Dat is voor mij al een dikke nee. Een auto moet 1 op 20 rijden, met dakkoffer op de snelweg mag dat terug naar 1 op 16 maar dan moet het wel een keer stoppen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:35 schreef cressisub het volgende:
Verbruik met dakkoffer en afgeladen kofferbak zo'n 1:10 bij 130km/h op de snelwegen.
Niks mis met een auto die 1:10 rijdt, teken dat er een sterk blok in het vooronder ligt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is voor mij al een dikke nee. Een auto moet 1 op 20 rijden, met dakkoffer op de snelweg mag dat terug naar 1 op 16 maar dan moet het wel een keer stoppen.
Met een diesel wel mogenlijk, naar met een auto die de cw waarde van een doorzonwoning heeft, op benzine, valt 1:10 best mee te leven. Vooral in Macedonia met 95 prijzen minder dan een euro per liter.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is voor mij al een dikke nee. Een auto moet 1 op 20 rijden, met dakkoffer op de snelweg mag dat terug naar 1 op 16 maar dan moet het wel een keer stoppen.
Of dat ze hun deur tegen je portier aanzwieren en dat je meer schade hebt dan die duster nieuw kostquote:Op maandag 26 augustus 2019 19:46 schreef devlinmr het volgende:
Mijn enige ervaring met Dusters is als ik achter ze zit terwijl ze me 5 km/h verschil een vrachtwagen inhalen
You made my point.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef cressisub het volgende:
een auto die de cw waarde van een doorzonwoning heeft,
Showroom glans is wel aardig weg met al het stof en de grit wegen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:02 schreef Tinos85 het volgende:
Dat is gelijk een best stukje sturen. Is ie gelijk ingereden
quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:00 schreef cressisub het volgende:
Roemeens plaatwerk heeft de dikte van aluminium folie , is jouw deur gemaakt van sneeuwvlokjes ?
Bij mij zijn het meestal de vrachtwagens die de dusters inhalen, hier in de buurt staan er ook twee, gebruiken 3 parkeerplaatsen met z'n tweeën.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:46 schreef devlinmr het volgende:
Mijn enige ervaring met Dusters is als ik achter ze zit terwijl ze me 5 km/h verschil een vrachtwagen inhalen
Toyota paseoquote:Op maandag 26 augustus 2019 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niks mis met een auto die 1:10 rijdt, teken dat er een sterk blok in het vooronder ligt.
Mijn 6 cilinder vebruikt dat ook, ik moet de eerste benzine auto die 1:20 rijdt én lekker vlot optrekt nog tegenkomen.
Ik kan mij weinig mobile voorwerpen voorstellen waar ik mijzelf doodgevonden zou Willem laten vinden.quote:Op maandag 26 augustus 2019 21:36 schreef 20100 het volgende:
Daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden?
Wat vond de dealer eigenlijk van je proefritje?quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:35 schreef cressisub het volgende:
Proefrit ( voor ons) is een vakantie trip naar een grieks eiland
Dan was het toch geen proefritje?quote:Op maandag 26 augustus 2019 23:28 schreef cressisub het volgende:
Na betaling van het aankoop bedrag wenste hij me een goede reis !
523i - 194pk (M52B25 + remap +M50 inlaat + injectoren)quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niks mis met een auto die 1:10 rijdt, teken dat er een sterk blok in het vooronder ligt.
Mijn 6 cilinder vebruikt dat ook, ik moet de eerste benzine auto die 1:20 rijdt én lekker vlot optrekt nog tegenkomen.
Duster rijders hebben meestal nog geen Internetquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:13 schreef Tyr80 het volgende:
Wat raar, had een stortvloed aan reacties van andere positieve Duster rijders verwacht...valt het jou ook tegen TS?
Heeft met marketing te maken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:00 schreef Linkse_krijger het volgende:
In Namibië reden die Dusters gewoon met een Renault logo. Verder zie ik ze niet zo heel vaak, maar goed, je krijgt in ieder geval veel ruimte voor je geld.
quote:Buiten de Europese Unie wordt het model geproduceerd en op de markt gebracht onder de merknaam Renault als Renault Duster. Zo wordt het als Renault-model aangeboden in Oekraïne, Rusland, het Midden-Oosten en Afrika, evenals in Zuid-Amerika. In Zuid-Amerika is een pick-upversie verkrijgbaar met de naam Renault Duster Oroch. In India wordt het model verkocht als Nissan Terrano II, die ook in Rusland wordt aangeboden.
Dat was ongeveer ook mijn idee.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:27 schreef Questular het volgende:
Als je een auto puur koopt om je van A naar B te brengen kun je volgens mij niks beters kopen.
Is dat ding ruimer dan een beetje stationwagen dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 20:55 schreef cressisub het volgende:
[..]
Dat was ongeveer ook mijn idee.
Ik parkeer hem daarnaast maanden per jaar op schiphol ivm werk. Voor vakanties heb ik de ruimte nodig.
Ja. Diverse zaken zijn direct overgenomen van Renault maar de motor is Nissan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:27 schreef Fer het volgende:
Dacia = Comfort van Renault zonder de narigheid van moderne electronica.
In de nieuwere Dacia's zitten gewoon de moderne blokken van Renault. In de huidige Duster zit de 1.3 turbo die zelfs in Mercedessen zitten. Voorheen hadden ze inderdaad de oudere blokken van Renault (de 1.6 benzine bijv., nu in de Duster nog icm LPG).quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:27 schreef Fer het volgende:
Dacia = Comfort van Renault zonder de narigheid van moderne electronica.
Colombia idem, zoals ook in de post van nogeenoudebekende naar voren komt, maar daar zie je ze wel heel veel. Sterker nog, daar zijn het echt premium auto's om in te rijden. Nou is de gemiddelde auto daar ook van erbarmelijke kwaliteit...quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 00:00 schreef Linkse_krijger het volgende:
In Namibië reden die Dusters gewoon met een Renault logo. Verder zie ik ze niet zo heel vaak, maar goed, je krijgt in ieder geval veel ruimte voor je geld.
Die 1.3 ziet er goed uit Daimler/Nissan/Renault.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 00:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
TS, hoe lang heb je de Duster? Want vanaf modeljaar 2019 wordt 'ie toch geleverd met de nieuwe 1.3 turbo?
[..]
In de nieuwere Dacia's zitten gewoon de moderne blokken van Renault. In de huidige Duster zit de 1.3 turbo die zelfs in Mercedessen zitten. Voorheen hadden ze inderdaad de oudere blokken van Renault (de 1.6 benzine bijv., nu in de Duster nog icm LPG).
Kwa roest heb ik voor de zekerheid een bruin/ mettalic kleur genomen. Dan valt het minder op.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Die 1.3 ziet er goed uit Daimler/Nissan/Renault.
Maar ik doelde ook meer op moderne high-tech features en sensortjes die eerst bij Renault uitgewerkt worden en tegen de tijd, dat ze ook in een Dacia leveren, zijn de bugs er vaak al uit.
Ik hoop trouwens wel dat ze roest onder de knie hebben. Het chassis is immers wel Dacia eigen en dat was vroeger bij de Logan nog niet op orde, terwijl dit bij een Clio of Megane erg goed was.
Ja, daar zijn de Mercedes rijders ook echt blij meequote:Op woensdag 28 augustus 2019 00:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
TS, hoe lang heb je de Duster? Want vanaf modeljaar 2019 wordt 'ie toch geleverd met de nieuwe 1.3 turbo?
[..]
In de nieuwere Dacia's zitten gewoon de moderne blokken van Renault. In de huidige Duster zit de 1.3 turbo die zelfs in Mercedessen zitten. Voorheen hadden ze inderdaad de oudere blokken van Renault (de 1.6 benzine bijv., nu in de Duster nog icm LPG).
Ah zo, ja dat zou kunnen. Daar houd ik me niet zo mee bezig. Mijn ouders hadden een Duster diesel als leenwagen en dat was best een prima auto. Wat simpel van binnen, maar alles wat je nodig hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Die 1.3 ziet er goed uit Daimler/Nissan/Renault.
Maar ik doelde ook meer op moderne high-tech features en sensortjes die eerst bij Renault uitgewerkt worden en tegen de tijd, dat ze ook in een Dacia leveren, zijn de bugs er vaak al uit.
Ik hoop trouwens wel dat ze roest onder de knie hebben. Het chassis is immers wel Dacia eigen en dat was vroeger bij de Logan nog niet op orde, terwijl dit bij een Clio of Megane erg goed was.
Haha dat zei ik ook niet. Al zijn volgens mij die turboblokken van Renault tegenwoordig wel ok, maar heb meer verstand van de oudere wagens. Denk ook dat 9 van de 10 kopers het niet eens weet dat het Renault blokken zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, daar zijn de Mercedes rijders ook echt blij mee
Kweenie, meestal staat het wel op de onderdelen.. kun je wel goedkoper shoppen door je (motor)onderdelen bij de renault te halen..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah zo, ja dat zou kunnen. Daar houd ik me niet zo mee bezig. Mijn ouders hadden een Duster diesel als leenwagen en dat was best een prima auto. Wat simpel van binnen, maar alles wat je nodig hebt.
Heb ook eens in de eerste Duster gereden en die was inderdaad wel echt een stuk slechter. Waar de voorstoelen zaten bevestig roestte het al lekker.
[..]
Haha dat zei ik ook niet. Al zijn volgens mij die turboblokken van Renault tegenwoordig wel ok, maar heb meer verstand van de oudere wagens. Denk ook dat 9 van de 10 kopers het niet eens weet dat het Renault blokken zijn.
Hoop niet in een woonwijk ;-)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn enige ervaring met Dusters is dat de mensen die ze rijden vaak heel irritante 100 - 110 rijdende types zijn.
En in de Vito's en Citansquote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kweenie, meestal staat het wel op de onderdelen.. kun je wel goedkoper shoppen door je (motor)onderdelen bij de renault te halen..
Is alleen A en B klasse trouwens, en niet allemaal, de rest heeft gewoon MB motoren.
Dat is vanwege het hoge brandstofverbruik.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
Mijn enige ervaring met Dusters is dat de mensen die ze rijden vaak heel irritante 100 - 110 rijdende types zijn.
Nee, das wel een beetje teveel van het goedequote:
Sowieso eigenlijk wel alle Dacia bestuurders en Meriva's, Scenic en 75% van alles wat kleiner is als dat. Soms kon je wel eens zo'n Eco dinkytoy tegen die wél gas geeft, maar dan staat er meestal een bedrijfsnaam op. Alleen niet van die uitzendbureautjes, want dan zitten ze er nog met 4 of 5 man in ook.. die kúnnen niet harder als 110quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
En in de Vito's en Citans
Dat zou zomaar kunnen.. maar het is niet dat je dat vooraf niet had kunnen bedenken natuurlijk, daar hoef je het overige verkeer niet mee lastig te vallen door de boel op te gaan zitten houden om die paar euro brandstof te besparen omdat je die eigenlijk niet hebt.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is vanwege het hoge brandstofverbruik.
Haha die volgepropte Kia Picanto's ofzo ja, die kom ik ook geregeld tegen. Met moeite 110 op de linkerstrook.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, das wel een beetje teveel van het goede
[..]
Sowieso eigenlijk wel alle Dacia bestuurders en Meriva's, Scenic en 75% van alles wat kleiner is als dat. Soms kon je wel eens zo'n Eco dinkytoy tegen die wél gas geeft, maar dan staat er meestal een bedrijfsnaam op. Alleen niet van die uitzendbureautjes, want dan zitten ze er nog met 4 of 5 man in ook.. die kúnnen niet harder als 110![]()
Ik heb sowieos een schurft aan bussen die links hangen; je ziet geen reet achter een bus. Ga je meer afstand houden, duikt er weer iemand tussen. Schiet gewoon niet opIk zeg niet dat ze allemaal maar naar rechts moeten ofzo, maar ik vind het echt helemaal ruk om erachter te rijden in de spits.. Net russisch roulette.. als ze ervoor een beetje zitten te bumperen heb je om de 2 minuten een hartverzakking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |