 03:36 schreef dodoria het volgende:

[..]

Bruiloft scheiden? Op twee lokaties, of twee verschillende events?
Even devil's advocate: kun je gewoon tegen de moeilijkdoeners zeggen dat ze dan maar niet hoeven te komen als ze niet willen? Een soort van take it or leave it?

Bah, hebben mensen niks beters te doen dan anderen proberen te manipuleren...
Oh dat maakt ze niks uit, zolang vrouwen en mannen maar apart zitten. Aangezien wij al een locatie hebben betekent dat dus scheiden door een wand.

Probleem is dat we een vrije grote zaal hebben en weinig mensen, dus als mensen al niet komen vanwege het gemengde, dan blijft er weinig over en is de grote zaal zo leeg.
pi_190097497
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 06:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik vermoed dat het eerder is dat de vrouwen en de mannen gescheiden zijn...

Zijn er lokaties in de buurt waar je dat makkelijk kan doen mahsa?
We hebben al een locatie en daar gaan we niet meer van afwijken vanwege wat mensen.
  zondag 24 november 2019 @ 14:25:29 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190098216
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 13:43 schreef Mahra het volgende:

[..]

Oh dat maakt ze niks uit, zolang vrouwen en mannen maar apart zitten. Aangezien wij al een locatie hebben betekent dat dus scheiden door een wand.

Probleem is dat we een vrije grote zaal hebben en weinig mensen, dus als mensen al niet komen vanwege het gemengde, dan blijft er weinig over en is de grote zaal zo leeg.
Ik zie dit probleem niet. Maar ik heb dan ook liever een select groepje van mensen die ons kennen, liefhebben en respecteren, dan een hele zaal vol mensen die vooral zichzelf belangrijk vinden.
Om wie draait die bruiloft nou?
KuikenGuppy
pi_190119911
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 14:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zie dit probleem niet. Maar ik heb dan ook liever een select groepje van mensen die ons kennen, liefhebben en respecteren, dan een hele zaal vol mensen die vooral zichzelf belangrijk vinden.
Om wie draait die bruiloft nou?
Om mij/ons, maar ik heb niet een grote en peperdure zaal gehuurd om vervolgens een handjevol mensen te hebben. Dan had ik beter een kleinere zaal kunnen hebben, had me duizenden euro’s gescheeld.

Ik neig dus toch naar semi scheiden. Moet mijn verloofde nu alleen overtuigen.
pi_190120050
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 17:49 schreef Mahra het volgende:

[..]

Om mij/ons, maar ik heb niet een grote en peperdure zaal gehuurd om vervolgens een handjevol mensen te hebben. Dan had ik beter een kleinere zaal kunnen hebben, had me duizenden euro’s gescheeld.

Ik neig dus toch naar semi scheiden. Moet mijn verloofde nu alleen overtuigen.
Wacht even, enkel omdat je zaalopvulling wil omdat je het een dure zaal was, wil je die mensen erbij hebben? En dus nu de wensen van je verloofde aan de kant schuiven?

Doe je hem daar een plezier mee? Want het gaat om jullie - zowel om jou als om hem, toch? :)
  maandag 25 november 2019 @ 18:28:54 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190120523
Je kan anders ook willekeurige voorbijgangers uitnodigen, zodat de zaal lekker vol zit. :Y.
KuikenGuppy
pi_190144477
Ik zou persoonlijk ook de keuze bij de dwarsliggers laten: zij kunnen zelf bepalen of ze hun eisen belangrijker vinden dan hun liefde en steun voor jullie. Liever een wat legere zaal met mensen die oprecht om je geven, dan je feest omgooien, dan moeten jij en je man dus je feest vieren met mensen die jullie niet jullie eigen manier van feestvieren gunnen, ten koste van 50% van de gasten die wel wat om jullie geven (dwz iedereen van de andere sekse). Alleen om wat zaal vulling zou ik dat echt niet doen hoor, ik denk dat je daar heel erg spijt van gaat krijgen. Dan kun je inderdaad betere andere mensen als zaalvulling vragen, zodat je in ieder geval nog de bruiloft hebt zoals jullie die willen.
  woensdag 27 november 2019 @ 06:58:47 #297
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190145168
@dodoria, alweer een beetje rust in de tent of is het nog steeds zo ellendig? ;)
Resistance is futile.
  woensdag 27 november 2019 @ 07:26:30 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190145262
En als je echt graag zaalvulling wil dan komen wij toch gewoon langs? :+ w/
pi_190145586
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2019 06:58 schreef Seven. het volgende:
@:dodoria, alweer een beetje rust in de tent of is het nog steeds zo ellendig? ;)
Om eerlijk te zijn, ik neem er even afstand van. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, want het kost me te veel emotionele energie. Ik wil er niet me te veel negatieve gevoelens in gaan, en het ging wel een beetje die kant op, dus ik laat mensen nu maar.
Ik richt me even weer op belangrijkere zaken: de kinderen enzo...
  woensdag 27 november 2019 @ 08:53:10 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190145917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:11 schreef dodoria het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik neem er even afstand van. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, want het kost me te veel emotionele energie. Ik wil er niet me te veel negatieve gevoelens in gaan, en het ging wel een beetje die kant op, dus ik laat mensen nu maar.
Ik richt me even weer op belangrijkere zaken: de kinderen enzo...
:* :*
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')