quote:
Zegt wel wat als hij dit zegt...twitter:iCyclone twitterde op woensdag 04-09-2019 om 00:09:32Yep, I’m alive. Made it to Nassau. #Hurricane #DORIAN: By far the most intense cyclone I’ve witnessed in 28 years of chasing. Thought I was playing it safe by riding it out in a solid-concrete school on a hill in Marsh Harbour. Thought wrong. reageer retweet
twitter:iCyclone twitterde op woensdag 04-09-2019 om 00:15:20Frantically piled into few functioning cars (one of them mine) & relocated to government complex before backside struck. Building filled with terrorized refugees, many who had swam to safety or abandoned collapsed houses. The calm eye saved lives--gave victims chance to relocate. reageer retweet
twitter:iCyclone twitterde op woensdag 04-09-2019 om 00:09:32Yep, I'm alive. Made it to Nassau. #Hurricane #DORIAN: By far the most intense cyclone I've witnessed in 28 years of chasing. Thought I was playing it safe by riding it out in a solid-concrete school on a hill in Marsh Harbour. Thought wrong. reageer retweet
Idd ja, hij dacht dat hij wel veilig zat...blijkbaar niet helemaal.quote:Op woensdag 4 september 2019 08:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]Zegt wel wat als hij dit zegt...twitter:iCyclone twitterde op woensdag 04-09-2019 om 00:09:32Yep, I’m alive. Made it to Nassau. #Hurricane #DORIAN: By far the most intense cyclone I’ve witnessed in 28 years of chasing. Thought I was playing it safe by riding it out in a solid-concrete school on a hill in Marsh Harbour. Thought wrong. reageer retweet
Damnquote:Op woensdag 4 september 2019 08:40 schreef Frutsel het volgende:
Amerikaanse weermodel komt met nieuwe orkaan voor 3e week september voor Bahama's
[ afbeelding ]
Laten we hopen dat dit niet uitkomt
Europese model komt met een interessante 'wave' die van Afrika afkomt en louter westwaarts trekt. Dat zou hem kunnen zijn.
Zoveel meer schade kan die niet aanrichtenquote:
De Bahamas heeft meer eilanden, iets zuidelijker en die krijgen de klap.quote:Op woensdag 4 september 2019 09:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zoveel meer schade kan die niet aanrichten. Er is vrijwel niks meer
twitter:helgavanleur twitterde op dinsdag 03-09-2019 om 15:21:41Dit is misschien wel de gaafste foto die ik ooit heb gezien van het oog van een orkaan❣️#Dorian #ISSFoto @AstroHague https://t.co/6XjDQ09gyO reageer retweet
Zou niet zoveel waarde hechten aan een voorspelling van 336 uur in de toekomst. Vorige week zeiden ze nog dat Dorian over Puerto Rico zou trekken en de Bamaha's hooguit een TS zouden krijgen.quote:Op woensdag 4 september 2019 08:40 schreef Frutsel het volgende:
Amerikaanse weermodel komt met nieuwe orkaan voor 3e week september voor Bahama's
[ afbeelding ]
Europese model komt met een interessante 'wave' die van Afrika afkomt en louter westwaarts trekt. Dat zou hem kunnen zijn.
Mooiquote:Op woensdag 4 september 2019 11:34 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]twitter:helgavanleur twitterde op dinsdag 03-09-2019 om 15:21:41Dit is misschien wel de gaafste foto die ik ooit heb gezien van het oog van een orkaan❣️#Dorian #ISSFoto @:AstroHague https://t.co/6XjDQ09gyO reageer retweet
Regen is water dat eerst is verdampt vanuit de zee, en daarna in een wolk is samengebracht. Water dat is verdampt bevat geen opgeloste stoffen zoals zout, dus regenwater ook niet.quote:Op woensdag 4 september 2019 11:13 schreef Idisrom het volgende:
Wat ik mij afvraag. Zit er ook zout zeewater in de neerslag van deze orkaan?
Voor de schade is dat wel aardig relevant. Gewoon water kan weer wegtrekken, maar zout ettert overal in door
de golfbaan ziet er wel netjes uitquote:
quote:Op woensdag 4 september 2019 08:40 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Nee ik denk die waar die nu die 2 bij staatquote:Op woensdag 4 september 2019 12:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dat die Gabrielle ?
Ik zie het nu ja , Gabrielle gaat gewoon de Atlantische oceaan op , ff die 2 in de gaten houdenquote:Op woensdag 4 september 2019 12:27 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee ik denk die waar die nu die 2 bij staat
Gebrielle gaat niemand pijn doen, ja misschien Spanje
En volgende keer gaat hij gewoon weer volgens mijquote:Op woensdag 4 september 2019 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hier het verhaal van Josh Morgerman
https://www.washingtonpos(...)ith-harrowing-story/
Deze kennis ken ik ook. Maar ik kreeg het gevoel dat Dorian stukken oceaanwater gewoon even verderop weer neerplempt (een soort drone die iets verderop wegbrengt).quote:
Storm surge heeft er wel voor gezorgd dat het zoete water vermengd is met zout water, waardoor het als drinkwater niet meer goed is.quote:Op woensdag 4 september 2019 12:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Deze kennis ken ik ook. Maar ik kreeg het gevoel dat Dorian stukken oceaanwater gewoon even verderop weer neerplempt (een soort drone die iets verderop wegbrengt).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |