Ja, sit back, relax, wees blij dat je thuis komt met maar een geringe vertraging.quote:Op zondag 25 augustus 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En hoewel die ICE meer dan een uur vertraging heeft ben ik 21 minuten later op m'n bestemming. Maakt dat nog wat uit?
Ik heb hier wel wat ven gelezen een tijd terug. Volgens mij is het om de corridor Amstel-Zaandam vrij te kunnen leggen. Nu wurmt deze zich eigenlijk een beetje tussen de kerende treinen vanuit Haarlem en Weesp door. Door de treinen Amstel-Zaandam aan de noordkant van het station te leggen komt er ruimte op de lagere sporen voor kerende treinen (en een eventuele doorverbinding) vanuit Schiphol en Weesp, en zou je ook treinen vanuit Weesp richting Haarlem kunnen laten doorrijden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 18:39 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb een tijdje geleden gelezen dat prorail een vrije kruising wilt aanleggen in de buurt van de dijksgracht, wat zijn ze precies van plan?? War is het nut??
Zou het niet zinniger zijn om 2x4 sporen aan te leggen tussen cs en muiderpoort(amstel)/science park??? Van elkaar gescheiden zodat je doorstroming creëert.
quote:Am Mittwoch (21. August) wurde ein Zug bei Baunatal-Guntershausen nach rund 100 Metern Fahrt gestoppt. Laut Polizeiangaben hatte eine 68-jährige Frau die Notentriegelung einer Tür betätigt, stieg aus dem Zug aus und lief zum Bahnhof zurück. Die Seniorin wurde dort kurz darauf von einem Bahnmitarbeiter in Empfang genommen und an die verständigte Bundespolizei übergeben. Die übrigen Reisenden wurden von der plötzlichen Bremsung des Zuges überrascht, blieben aber unverletzt.
Den Bundespolizisten erzählte die Frau aus dem Emsland, dass sie nach Bad Wildungen fahren wollte. Als sie ihren Fehler bemerkte, hätte sie Panik bekommen und die Notentriegelung betätigt.
Die Bundespolizeiinspektion Kassel hat somit gegen die 68-Jährige ein Strafverfahren wegen des Verdachts des Missbrauchs von Nothilfemitteln sowie des Verdachts eines Gefährlichen Eingriffs in den Bahnverkehr eingeleitet.
Aan het eind van de middag nog door Breda gekomen. Was een seinstoring tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe, dus dan maar via Breda en Den Bosch naar het noorden.quote:Op zondag 25 augustus 2019 17:25 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto uit de oude doos. Vandaag precies 8 jaar geleden maakte ik deze foto van locomotief 186.118, die in het oude station van Breda gereed stond als 'Fyra' naar Amsterdam Centraal. De gefaalde kruimeldieven waren destijds nog niet in dienst, als noodoplossing was 'NS Hispeed' destijds met deze oplossing gekomen: een TRAXX-locomotief met daarachter 6 voor het rijden op de HSL aangepaste intercityrijtuigen.
Van dit beeld is tegenwoordig niet veel meer over: het merk 'NS Hispeed' is van het toneel verdwenen, en daarmee ook de opvallende rood/roze/witte livrei waarvan de loc en rijtuigen waren voorzien. Het station bestaat ook niet meer, in de jaren na het maken van deze foto is er in Breda flink gebouwd aan een nieuwe OV-terminal die in 2016 is opgeleverd. Er rijden echter nog steeds TRAXX-locs en ICR-rijtuigen op deze route.
Dat niet alleen, maar tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk wordt de bestaande infra voor de lijn naar Centraal niet optimaal benut omdat de treinen onderweg door wissels moeten ipv rechtdoor te rijden. Het betekent dat de Schipholtak middendoor mag en dat kan prima op de bestaande infra.quote:Op zondag 25 augustus 2019 20:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb hier wel wat ven gelezen een tijd terug. Volgens mij is het om de corridor Amstel-Zaandam vrij te kunnen leggen. Nu wurmt deze zich eigenlijk een beetje tussen de kerende treinen vanuit Haarlem en Weesp door. Door de treinen Amstel-Zaandam aan de noordkant van het station te leggen komt er ruimte op de lagere sporen voor kerende treinen (en een eventuele doorverbinding) vanuit Schiphol en Weesp, en zou je ook treinen vanuit Weesp richting Haarlem kunnen laten doorrijden.
En rubber banden?quote:Op maandag 26 augustus 2019 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wtf. Ik zit nu in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak
ik gister bij de SGB ook. Ging het ding nog stuk ookquote:Op maandag 26 augustus 2019 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Wtf. Ik zit nu in een trein met een handgeschakelde versnellingsbak
Laten we dit een railskelter noemen
*Fapje macht*quote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:00 schreef BLS het volgende:
Er gaat vanaf morgen weer een Ludmilla in de reizigersdienst rijden, namelijk voor de Mitteldeutsche Regiobahn tussen Leipzig en Chemnitz vanwege tekort aan locomotieven type ER20 (Hercules).
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9035902
Vollgasorgiequote:
Interessant stuk inderdaadquote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:33 schreef toblorone het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)opt-toilet~b306edaa/
Toch wel mooi dit
Op zich natuurlijk geen nieuws, maar wel opmerkelijk dat ProRail de overgang naar 3kV gelijkstroom inmiddels blijkbaar als noodzakelijk beschouwt. Hopen maar dat er snel geld voor beschikbaar komt.quote:Een structurele oplossing is volgens ProRail de verhoging van de bovenleidingspanning van 1500 naar 3000 volt. "Dat betekent minder energieverlies in het transport van die energie", zegt woordvoerder Aldert Baas. "Ook geeft het nieuwe, zwaardere treinen meer energie. Als we naar de toekomst kijken, is zo'n ombouw nodig."
Met zo'n ombouw en andere stroomaanpassingen zijn grote investeringen gemoeid, waarvoor ProRail moet aankloppen bij het kabinet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |