Zeg tegen alle ouders dat ze zich er niet ongevraagd te bemoeien. Jezus christus. Ze willen niet betalen (en da's prima) maar vervolgens wel bepalen, die mensen zijn niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:16 schreef dodoria het volgende:
Hoe gaat het hier met de voorbereidingen?
Voor ons is het zover over 2 weken, en ik ben vooral bezig met overenthousiaste familieleden te kalmeren 🙈.
We houden de bruiloft thuis, en schoonvader wilde onze tuin opknappen, waar mijn man al jarenlang zijn hart en ziel in stopt, omdat die er in zijn ogen rommelig uitziet, Hij is dus langsgekomen toen wij niet thuis waren en heeft flink wat takken van bomen en struiken afgezaagd. De mooie volle struik waar we de ceremonie voor zouden houden is nagenoeg helemaal weg en er staan nu wat kale stompjes. Man is boos, omdat schoonvader wist hoe belangrijk de tuin voor hem is. En schoonvader is nu boos, omdat man niet dankbaar is, want nu ziet het er eindelijk uit zoals het hoort...
En ik zit er maar tussen in niet wetend wat ik hier mee aan moet...
En mijn moeder heeft ineens ook allemaal ideeën over hoe ze onze tuin gaan versieren. Ze had gevraagd of ze ballonnen mee moest nemen en ik had gezegd dat dat niet hoeft. Dus ze stuurt me net een berichtje dat ze allemaal ballonnen heeft gekocht in rood wit en blauw, want dat ziet er toch leuk uit 🤦♀. Allemaal goed bedoeld natuurlijk, maar helemaal niet wat wij willen, niet de kleuren van onze bruiloft, en sowieso doen wij eigenlijk niet aan ballonnen ivm milieu. Ik heb het nog niet aan man verteld, want dan schiet hij nog meer in de stress. Ik heb mijn moeder nogmaals gezegd dat ballonnen echt niet hoeven, maar ik vind het ook weer sneu om te zeggen dat het niet mag, juist omdat ze het goed bedoelt....
Iemand nog tips hoe hier doorheen te manoeuvreren?
Wat een gedoe zeg, ik zal blij zijn als het voorbij is...
Servetten vouwen!quote:Op zaterdag 23 november 2019 19:38 schreef dodoria het volgende:
Ik ga even een taak bedenken die ze lekker bezig houdt en die geen dingen verpest... 🤦♀ Iemand nog een idee?
😂😂😂quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Servetten vouwen!
Kies wel iets héél moeilijks.
Bruiloft scheiden? Op twee lokaties, of twee verschillende events?quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:17 schreef Mahra het volgende:
Bemoeienissen! Hier ook last van, men wil dat we bruiloft gaan scheiden anders zullen een aantal niet komen opdagen. Ik sta er neutraal in en mij maakt het weinig uit ( wellicht omdat ik het zo ook gewend ben), maar mijn man is het er niet mee eens. We vermijden het onderwerp, maar we zullen het er toch eens over moeten hebben. Verder heb ik eindelijk een afspraak met de jurkenontwerpster - dezelfde dame die mijn verlovingsjurk heeft gemaakt- en gaan we weer twee nieuwe jurken ontwerpen.
Ik twijfels over de henna uitnodigingen. Of deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-011 of toch deze: https://www.cottonbird.nl/universum/trouwen/artikel/m10-025
Lekker rustig, ik zou het zo doen. Scheelt ook weer in het budget.quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:17 schreef Mahra het volgende:
men wil dat we bruiloft gaan scheiden anders zullen een aantal niet komen opdagen.
Oh dat maakt ze niks uit, zolang vrouwen en mannen maar apart zitten. Aangezien wij al een locatie hebben betekent dat dus scheiden door een wand.quote:Op zondag 24 november 2019 03:36 schreef dodoria het volgende:
[..]
Bruiloft scheiden? Op twee lokaties, of twee verschillende events?
Even devil's advocate: kun je gewoon tegen de moeilijkdoeners zeggen dat ze dan maar niet hoeven te komen als ze niet willen? Een soort van take it or leave it?
Bah, hebben mensen niks beters te doen dan anderen proberen te manipuleren...
We hebben al een locatie en daar gaan we niet meer van afwijken vanwege wat mensen.quote:Op zondag 24 november 2019 06:02 schreef Barreltje het volgende:
Ik vermoed dat het eerder is dat de vrouwen en de mannen gescheiden zijn...
Zijn er lokaties in de buurt waar je dat makkelijk kan doen mahsa?
Ik zie dit probleem niet. Maar ik heb dan ook liever een select groepje van mensen die ons kennen, liefhebben en respecteren, dan een hele zaal vol mensen die vooral zichzelf belangrijk vinden.quote:Op zondag 24 november 2019 13:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh dat maakt ze niks uit, zolang vrouwen en mannen maar apart zitten. Aangezien wij al een locatie hebben betekent dat dus scheiden door een wand.
Probleem is dat we een vrije grote zaal hebben en weinig mensen, dus als mensen al niet komen vanwege het gemengde, dan blijft er weinig over en is de grote zaal zo leeg.
Om mij/ons, maar ik heb niet een grote en peperdure zaal gehuurd om vervolgens een handjevol mensen te hebben. Dan had ik beter een kleinere zaal kunnen hebben, had me duizenden euro’s gescheeld.quote:Op zondag 24 november 2019 14:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zie dit probleem niet. Maar ik heb dan ook liever een select groepje van mensen die ons kennen, liefhebben en respecteren, dan een hele zaal vol mensen die vooral zichzelf belangrijk vinden.
Om wie draait die bruiloft nou?
Wacht even, enkel omdat je zaalopvulling wil omdat je het een dure zaal was, wil je die mensen erbij hebben? En dus nu de wensen van je verloofde aan de kant schuiven?quote:Op maandag 25 november 2019 17:49 schreef Mahra het volgende:
[..]
Om mij/ons, maar ik heb niet een grote en peperdure zaal gehuurd om vervolgens een handjevol mensen te hebben. Dan had ik beter een kleinere zaal kunnen hebben, had me duizenden euro’s gescheeld.
Ik neig dus toch naar semi scheiden. Moet mijn verloofde nu alleen overtuigen.
Om eerlijk te zijn, ik neem er even afstand van. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, want het kost me te veel emotionele energie. Ik wil er niet me te veel negatieve gevoelens in gaan, en het ging wel een beetje die kant op, dus ik laat mensen nu maar.quote:Op woensdag 27 november 2019 06:58 schreef Seven. het volgende:
@:dodoria, alweer een beetje rust in de tent of is het nog steeds zo ellendig?
quote:Op woensdag 27 november 2019 08:11 schreef dodoria het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik neem er even afstand van. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken, want het kost me te veel emotionele energie. Ik wil er niet me te veel negatieve gevoelens in gaan, en het ging wel een beetje die kant op, dus ik laat mensen nu maar.
Ik richt me even weer op belangrijkere zaken: de kinderen enzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |