abonnement Unibet Coolblue
pi_195434265
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 20:40 schreef TargaFlorio het volgende:
De Muur
Vier keer per jaar een boek vol met wielerverhalen.

Jean
Biografie over Jean Nelissen. Voor diegene die hem nog als commentator hebben meegemaakt een aanrader.

Het Beest
Over Lieuwe Westra. Ik had er vooraf niet veel van verwacht maar ook wel een aanrader.

Tank
Bram Tankink's verhaal. Vooral interessant vanwege de verhalen buiten de koers.

Daarnaast zijn de eerder genoemde De Renner van Tim Krabbé en Van Santander naar Santander van Peter Winnen ook aanraders.

Heeft iemand hier De ronde van Italie van Dino Buzzati gelezen? Ik begrijp dat dat hét boek over de Giro is, helaas niet meer verkrijgbaar.
Waarschijnlijk antiquarisch nog 2el verkrijgbaar.
pi_199394911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:52 schreef Patroon het volgende:
Straks 3 weken naar Toscane, fietsen eten en chillen. Dit boek gaat mee. 350 pagina's en moet erg goed zijn.

[ afbeelding ]
Is/was het wat? Het lijkt mij wel een interessant boek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_199395696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 21:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is/was het wat? Het lijkt mij wel een interessant boek.
Super mooi boek! Ik doe het praktisch nooit, maar dit boek al 2x gelezen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199396819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 22:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Super mooi boek! Ik doe het praktisch nooit, maar dit boek al 2x gelezen.
Bedankt, ik zal kijken of ik hem nog ergens kan vinden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_199401350
Boek van Thomas De Gendt is ook wel een aanrader trouwens.
Zijn carrièreverloop is fijn opgeschreven en die eigenzinnige kijk van De Gendt maakt het extra interessant.

Belangrijkste conclusie: Tony Gallopin is een jankerd en een lul.
pi_201338266
De Raboploeg - Maarten Kolsloot



quote:
De Rabobank wielerploeg is een van de meest succesvolle sportploegen uit de Nederlandse sportgeschiedenis. 'Rabo' won grote rondes als de Giro D'Italia, Vuelta en bijna de Tour de France. In de onthullende en diepgravende biografie 'De Raboploeg' duikt Maarten Kolsloot in de geschiedenis van het veelbesproken team. Aan de hand van interviews met 200 betrokkenen en duizenden nieuwe documenten wordt een veelomvattend en in diverse opzichten nieuw beeld geschetst van de ploeg die tussen 1996 en 2012 successen boekte.

Nieuw archiefmateriaal laat een intiem beeld zien van de eerste dagen van het team in september 1995. Uit persoonlijke fax- en e-mailberichten van Jan Raas en zijn medewerkers ontstaat het beeld van een gepassioneerd stel mensen dat hun wielerploeg wilde redden. En een gehaaide bank die een hyper ambitieus plan opstelde om de sport uit het slop te trekken. Ten koste van veel. De afgeketste transfer van Lance Armstrong naar Rabo en diverse andere transfers komen aan bod. Soms voor het eerst in het openbaar. Ook slaagt 'De Raboploeg' erin omdat het gordijntje open te trekken voor het grootste publieke geheim uit de wielersport: waarom verdween Jan Raas nu écht uit beeld? Dit boek geeft antwoorden.

We horen van vergeten renners en gebroken dromen, maar ook van bekende coureurs als Michael Boogerd en Michael Rasmussen. Die laaste, de magere Deense bijna-Tourwinnaar, is misschien wel de man die de hoogste prijs betaalde voor gewenste wielerroem. En passant wordt door middel van nog nooit ingeziene financiële stukken een beeld geschetst van de boerenleenbank Rabobank die weliswaar heel veel gaf aan de sport, maar altijd met een de vinger van een Hollandse koopman op de knip. Een boek dat boeit van kaft tot kaft.
Ik ben nu halverwege het boek. Interessant om te lezen hoe sponsor Rabobank bij de ploeg is gekomen en een steeds grotere vinger in de pap wilde en kreeg. Ook de gedwongen exit van Raas komt aan bod. Het is de auteur gelukt om de Zeeuw te interviewen.

Ben nog maar halverwege maar tot nu toe een aanrader.
pi_201345057
De boeken van Armstrong _O_

;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')