abonnement Unibet Coolblue
pi_188718382
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:03 schreef lashatumbai het volgende:
Waar las ik dat nou gisteren. Volgens mij ergens met een van de regisseurs werd gezegd dat het ook om een duidelijke strategie moet gaan: kies je vooral voor presentatietalent zoals vorig jaar in Tel Aviv of wil je multitalenten die ook komisch kunnen zijn en zingen/dansen zoals in Stockholm 2016.

Dus het kan in theorie nog alle kanten op!
Het kan ook dat iemand onvermoede komische talenten heeft. Ik ben nu bv. een Netflix-serie aan het kijken met Petra Mede (Bonusfamiljen) en hoewel het een comedyserie is speelt zij het meest serieuze en kille personage van allemaal. Misschien kan het andersom ook: Dionne Stax blijkt ineens heel droog en grappig.
pi_188718406
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef Cee het volgende:

[..]

Chantal Janzen, zonder twijfel. Overigens met haar 40 jaar ook niet de allerjongste maar Petra Mede was ook ‘al’ 43 toen ze in 2013 presenteerde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:16 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

CHANTAL CHANTAL CHANTAL, zelfs alleen zou zij dit aan kunnen! Maar ze zou nog leuker zijn in een duo denk ik. Dat er interactie is tussen haar en bijvoorbeeld Douwe Bob.
Ja Chantal zou ik ook sowieso willen. In combinatie met bijvoorbeeld Michiel Huisman en Vivienne van den Assem. Jammer dat zij echt net weg is bij de NPO.
pi_188718425
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:08 schreef Em31 het volgende:
Stel je zou uit iedereen mogen kiezen, niet alleen publieke omroep, wie zouden jullie dan willen/perfect vinden?
Chantal Janzen, Duncan Laurence, Celinde Schoenmaker, Edsilia Rombley.
pi_188718434
Even een overzichtje van de presentatoren (combinaties) van de afgelopen jaren. Het valt op dat er de laatste jaren vooral voor veel presentatoren wordt gekozen. (drie of vier)

En dat alleen Zweden het aandurft met minder dan drie.

Zelf vind ik het trouwens leuker als het een combinatie is van man en vrouw. Voor de dynamiek een stuk fijner meestal.













  ESF Reporter zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:23:30 #80
87554 Cee
Welluk?
pi_188718441
Iedere keer dat de presentatoren werden aangekondigd waren dat (behalve Pilou in 2014 Petra in 2016) voor mij complete onbekenden, lijkt me zo raar om daar straks drie/vier bekende koppen wereldkundig gemaakt te zien worden.
pi_188718449
Ik vind Eva best leuk, maar voor het ESF vind ik haar dan weer niks. Ik vind zoiets showachtigs echt niet bij haar passen, en het frisse is er ook wel een beetje af sinds ze moeder is (sorry).
Koel en donker bewaren
pi_188718474
Iedereen weet dat Chantal Janzen de ideale kandidaat is. Maar iedereen weet ook dat die omroepen zichzelf allemaal heel belangrijk vinden en niet over hun schaduw kunnen stappen om namens Nederland de beste kandidaat te laten presenteren. Helaasch.
pi_188718494
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:28 schreef blackswangreen het volgende:
Iedereen weet dat Chantal Janzen de ideale kandidaat is. Maar iedereen weet ook dat die omroepen zichzelf allemaal heel belangrijk vinden en niet over hun schaduw kunnen stappen om namens Nederland de beste kandidaat te laten presenteren. Helaasch.
Ik zou het mooi vinden als ze de ballen hebben om uit het hele televisie en medialandschap de presentatoren te kiezen aangezien Shula het steeds heeft over het verbinden. Maar helaas zie ik het ook niet gebeuren. Het zou mij in elk geval verrassen.
pi_188718504
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:28 schreef blackswangreen het volgende:
Iedereen weet dat Chantal Janzen de ideale kandidaat is. Maar iedereen weet ook dat die omroepen zichzelf allemaal heel belangrijk vinden en niet over hun schaduw kunnen stappen om namens Nederland de beste kandidaat te laten presenteren. Helaasch.
Ja, heel jammer helaas. Ergens hoop ik nog dat ze in ieder geval één uitzondering maken, tegen beter weten in wel :+
pi_188718537
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:32 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja, heel jammer helaas. Ergens hoop ik nog dat ze in ieder geval één uitzondering maken, tegen beter weten in wel :+
Zo jammer dat we in 2014 niet hebben gewonnen. Toen zat ze gewoon nog bij de publieke omroep... Pas in 2016 naar RTL verhuisd!

https://www.ad.nl/show/chantal-janzen-weg-bij-avro~a9e07830/
pi_188718568
Je hebt ook eigenlijk maar één iemand nodig om de boel niet zo saai/stijf te maken :P Rik van de Westelaken bijv. komt denk ik heel anders over naast Chantal dan naast Dionne. Eva in combinatie met Chantal zou al een stuk beter zijn dan de combi Dionne-Eva, etc.
pi_188718586
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:38 schreef Em31 het volgende:
Je hebt ook eigenlijk maar één iemand nodig om de boel niet zo saai/stijf te maken :P Rik van de Westelaken bijv. komt denk ik heel anders over naast Chantal dan naast Dionne. Eva in combinatie met Chantal zou al een stuk beter zijn dan de combi Dionne-Eva, etc.
Zelfs Jan Smit ben ik ok mee als het naast Chantal is. Dusssss @ Peter vd Vorst, laat de agenda van Chantal even leeg in april en mei alsjeblieft!
pi_188718641
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:38 schreef Em31 het volgende:
Je hebt ook eigenlijk maar één iemand nodig om de boel niet zo saai/stijf te maken :P Rik van de Westelaken bijv. komt denk ik heel anders over naast Chantal dan naast Dionne. Eva in combinatie met Chantal zou al een stuk beter zijn dan de combi Dionne-Eva, etc.
Ik vind Celinde Schoenmaker stiekem nóg een betere kandidaat dan Chantal Janzen, die spreekt Engels als een near-native en heeft dezelfde humor en uitstraling. Maar ja, die kent niemand in Nederland, dus zie dan maar eens de voorkeur te krijgen boven al die 'sterren'.
pi_188718783
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:40 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Zelfs Jan Smit ben ik ok mee als het naast Chantal is. Dusssss @ Peter vd Vorst, laat de agenda van Chantal even leeg in april en mei alsjeblieft!
Ja precies, vind ik dan ook niet erg :P
pi_188718811
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Celinde Schoenmaker stiekem nóg een betere kandidaat dan Chantal Janzen, die spreekt Engels als een near-native en heeft dezelfde humor en uitstraling. Maar ja, die kent niemand in Nederland, dus zie dan maar eens de voorkeur te krijgen boven al die 'sterren'.
Ja dat is jammer, of we moeten straks ineens compleet verrast worden.
  ESF Reporter zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:13:43 #91
87554 Cee
Welluk?
pi_188719001
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vind Celinde Schoenmaker stiekem nóg een betere kandidaat dan Chantal Janzen, die spreekt Engels als een near-native en heeft dezelfde humor en uitstraling. Maar ja, die kent niemand in Nederland, dus zie dan maar eens de voorkeur te krijgen boven al die 'sterren'.
Volgens mij heeft ze zelf vrij weinig met het ESF. Het zou niet uit moeten maken maar ik vind het wel een prettige bijkomstigheid als ze een béétje enthousiasme ervoor op kunnen brengen. Alhoewel, ik baseer het op haar 0 reacties op social ten tijde van het ESF over nota bene een mede-alumni van het Fontys, maar in die periode zat ze ook middenin de première van Rocketman dus dat zou een reden kunnen zijn.
Ik vind haar verder wel heel geschikt. Ze heeft de glamour, de openheid, de uitstraling die je nodig hebt én ze kan zingen, mocht dat nodig zijn.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:28:19 #92
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_188719123
Ik hoop:
Chantal en Dionne, greenroom Nikkie

Ik denk:
Dionne en Jan, greenroom Nikkie
Just do it »
pi_188719231
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze zelf vrij weinig met het ESF. Het zou niet uit moeten maken maar ik vind het wel een prettige bijkomstigheid als ze een béétje enthousiasme ervoor op kunnen brengen. Alhoewel, ik baseer het op haar 0 reacties op social ten tijde van het ESF over nota bene een mede-alumni van het Fontys, maar in die periode zat ze ook middenin de première van Rocketman dus dat zou een reden kunnen zijn.
Ik vind haar verder wel heel geschikt. Ze heeft de glamour, de openheid, de uitstraling die je nodig hebt én ze kan zingen, mocht dat nodig zijn.
Even haar twitteraccount bekeken, dit tweette ze na de finale (de vlag van Jemen, maar toch)

https://mobile.twitter.co(...)/1129888438860296195

Dat ze allebei op Fontys zaten zegt natuurlijk niet zoveel, andere periode en andere studie. Ik heb toch ook niks met Eva Jinek omdat ze toevallig in Leiden heeft gestudeerd.
pi_188719237
Chantal kunnen we echt vergeten. NPO gaat never nooit niet een beeldbepalende RTL of SBS ster deze klus van het leven geven. En dat vind ik ook wel terecht, want het is de NPO die al jaren geld en moeite stopt namens Nederland in het ESF. Het is ook niet echt een goed signaal om goede mensen bij je clubje te houden als je het dan weggeeft aan de concurrentie. En hoe leuk Chantal ook is en hoe leuk ze het ook had kunnen doen, we moeten het ook weer niet te belangrijk maken; er lopen genoeg andere mensen rond die zoiets ook met glans kunnen doen.

Ik vind nog steeds dat Duncan een van die multitalenten is. Het gemak waarmee hij voor (en met) een camera praat en in dialoog gaat met anderen, humorvol en relativerend. Hij zou wat mij betreft kunnen stralen in bijvoorbeeld de greenroom, lekker losse babbeltjes maken met de kandidaten, en ondertussen heel erg goed weten hoe het voelt om daar te zitten op zo’n avond. En hij is in het hele Eurovisiegebeuren natuurlijk gewoon een ster, want winnaar.

Eva Jinek zou ik persoonlijk fantastisch vinden. Die vrouw heeft humor, is adrem, is niet gauw van haar stuk gebracht maar durft zich ook te laten raken door wat er om haar heen gebeurt. Ze spreekt natuurlijk Engels met een Amerikaanse tongval, maar ze heeft daar een groot deel van haar leven gewoond, dus dat hoef je toch ook niet te verbergen. Het voelt in ieder geval niet geforceerd, zoals het Engels van menig presentator in heel veel afgelopen jaren toch best vaak klonk.

Herman van der Zandt zie ik zo’n avond ook wel met gemak wegdragen. Hij heeft ook zo’n prettig losse stijl met gevoel voor humor en een guitig hoofd. En hij spreekt ook zeker wel zijn talen. Hij heeft eerder sportgala’s gepresenteerd en dat ging met een reuze gemak.

Wat we in ieder geval nodig hebben, zijn mensen met persoonlijkheid en eigenheid. (Want ja, dat is wat Chantal zo geknipt maakt voor zoiets.) Dionne Stax en Romy Monteiro vallen voor mij toch niet in die categorie. Ik vind ze niet ontspannen overkomen, niet genoeg zichzelf zijn, maar een rol spelen.

Dan denk ik eerder aan Marjolein Keuning. Dat is een prachtige vrouw, die erg van het scherm spat, die kan zingen en spelen, ze heeft zeker humor (ik heb haar op informele werkdingen mogen meemaken) en.... Ze heeft ook (al is het wel een tijd geleden) flink wat presentatie dingen gedaan. Zij zou zomaar onze Petra Mede kunnen zijn.

Buddy Vedder is ook iemand die wel wat kan, hij kan zingen, dansen, spelen en hij presenteert. Misschien laten ze hem proefdraaien bij het Junior Songfestival om te zien of hij ook het grote werk aan kan straks.

Winfried Baijens heeft ook een rijke ervaring als presentator en interviewer bij muziekprogramma’s. Hij spreekt heel goed Engels, ziet er relaxed uit en laat zich niet gauw van zijn stuk brengen.

En dan hebben we natuurlijk Jan Smit. Ach..... Ja, het is natuurlijk ook een AvroTros feestje straks. En hij heeft zich al flink wat jaren druk gemaakt met het songfestival. Dus ik ben bang dat we niet om hem heen kunnen. Is hij een geweldig spontane presentator? Nee. Heeft hij humor. Nee. Hij voelt een beetje als uit de Volendamse klei getrokken. Maar in een smoking ziet hij er best aannemelijk uit. Hij spreekt goed Duits, dus wie weet is zijn Engels ook helemaal niet zo beroerd of is hij niet te beroerd om dat bij de nonnen in Vught flink wat op te poetsen. Zolang hij daar niet in z’n eentje staat, kan het best wel meevallen.

Belangrijk is wel.... Wie neemt dat clubje presentatoren onder de hoede, wie schrijft hun teksten, wie regisseert ze zo goed door al die eindeloze repetities met steeds maar weer dezelfde grapjes heen, dat het toch weer spontaan klinkt. Want humor is een ding dat nauw luistert. Daar heb je iemand voor nodig die dat tot in zijn haarvaten aanvoelt. Misschien is daar een mooie taak weg gelegd voor Theo Maassen.
pi_188719303
Jammer dat we niet echt een presentator hebben die de show in zijn of haar eentje aankan, zoals Petra Mede.
Van mij hoeven niet perse vier presentatoren. Behalve als Jan Smit zonodig moet presenteren, doe er dan maar zoveel mogelijk zodat Jan zo min mogelijk te doen heeft.
pi_188719385
Enige leuke presentator die ESF ooit heeft gehad is Petra Mede (en in mindere mate de Denen). Verder herinner ik mij de flauwe Oekraïners maar dat was meer vanwege de bizarre statistiek dat dat slechts de 2e keer was dat er geen vrouwelijke presentator was.
Ik kan mij niet zo snel een leuke presentator uit NL bedenken die het van mij mag presenteren.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:57:29 #97
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_188719438
Waarom lees ik hier zo vaak de naam Michiel Huisman, de logica ontgaat mij totaal lol.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:59:37 #98
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_188719463
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:40 schreef Aadrianus het volgende:
Chantal kunnen we echt vergeten. NPO gaat never nooit niet een beeldbepalende RTL of SBS ster deze klus van het leven geven. En dat vind ik ook wel terecht, want het is de NPO die al jaren geld en moeite stopt namens Nederland in het ESF. Het is ook niet echt een goed signaal om goede mensen bij je clubje te houden als je het dan weggeeft aan de concurrentie. En hoe leuk Chantal ook is en hoe leuk ze het ook had kunnen doen, we moeten het ook weer niet te belangrijk maken; er lopen genoeg andere mensen rond die zoiets ook met glans kunnen doen.

Ik vind nog steeds dat Duncan een van die multitalenten is. Het gemak waarmee hij voor (en met) een camera praat en in dialoog gaat met anderen, humorvol en relativerend. Hij zou wat mij betreft kunnen stralen in bijvoorbeeld de greenroom, lekker losse babbeltjes maken met de kandidaten, en ondertussen heel erg goed weten hoe het voelt om daar te zitten op zo’n avond. En hij is in het hele Eurovisiegebeuren natuurlijk gewoon een ster, want winnaar.

Eva Jinek zou ik persoonlijk fantastisch vinden. Die vrouw heeft humor, is adrem, is niet gauw van haar stuk gebracht maar durft zich ook te laten raken door wat er om haar heen gebeurt. Ze spreekt natuurlijk Engels met een Amerikaanse tongval, maar ze heeft daar een groot deel van haar leven gewoond, dus dat hoef je toch ook niet te verbergen. Het voelt in ieder geval niet geforceerd, zoals het Engels van menig presentator in heel veel afgelopen jaren toch best vaak klonk.

Herman van der Zandt zie ik zo’n avond ook wel met gemak wegdragen. Hij heeft ook zo’n prettig losse stijl met gevoel voor humor en een guitig hoofd. En hij spreekt ook zeker wel zijn talen. Hij heeft eerder sportgala’s gepresenteerd en dat ging met een reuze gemak.

Wat we in ieder geval nodig hebben, zijn mensen met persoonlijkheid en eigenheid. (Want ja, dat is wat Chantal zo geknipt maakt voor zoiets.) Dionne Stax en Romy Monteiro vallen voor mij toch niet in die categorie. Ik vind ze niet ontspannen overkomen, niet genoeg zichzelf zijn, maar een rol spelen.

Dan denk ik eerder aan Marjolein Keuning. Dat is een prachtige vrouw, die erg van het scherm spat, die kan zingen en spelen, ze heeft zeker humor (ik heb haar op informele werkdingen mogen meemaken) en.... Ze heeft ook (al is het wel een tijd geleden) flink wat presentatie dingen gedaan. Zij zou zomaar onze Petra Mede kunnen zijn.

Buddy Vedder is ook iemand die wel wat kan, hij kan zingen, dansen, spelen en hij presenteert. Misschien laten ze hem proefdraaien bij het Junior Songfestival om te zien of hij ook het grote werk aan kan straks.

Winfried Baijens heeft ook een rijke ervaring als presentator en interviewer bij muziekprogramma’s. Hij spreekt heel goed Engels, ziet er relaxed uit en laat zich niet gauw van zijn stuk brengen.

En dan hebben we natuurlijk Jan Smit. Ach..... Ja, het is natuurlijk ook een AvroTros feestje straks. En hij heeft zich al flink wat jaren druk gemaakt met het songfestival. Dus ik ben bang dat we niet om hem heen kunnen. Is hij een geweldig spontane presentator? Nee. Heeft hij humor. Nee. Hij voelt een beetje als uit de Volendamse klei getrokken. Maar in een smoking ziet hij er best aannemelijk uit. Hij spreekt goed Duits, dus wie weet is zijn Engels ook helemaal niet zo beroerd of is hij niet te beroerd om dat bij de nonnen in Vught flink wat op te poetsen. Zolang hij daar niet in z’n eentje staat, kan het best wel meevallen.

Belangrijk is wel.... Wie neemt dat clubje presentatoren onder de hoede, wie schrijft hun teksten, wie regisseert ze zo goed door al die eindeloze repetities met steeds maar weer dezelfde grapjes heen, dat het toch weer spontaan klinkt. Want humor is een ding dat nauw luistert. Daar heb je iemand voor nodig die dat tot in zijn haarvaten aanvoelt. Misschien is daar een mooie taak weg gelegd voor Theo Maassen.
Goede analyse. En toch houd ik hoop vvoor wat betreft Chantal.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  ESF Reporter zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:07:57 #99
87554 Cee
Welluk?
pi_188719568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Even haar twitteraccount bekeken, dit tweette ze na de finale (de vlag van Jemen, maar toch)

:D ^O^
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:13:38 #100
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_188719629
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:40 schreef Aadrianus het volgende:
Belangrijk is wel.... Wie neemt dat clubje presentatoren onder de hoede, wie schrijft hun teksten, wie regisseert ze zo goed door al die eindeloze repetities met steeds maar weer dezelfde grapjes heen, dat het toch weer spontaan klinkt. Want humor is een ding dat nauw luistert. Daar heb je iemand voor nodig die dat tot in zijn haarvaten aanvoelt. Misschien is daar een mooie taak weg gelegd voor Theo Maassen.
Ik denk dat die klus naar Frank Houtappels gaat. Cornald Maas bemoeit zich met de creatieve invulling dit jaar. En hij had al aangegeven (kan ik mij herinneren) Frank Houtappels hier uitermate geschikt voor te vinden. En het zijn volgens mij goede vrienden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')