Brrrr.. echt dé tour waar ik niets mee hebquote:Op vrijdag 10 september 2021 21:49 schreef usagi414 het volgende:
[..]
DVD weet ik niet en ik ben ook geen Pink Floyd kenner.
Maar dit is wel erg mooi.
quote:De verkoop van de auteursrechten van Pink Floyd is voorlopig stopgezet. Dat meldt de Financial Times. Reden voor het pauzeren van de veiling is een ruzie tussen de voormalig bandleden over belastingen, hun bezittingen en de claim van frontman Roger Waters dat hij op een moordlijst in Oekraïne zou staan.
Pink Floyd was van van plan de muziekcatalogus voor een recordbedrag van 500 miljoen dollar (475 miljoen euro) te verkopen, één van de duurste verkopen van muziekrechten ooit. Onder de geïnteresseerden bevonden zich grote namen als Blackstone, Sony Music en Warner Music. Het veilingproces begon in mei, maar kent nu al enkele maanden vertraging door de ruzies en loopt volgens Financial Times uit op een drama.
Moeilijke factoren zijn het gegeven dat Roger Waters in Amerika woont en de andere leden in het Verenigd Koninkrijk en de al jarenlange gespannen relatie van Waters met Dave Gilmour. Bieders stellen tegenover de Amerikaanse krant dat het ’onmogelijk’ is om zo een deal te sluiten, zelfs als ze uiteindelijk een koper hebben gekozen, omdat ’de bandleden ook zonder enige aanleiding voortdurend ruzie maken’. Zij noemen de persoon die adviseert in de onderhandelingen ondertussen al een mediator. Dat Waters afgelopen week onder meer vertelde op een moordlijst van Oekraïne te staan, hielp ook niet mee.
Toch is de bieders beloofd dat de onderhandelingen weer opgepakt worden zodra is uitgezocht hoe de deal belastingtechnisch aantrekkelijk kan worden gesloten. Zij hopen dan ook dat er de komende weken toch een overeenkomst kan worden gesloten.
De bandleden verkopen hun catalogus in navolging van sterren als Bob Dylan en Bruce Springsteen, die daar ook honderden miljoenen aan over hielden.
quote:Opgenomen in de indrukwekkende ruïnes van het oude Romeinse amfitheater in Pompeii, toont de film Pink Floyd tijdens een intiem concert zonder publiek. De film, opgenomen in oktober 1971, bevat tijdloze klassiekers zoals “Echoes”, “A Saucerful of Secrets” en “One of These Days”. De adembenemende beelden van het amfitheater, zowel overdag als 's nachts, versterken de magie van het optreden en zorgen voor een unieke en meeslepende ervaring. Daarnaast bevat de film zeldzame beelden die een kijk achter de schermen geven terwijl de band werkt aan “The Dark Side of the Moon” in de Abbey Road Studios.
Deze zorgvuldige restauratie levert verbluffende beeld- en geluidskwaliteit, met een nieuwe mix van Steven Wilson in 5.1 en Dolby Atmos. Deze upgrades verbeteren de diepte en helderheid van de film terwijl de authenticiteit en geest van de originele versie uit 1972 behouden blijven. Geïnspireerd door de warme gloed van de iconische Pompeii-setting, transformeert deze remaster de tijdloze film in een meesterwerk van beeld en geluid.
Ja voor mij ook.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:15 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe vond je het?
Ik ben vanmiddag geweest, heerlijke middag gehad. De muziek werkte voor mij prima in de bioscoop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |