Denk zelf dat je in de gigabytes zit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:40 schreef SpecialK het volgende:
Volgens mij past het gehele menselijke genoom op 3 of 4 floppy drives.
Ik heb het even opgezocht.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
Denk zelf dat je in de gigabytes zit.
Maar opslag kost geen flikker
Prima. Nu is de vraag hoe krijg ik die gegevens op een stickyquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht.
https://bitesizebio.com/8(...)in-the-human-genome/
Volgens hun 1,5 GB
Die 4MB waar ik aan dacht is als je jouw specifieke variaties neemt in vergelijking met een gemiddelde menselijke referentie.
Volgens mij wat de meeste van deze bedrijven doen is niet je hele DNA sequencen maar ze zoeken naar bepaalde typische markers waarmee ze je interessante stukjes info kan geven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:48 schreef Tailless het volgende:
[..]
Prima. Nu is de vraag hoe krijg ik die gegevens op een sticky
Haha watquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:23 schreef d4v1d het volgende:
Je stond op de kieslijst van de Piratenpartij, en wil nu je DNA gaan delen met een commerciële partij?![]()
Dit is eigenlijk nog maar de helftquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht.
https://bitesizebio.com/8(...)in-the-human-genome/
Volgens hun 1,5 GB
Die 4MB waar ik aan dacht is als je jouw specifieke variaties neemt in vergelijking met een gemiddelde menselijke referentie.
Ah excuses, ik dacht dat het exome sequencing was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 13:04 schreef Shivo het volgende:
23andme doet geen exomes voor ¤100, maar een custom SNP panel, volgens mij met een Affy of Agilent chip.
Commerciële ? Wetenschappelijk niet reclame doeleindequote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:23 schreef d4v1d het volgende:
Je stond op de kieslijst van de Piratenpartij, en wil nu je DNA gaan delen met een commerciële partij?![]()
Sluit je dan gelijk bij het CDA aan als je niks om privacy geeft.
Als die diensten als myheritage etc bieden hun diensten zo goedkoop aan omdat ze al jouw data in hun db opslaan en het ook voor allerlei andere doeleinden gebruiken. Ze hebben inmiddels een uitgebreide wereldwijde dna db waar ze heel veel mee kunnen en dat kan heel privacy gevoelig zijn. Wil je daar niet bij dan zul je waarschijnlijk heel wat dieper in de buidel moeten tasten. Is dat het waard, voor een betekenisloze brij aan actg's? Wat wil je ermee?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 14:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
Commerciële ? Wetenschappelijk niet reclame doeleinde
Daarom zal ik het ook niet bij zo een partij doenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 14:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als die diensten als myheritage etc bieden hun diensten zo goedkoop aan omdat ze al jouw data in hun db opslaan en het ook voor allerlei andere doeleinden gebruiken. Ze hebben inmiddels een uitgebreide wereldwijde dna db waar ze heel veel mee kunnen en dat kan heel privacy gevoelig zijn. Wil je daar niet bij dan zul je waarschijnlijk heel wat dieper in de buidel moeten tasten. Is dat het waard, voor een betekenisloze brij aan actg's? Wat wil je ermee?
Met de huidige stand van zaken, wat voor harde conclusies kan je trekken uit de data van een willekeurig persoon?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:16 schreef Shivo het volgende:
Wij lezen DNA routine matig uit, in het lab. Wat dacht je met die data te gaan doen? Zonder verdere analyse is het niet meer dan 3.6 miljard A-C-G-Ts waar je niks aan af kunt lezen. En realiseer je dat je mer het delen van je eigen DNA, ook de helft van het DNA van je ouders en je kinderen deelt. Die zitten daar misschien helemaal niet op te wachten.
Waar dan wel? En wat kost dat?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 21:42 schreef Tailless het volgende:
[..]
Daarom zal ik het ook niet bij zo een partij doen
Mijn ouders vinden het prima mits voor wetenschap en data naar mezelf.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:16 schreef Shivo het volgende:
Wij lezen DNA routine matig uit, in het lab. Wat dacht je met die data te gaan doen? Zonder verdere analyse is het niet meer dan 3.6 miljard A-C-G-Ts waar je niks aan af kunt lezen. En realiseer je dat je mer het delen van je eigen DNA, ook de helft van het DNA van je ouders en je kinderen deelt. Die zitten daar misschien helemaal niet op te wachten.
Geen idee he daarom de vraag.quote:
Wat is je budget?quote:Op zondag 25 augustus 2019 00:16 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee he daarom de vraag.
Waar wel ja gewoon een universiteit ofzo. Bedrijven zonder winst opmerk die mijn gegevens niet doorverkopen of weggeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |