abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_188752849
Welkom thuis!
  maandag 2 september 2019 @ 13:01:05 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188753077
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_188753149
Lekker straks weer slapen in je eigen bugje naast qltel :+ ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 15:42:27 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188755266
Ik weet wel zeker dat ik vannacht beter slaap dan de hele afgelopen week ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 2 september 2019 @ 19:39:31 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_188758841
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik vannacht beter slaap dan de hele afgelopen week ;)
Ik ook..
  maandag 2 september 2019 @ 20:22:03 #56
450148 KapiteinIglo
Niks mis met visch
pi_188759732
_O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2019 @ 08:49:06 #57
13151 crew  Rewimo
pi_188766125
Hoewel ik een aantal keren wakker ben geworden (als ik moet draaien) en een paar keer naar de wc moest, heb ik toch stukken lekkerder geslapen dan in het ziekenhuis :z
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
pi_188770372
Goed slapen is een boel waard (zegt deze insomniapatiŽnt :P )
. Hoe gaat het met de pijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 3 september 2019 @ 19:28:50 #59
13151 crew  Rewimo
pi_188775223
Eerst dag Reha weer achter de rug. Het valt me minder zwaar dan na de nieuwe knie. Hoewel dit ook een zware operatie was, is hij minder ingrijpend voor het hele been dan de nieuwe knie. Wel hebben een hoop spieren weer een klap gekregen en dat merk ik goed.

Maar het ging best goed vandaag :) 2 uur intensieve oefeningen (in groepsverband) en de overige 2 uur voor gesprekken met fysio, arts en lab plus een half uur koelen.

Morgen zal het wel zwaarder worden omdat dan ook de individuele therapie start.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2019 @ 19:25:21 #60
13151 crew  Rewimo
pi_188819342
De belangrijkste conclusies uit het OP-verslag dat ik inmiddels heb gekregen:
- knie zat vol met littekenweefsel, zo vol dat de dokter niet bij het onderste deel van mijn prothese kon zonder het littekenweefsel eerst te verwijderen
- de kunststof insert is niet vervangen, er was weinig ruimte voor maar ook vertoont de huidige insert geen duidelijke slijtagesporen
- mijn knieschijf was geheel bedekt met ontstoken gewrichtsvlies; dit is ook verwijderd
- het weefsel in mijn knie was zodanig gekrompen dat de knieschijf te laag en te strak zat, ook de pees eronder is gekrompen en te kort
- spieren, pezen en gewrichtsvlies zaten allemaal aan elkaar gegroeid, dit is allemaal losgemaakt (de reden dat de operatie zo lang duurde)
- knieschijf is weer verkleind omdat deze niet goed paste in de uitsparing van de prothese
- patellabutton is geplaatst

Een nieuwe revisieoperatie wordt afgeraden. Deze heeft geen zin meer. Dus dit is het, qua mogelijkheden.
Ik moet nu oppassen voor overbelasting (mag bepaalde oefeningen niet doen om deze reden). En verder maar duimen dat er niet opnieuw littekenweefsel wordt gevormd.

Op dit moment merk ik duidelijk dat ik meer ruimte heb in mijn knie dan voor de operatie. Dat is natuurlijk een groot voordeel bij het in beweging blijven. Ik heb nog iets meer dan 2 weken Reha te gaan, dus we gaan er alles aan doen om de knie in zo goed mogelijke conditie te krijgen.
  vrijdag 6 september 2019 @ 20:06:07 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188819993
Veel aan de hand dus. En de arts heeft zijn best gedaan, zou ik concluderen.

Dus nu komt het op jou aan? Heb je er vertrouwen in?
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2019 @ 20:20:33 #62
13151 crew  Rewimo
pi_188820261
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:06 schreef Lienekien het volgende:
Veel aan de hand dus. En de arts heeft zijn best gedaan, zou ik concluderen.

Dus nu komt het op jou aan? Heb je er vertrouwen in?
Op dit moment zeker. Bewegen en niet overbelasten heb ik zelf in de hand.

De onzekere factor blijft dat littekenweefsel. En de kans dat het terugkomt is natuurlijk vrij reŽel. Het is tenslotte al 2x eerder gebeurd.
  Spellchecker vrijdag 6 september 2019 @ 21:11:49 #63
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_188821704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 20:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op dit moment zeker. Bewegen en niet overbelasten heb ik zelf in de hand.

De onzekere factor blijft dat littekenweefsel. En de kans dat het terugkomt is natuurlijk vrij reŽel. Het is tenslotte al 2x eerder gebeurd.
Dikke knuf en houd goeie moed! :*
** na na na **
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 september 2019 @ 22:43:02 #64
13151 crew  Rewimo
pi_188824825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 21:11 schreef maily het volgende:

Dikke knuf en houd goeie moed! :*
Dank je wel :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 september 2019 @ 12:18:18 #65
13151 crew  Rewimo
pi_188859425
18 hechtingen kwijt *O*

Hele opluchting :)
pi_188862417
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:18 schreef Rewimo het volgende:
18 hechtingen kwijt *O*

Snap ik, ben je iig van dat "trekkende" gevoel af. ^O^
  Spellchecker maandag 9 september 2019 @ 15:29:32 #67
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_188862485
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 12:18 schreef Rewimo het volgende:
18 hechtingen kwijt *O*

Lekker hoor ^O^
** na na na **
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 september 2019 @ 20:19:45 #68
13151 crew  Rewimo
pi_189011130
Ik ben bezig aan de laatste week Reha (tot en met maandag) maar mogelijk gaan we een week langer door. De artsen twijfelen nog tussen een extra week of vanaf volgende week beginnen met alleen fysio (en als ik zover ben weer Rehasport 2x per week). Ze hebben in principe aangegeven dat ik zelf mag kiezen. Ik wil wel een extra week Reha doen, mits ik meer individuele behandelingen krijg. Gerichte fysio heeft wat mij betreft meer zin dan de groepstherapieŽn. Nog even afwachten wat het gaat worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2019 @ 17:04:14 #69
13151 crew  Rewimo
pi_189086521
Toch geen verlenging dus de Reha zit er nu op. Volgende week verder met fysio en vanaf november weer Rehasport, 2x per week.

Ondertussen gaan we hulp zoeken bij het aanvragen van mijn Behindertenausweis. Daarvoor kun je hier terecht bij een vereniging voor veteranen. Je hoeft geen veteraan te zijn om hulp te krijgen gelukkig ;) Zij helpen bij sociale kwesties en omdat de aanvraag een enorme papierwinkel is, is het fijn dat we ze daarbij kunnen inschakelen.

Omdat de vooruitzichten op verbetering voor mijn knie er eigenlijk niet zijn, is de kans op een hoger puntenaantal voor het Behindertenausweis gestegen. Tot nu toe had ik er nog niet voldoende om daadwerkelijk een pasje te krijgen. En met zo'n pasje heb je toegang tot allerlei voorzieningen die ik nu mogelijk nodig ga hebben. Een aangepaste fiets, mogelijk ook een aangepaste auto. En wie weet wat nog meer.

Je krijgt er ook korting mee op toegang bij bijvoorbeeld zwembaden of musea. Dat is mooi maar dat lukte vaak ook al zonder pasje, dankzij mijn Alinker ;)
  Spellchecker maandag 23 september 2019 @ 17:07:20 #70
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_189086560
Ik hoop dat je zo'n pasje krijgt.
En heb even gegoogled op Alinker; dat is een mooie oplossing voor jou!
** na na na **
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2019 @ 17:11:44 #71
13151 crew  Rewimo
pi_189086618
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 17:07 schreef maily het volgende:
Ik hoop dat je zo'n pasje krijgt.
En heb even gegoogled op Alinker; dat is een mooie oplossing voor jou!
Ja, ik ben er heel blij mee ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 20:17:14 #72
13151 crew  Rewimo
pi_189134368
Ik dacht vandaag: rustig dagje, laat ik eens kijken hoe het zonder pijnstillers gaat. Toch niet zo'n goed idee - dat werden dus 2 pijnlijke knieŽn :X

Ik merk niet voortdurend wat van de linker, al doet die af en toe flink zeer. Maar dat komt dus door de pijnstillers :'( die ik vanmiddag dus maar weer ingenomen heb.
  Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 20:28:36 #73
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_189134586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik dacht vandaag: rustig dagje, laat ik eens kijken hoe het zonder pijnstillers gaat. Toch niet zo'n goed idee - dat werden dus 2 pijnlijke knieŽn :X

Ik merk niet voortdurend wat van de linker, al doet die af en toe flink zeer. Maar dat komt dus door de pijnstillers :'( die ik vanmiddag dus maar weer ingenomen heb.
Au .... en je wil weleens van die rotzooi af natuurlijk .....

Maar je neemt ze dus niet voor niks ....
** na na na **
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2019 @ 21:01:43 #74
13151 crew  Rewimo
pi_189135221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 20:28 schreef maily het volgende:

Au .... en je wil weleens van die rotzooi af natuurlijk .....

Maar je neemt ze dus niet voor niks ....
Nee, ik moet er eigenlijk vanaf (ibuprofen) maar ja, dat lukt dus niet. Ik had me alleen niet zo gerealiseerd hoe zeer die linker inmiddels doet. Die moet het nog een poosje uitzingen tot rechts wat lekkerder gaat.

Links gaat dus ook vrij snel achteruit nu. Dat was met rechts eigenlijk ook, in het jaar voordat die vervangen werd.
pi_189140442
Wat rot dat je zo veel pijn hebt, vervelend is dat ibu niet bepaald onschuldig is maar je kunt moeilijk met die pijn blijven lopen. Je lijkt me niet iemand die snel naar een pijnstiller grijpt dus dat zegt wat. Slik je ook een maagbeschermer?
Je linkerknie heeft veel moeten opvangen dus extra klote dat het met de rechter (nog) niet zo gaat als gehoopt, het maakt je nu extra kwetsbaar en immobiel.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')