FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 5w40 bijvullen 10w40 wel of niet doen?
-marz-maandag 2 september 2019 @ 12:02
Hoi hoi,

Ik heb een benzine auto van 16 jaar oud.

Na een (succesvol) verholpen lekkage in het carter heeft de garage de olie moeten verversen.

Er zat net verse 10w40 in. Maar nu heeft men er weer 5w40 in gegooid.

Helaas is dit mijn eigen schuld, ik ben vergeten te vermelden wat erin moest en op het meest recente kaartje stond nog 5w40. Mijn fout dus.

Op zich niet heel erg maar de auto verbruikte eerder enorm veel met 5W40 daarom juist overgegaan naar 10W40 en dat ging stukken beter.

Ik had ook net onlangs een kannetje 10w40 gehaald, 5L dus.

Dus nu zit ik met een motor vol 5w40 en een nagenoeg volle kan 10w40.

Op internet lees ik elkaar tegensprekende commentaren over wel/niet bijvullen met 10w40. Op zich zou het geen probleem hoeven te zijn, aangezien beide volsynteten zijn en ik kan hetzelfde merk pakken waar nagenoeg dezelfde dopes in zitten, enkel de viscositeit is anders?

Maar intuïtief zeg ik: beter niet door elkaar gaan roeren, misschien maak je dan nog 1 ritje en dat is naar de sloop.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Bijvullen met 5w40, wat waarschijnlijk heel veel moet gebeuren (hij verbruikte eerder een 1L op 1000 km), of bijvullen met 10w40?
-Richard-maandag 2 september 2019 @ 12:05
Ik mis een beetje de clue of je het wilt vervangen of slechts wil bijvullen?
Persoonlijk zou ik het niet mixen, maar kan dat niet verder onderbouwen dan 'het is niet hetzelfde'.
-marz-maandag 2 september 2019 @ 12:08
De OP even aangepast, het gaat over bijvullen.

De olie verversen kan natuurljik sowieso maar dan komt er weer kosten voor arbeidsloon, een filter en het afvoeren bij, terwijl dit net vers is, ook zonde..
Zolderkamermaandag 2 september 2019 @ 12:09
Gewoon de voorschriften volgen (van de autofabrikant).. dus niet opeens andere olie gaan gebruiken omdat er iets mis is met de auto..
En mengen is helemaal geen slim plan, wil je dat wel dan zou ik eerst even advies vragen aan de olieleverancier

[ Bericht 12% gewijzigd door Zolderkamer op 02-09-2019 12:15:00 ]
-marz-maandag 2 september 2019 @ 12:17
Er zat overigens ook nog 10w40 in het filter bedenk ik nu, want die hebben ze niet vervangen.

Ik heb hierover overlegd met de garage, die vonden het geen punt (maarja).

Die 10w40 is overigens volgens de voorschriften. Voor deze auto raadt de fabrikant aan om normaal 5w40 en bij hoog verbruik 10w40 of 10w60 te gebruiken.
Zolderkamermaandag 2 september 2019 @ 12:21
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:17 schreef -marz- het volgende:
Er zat overigens ook nog 10w40 in het filter bedenk ik nu, want die hebben ze niet vervangen.

Ik heb hierover overlegd met de garage, die vonden het geen punt (maarja).

Die 10w40 is overigens volgens de voorschriften. Voor deze auto raadt de fabrikant aan om normaal 5w40 en bij hoog verbruik 10w40 of 10w60 te gebruiken.
Dan zal het prima gaan als de olieleverancier/merk ook zegt dat het door elkaar gebruikt kan worden..
-marz-maandag 2 september 2019 @ 12:24
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2019 12:21 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan zal het prima gaan als de olieleverancier/merk ook zegt dat het door elkaar gebruikt kan worden..
Dat zeggen ze waarschijnlijk niet.

Maar ze zeggen ook dat je geen Lidl cupjes in de Nespresso machine mag doen, dus dat argument is niet per se altijd doorslaggevend voor mij.
Zolderkamermaandag 2 september 2019 @ 12:27
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:24 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dat zeggen ze waarschijnlijk niet.

Maar ze zeggen ook dat je geen Lidl cupjes in de Nespresso machine mag doen, dus dat argument is niet per se altijd doorslaggevend voor mij.
Ik denk dat dat heel erg meevalt.. een beetje oliemerk geeft gewoon prima advies.. :Y
Maar als je liever gewoon gokt is dat mij ook helemaal prima, alleen dan snap ik het topic niet echt..

En als je Lidl belt met advies over koffiecups krijg je die ook gewoon.. Het merk van de auto (koffiezetter) is niet van belang.. als de maat cups (viscositeit) maar goed is
vosssmaandag 2 september 2019 @ 12:28
Mensen die geen 10W60 Castrol Racing Oil gebruiken :')
vosssmaandag 2 september 2019 @ 12:29
OT: zou gewoon blijven rijden indien het verbruik niet schrikbarend toeneemt door de 5W40 wat eerder al was. En als dat wel is dan issie ook binnen no time weer op zn mimimumpeil en dan vervang je hem weer door 10W40.

Zou niet mixen.
-marz-maandag 2 september 2019 @ 14:18
Dank, ik kijk het sowieso even aan.

Als het weer te gortig wordt kan ik altijd weer laten vervangen en dan komt dat kannetje 10w40 wel weer van pas.

Kwestie van de gevolgen accepteren van mijn eigen stommiteit.
Sounddragonmaandag 2 september 2019 @ 16:37
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 12:08 schreef -marz- het volgende:
De OP even aangepast, het gaat over bijvullen.

De olie verversen kan natuurljik sowieso maar dan komt er weer kosten voor arbeidsloon, een filter en het afvoeren bij, terwijl dit net vers is, ook zonde..
Gewoon erbij; je afweging is goed.

Als je wilt dat er weer 10W40 in komt en hij verbruikt olie, dan kun je gewoon bij blijven vullen met 10W40, want het is allebei volsyntheet. De 5 en de 10 staan voor de viscositeit bij warme motor, dus de 5 wordt op bedrijfstemperatuur wat dunner. Door domweg bij te blijven vullen met 10 zal die viscositeit langzaam op gaan lopen..
-marz-maandag 2 september 2019 @ 16:50
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2019 16:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gewoon erbij; je afweging is goed.

Als je wilt dat er weer 10W40 in komt en hij verbruikt olie, dan kun je gewoon bij blijven vullen met 10W40, want het is allebei volsyntheet. De 5 en de 10 staan voor de viscositeit bij warme motor, dus de 5 wordt op bedrijfstemperatuur wat dunner. Door domweg bij te blijven vullen met 10 zal die viscositeit langzaam op gaan lopen..
Haha ja zo had ik het bedacht inderdaad, maar ik vind het eng om te gaan proberen.

Het schijnt met minerale vs synthetische olie helemaal mis te kunnen gaan.
oldfordmaandag 2 september 2019 @ 16:52
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2019 16:37 schreef Sounddragon het volgende:
De 5 en de 10 staan voor de viscositeit bij warme motor, dus de 5 wordt op bedrijfstemperatuur wat dunner.
Precies andersom. De 5 en 10 geven de viscositeit bij KOUDE motor aan.
De 40 geeft de viscositeit bij WARME motor aan en blijft dus gelijk.
Zie: https://www.autoweetjes.com/Motorolie.html
-marz-maandag 2 september 2019 @ 17:06
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:52 schreef oldford het volgende:

[..]

Precies andersom. De 5 en 10 geven de viscositeit bij KOUDE motor aan.
De 40 geeft de viscositeit bij WARME motor aan en blijft dus gelijk.
Zie: https://www.autoweetjes.com/Motorolie.html
Klopt, maar dat maakt verder niet uit.

Ik merk alweer met rijden dat hij olie mee verbruikt dus waarschijnlijk pak ik straks toch die 10w40 gewoon erbij.
LoveAtFirstDrivemaandag 2 september 2019 @ 17:28
Hoelang moet je tot de volgende beurt rijden?
Je kunt ook 1 liter 5W40 online bestellen (7 euro ofzo?) of bij de Brezan halen. Daar vul je steeds mee bij en bij de volgende beurt laat je die 5 liter 10W40 er in gieten.
Dan ga ik er vanuit dat je niet meer dan 1 liter moet bijvullen tussen de beurtjes, anders wordt het uiteraard duurder.
Verder is een oliebeurtje met filter niet al te duur, denk 100 piek ofzo? En anders zelf doen, zo lastig is het niet.
Sounddragonmaandag 2 september 2019 @ 18:37
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:50 schreef -marz- het volgende:

[..]

Haha ja zo had ik het bedacht inderdaad, maar ik vind het eng om te gaan proberen.

Het schijnt met minerale vs synthetische olie helemaal mis te kunnen gaan.
Het is toch allebei synthetisch zei je? dan kan het gewoon.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:52 schreef oldford het volgende:

[..]

Precies andersom. De 5 en 10 geven de viscositeit bij KOUDE motor aan.
De 40 geeft de viscositeit bij WARME motor aan en blijft dus gelijk.
Zie: https://www.autoweetjes.com/Motorolie.html
Ah sjit, ja, je hebt gelijk..

Maar het verhaal blijft verder onveranderd; de 10 zal minder verbruik opleveren.
Maar dan zou 5W30 dus de goede keuze zijn? Die is dan dikker als hij warm is.
machtpenmaandag 2 september 2019 @ 18:40
Alle auto motorolie kun je mengen anders mag het hier in nederland niet eens op de markt komen.
-marz-maandag 2 september 2019 @ 19:39
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Hoelang moet je tot de volgende beurt rijden?
Je kunt ook 1 liter 5W40 online bestellen (7 euro ofzo?) of bij de Brezan halen. Daar vul je steeds mee bij en bij de volgende beurt laat je die 5 liter 10W40 er in gieten.
Dan ga ik er vanuit dat je niet meer dan 1 liter moet bijvullen tussen de beurtjes, anders wordt het uiteraard duurder.
Verder is een oliebeurtje met filter niet al te duur, denk 100 piek ofzo? En anders zelf doen, zo lastig is het niet.
Ja het waren heel wat van die flesjes die ik er in heb moeten gooien eerder.

Maar wat een kutzooi nu weer, sta ik dus ergens tamelijk ver van huis ff olie te peilen. Want ik zie gvd weer een klein plasje onder de auto liggen, blijkbaar lekt het toch nog steeds. Kut dus.

Gooit ik daarna de klep dicht, heb ik de autosleutel onder de motorkap gelegd.! Dom natuurlijk, doe ik dus normaal ook nooit zoiets, juist om ellende te voorkomen want: de centrale deurvergrendeling gedraagt zich soms vrij random.

Maar goed maakt niet uit, maak gewoon klep weer open en voila, dacht ik. Wil ik dat gaan doen Bam alle deuren gaan op slot op final destination achtige wijze. Wtf!

Dit is wel heel dom en ongelukkig, alles lag al in de auto inclusief telefoon. Gelukkig stond ik toevallig bij een filiaal van de Gamma en kon ik wegenwacht bellen, deur opengebroken. En de 5w40 loopt er dus ook vanzelf al weer onderuit, eind goed al goed...
-marz-maandag 2 september 2019 @ 19:41
Ik wou het merk van deze ontrouwe vierwieler bewust buiten beschouwing laten maar dat laat zich nu wel raden denk ik.
Zolderkamermaandag 2 september 2019 @ 20:44
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:41 schreef -marz- het volgende:
Ik wou het merk van deze ontrouwe vierwieler bewust buiten beschouwing laten maar dat laat zich nu wel raden denk ik.
Iets duits.. of een geexporteerde japanner die terug uit afrika geimporteerd is.. :Y

Klinkt echt wel als een zeikbak.. hangsloten vind je bij de bouwmarkt trouwens.. O-)
Mano_maandag 2 september 2019 @ 21:45
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 19:41 schreef -marz- het volgende:
Ik wou het merk van deze ontrouwe vierwieler bewust buiten beschouwing laten maar dat laat zich nu wel raden denk ik.
1 liter op 1000km klinkt als een VAG-mobiel, daar schijnt het zelfs normaal verbruik te zijn _O- :')

Maar als het niet verbrand wordt, maar er uit lekt moet je eigenlijk niet meer rijden. Je laat een spoor achter waar met name tweewielers niet echt blij mee zijn, dat kan heel naar aflopen voor een motorrijder :N
-marz-maandag 2 september 2019 @ 21:57
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 21:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

1 liter op 1000km klinkt als een VAG-mobiel, daar schijnt het zelfs normaal verbruik te zijn _O- :')

Maar als het niet verbrand wordt, maar er uit lekt moet je eigenlijk niet meer rijden. Je laat een spoor achter waar met name tweewielers niet echt blij mee zijn, dat kan heel naar aflopen voor een motorrijder :N
Dat had ik gehoord ja over vag diesels iig dat die ook wel een litertje lusten op 1000km, zo schijnen ze van de band te rollen... :? bizar. Als het maar voldoet aan de emissienormen dan is alles geoorloofd schijnbaar.

Dit geen duitser en geen japanner, toch schijnen dit wel de typische kwalen te zijn voor dit merk/type :P (het is een alfa 156 1.8 ts)

Oliespoor ligt er helaas nu wel, althans er lekt ongeveer om de 15 sec een druppel uit maar ik heb hem toch gewoon naar huis gereden. Morgen maar weer langs de garage.
Mano_maandag 2 september 2019 @ 22:05
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:57 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dat had ik gehoord ja over vag diesels iig dat die ook wel een litertje lusten op 1000km, zo schijnen ze van de band te rollen... :? bizar. Als het maar voldoet aan de emissienormen dan is alles geoorloofd schijnbaar.

Dit geen duitser en geen japanner, toch schijnen dit wel de typische kwalen te zijn voor dit merk/type :P (het is een alfa 156 1.8 ts)

Oliespoor ligt er helaas nu wel, althans er lekt ongeveer om de 15 sec een druppel uit maar ik heb hem toch gewoon naar huis gereden. Morgen maar weer langs de garage.
Ai, die TS-blokken zijn erg gevoelig ;(
Zorg er iig voor dat je nooit met te weinig olie rijdt, dat is de doodsteek voor die motoren. Da's natuurlijk voor geen enkele motor goed, maar de TSjes zijn zo goed als afgeschreven zodra het olielampje aan gaat.. Zonde, want het zijn prachtige auto's.
-marz-maandag 2 september 2019 @ 22:11
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 22:05 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ai, die TS-blokken zijn erg gevoelig ;(
Zorg er iig voor dat je nooit met te weinig olie rijdt, dat is de doodsteek voor die motoren. Da's natuurlijk voor geen enkele motor goed, maar de TSjes zijn zo goed als afgeschreven zodra het olielampje aan gaat.. Zonde, want het zijn prachtige auto's.
Ja ik hou ook echt van de mijnes, een zwarte met cognac leer binnenin en ze rijden best wel fijn. Hiervoor had ik achterwielaandrijvers (bmw) dat vind ik eigenlijk fijner maar dit is best een goed compromis.

Maar wat betreft olielampje is het ruimschoots te laat vrees ik, hij had deze issues al bij aankoop, de tellerstand klopt ook niet, is een beetje een miskoop geweest wat dat betreft.
suijkerbuijkmaandag 2 september 2019 @ 22:33
Die ts blokken zijn echt niet zomaar kapot.
Of je moet die achterlijk 3 cilinders bedoelen.
Die zijn inderdaad gaar als boter omdat de carter klein is.

Zelfde met de smarts die het zelfde probleem hadden .
Alleen kon je daar een diesel carter pan gebruiken voor meer olie zodat de olie niet oververhit raakte op de snelweg met lange afstanden.
Mano_maandag 2 september 2019 @ 22:52
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:11 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja ik hou ook echt van de mijnes, een zwarte met cognac leer binnenin en ze rijden best wel fijn. Hiervoor had ik achterwielaandrijvers (bmw) dat vind ik eigenlijk fijner maar dit is best een goed compromis.

Maar wat betreft olielampje is het ruimschoots te laat vrees ik, hij had deze issues al bij aankoop, de tellerstand klopt ook niet, is een beetje een miskoop geweest wat dat betreft.
Als de bodem nog roestvrij is is het de moeite nog wel waard om er eens goed naar te laten kijken. Verbruikt 'ie ook olie of lekt het alleen? In het laatste geval kan het een pakking of keerring zijn, dat is soms vrij eenvoudig en goedkoop te fixen. Verbruik is lastiger.

Wat betreft de olie: viscositeit kan je in principe gewoon mixen, zolang beide olies/olieen geschikt zijn voor het blok. Maar beter is het om het toch helemaal te vervangen. Geeft jezelf ook wat meer rust als je niet voor elk ritje hoeft te peilen. Als je zelf een beetje handig bent kan het op straat, ben je voor een paar tientjes aan olie weer klaar. Het is letterlijk 1 plug los draaien. Of iemand die je kan helpen. Heb het toevallig afgelopen weekend gedaan (wel op een brug), klusje van een kwartiertje.
Mano_maandag 2 september 2019 @ 22:55
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
Die ts blokken zijn echt niet zomaar kapot.
Of je moet die achterlijk 3 cilinders bedoelen.
Die zijn inderdaad gaar als boter omdat de carter klein is.

Zelfde met de smarts die het zelfde probleem hadden .
Alleen kon je daar een diesel carter pan gebruiken voor meer olie zodat de olie niet oververhit raakte op de snelweg met lange afstanden.
Oh ze kunnen tonnen lopen. Mits ze genoeg olie hebben.
Alfa heeft nog nooit 3-pitters gehad? Dat verhaal van de Smarts ken ik ja, da's gewoon stom.
suijkerbuijkmaandag 2 september 2019 @ 23:04
Gewoon via de pijlstok aftappen in een lege fles.
https://www.bol.com/nl/p/(...)MXOxrJBoCo9cQAvD_BwE

En dan opvang bak voor je olie filter.
Kan je zonder morsen zo de boel vervangen .

Hoewel dat kleine beetje olie wat in de filters zit is niet zo erg .
Op de meer liters die je er bij gaat doen.
-marz-maandag 2 september 2019 @ 23:05
Nee deze heeft idd gewoon 4 cilinders :P en 8 bougies...

De lekkage was nieuw, schroefdraad carterplug dolgedraaid. Schijnt veelvoorkomend te zijn (aluminium carterpan).

Daarvoor geen lekkage maar hoog verbruik, maar dat was een heel stuk minder met de 10w40 eigenlijk. Ik had sinds dat erin zat, maart ofzo, veel minder bijgevuld, alleen het restant van de 5L kan die erin was er nog achteraan gegaan. Eerder stond ik bijna wekelijks een liter erin te gooien.

Geen roest, is net paar weken terug weer APK goedgekeurd. Ook nog 4 nieuwe banden en ophanging/aandrijving is hersteld, ook al een zwakke plek bij deze auto.

Ik kan zelf niet de olie vervangen helaas, wat best geemancipeerd zou zijn voor een meisje maar ik begin er niet aan om onder die auto te gaan liggen. Ik had nu al meteen kerels om me heen staan toen ik ff bukte om naar de lekkage te kijken, die wilden de ambulance al bellen omdat ze dachten dat er iemand gevallen was :+
mstxmaandag 2 september 2019 @ 23:06
Mano_maandag 2 september 2019 @ 23:09
quote:
Project Farm _O_ Ook nog vandaag gepost :D
Mano_maandag 2 september 2019 @ 23:19
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 23:05 schreef -marz- het volgende:
Nee deze heeft idd gewoon 4 cilinders :P en 8 bougies...

De lekkage was nieuw, schroefdraad carterplug dolgedraaid. Schijnt veelvoorkomend te zijn (aluminium carterpan).

Daarvoor geen lekkage maar hoog verbruik, maar dat was een heel stuk minder met de 10w40 eigenlijk. Ik had sinds dat erin zat, maart ofzo, veel minder bijgevuld, alleen het restant van de 5L kan die erin was er nog achteraan gegaan. Eerder stond ik bijna wekelijks een liter erin te gooien.

Geen roest, is net paar weken terug weer APK goedgekeurd. Ook nog 4 nieuwe banden en ophanging/aandrijving is hersteld, ook al een zwakke plek bij deze auto.

Ik kan zelf niet de olie vervangen helaas, wat best geemancipeerd zou zijn voor een meisje maar ik begin er niet aan om onder die auto te gaan liggen. Ik had nu al meteen kerels om me heen staan toen ik ff bukte om naar de lekkage te kijken, die wilden de ambulance al bellen omdat ze dachten dat er iemand gevallen was :+
Ja hallo, als je wil stemmen moet je ook maar gewoon zelf je olie vervangen hoor :{w

Een roestvrije 156 verplicht je haast om het beestje op de weg te houden, da's cultureel erfgoed :Y
-marz-maandag 2 september 2019 @ 23:19
Cool, "it looks dark" maar verder niet echt een probleem dus.

Stemmen doe ik alleen als het mooi weer is :{w
Zolderkamerdinsdag 3 september 2019 @ 01:29
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 21:57 schreef -marz- het volgende:
de typische kwalen te zijn voor dit merk/type :P (het is een alfa 156 1.8 ts)
Daar zijn meer kwalen aan dan in dit topic passen... :{w
Maar goed het is wel een Alfa *O*

Vier keer tegenaan schoppen beetje klapkauwgum onder het carter smeren en gewoon gaan..
20 liter olie mee.. dan kom je het hele land wel door.. en anders gooi je er iets anders in, gewoon plantaardige olie ofzo.. stuk gaan ze toch wel met of zonder onderhoud net hoe zn bui is.. O+
machtpendinsdag 3 september 2019 @ 06:31
Het is natuurlijk gewoon asociaal om zo te rijden. Allemaal gladdigheid op straat waar andere weggebruikers niet blij van worden. Verder is het een reparatie die een paar tientjes kost.
-marz-dinsdag 3 september 2019 @ 10:37
:') ja is goed, bedankt voor de tips.
Hij is weer bij de garagemeneer, hoop dat die niet op fok zit anders zit er straks kauwgom onder.
Zolderkamerdinsdag 3 september 2019 @ 10:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:37 schreef -marz- het volgende:
:') ja is goed, bedankt voor de tips.
Hij is weer bij de garagemeneer, hoop dat die niet op fok zit anders zit er straks kauwgom onder.
Die lieve meneer aait hem een beetje en dan kijkt de alfa weer blij en tevreden..
Als je dan een beetje lief tegen hem praat en niet op zn ziel trapt dan houd ie zn goede bui en neemt ie je overal mee naartoe waar je wilt.. zo zijn alfa's :Y O+
-marz-dinsdag 3 september 2019 @ 11:12
Die meneer had flink de schijt erin omdat zijn carter reparatie gefaald had, en hij mocht van mij nog een keer herstellen voordat we onderdelen gaan vervangen.
Ik denk dus eerder dat hij voor die 4x schoppen gaat.

Even afwachten maar weer.
Mano_dinsdag 3 september 2019 @ 12:42
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die lieve meneer aait hem een beetje en dan kijkt de alfa weer blij en tevreden..
Als je dan een beetje lief tegen hem praat en niet op zn ziel trapt dan houd ie zn goede bui en neemt ie je overal mee naartoe waar je wilt.. zo zijn alfa's :Y O+
De befaamde SHIT: Self Healing Italian Technoloy :D
-marz-dinsdag 3 september 2019 @ 12:50
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 12:42 schreef Mano_ het volgende:

[..]

De befaamde SHIT: Self Healing Italian Technoloy :D
Die kende ik nog niet _O-

Ik snap nu ook waarom ze het een liefhebbersauto noemen. Je bekijkt hem continu van binnen en van buiten, van boven en van onderen, gaat ervoor op de grond liggen enz.

Maar motorrijders kunnen opgelucht ademhalen de incontinentie is verholpen.

Net een stukje wezen toeren >:O vooralsnog blijft de carterplug kurkdroog. Dat was gisteren niet zo, maar toen zat er een maandagmorgenpakking onder, achteraf gezien logisch.

Ik las op internet dat het soms wel 3x opnieuw moest voordat de pakking oliedicht was, teflontape ertussen enz dus het zou mooi zijn als deze gewoon houdt..... hoop het echt, garagemeneer eet zijn schoen op als hij me weer ziet aankomen.
lipjedinsdag 3 september 2019 @ 19:14
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2019 01:29 schreef Zolderkamer het volgende:
.. stuk gaan ze toch wel ...
Je vergeet dat een Alfa Romeo S.H.I.T. heeft O+

SPOILER
Self Healing Italian Technology
Edit:
Damn spuit 12 ;(

Kijk ook eens bij de 156 club ^O^