twitter:FIA_F2 twitterde op zaterdag 31-08-2019 om 21:34:19An update on Sauber Junior Racing Team by Charouz driver Juan Manuel Correa:Juan Manuel is currently in a stable condition and is being treated at the CHU de Liège hospital.More information will be provided when it becomes available, via the FIA. https://t.co/uFq4xomFoy reageer retweet
Ik heb gewoon beeld?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:07 schreef heywoodu het volgende:
Tot zover de Indy Lights-stream, zo te zien.
Waar dan? Op die Facebookpagina zie ik alleen een herhaling van de eerste 18 minuten van de uitzending, voor het stopte.quote:
twitter:TeamCooperTire twitterde op zaterdag 31-08-2019 om 23:03:23And with this @indylights race now underway, @dalton_kellett breaks the all-time series record for starts, previously held by @ariejr. Congrats, Dalton! #teamcoopertire #roadtoindy #portlandgp (Artwork by @Swintal) https://t.co/5n363zd5rn reageer retweet
Is denk ik hetzelfde, de auto kan 1 enorme klap absorberen, maar die 2de was nog harder.... En in de verkeerde hoek...quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
Vreselijk dit.
Is zo'n formule 2 auto als lagere klasse nou ook nog minder veilig dan een F1 auto of hetzelfde?
Z'n pech is vooral dat de auto al veel van z'n absorberende vermogen gebruikt had na de 1e impact dus kansloos tegen zo'n extreme zijwaartse impact.
Alleen de kracht van de klap is al genoeg om aan te overlijden, hoeft niet per se aan het hoofd geraakt te zijn door iets.
De sport blijft redelijk veilig als je ziet hoeveel doden per 1 miljoen kilometer, maar het blijft een bittere pil als zo'n jong iemand aan een sport overlijd.
Denk dat het met alleen die 2de klap ook gewoon einde oefening was hoor. Die was zo hard en zijwaarts is er zo weinig "kreukelzone" om die impact te absorberen; dat is gewoon klaar dan.quote:Op zondag 1 september 2019 07:17 schreef Ghost_Nappa het volgende:
[..]
Is denk ik hetzelfde, de auto kan 1 enorme klap absorberen, maar die 2de was nog harder.... En in de verkeerde hoek...
Vettel, Kimi, Lewis, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Magnussen en Grosjean?quote:Op zondag 1 september 2019 01:39 schreef twiFight het volgende:
Even een ander perspectief: 10 van de coureurs in de F1 vandaag reden ook op Suzuka in 2014 toen Bianchi verongelukte (weliswaar na enige tijd in coma). Die zullen nog wel wat onplesante flashbacks hebben gok ik.
Dit is toch nog wel een stapje anders. Bij Bianchi heeft ie nog heel lang in coma en in het ziekenhuis gelegen. Dan blijf je toch nog wel een soort hoop houden dat het misschien nog wel goed kan komen. Nu was eigenlijk vrij snel naar buitengebracht dat het einde verhaal was.quote:Op zondag 1 september 2019 01:39 schreef twiFight het volgende:
'Blij' dat ik niet kaartjes heb voor Spa dit jaar. Ik zou daar morgen toch niet in een F1-fan-stemming op de tribune zitten de race te kijken. Ik verwacht een minuut stilte voor de F1 race morgen en 20 coureurs die daar zich verdomde bewust zijn dat hun dat ook elke sessie kan gebeuren, ondanks dat ze daar niet aan denken wanneer ze de pit uitrijden.
Even een ander perspectief: 10 van de coureurs in de F1 vandaag reden ook op Suzuka in 2014 toen Bianchi verongelukte (weliswaar na enige tijd in coma). Die zullen nog wel wat onplesante flashbacks hebben gok ik.
Bij Bianchi had ik juist meer lang het idee 'die ligt de rest van zijn leven als een kasplantje in bed', waarna het overlijden eigenlijk niet echt een klap meer was, want dat zag je al heel lang aankomen. Hier was het een crash en nog geen twee uur later werd bekendgemaakt dat hij er niet meer wasquote:Op zondag 1 september 2019 09:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit is toch nog wel een stapje anders. Bij Bianchi heeft ie nog heel lang in coma en in het ziekenhuis gelegen. Dan blijf je toch nog wel een soort hoop houden dat het misschien nog wel goed kan komen. Nu was eigenlijk vrij snel naar buitengebracht dat het einde verhaal was.
Iedereen moest om Alesi heen inderdaad, die maakte gewoon zelf al een harde klapper (dat had ik eerst amper door). Dit was dus dan inderdaad de aanleiding waardoor Hubert de muur in ging.quote:Op zondag 1 september 2019 09:13 schreef Lola69 het volgende:
Ik kwam deze andere hoek van de initiële crash nog tegen:
[ afbeelding ]
Hier is iets duidelijker te zien dat Hubert (bovenste auto) een tik kreeg van Boschung waardoor hij richting de muur vloog. En dat ze beiden buiten de baan zaten om uit te wijken voor de spinnende Alesi (onderste auto).
hier de hele gebeurenquote:Op zondag 1 september 2019 09:13 schreef Lola69 het volgende:
Ik kwam deze andere hoek van de initiële crash nog tegen:
[ afbeelding ]
Hier is iets duidelijker te zien dat Hubert (bovenste auto) een tik kreeg van Boschung waardoor hij richting de muur vloog. En dat ze beiden buiten de baan zaten om uit te wijken voor de spinnende Alesi (onderste auto).
Uitgesteld tot 11.00quote:Op zondag 1 september 2019 09:28 schreef heywoodu het volgende:
We zitten klaar voor race twee in de F3.
twitter:hwaag_official twitterde op zondag 01-09-2019 om 08:32:27After the tragic accident yesterday, the schedule for today is changed. #FIAF2 race is cancelled, #FIAF3 race is postponned to 11:00 hrs CEST. #HWAracelab #hwaag #BelgianGP https://t.co/4onmwq7Pat reageer retweet
Handig dat ze dat zelf ook ergens melden dan.quote:
In één keer alles duidelijk... hij had geen schijn van kans.quote:
Dat kind op de achtergrond, "Woow hahaha wooow!"quote:
Nope. Ook zonder die 1ste klap had hij het niet overleefd.quote:Op zondag 1 september 2019 09:35 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
In één keer alles duidelijk... hij had geen schijn van kans.
als hij die muur niet had geraakt , dan was hij gewoon door kunnen rijden ... maar helaas het is niet anders.quote:Op zondag 1 september 2019 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nope. Ook zonder die 1ste klap had hij het niet overleefd.
Ik bedoel dat als hij de muur niet geraakt had, maar wel dwars gestaan had en die klap in de flank gehad had, dan had hij het ook niet na kunne vertellen lijkt me.quote:Op zondag 1 september 2019 09:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
als hij die muur niet had geraakt , dan was hij gewoon door kunnen rijden ... maar helaas het is niet anders.
dit is gewoon echt zeer veel pech hebben op het verkeerde moment ...
Denk dat alle mogelijke festiviteiten (demo's, etc) ook ertussenuit zijn gehaald. Dus er zit wel wat meer rek in schemaquote:Op zondag 1 september 2019 09:34 schreef heywoodu het volgende:
Ze mogen ook wel opschieten dan, om 12.30u begint de Porsche Supercup.
Altijd moeilijk te oordelen, de auto kreeg wel een opdoffer van de eerste klap, waardoor hij ook 'minder veilig was'. Maar gezien de impact denk ik ook dat het lastig was ja. Feit is dat het nou eenmaal wel zo gebeurd is en dat de dood zo moeilijk te voorkomen leek.quote:Op zondag 1 september 2019 09:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als hij de muur niet geraakt had, maar wel dwars gestaan had en die klap in de flank gehad had, dan had hij het ook niet na kunne vertellen lijkt me.
Waarom zou je dat hopen? Ik bedoel, wat maakt het voor verschil?quote:Op zondag 1 september 2019 09:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoals ik het begrijp is hij pas om 18:35 uur overleden of iig toen pas overleden verklaard.
Dan heeft hij nog anderhalf uur geleefd na de crash. Dus ik hoop maar op het laatste: toen pas overleden verklaard.
Gezien de headrest die door de lucht vloog, zal het wel nek- of hersenletsel zijn geweest. Zijn HANS zal ook wel losgekomen zijn.quote:Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef franklop het volgende:
Hij was sowieso buiten westen aan de foto te zien, laten we inderdaad hopen voor hem dat hij dat de hele tijd is geweest.
Zal een dezer dagen wel naar buiten komen wat er precies aan de hand was. Als in; waaraan hij uiteindelijk overleden is.
Dat is juist precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 1 september 2019 09:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom zou je dat hopen? Ik bedoel, wat maakt het voor verschil?
Het is in elk geval toch te hopen dat hij na die crash niet meer bij bewustzijn is geweest lijkt me, want dan zal hij toch gigantisch veel pijn gehad hebben.
Je kan dat uurtje ook gewoon bewustenloos zijn en pas daarna overlijden.quote:Op zondag 1 september 2019 10:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is juist precies wat ik bedoel.
Als hij toen pas overleden is verklaard maar feitelijk meteen is overleden was dan is hem anderhalf uur afschuwelijke pijn bespaard gebleven.
Meestal is het een praktisch dingetje. Als een coureur op het circuit dood wordt verklaard, kan het circuit een crime scene worden en kan de rest van het raceweekend in gevaar komen. Senna was ook op het circuit overleden, maar pas in het ziekenhuis werd de dood officieel vastgesteld.quote:Op zondag 1 september 2019 10:03 schreef opreis het volgende:
Trouwens zijn die medicals heus geen pannenkoeken natuurlijk. Die zijn heus wel instaat om iemand ter plekken dood te verklaren als dat het geval is. Daar hoeft geen uur overheen te gaan.
Dit kan niet kloppen. Toch?quote:Op zondag 1 september 2019 10:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Meestal is het een praktisch dingetje. Als een coureur op het circuit dood wordt verklaard, kan het circuit een crime scene worden en kan de rest van het raceweekend in gevaar komen. Senna was ook op het circuit overleden, maar pas in het ziekenhuis werd de dood officieel vastgesteld.
Jezus.....quote:
mooi en duidelijk filmpje ... maar hoe veel pech kun je hebben , als die F2 car van hubert iets verder was door gedraaid na de eerste crash was het allemaal goed afgelopen maar hij bleef echt haaks op de auto van Correa staan :-(quote:
Helder filmpje.quote:
Je kunt hier ook niemand de schuld van geven. Correa doet op zijn manier zijn best alles te ontwijken door erlangs te sturen en niet te remmen om zelf dan risico te lopen in spin te raken of iets.quote:Op zondag 1 september 2019 10:32 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Moet wel zeggen... Correa komt wel met veel meer snelheid dan de rest omhoog.
Wil niemand de schuld geven, het zijn splitsecond beslissingen. Maar vindt het wel opvallend!
quote:Op zondag 1 september 2019 10:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Je kunt hier ook niemand de schuld van geven. Correa doet op zijn manier zijn best alles te ontwijken door erlangs te sturen en niet te remmen om zelf dan risico te lopen in spin te raken of iets.
Hubert kreeg natuurlijk ook zelf een zetje nadat hij en andere coureur buiten de baan kwamen om (op volle snelheid) Alesi te ontwijken.
Het is en blijft een trieste samenloop van omstandigheden dat op volle snelheid gebeurde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |