abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188766813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 01:19 schreef Also-von-Oder het volgende:
Er is een oplossing die ratten voor een aantal weken kan doen vluchten.... maar ik zeg het er direct bij, dat ik het zelf niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen dit middel in te zetten.

Deze oplossing werkt heel goed (naar wat ik begrijp)... maar is eigenlijk te gruwelijk voor de meeste mensen om toe te passen: vang een rat, en gooi er wat brandbare stof over heen... en steek het aan met een lucifer of een Zippo aansteker. Ja een brandende rat heeft zoveel angst en pijn in zich dat de hele rattenpopulatie binnen een paar kilometer dit hoort... en allemaal op de vlucht gaan.

In elk geval voor een tijdje. Misschien lang genoeg om alle toegangen tot jouw huis dicht te maken, voordat ze weer terug komen.

Ja, ik vertel jouw deze optie, niet omdat ik hoop dat jij dit ooit gaat doen (want daar ga je wss nachtmerries aan overhouden... maar alleen omdat je weet dat jij nog een alternatief hebt, die je in het uiterste geval kunt gebruiken.

En doe maar wat jij er mee wilt. Ik heb het alleen nog maar gelezen... nooit zelf hoeven, willen of moeten gebruiken. Maar als jij een rattenplaag echt wilt stoppen... en jij stukken stoerder bent als mij? Dan kun je dit overwegen.

Ik moedig jou hier niet tot toe aan, maar als jij of jouw familie jullie leven niet veilig zijn... door een ratttenplaag, kan ik het me goed voorstellen dat jij tot het uiterste gaat om de familie te beschermen.

Ik hoop dat jij, noch iemand anders dit middel hoeft te gebruiken... maar als mensen (kinderen of huisdieren) gevaarlopen... dan valt hier misschien iets voor te zeggen, als echt niets anders werkt.
Dat is te wreed. We zijn immers geen sadist of beest. Ook al haat je een rat.
Ik heb liever dat beest een snelle dood krijgt en of als het mogelijk is, vangen en weer uitzetten in natuur.
De allerbeste methode blijft. Zorg dat er geen voedsel te vinden voor dieren. Dan blijven ze gewoon weg.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 3 september 2019 @ 09:58:42 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188767052
Het beste werkt het om te zorgen dat je balkon gewoonweg niet interessant meer is.
Pas je balkonton aan zodat ze er niets meer mee kunnen. Ruim alles goed op, geen voedsel, geen nestmateriaal.
Ontsmet je balkon, alle pisgeurtjes e.d. weg, kraakschoon dus, je zou er een operatie uit moeten kunnen voeren. Geen geur boodschappen die zeggen hier is het goed vertoeven.

En hoe rot dan ook. Zet een val neer die een pijnlijke en langzame dood veroorzaakt. De lijkjes triomfantelijk tentoon stellen helpt ook.
Bruut, naar, maar werkt wel. Ratten zijn zeer sociale dieren en geven gevaar door aan elkaar.

Maar niets zal echt werken als je niet zorgt dat het de moeite niet waard is. Dan blijf je aan de gang, zullen ze toch terug keren.
Met alleen geen buit meet en goed(!!!!!) schoon maken en houden werkt het ook. Duurt alleen iets langer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188833034

Nummer twee.
pi_188834413
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2019 15:13 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]

Nummer twee.
*O* *O* Nice job. Nog eventje volhouden. Daarna heb je voor lange tijd geen last van.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')