abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188751213


Wat is Airsoft?

Airsoft is een tactische schietsport, bestaande uit drie disciplines. Bij de airsoftsport wordt gebruik gemaakt van airsoftapparaten, die biologisch afbreekbare balletjes (BB's) afschieten. Het is een tactische teamsport waarbij sportiviteit, gameplay en het sociale component centraal staan.

Check: https://nl.wikipedia.org/wiki/Airsoft

Waar kan het worden uitgeoefend worden?
In steeds meer plaatsen in Nederland en België. Zie deze link voor een overzicht.

Wapens?
Nee Replica's want als je wapens zegt in het openbaar kun je problemen krijgen aangezien de replica's echt op de echte wapens lijken. Kalasnikov's zijn dus ook gewoon replica's van te verkrijgen en alle andere bekende wapens.

Varianten

Er zijn meerdere spelvarianten:
Skirm:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Parcours:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaartschieten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan en mag iedereen Airsoften?
Ja en nee. Om te airsoften en om replica's te mogen houden moet je lid zijn van het NABV (Nederlandse sportbond over Airsoften). Om daar lid van te worden moet je eerst een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen. Heb je die, krijg je een pasje van de NABV en dan mag je replica's aanschaffen en thuis bewaren. Deze replica's moeten in afgesloten, door een slotje met sleutel of cijfercode, kist zitten.

Wie van FOK! doet aan Airsoften?

• Peejtur
• Jij?

Ik vind dat het een apart topic in Sport verdiend. Afgelopen zaterdag voor het eerst gedaan en ben gelijk verkocht.

Heb mijzelf aangemeld bij de bond en VOG wordt nu aangevraagd. Vrijdag langs een winkel voor allerlei benodigdheden en een replica. Laatste mag ik pas halen als vog binnen is.

Wie beoefent het nog meer?

[ Bericht 42% gewijzigd door Peejtur op 08-09-2019 09:29:24 ]
  Leukste jonkie 2022 maandag 2 september 2019 @ 10:45:38 #2
213457 engine
pi_188751260
Keer in Roemenië op een vervallen kazerne gedaan. Was echt heel leuk. Waar wordt er in Nederland zoal gespeeld?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_188752740
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 10:45 schreef eNGine10 het volgende:
Keer in Roemenië op een vervallen kazerne gedaan. Was echt heel leuk. Waar wordt er in Nederland zoal gespeeld?
Erg veel plekken tegenwoordig.

http://www.airsoftdb.nl/airsoft-locaties/

Volgens mij staat op bovenstaande niet eens alles. Afgelopen weekend in Daarle geschoten. Bunkerhill. Oud militair munitiedepot. Echt gaaf gemaakt.
  Forum Admin maandag 2 september 2019 @ 15:24:00 #4
58651 crew  murp
murp
pi_188755084
als je een Introducé mag meenemen, denk je dan aan mij? Lijkt me ook leuk om te doen!!
  Leukste jonkie 2022 maandag 2 september 2019 @ 15:35:33 #5
213457 engine
pi_188755211
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 12:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Erg veel plekken tegenwoordig.

http://www.airsoftdb.nl/airsoft-locaties/

Volgens mij staat op bovenstaande niet eens alles. Afgelopen weekend in Daarle geschoten. Bunkerhill. Oud militair munitiedepot. Echt gaaf gemaakt.
Ah thanks ^O^

Wat voor spel speelde je dan? Wij speelden toen "verover de vlag".
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_188758191
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 15:24 schreef murp het volgende:
als je een Introducé mag meenemen, denk je dan aan mij? Lijkt me ook leuk om te doen!!
Vandaag is mijn vog aangevraagd. Dit duurt wel even voordat deze behandeld is. Ik mag zeker introducés meenemen. Kan dus altijd een keer.
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 15:35 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ah thanks ^O^

Wat voor spel speelde je dan? Wij speelden toen "verover de vlag".
Het was idd een skirm. Kamp overnemen idd maar ook sidemissies. Goudstaven vinden en meenemen naar het kamp. Raketonderdelen. Jerrycan zodat we de jeep konden gebruiken. Lijkkist en veel meer.

Maar het ging mij deze 1e keer vooral om zoveel mogelijk mensen neer te maaien en zo weinig dood te gaan :')
pi_188758240
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 12:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Erg veel plekken tegenwoordig.

http://www.airsoftdb.nl/airsoft-locaties/

Volgens mij staat op bovenstaande niet eens alles. Afgelopen weekend in Daarle geschoten. Bunkerhill. Oud militair munitiedepot. Echt gaaf gemaakt.
Daarle staat er wel op.
  Leukste jonkie 2022 maandag 2 september 2019 @ 20:09:21 #8
213457 engine
pi_188759437
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 19:06 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Vandaag is mijn vog aangevraagd. Dit duurt wel even voordat deze behandeld is. Ik mag zeker introducés meenemen. Kan dus altijd een keer.
[..]

Het was idd een skirm. Kamp overnemen idd maar ook sidemissies. Goudstaven vinden en meenemen naar het kamp. Raketonderdelen. Jerrycan zodat we de jeep konden gebruiken. Lijkkist en veel meer.

Maar het ging mij deze 1e keer vooral om zoveel mogelijk mensen neer te maaien en zo weinig dood te gaan :')
En hoe ging dat? :D
Ik vond het best lastig. Was blij dat ik een automatisch wapen had. Ben ook de helft van de tijd bezig geweest met teruglopen naar het respawn punt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_188759819
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 20:09 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

En hoe ging dat? :D
Ik vond het best lastig. Was blij dat ik een automatisch wapen had. Ben ook de helft van de tijd bezig geweest met teruglopen naar het respawn punt.
Best wat mensen geraakt, helaas ook friendly fire. Nog wel de vriendin waar ik mee was :')
Maar ook vaak geraakt waardoor ik wat blauwe plekken heb :+

We hadden de jeep veroverd en daardoor ook een mobiel respawnpunt. Dus elke keer als die stopte werd er een klok neergezet en mochten we daar dus wachten.

Zaterdag waren we wel de winnaar. Alles missies hadden wij gewonnen.
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 20:26:08 #10
447051 crew  Peejtur
pi_188759830
OP aangepast btw.
  Moderator dinsdag 3 september 2019 @ 21:29:07 #11
447051 crew  Peejtur
pi_188777297
Als je in de lijst wilt, stuur je me gerust een pb of reageer hieronder.
pi_188791436
Niet zo heel veel spelers hier zo te zien.

Vrijdag naar een winkel om te oriënteren. Eventueel wat kleding mee.
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 22:05:50 #13
447051 crew  Peejtur
pi_188823416
VOG is richting de bond. Deze zullen ze, hopelijk, maandag verwerken en dan vrijdag het pasje maken zodat ik deze de woensdag daarop ontvang.

Vandaag replica gekocht. Deze moet nog gedowngrade worden want heeft nog een kracht van 1.3 joule en mag max 1.2 zijn. Haal hem over 2 weken op als ik het pasje dan heb.

Volgende: https://bunker501.nl/prod(...)scar-l-black/?mtke=8
  Forum Admin zaterdag 7 september 2019 @ 10:05:25 #14
58651 crew  murp
murp
pi_188829370
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 19:06 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Vandaag is mijn vog aangevraagd. Dit duurt wel even voordat deze behandeld is. Ik mag zeker introducés meenemen. Kan dus altijd een keer.

jeej!!!!

Maar wat zijn de spelregels dan ongeveer?
pi_188829395
Het lijkt me heel erg leuk om te doen, ben ook wel stiekem fan van die replica's :@.

Maar ik vind het wel een heel gedoe om zo'n pasje te krijgen hoor. Je kan die replica's zo bestellen in Spanje :X.

Toch hou ik het topic even in de gaten, misschien doe ik de moeite wel een keer O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188830161
Valt ook wel mee. Gewoon inschrijven. Dan kan je via hen gewoon een vog aanvragen. Die heb je binnen een paar dagen thuis en dan stuur je de originele naar de bond op en dan na 2 weken ongeveer ontvang je het pasje.
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2019 10:05 schreef murp het volgende:

[..]

jeej!!!!

Maar wat zijn de spelregels dan ongeveer?
https://www.airsoftclubnederland.nl/regels-airsoft-nederland/

Per type wapen heb je een afstand waar vandaan je minimaal mag schieten. Normaal is dat 5 meter. Sniper is 25 meter. Als je geraakt bent, moet je hit roepen. Waar ik geweest bent, moet je een vestje de lucht inhouden. Je moet altijd even checken wat de regels zijn bij elk evenement want dat wil nog wel eens verschillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 08-09-2019 09:33:52 ]
pi_188833165
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:16 schreef Peejtur het volgende:
Valt ook wel mee. Gewoon inschrijven. Dan kan je via hen gewoon een vog aanvragen. Die heb je binnen een paar dagen thuis en dan stuur je de originele naar de bond op en dan na 2 weken ongeveer ontvang je het pasje.
[..]

https://www.airsoftclubnederland.nl/regels-airsoft-nederland/

Per type wapen heb je een afstand waar vandaan je minimaal mag schieten. Nor zal is dat 5 meter. Sniper is 25 meter. Als je geraakt bent, moet je hit roepen. Waar ik geweest bent, miet je een vestje de lucht inhouden. Je moet altijd even checken wat de regels zijn bij elk evenement want dat wil nog wel eens verschillen.
Ik heb pas een video van Mr Beast gezien met een enorme airsoft battle, was echt heel cool om te zien.

Nu wil ik dus ook :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 8 september 2019 @ 09:28:42 #18
447051 crew  Peejtur
pi_188842839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb pas een video van Mr Beast gezien met een enorme airsoft battle, was echt heel cool om te zien.

Nu wil ik dus ook :P.
Die met de 3 ballonnen? Gisteren ook gezien. Op die manier lijkt mij ook erg gaaf om eens te doen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 08-09-2019 09:34:08 ]
pi_188874409
Jeuy weer. Alles is goedgekeurd en betaald. Ben nu dus lid maar mag nog niks. Pasje wordt vrijdag gemaakt en ontvang ik pas volgende week ergens.
pi_188885544
Praat een beetje tegen mijzelf maar dit is zo geweldig om te zien!

pi_188915286
Vandaag nog een replica gekocht. Een handpistool.

De volgende had ik vorige week al gekocht:

https://bunker501.nl/prod(...)ar-l-black/?sqr=scar

Nu de volgende side-arm dus:

https://bunker501.nl/prod(...)owback-black/?mtke=8

Verder heel mijn outfit compleet gemaakt. Broek, shirt, jas en tacticalvest. Uiteraard ook een holster voor het handpistool.
pi_188995558
Pas is binnen dus morgenvroeg replica's halen *O*
pi_189004524
Helaas was de scar nog niet klaar met downgraden van 1.3 joule naar 1.2. Nu dus alleen het handpistool opgehaald. Morgenvroeg de scar. Al even geschoten. Wat gaaf 8-)
pi_189131839
En ze schieten eerlijk! Naja achter het huis. Komende zaterdag eerste skirm met beide replica's. Zo-veel zin in!
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:09:10 #25
447051 crew  Peejtur
pi_189515724

Live EK SpeedQB in Rotterdam. gaaf om te zien!

Ondertussen dus 2 keer wezen schieten waarvan 1 keer met eigen replica's. Wat blijft het gaaf zeg. Ook het 1 en ander gewijzigd qua uitrusting. Vest ga ik verkopen en heb er een belt voor in de plaats. Heb een scope erbij gekocht welke 1 tot 4 keer vergroot. Gebitbitjes gekocht ipv masker want anders kan ik scope niet gebruiken en wil mijn tanden graag houden. Te vaak al gehoord dat tanden eruit geschoiten werden :') Dus ook facepaint. En vandaag 5 keer de midcap aangeschaft en houd de hicap als reserve elke keer erbij. Dat is wat realistischer met wisselen. Is erg gaaf!

Nog iemand van jullie die nog airsoft?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')