Over het hier tolereren van een aggresieve en mensenrechten schendende ideologie, en het gunnen van een uitzonderings positie hiervoor ten opzichte van andere bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:22 schreef Syd het volgende:
Normaal zijn jullie FOK!kers niet zo van het NSB gedrag maar nu wel natuurlijk![]()
Echt waar we ons wel niet druk om maken.
Als er iemand is die zich druk maakt, dan is het deze provocerende dame.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:22 schreef Syd het volgende:
Normaal zijn jullie FOK!kers niet zo van het NSB gedrag maar nu wel natuurlijk![]()
Echt waar we ons wel niet druk om maken.
in principe niet, deze vrouw was blijkbaar de bus al in gelaten, maar meneer chauffeur bedacht zich tijdens de rit ineens.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als er iemand is die zich druk maakt, dan is het deze provocerende dame.
Maar ja, dit is weer een gevalletje van Koran > Wet
De vrouw gedroeg zich dus agressief? en schond een mensenrecht door vrijwillig een niqab te dragen?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Over het hier tolereren van een aggresieve en mensenrechten schendende ideologie, en het gunnen van een uitzonderings positie hiervoor ten opzichte van andere bevolkingsgroepen.
Het valt gelukkig op te merken dat steeds meer mensen hier van genoeg beginnen te krijgen
Niet zo moeilijk allemaal hoor.
Deze mevrouw ging met een vooropgezet plan de bus in.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:32 schreef Syd het volgende:
[..]
in principe niet, deze vrouw was blijkbaar de bus al in gelaten, maar meneer chauffeur bedacht zich tijdens de rit ineens.
Maar als het iemand met een bivakmuts betrof dan was het bericht ineens heel anders.
Ik moet me altijd bij jullie indekken dus nog even dit, ik heb niks met religie en al helemaal niet met de extremistische kant van de islam. Maar ken genoeg moslims die wel normaal gedragen en natuurlijk ook de niqab afkeuren. Het gaat mij puur om het nsb gedrag wat hier nu gebeurd en normaliter zijn de gemiddelde FOK!ker daar zeer tegen maar nu kan en mag het ineens wel?
Heel krom allemaal.
Ja idd! Helemaal makkelijk toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:28 schreef vosss het volgende:
Hoezo krijgen die vervoerders geen boete?
Goed plan!quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Als de politie hier gewoon niet op reageert kun je net zo goed die hele wet schrappen..
Logisch. Veel mensen vroegen zich af waarom hij wél werd opgepakt. Dat gaf de indruk van meten met twee maten.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:35 schreef Syd het volgende:
[..]
De vrouw gedroeg zich dus agressief? en schond een mensenrecht door vrijwillig een niqab te dragen?
Ohja ff ik ben er ook op tegen maar de manier hoe alles gebeurd doet me denken aan de NSB tijden. En de hypocriete gedrag want laatst liep iemand met een bivakmuts rond die demonstratie die volgens deze zelfde wetgeving dus in overtreding is, maar toen hij opgepakt werd, was iedereen boos?
omdat ze vervoerders zijn en geen handhavers, ik begrijp ook nog wel dat ze ter voorkoming van escalatie hun personeel zo instrueren maar als de buschauffeur het daar niet mee eens en de politie belt dan zou die moeten komen om die pinguïn eruit te zettenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:28 schreef vosss het volgende:
Hoezo krijgen die vervoerders geen boete?
Zeikwijf.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
Nikabdraagster dient klacht in bij Arriva.
Tuurlijk, we maken een wet, vervoerbedrijven en politie leven hem niet na, betrokken hebben er ook volkomen schijt aan, maar intussen gaat het goed met de onderlinge verhoudingen in ons land.
Ging puur om de situatie en dan kun je de politie hopelijk wel begrijpen, als hij nu met zn bivak tussen de demonstrerende was er niks aan de hand, in principe was er ook niks want in 1e instantie werd hij enkel om legitimatie gevraagd en mocht hij verder lopen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Logisch. Veel mensen vroegen zich af waarom hij wél werd opgepakt. Dat gaf de indruk van meten met twee maten.
Hahahaha, wat een hysterisch geneuzel. Ik ken heel veel moslims, maar niemand met een Nikab. Dit is echt een totaal non-issue. Binnen 2 generaties zullen we waarschijnlijk/hopelijk meer moslims hebben, dat is een gevolg van demografische ontwikkeling. Maar Iran aan de Waal?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Simpel, als een schaap over de dam is, volgen er meer.
Als er nu niets gebeurt, gaan de lopende vuilniszakken gewoon winnen. En dan hebben we binnen twee generaties Iran aan de Waal.
Vraagje: een vaak gebruikt argument is dat de groep zo klein is. Maar enkele honderden vrouwen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hahahaha, wat een hysterisch geneuzel. Ik ken heel veel moslims, maar niemand met een Nikab. Dit is echt een totaal non-issue. Binnen 2 generaties zullen we waarschijnlijk/hopelijk meer moslims hebben, dat is een gevolg van demografische ontwikkeling. Maar Iran aan de Waal?Wat heeft dit met die shi'a te te maken?
Ik ben voor individuele vrijheid in dit opzicht, ik kan hier dus niet een getal aan vast plakken. En te laat? Te laat voor wat? Er wordt toch niemand opgelegd dit voorbeeld te volgen? Wat is de probleem?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vraagje: een vaak gebruikt argument is dat de groep zo klein is. Maar enkele honderden vrouwen.
Wanneer is de groep wel (te) groot? Bij 1.000? Bij 10.000? Bij ene miljoen? Als iedereen er in rond loopt?
En ben je dan niet te laat met maatregelen?
Of vind je het allemaal best?
Je hebt het hier tegen een ultranationalistische Erdo Turk, die zal koste wat het kost zijn moslimbroeders beschermen, ik zou niet teveel verwachten van zijn antwoordquote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vraagje: een vaak gebruikt argument is dat de groep zo klein is. Maar enkele honderden vrouwen.
Wanneer is de groep wel (te) groot? Bij 1.000? Bij 10.000? Bij een miljoen? Als iedereen er in rond loopt?
En ben je dan niet te laat met maatregelen?
Of vind je het allemaal best?
Hier gaat het nu juist om. Iedere keer lijkt het er op dat moslims een uitzonderingspositie willen vanwege hun geloof. Nu is er deze wet en hebben ze er gewoon schijt aan (opnieuw, zo lijkt het want men stapt willens en wetens de bus in). Dit is zorgwekkend want dit kan een sneeuwbaleffect te weeg brengen dat over enkele decennia uitmond in een situatie die 100x zo erg is.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben voor individuele vrijheid in dit opzicht, ik kan hier dus niet een getal aan vast plakken. En te laat? Te laat voor wat? Er wordt toch niemand opgelegd dit voorbeeld te volgen? Wat is de probleem?
Wie is hier aan het janken?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:00 schreef Syd het volgende:
[..]
Net een broodje kaas. Maar goed jank lekker verder als je mijn reactie niet snapt.
Dit. Gewoon voet bij stuk houden en deze mensen maar forceren mee te werken met hun kleinzieligheid. Zij zijn zelf doorgaans ook niet vies van dwang.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 10:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze scheppen een probleem dat er niet is, iedereen zit herkenbaar in de bus, gelijke monniken gelijke kappen, maar nee, ze willen weer een speciale behandeling, een uitzonderingspositie, het onderste uit de kan, geen vinger maar een hele hand, en dan maar weer klagen.
Ik zal je het nog sterker vertellen. Het zou me onderhand verbazen als ik een goed antwoord kreeg.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:56 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Je hebt het hier tegen een ultranationalistische Erdo Turk, die zal koste wat het kost zijn moslimbroeders beschermen, ik zou niet teveel verwachten van zijn antwoord
Gewoon eens rondvragen in Iran of Saudi Arabië.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Te laat voor wat? Er wordt toch niemand opgelegd dit voorbeeld te volgen? Wat is de probleem?
Het zou mij wel de grooste grap lijken als ze dan bij de NedCar werkt.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 09:27 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Deradicaliseringsambtenaar bij de gemeente Amsterdam.
Klopt, maar ze werken dus wel doelbewust mee aan het overtreden van de wet, gezien het feit dat ze hun werknemers geïnstrueerd hebben niets met het verbod te doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 11:39 schreef Tarado het volgende:
omdat ze vervoerders zijn en geen handhavers
En als ze geen handhavers zijn mag je dus ook gewoon een sigaret opsteken in de bus, en hey, ze hebben vervoersplicht.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Klopt, maar ze werken dus wel doelbewust mee aan het overtreden van de wet, gezien het feit dat ze hun werknemers geïnstrueerd hebben niets met het verbod te doen.
Daar mag best wat van gezegd worden imo, anders heeft zo een verbod geen flikker zin.
Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
En als ze geen handhavers zijn mag je dus ook gewoon een sigaret opsteken in de bus, en hey, ze hebben vervoersplicht.
ze hebben ook rekening te houden met de veiligheid van personeel en klanten, zelf politieagentje spelen werkt meestal niet goed, nu was het een vrouwtje alleen, dus een vrij eenvoudig geval maar wat als er bij een halte zo'n nikab instapt met zo'n 10 haatbaarden erbij, dan krijg je toch een hele andere situatie en is veiligheid toch wel de belangrijkstequote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Klopt, maar ze werken dus wel doelbewust mee aan het overtreden van de wet, gezien het feit dat ze hun werknemers geïnstrueerd hebben niets met het verbod te doen.
Daar mag best wat van gezegd worden imo, anders heeft zo een verbod geen flikker zin.
Dan laat je het gewoon escaleren en kan iedereen de ware aard zien van die mensen die onze normen en waarden verachten.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 12:36 schreef Tarado het volgende:
maar wat als er bij een halte zo'n nikab instapt met zo'n 10 haatbaarden erbij, dan krijg je toch een hele andere situatie en is veiligheid toch wel de belangrijkste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |