Valt ook wel weer mee, ik vind mensen die dingen roepen van het kaliber 'je bent te lelijk om verkracht te worden' gewoon nogal jammer.quote:
life isn't about rainbows and unicorns snowflakequote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Valt ook wel weer mee, ik vind mensen die dingen roepen van het kaliber 'je bent te lelijk om verkracht te worden' gewoon nogal jammer.
Oke.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:26 schreef 20100 het volgende:
[..]
life isn't about rainbows and unicorns snowflake
Het initiele idee achter #metoo was dat vrouwen hun verhaal konden delen. Daar kwam een discussie omtrent seksuele intimidatie/geweld uit voort.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het idee van #MeToo naar mijn mening was initieel het kunnen voeren van een open discussie omtrent seksuele intimidatie/geweld (bij vrouwen) zonder direct met verwijten te komen. Ik ben altijd groot voorstander van (taboe) onderwerpen op de agenda zetten en ze bespreekbaar maken. #MeToo is echter volledig geëscaleerd naar beschuldigen, verwijten, labiliteit, slachtofferroltaferelen en schandpaal nagelen. Ieder tegengeluid is daarna vakkundig de mond gesnoerd met veel bombarie en emotie.
Ondertussen worden er ook vrolijk overal mannen vals beschuldigd en heeft de hele #MeToo beweging het besef losgemaakt dat vrouwen met een huil en een traan het volledige leven van iemand kunnen ruïneren. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat er sinds het begin van #MeToo meer valse beschuldigingen zijn gemaakt dan gegronde beschuldigingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
En toch draaien er nu mensen de bak in voor gedrag dat echt niet door de beugel kon, en er wordt er veel over gepraat, de media staan er nog steeds bol van.
Doel bereikt, al zeg ik het zelf.
Genoeg mensen die het serieus nemen. Maar geen zorgen, van jou hadden we sowieso al niet verwacht dat je dat zou doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
#metoo is het doel compleet voorbij geschoten en is de oorzaak van dit topic. Het wordt terecht niet meer serieus genomen, de jongen die wolf riep enzo.
Nee, het idee was dat ze hun verhaal mochten delen over aanranding zónder dat ze mannen zouden verwijten ze te hebben aangerand.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Het initiele idee achter #metoo was dat vrouwen hun verhaal konden delen. Daar kwam een discussie omtrent seksuele intimidatie/geweld uit voort.
Dit ja.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
'Het is erg voor vrouwen die aangerand worden, maar ze moeten er niet allemaal over gaan janken want dan nemen we het niet meer serieus'.
Heb je daar cijfers over? Of roep je gewoon zomaar wat?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten koste van talloze carrières wegens onterechte beschuldigingen. Mooi doel hoor, als je de geruïneerde mannen even buiten beschouwing laat.
En zonder onderbouwing is dat helemaal niets waard, en geeft het alleen maar blijk van jouw vooringenomenheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ondertussen worden er ook vrolijk overal mannen vals beschuldigd en heeft de hele #MeToo beweging het besef losgemaakt dat vrouwen met een huil en een traan het volledige leven van iemand kunnen ruïneren. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat er sinds het begin van #MeToo meer valse beschuldigingen zijn gemaakt dan gegronde beschuldigingen.
Als je dat persoonlijk geneuzel achterwege had gelaten, had ik best wel even het internet willen afstruinen, nu kan je dat vergeten. Succes met bewijzen dat elke geruïneerde carrière terecht was.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Heb je daar cijfers over? Of roep je gewoon zomaar wat?
Zeg ik iets anders dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, het idee was dat ze hun verhaal mochten delen over aanranding zónder dat ze mannen zouden verwijten ze te hebben aangerand.
Ik mag hopen dat jij niet net als Nikonlover aanneemt dat het initiële idee van #metoo was dat de daders geen verwijten gemaakt mochten worden.quote:
Ik vroeg het volgens mij zonder persoonlijk geneuzel, dus kom maar op met je lijst.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je dat persoonlijk geneuzel achterwege had gelaten, had ik best wel even het internet willen afstruinen, nu kan je dat vergeten. Succes met bewijzen dat elke geruïneerde carrière terecht was.
Bij een gemiddelde #MeToo beschuldiging lijkt dat anders niet te gelden...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:31 schreef probeer het volgende:
[..]
En zonder onderbouwing is dat helemaal niets waard, en geeft het alleen maar blijk van jouw vooringenomenheid.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ten koste van talloze carrières wegens onterechte beschuldigingen. Mooi doel hoor, als je de geruïneerde mannen even buiten beschouwing laat.
Nou wil ik best geloven dat er valse/onterechte beschuldigingen bijzaten, maar zoveel vind ik moeilijk te geloven. Bronnetje ervoor?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:28 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat er sinds het begin van #MeToo meer valse beschuldigingen zijn gemaakt dan gegronde beschuldigingen.
Google is your friend. Internet staat vol met verhalen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Nou wil ik best geloven dat er valse/onterechte beschuldigingen bijzaten, maar zoveel vind ik moeilijk te geloven. Bronnetje ervoor?
Goed excuus om je niet bestaande bewijs niet te hoeven zoeken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je dat persoonlijk geneuzel achterwege had gelaten, had ik best wel even het internet willen afstruinen, nu kan je dat vergeten.
Dat hoef ik niet te bewijzen, want dat beweer ik niet. Jij bent degene die beweert dat talloze carrières onterecht geruïneerd zijn, en dus ben jij degene die dat aan dient te tonen om je uitspraak enige waarde te geven.quote:Succes met bewijzen dat elke geruïneerde carrière terecht was.
Op basis van wat? Je eigen diepste angstgevoelens?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ondertussen worden er ook vrolijk overal mannen vals beschuldigd en heeft de hele #MeToo beweging het besef losgemaakt dat vrouwen met een huil en een traan het volledige leven van iemand kunnen ruïneren. Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat er sinds het begin van #MeToo meer valse beschuldigingen zijn gemaakt dan gegronde beschuldigingen.
Noem maar voorbeelden waar het onterecht was.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/1-(...)et-voorbij~a1a859b0/quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vroeg het volgens mij zonder persoonlijk geneuzel, dus kom maar op met je lijst.
Hieruit blijkt dus dat ondanks al die grote namen die voorbij zijn gekomen, er maar één daadwerkelijk veroordeeld is. Ondertussen is in het geval van Kevin Spacey zijn carrière om zeep geholpen zonder dat er hard bewijs is.quote:Het is zeer de vraag of Spacey, die door Netflix op staande voet was ontslagen uit de serie House of Cards, kan rekenen op eerherstel in de film- en televisiewereld. Zonder veroordeling werden twee jaar geleden zijn scènes uit de film All The Money in the World over miljardair Getty verwijderd. Zijn naam lijkt in Hollywood voor eeuwig besmet te zijn.
Rechtszaken tegen vermeende daders van ongeoorloofd van #Metoo-gedrag zijn tot nu toe zeldzaam geweest. Alleen Bill Cosby is veroordeeld voor het drogeren en seksueel misbruiken van een vrouw, maar de hoogbejaarde acteur heeft inmiddels hoger beroep aangetekend.
Ook producent Harvey Weinstein, die door tientallen vrouwen van ongewenste intimiteiten wordt beschuldigd, heeft nog geen veroordeling gekregen. Binnenkort moet hij voor de rechtbank in New York verschijnen. Wel heeft hij zijn advocatenteam onlangs omgegooid. Zijn voornaamste verdediger is nu Donna Rotunno die het standpunt huldigt dat de #Metoo-beweging is ontspoord en dat vrouwen zelf ‘verantwoordelijk zijn voor de beslissingen die zij nemen’.
Ik ga er zonder bewijs niet van uit dat de oprichters van metoo vanaf het begin het doel hadden om te namen&shamen. Dan geloof ik dus dat het ze daadwerkelijk ging om het delen van het eigen verhaal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij niet net als Nikonlover aanneemt dat het initiële idee van #metoo was dat de daders geen verwijten gemaakt mochten worden.
Ik ben (helaas) vaak zat door vreemden en bekenden bepoteld. Ik denk dat jij je wel zorgen moet maken om #metoo. Hoe vaak ben jij al te ver gegaan? Of krijg je die kans gewoon nooit?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:19 schreef 20100 het volgende:
[..]
gelukkig moet jij je geen zorgen maken om #metoo
ik blijf ver weg van linkse mannenhaatsters, de vrouwen waar ik mee omga vinden #metoo ook een belachelijk conceptquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben (helaas) vaak zat door vreemden en bekenden bepoteld. Ik denk dat jij je wel zorgen moet maken om #metoo. Hoe vaak ben jij al te ver gegaan? Of krijg je die kans gewoon nooit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |