abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:45:01 #201
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199840986
Twee jaar geleden liep ik nu rond in New York. Lijkt een lifetime geleden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199844947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:32 schreef Zwappel het volgende:

[..]

Thanks voor de tips, ben inmiddels al wel over de drempel heen om het aan te durven :)

Ik wil expres in de decembermaand gaan idd, ik ben sowieso wel van die overdreven sfeeraankleding, verlichting etc.

Vliegen jullie altijd via Reykyavik, of direct? Die prijzen via Ijsland zijn wel aantrekkelijk, en dan zou ik daar ook een dagje kunnen meepakken. Of zijn dat echt nare krappe vliegtuigen op die routes?
Haha ja, december is prachtig met alle versierde etalages, de kans op wat sneeuw, en uiteraard de skating rinks in de parken.

Ik vlieg zelf altijd rechtstreeks. Vind dat toch het fijnste.
pi_199912320
Nog steeds oranje. -O-
Zouden jullie durven boeken voor rond oktober?
pi_199912512
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:57 schreef Fugue het volgende:
Nog steeds oranje. -O-
Zouden jullie durven boeken voor rond oktober?
Ja hoor. September zelfs. Eu laat vanaf volgende week ook USA toe. Kwestie van tijd voor wederzijds is.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199914014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja hoor. September zelfs. Eu laat vanaf volgende week ook USA toe. Kwestie van tijd voor wederzijds is.
Bron?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199914254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bron?
Alle media.

https://www.cnbc.com/2021(...)afe-travel-list.html
pi_200024223
twitter

Ik ben benieuwd!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_200045722
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:47 schreef MissJ het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd!
Dat klinkt positief!
pi_200216942
Het blijft stiekem toch weer lang stil helaas.

Heb voor mezelf wel voorgenomen dat wanneer ik deze week niks verneem, dat ik de boel voor september annuleer. Het wordt dan toch redelijk kortdag en ben bang dat als ze het na deze week bekend maken, de prijzen voor tickets meteen sky high zullen zijn. Dan maar hopen dat het voor november wat gunstiger uitpakt allemaal.

Het is niet dat ik niet tot het laatste moment wil wachten, maar stel dat ze media augustus pas zeggen dat we welkom zijn, en ik daarna alleen maar op peperdure vliegtickets stuit, dan ben ik ook bijna al te laat met een alternatief.
pi_200217888
Ik ben een paar jaar terug in New York geweest en het was inderdaad erg leuk.

Maar voorlopig hoef ik niet weer naar dat land, hoop ik. HOOP ik. Want ik hoor al af en toe dat wij een werkconferentie zouden gaan houden elders in de VS.... in JANUARI AL, notabene. Nou daar heb ik echt nog geen zin in, vind ik nog veel te ver zo vroeg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200227243
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:06 schreef Fargo het volgende:
Het blijft stiekem toch weer lang stil helaas.

Heb voor mezelf wel voorgenomen dat wanneer ik deze week niks verneem, dat ik de boel voor september annuleer. Het wordt dan toch redelijk kortdag en ben bang dat als ze het na deze week bekend maken, de prijzen voor tickets meteen sky high zullen zijn. Dan maar hopen dat het voor november wat gunstiger uitpakt allemaal.

Het is niet dat ik niet tot het laatste moment wil wachten, maar stel dat ze media augustus pas zeggen dat we welkom zijn, en ik daarna alleen maar op peperdure vliegtickets stuit, dan ben ik ook bijna al te laat met een alternatief.
Het is inderdaad erg stil... Ik volg diverse websites en fora, maar zie nog niets echt concreets helaas.
Ik hoopte eind juli naar New York te kunnen gaan, maar dat wordt 'm helaas niet. Gelukkig had ik al een zeer prima alternatief geboekt en ik ga nu naar Parijs eind deze maand.
Ik hoop toch wel echt heel erg dat ik in het najaar eindelijk weer naar New York kan gaan.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_200314159
Wat zijn eigenlijk de beste / leukste maanden om naar New York te gaan? Ook weer technisch

November / december is het weer natuurlijk wat minder, maar ga je wel richting de Black friday/ kerst tijd wat het volgens mij ook wat duurder maakt

Juni - augustus is het volgens mij erg heet

Januari - februari weer erg koud.
pi_200314281
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:56 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wat zijn eigenlijk de beste / leukste maanden om naar New York te gaan? Ook weer technisch

November / december is het weer natuurlijk wat minder, maar ga je wel richting de Black friday/ kerst tijd wat het volgens mij ook wat duurder maakt

Wij gaan altijd graag in september. Nog steeds lekker weer, maar niet te heet. Goedkoper ook dan de zomervakantie of rond kerst. Ook mooi om daar te zijn op 9/11 voor de herdenking en zo.

Maar ook in april of mei kan het prima. Rond nieuwjaar willen we ook nog een keer gaan, maar dat is enorm duur.
  zondag 11 juli 2021 @ 17:05:11 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_200314283
Persoonlijk ben ik fan van april je hebt nog kans op erg mooi weer plus ik ben nog al een sportfan dat is enige maand dat zowel de NBA als MLB sowieso nog spelen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_200314689
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 16:56 schreef WeCanDoIt het volgende:

Ik ben nu 9x in New York geweest, in veel verschillende maanden, namelijk: april, mei, juni, augustus, september, november en december. Ik vind elke periode / maand heel prima, hoewel het in de zomer wel echt heet is. In december was het juist zeer koud, maar de kerstsfeer is echt fantastisch daar. Als je wil gaan voor niet te warm en niet te koud dan raad ik echt het voorjaar en najaar aan. Ik vond het in april en november heerlijk wat dat betreft.
pi_200316103
Ik persoonlijk vind de maanden waarin je wat langer buiten kunt zitten net wat fijner om New York te bezoeken. Voor mij niks fijners dan in een aangenaam temperatuurtje de avond doorbrengen in een van de parkjes of aan het water.

Wat dat betreft zou ik april/mei of september/oktober aanraden. Ik ben eens in februari geweest in de vrieskou (en soms wat sneeuw). Leuk om eens mee te maken, en als het planningtechnisch zo uitkomt zou ik heus nog wel eens gaan in de koude maanden, maar verkijk je er niet op hoe koud het daar kan worden. Die gure wind door de straten en de avenues is nauwelijks een hele dag uit te houden, haha.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 04:46:10 #217
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200338962
In juli is het echt veel te heet. Drijfnat het hotel weer in.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200395785
https://edition.cnn.com/2(...)ban-biden/index.html

Oeh spannend! Binnenkort hopelijk eindelijk concreet en goed nieuws :)
  maandag 19 juli 2021 @ 08:21:36 #219
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_200435876
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef MissJ het volgende:

Zou mooi zijn! Het plan was eigenlijk om begin augustus naar de VS te gaan, maar ik ga er van uit dat - ook al mocht er rond de 21e een aankondiging komen - het pas een paar weken later open zal gaan. Ben ook benieuwd onder welke voorwaarden.
pi_200466687
Canada gaat vanaf 7 september weer open voor gevaccineerde internationale toeristen.

Het besluit van Amerika zal nu ook niet lang meer op zich laten wachten.
pi_200614059
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:43 schreef MissJ het volgende:

Nagenoeg twee weken verder en nog weinig nieuws helaas :(
pi_200614239
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:07 schreef Fargo het volgende:

[..]

Nagenoeg twee weken verder en nog weinig nieuws helaas :(
Gemist? https://eu.usatoday.com/s(...)engen-uk/8034481002/
pi_200615838
quote:
Yes, gemist. Maar geen goed nieuws helaas.
pi_201042773
Gerucht van een Ierse journalist: Amerika gaat op 6 september de grenzen heropenen.

Voor wat het waard is...
pi_201042838
Dat zou wel top zijn! Zelf nog geen plannen of zo, maar gewoon voor de wereld.
  maandag 23 augustus 2021 @ 17:12:06 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201043319
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:08 schreef Fargo het volgende:
Gerucht van een Ierse journalist: Amerika gaat op 6 september de grenzen heropenen.

Voor wat het waard is...
Klinkt hetzelfde als Canada (per 7 september).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_201051920
Voor 2021 zit ik wel vol qua reizen.
Voor volgend jaar ben ik nog aan het kijken en New York staat al heel lang op het verlanglijstje.

Mei-Juni of September lijkt mij wel een perfecte periode.
Al wil ik ook geen drukte rond 9/11, maar dat zal misschien in de hele stad wel meevallen.

Heb nog kortingscode voor KLM, dus zat al beetje te kijken. Maar je zit toch al gauw op zo'n 650 euro retourtje.
SAS is dan wel een stuk goedkoper met opties tussen 400-450 euro. Nog nooit met SAS gevlogen, geen idee of dat wat is voor zo'n langere vlucht.
pi_201051967
quote:

Voor wat het waard is...
Kut
Net vakantie gehad
lol
pi_201051975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:07 schreef bianconeri het volgende:
Voor volgend jaar ben ik nog aan het kijken en New York staat al heel lang op het verlanglijstje.

Al wil ik ook geen drukte rond 9/11, maar dat zal misschien in de hele stad wel meevallen.

Heb nog kortingscode voor KLM, dus zat al beetje te kijken. Maar je zit toch al gauw op zo'n 650 euro retourtje.
SAS is dan wel een stuk goedkoper met opties tussen 400-450 euro. Nog nooit met SAS gevlogen, geen idee of dat wat is voor zo'n langere vlucht.
Het is niet extra druk in de periode van 9/11
lol
pi_201060828
quote:

Voor wat het waard is...
Ik hoop toch zo dat het klopt :D
pi_201124374
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:39 schreef MissJ het volgende:

[..]
Ik hoop toch zo dat het klopt :D
Ik zie het eigenlijk nog niet gebeuren, kijkend naar de besmettingscijfers. Op 7 november is de New York City marathon (een belangrijk evenement voor de stad); in mei werd bekend dat deze race doorgaat. Zou dat de kans vergroten dat de grenzen van de USA ergens in de herfst open gaan?

Het zou wel handig zijn als Biden wat laat weten. Ik zou nog dit jaar best naar New York willen en zal daarin zeker niet de enige zijn. Nu weet niemand waar die aan toe is, niet erg handig met het boeken.

[ Bericht 11% gewijzigd door core2duo op 29-08-2021 15:35:44 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_201236634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:07 schreef bianconeri het volgende:

Ik ben er geweest van 9 tot 19 september en heb persoonlijk niks geen extra drukte ervaren tijdens 9/11. Was prima te doen en mooi weer.
pi_201262500
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 15:28 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik zie het eigenlijk nog niet gebeuren, kijkend naar de besmettingscijfers. Op 7 november is de New York City marathon (een belangrijk evenement voor de stad); in mei werd bekend dat deze race doorgaat. Zou dat de kans vergroten dat de grenzen van de USA ergens in de herfst open gaan?

Het zou wel handig zijn als Biden wat laat weten. Ik zou nog dit jaar best naar New York willen en zal daarin zeker niet de enige zijn. Nu weet niemand waar die aan toe is, niet erg handig met het boeken.
Ik loop dit jaar de NY Marathon. En hoop echt zoooooo dat ie door gaat. De 50ste editie wil je toch niet missen.
Zou hem volgend jaar al lopen.

Biden mag inderdaad wel iets laten weten
pi_201329311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:46 schreef linebear het volgende:

[..]
Ik loop dit jaar de NY Marathon. En hoop echt zoooooo dat ie door gaat. De 50ste editie wil je toch niet missen.
Zou hem volgend jaar al lopen.

Biden mag inderdaad wel iets laten weten
Leuk dat je hem gaat lopen! Ze hebben beloofd dat de race doorgaat, en ik zie dat ook wel gebeuren.
Ik wil ook rond die tijd gaan. Desnoods terugvliegen op Parijs, anders moet je verplicht in quarantaine. Maar heb het beeld dat de toerisme onderaan het lijstje van Biden staat. Terwijl het zoveel geld kan opleveren en als je gevaccineerd bent moet het prima te doen zijn.

Meer on-topic: blijft een prachtige stad, New York. 2 keer geweest. Ellis Island is wel een van mijn favorieten, vanwege de historische waarde. Voor deze keer zou ook het MET op het lijstje staan (nog niet geweest) en het 9/11 Museum (al een keer geweest).
pi_201443023
Het lange wachten is vanaf november eindelijk weer voorbij. We mogen weer!
pi_201443101
Yesssss! Eindelijk mogen we weer!
pi_201443179
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:20 schreef MissJ het volgende:
Yesssss! Eindelijk mogen we weer!
Ik las het. Zojuist een vlucht geboekt! ESTA had ik vorige week al geregeld (op de groei) *O*
pi_201443460
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 17:27 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik las het. Zojuist een vlucht geboekt! ESTA had ik vorige week al geregeld (op de groei) *O*
*O*
Ik heb net ook gelijk gekeken voor een ticket. De prijzen vallen nu nog mee. Ik wil eind november gaan.
Wanneer ga jij?
Mijn Esta was inmiddels ook verlopen, dus die moet ik ook weer even regelen.
pi_201443560
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:56 schreef MissJ het volgende:

[..]
*O*
Ik heb net ook gelijk gekeken voor een ticket. De prijzen vallen nu nog mee. Ik wil eind november gaan.
Wanneer ga jij?
Mijn Esta was inmiddels ook verlopen, dus die moet ik ook weer even regelen.
Ik ga op 2 november. Eventueel is omboeken mogelijk (bij KLM) mocht de verruiming later ingaan. Ik schat zomaar in dat ze voor 1 november aan in verband met de marathon van New York. Ik verwacht dat de ticketprijzen over een week wel wat opgelopen zijn.

Ben net terug uit Parijs en las dat reizen naar de USA weer mogelijk wordt :-)
pi_201444816
Jammergenoeg toch ook nog een test nodig. }:|
pi_201444859
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:40 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, dat lees ik ook. Moet je weer voorzichtig doen de dagen voor je reis. Voor wie verder, ondanks alles, een vrij stabiel 2021 beleeft, is die alles of niets-test misschien wel een van de spannendste momenten van het jaar.
pi_201445132
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:05 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik ga op 2 november. Eventueel is omboeken mogelijk (bij KLM) mocht de verruiming later ingaan. Ik schat zomaar in dat ze voor 1 november aan in verband met de marathon van New York. Ik verwacht dat de ticketprijzen over een week wel wat opgelopen zijn.

Ben net terug uit Parijs en las dat reizen naar de USA weer mogelijk wordt :-)
Ik vrees ook dat de ticketprijzen snel zullen oplopen. Ik wil zelf wachten tot er een officiële datum is, maar misschien ga ik toch ook al boeken aangezien de tickets volgens mij kosteloos kunnen worden gewijzigd?
pi_201445142
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:40 schreef Tourniquet het volgende:
Ja dat is inderdaad erg jammer, want ik ga denk ik echt stressen voor de uitslag dan :D
pi_201520303
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 20:01 schreef MissJ het volgende:

[..]
Ik vrees ook dat de ticketprijzen snel zullen oplopen. Ik wil zelf wachten tot er een officiële datum is, maar misschien ga ik toch ook al boeken aangezien de tickets volgens mij kosteloos kunnen worden gewijzigd?
Ja, tickets kunnen kosteloos worden gewijzigd (tenminste, bij KLM waar ik heb geboekt). Ticket was al 160 euro duurder de dag nadat ik had geboekt. Nu maar wachten tot een officiële datum, er is al een aantal dagen radiostilte.
  zondag 26 september 2021 @ 00:19:18 #245
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201520777
In maart 22 is 'gewoon' 580 voor een retour via KLM. Had gehoopt dat het iets minder zou zijn. Zijn er goedkopere periodes?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_201522482
quote:
19s.gif Op zondag 26 september 2021 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
In maart 22 is 'gewoon' 580 voor een retour via KLM. Had gehoopt dat het iets minder zou zijn. Zijn er goedkopere periodes?
Vrij normale prijs hoor
  zondag 26 september 2021 @ 10:09:31 #247
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201522497
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vrij normale prijs hoor
Ja, dat betaalde ik in 2019 ook. Dacht alleen crisis enzo, dat kan goedkoper :P
pi_201522508
quote:
10s.gif Op zondag 26 september 2021 10:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ja, dat betaalde ik in 2019 ook. Dacht alleen crisis enzo, dat kan goedkoper :P
Crisis stuwt de prijzen juist omhoog. Het is nu nog betaalbaar. Over 2-3 maanden zal het anders zijn.
pi_201527073
quote:
Maart is erg off-season, in april 2019 vloog ik voor ~280 met United en dna had ik niet op het goedkoopste moment geboekt. Ik zou lekker wachten met boeken.
pi_201528380
quote:
Retour JFK met KLM in maart vind ik meerdere opties voor 450.
https://www.google.com/travel/flights/s/Pozr
  zondag 26 september 2021 @ 16:17:41 #251
338319 ZarB
Piña colada
pi_201528942
quote:
Prijzen stijgen nu al en er wordt weer massaal geboekt. Denk dat het uberhaupt lastig wordt om de komende tijd voor een spotprijs naar de vs te gaan. Wij hebben paar dagen terug NYC geboekt voor december met United. Was vorige maand nog 430 ongeveer. Nu ook alweer 500 (incl ruimbagage).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_201531363
Mensen die na de kerstperiode en Oud en nieuw naar New York gaan?

Ik zou zo graag willen maar geen idee hoe dat is. Ervaringen?

Zijn de huidige maatregelen opgegeven?
Love is in the air!
pi_201534681
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 18:56 schreef Landgeld het volgende:
Dat weet letterlijk niemand tegen die tijd. Wij hebben geen glazen bol om te kunnen voorspellen wat corona over x maanden doet en wat dan het Amerikaans dan wel New York's beleid is.

Hier nog wat info over de reis in januari: TRV / Ervaring januari NYC

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2021 22:19:33 ]
pi_201543912
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Retour JFK met KLM in maart vind ik meerdere opties voor 450.
https://www.google.com/travel/flights/s/Pozr
is zonder ruimbagage
lol
pi_201544308
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:42 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
is zonder ruimbagage
Ja klopt, maar een weekje stedentrip is goed te doen met handbagage.
pi_201597275
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 18:56 schreef Landgeld het volgende:
Mensen die na de kerstperiode en Oud en nieuw naar New York gaan?

Ik zou zo graag willen maar geen idee hoe dat is. Ervaringen?

Voorlopig nog niet opgegeven. Er is, na de aankondiging op 20 september, ook al zeer lange tijd radiostilte rondom het openen van de grenzen. Het heeft gewoon weinig prioriteit, terwijl daar zoveel geld ligt (toeristendollars).
pi_201598973
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:12 schreef core2duo het volgende:

[..]
Voorlopig nog niet opgegeven. Er is, na de aankondiging op 20 september, ook al zeer lange tijd radiostilte rondom het openen van de grenzen. Het heeft gewoon weinig prioriteit, terwijl daar zoveel geld ligt (toeristendollars).
Bizar inderdaad...
Love is in the air!
pi_201599061
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:05 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ja klopt, maar een weekje stedentrip is goed te doen met handbagage.
Lijkt mij nogal lastig

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 20:12 schreef core2duo het volgende:

[..]
Raar inderdaad dat er nog geen definitieve datum is.
Toen ik het hoorde dat het vanaf november weer mag zat ik te denken om ook te boeken voor eind november/begin december.
Maar mijn laatste keer New York was met kerst 2019.
Ik zit nu te denken om in mei te gaan ofzo als dat mogelijk is..
lol
pi_201601692
Het laatste nieuws: niet voor 8 november. Expres na de marathon, waar veel biitenlandse lopers en supporters op afkomen.

https://www.dailymail.co.(...)gers-November-8.html
pi_201602103
Vooral de COVID test terug staat me tegen. Moet je toch voorzichtiger doen en zijn dan normaal met rijen, mensen en bezoeken.
Love is in the air!
pi_201602611
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:50 schreef Landgeld het volgende:
Vooral de COVID test terug staat me tegen. Moet je toch voorzichtiger doen en zijn dan normaal met rijen, mensen en bezoeken.
Dus als je de VS verlaat moet je ook weer een negatieve covid test hebben?
lol
pi_201602775
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 10:49 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dus als je de VS verlaat moet je ook weer een negatieve covid test hebben?
Helaas voorlopig wel omdat het land wordt gezien als zeer hoogrisicogebied. Gevaccineerden hebben een uitzondering op de quarantaineplicht. Het Nederlandse inreisbeleid is, voor Europese begrippen, vrij streng. De PCR-test mag ook maar 48 uur oud zijn.
pi_201615778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 08:53 schreef core2duo het volgende:
Het laatste nieuws: niet voor 8 november. Expres na de marathon, waar veel biitenlandse lopers en supporters op afkomen.

https://www.dailymail.co.(...)gers-November-8.html
Die marathon hadden veel mensen toch al opgegeven, zelfs na de bekendmaking van het opheffen van het reisverbod. Op zijn vroegst op 1 november vliegen en op 3 november een marathon lopen is natuurlijk nagenoeg onmogelijk.
pi_201615801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 09:50 schreef Landgeld het volgende:
New York is druk, of kan druk zijn. Maar in Amsterdam loop je meer hutjemutje op elkaar dan in NY. Over het algemeen zijn ze ook wat het vormen van rijen betreft een stuk beleefder dan hier.
pi_201727859
En nog steeds is er geen datum bekend. Ik mag toch hopen dat dat deze week eindelijk bekend wordt gemaakt? Het is immers al bijna november.

Ben zelf nog steeds in dubio: wil eind november gaan, maar weet niet of ik nu al een vliegticket zal boeken of dat ik wacht tot de datum van opheffen van de travelban bekend is.
Bij KLM, waar ik dan zal boeken, kan ik het ticket wel eventueel kosteloos annuleren of wijzigen, dus dat is mooi. Ben dus bang als ik ga wachten, dat de prijzen ineens torenhoog worden als de datum van opheffing van de travelban bekend is gemaakt. Prijzen vallen nu nog heel erg mee.
Wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen?
pi_201728066
Moet je per se in November die kant op? Ik zou afwachten..
pi_201728365
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:02 schreef MissJ het volgende:
En nog steeds is er geen datum bekend. Ik mag toch hopen dat dat deze week eindelijk bekend wordt gemaakt? Het is immers al bijna november.

Ben zelf nog steeds in dubio: wil eind november gaan, maar weet niet of ik nu al een vliegticket zal boeken of dat ik wacht tot de datum van opheffen van de travelban bekend is.
Bij KLM, waar ik dan zal boeken, kan ik het ticket wel eventueel kosteloos annuleren of wijzigen, dus dat is mooi. Ben dus bang als ik ga wachten, dat de prijzen ineens torenhoog worden als de datum van opheffing van de travelban bekend is gemaakt. Prijzen vallen nu nog heel erg mee.
Wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen?
Als je kosteloos kan annuleren of wijzigen dan zou ik nu gewoon boeken eigenlijk. Als je het geld tijdelijk kan missen althans.
pi_201728383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet je per se in November die kant op? Ik zou afwachten..
Nee, hoeft zeker niet per se in november. Is meer omdat ik zsm weer naar New York wil gaan omdat ik het heel erg mis en het me cool lijkt om er op Black Friday te zijn :D Misschien moet ik wat meer geduld hebben, want kan ook later dan november gaan.
pi_201728500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als je kosteloos kan annuleren of wijzigen dan zou ik nu gewoon boeken eigenlijk. Als je het geld tijdelijk kan missen althans.
Ik neig er inmiddels wel naar om toch alvast te gaan boeken. Ik ga vandaag eens even heel goed de voorwaarden lezen voor wat betreft annuleren en wijzigen. Even checken of er geen addertjes onder het gras zijn.
pi_201728896
Ik ben in 2017 5 dagen in new york geweest, vluchten waren destijds 200 euro retour vanaf dublin (zonder bagage of eten aan boord).

Erg leuke stad hoor en kan zich meten met London en dergelijke. Maar zou ik er per se weer heen gaan dat weet ik zo net nog niet . Hooguit voor een bepaald evenement of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201729781
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:53 schreef MissJ het volgende:

[..]
Nee, hoeft zeker niet per se in november. Is meer omdat ik zsm weer naar New York wil gaan omdat ik het heel erg mis en het me cool lijkt om er op Black Friday te zijn :D Misschien moet ik wat meer geduld hebben, want kan ook later dan november gaan.
Zou ook graag weer terug gaan (dan mijn 4e keer), maar zo'n haast heb ik niet. Zou sowieso niet in de wintermaanden gaan en Black Friday lijkt me echt iets dat je zou moeten vermijden ten koste van alles :D
pi_201730864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou ook graag weer terug gaan (dan mijn 4e keer), maar zo'n haast heb ik niet. Zou sowieso niet in de wintermaanden gaan en Black Friday lijkt me echt iets dat je zou moeten vermijden ten koste van alles :D
Ik houd juist van de winter- en herstmaanden. Ben al eerder in november in New York geweest en ook een keer half december, dus eigenlijk was ik er toen in de herfst :D Vond het fantastisch.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 00:07:51 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_201736225
Eind november is ook leuk: Thanksgiving day Parade :)
Of begin december als kerstboom bij Rockefeller aan gaat.
Winter is mooi, helemaal als je d'r sneeuw bij krijgt.

Ga als het meezit in februari met m'n broer erheen, die wil een wedstrijd van de Knicks zien :D
woensdan landen rond 13:00, zondag terug om 21:30 denk ik. Kort, maar meeste wel gezien inmiddels, dus moet wel lukken in 3/4 dagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 13-10-2021 16:53:46 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_201736293
Zou de stad ook wel weer willen zien, maar het jeukt wel minder dan vorige keren. Laatste keer was in 2019 en had toen wel echt het gevoel het meeste wel even gezien te hebben. Ik zou zo elk jaar terug willen, maar onze wish list van bestemmingen is zo groot dat NYC nog even moet wachten. In april hopelijk wel naar San Francisco. Sinds 2014 niet meer geweest.
pi_201737046
Slecht nieuws, de meesten hebben hier niet veel aan:
https://eu.usatoday.com/s(...)november/8429291002/

Alleen over land én geen concrete datum. Ik heb ook niet de indruk gehad dat Biden echt voor een snelle economische groei gaat. Sterke inzet voor het vaccineren van de rest van de wereld. Half werk bij het openen van de grenzen past in het plaatje. Helaas.
pi_201737736
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:14 schreef core2duo het volgende:

Alleen over land én geen concrete datum. Ik heb ook niet de indruk gehad dat Biden echt voor een snelle economische groei gaat. Sterke inzet voor het vaccineren van de rest van de wereld. Half werk bij het openen van de grenzen past in het plaatje. Helaas.
Europa zal snel volgen lijkt me. Dat toerisme moet weer opgestart worden.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:07:03 #277
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_201738535
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 07:14 schreef core2duo het volgende:

Het werd in september gebracht alsof dat dus ook voor ons zou gelden. Maar ik begrijp dat EU dus toch langer moet wachten? Gaat lekker zo..
pi_201740944
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:07 schreef Hankster het volgende:

[..]
Het werd in september gebracht alsof dat dus ook voor ons zou gelden. Maar ik begrijp dat EU dus toch langer moet wachten? Gaat lekker zo..
Ik zie dat ik me heb vergist, beter gezegd: dat het artikel niet voldoende duidelijk is. Het toestaan om de US overland te passeren komt bovenop de toezegging om naar de US te kunnen reizen met het vliegtuig.

Reuters schreef vandaag: “The precise date in early November when the restrictions will be lifted on both land and air travel will be announced "very soon," one of the officials said.”

Dat is dus juist goed nieuws.
pi_201743236
Ik had ergens gelezen dat het niet voor 8 november is, maar ook niet later dan 15 november.

Geen idee waar. Weekje of twee geleden ergens gelezen. We zullen zien waar we op uitkomen.

Verder zou ik ook Black Friday koste wat kost vermijden. Haha. En ook al ben ik fan van de lente, met de langere avonden en oplopende temperaturen, buiten de hete zomers (dan zie je me er echt niet) heeft elk seizoen wel wat in New York.

Nu ik zo lang heb moeten wachten zou ik er geen moeite mee hebben om bijvoorbeeld in december te gaan. Het gaat niet gebeuren vanwege verplichtingen op het werk. Het vroegste wat ik kan, is maart 2022. Ook een prima periode.
pi_201766366
8 november dus.
lol
pi_201768435
Ik zit 24 november in het vliegtuig *O* *O* *O*
pi_201768623
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:22 schreef MissJ het volgende:
Ik zit 24 november in het vliegtuig *O* *O* *O*
Sterkte alvast op een van de drukste dagen vh jaar @ immigratie. :D
pi_201770966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:34 schreef RipCity het volgende:

[..]
Sterkte alvast op een van de drukste dagen vh jaar @ immigratie. :D
Dank je. Komt goed, heb het er graag voor over. Ben ook wel wat gewend, dit wordt m'n 10e keer New York :D
pi_201771221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:02 schreef Fargo het volgende:
Ik had ergens gelezen dat het niet voor 8 november is, maar ook niet later dan 15 november.

Geen idee waar. Weekje of twee geleden ergens gelezen. We zullen zien waar we op uitkomen.

Verder zou ik ook Black Friday koste wat kost vermijden. Haha. En ook al ben ik fan van de lente, met de langere avonden en oplopende temperaturen, buiten de hete zomers (dan zie je me er echt niet) heeft elk seizoen wel wat in New York.

Nu ik zo lang heb moeten wachten zou ik er geen moeite mee hebben om bijvoorbeeld in december te gaan. Het gaat niet gebeuren vanwege verplichtingen op het werk. Het vroegste wat ik kan, is maart 2022. Ook een prima periode.
In 2019 in de zomer geweest, het was toen juist wat koeler dan normaal (met zelfs enkele overwegend bewolkte dagen). Er wordt gezegd dat het in New York heel warm is. Een gemiddelde maximumtemperatuur van 30 à 31°C in juli. Geen gedoe met laagjes, mooie zomeravonden.

Voor mij wordt het zomer 2022 (de reis van 2 november gaat niet door).
pi_201771437
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef MissJ het volgende:

[..]
Dank je. Komt goed, heb het er graag voor over. Ben ook wel wat gewend, dit wordt m'n 10e keer New York :D
Geniet ervan, MissJ! Dat jubileum had ik in 2019. Net voor corona. Ik ga weer in het voorjaar van 2022.
pi_201773820
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef MissJ het volgende:

[..]
Gelukkig. ‘T is ook maar net pech hebben soms mbt. Achter welk vliegtuig je land.

Zit zelf nu in Amerika en echt opvallend hoe ziekelijk druk het overal is qua domestic tourism. Zelfs op minder toeristische plekken. Echt bijna elk hotel zit propvol en nu in Vegas is het echt mega druk met conventies en alles wat weer helemaal terug is. Dus voor degene die toekomstige trips gaan boeken: boek je hotels etc tijdig want prijzen zullen alleen maar meer stijgen. Op sommige vluchten stonden meer dan 45+ mensen zelfs stand-by.

Ook vrij schandalig. 40% van TSA nog geen vaccinatie en november 22 allemaal eruit als ze het niet nemen. https://www.msn.com/en-us(...)APzg1p?ocid=msedgntp

[ Bericht 2% gewijzigd door RipCity op 16-10-2021 04:10:49 ]
pi_201774309
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:49 schreef Fargo het volgende:

[..]
Geniet ervan, MissJ! Dat jubileum had ik in 2019. Net voor corona. Ik ga weer in het voorjaar van 2022.
Dank je! Wat cool dat jij ook al zo vaak bent geweest. Mijn laatste keer was in december 2019, dus ook net voor de corona ellende uitbrak.
pi_201774358
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 00:22 schreef RipCity het volgende:

[..]
Gelukkig. ‘T is ook maar net pech hebben soms mbt. Achter welk vliegtuig je land.

Zit zelf nu in Amerika en echt opvallend hoe ziekelijk druk het overal is qua domestic tourism. Zelfs op minder toeristische plekken. Echt bijna elk hotel zit propvol en nu in Vegas is het echt mega druk met conventies en alles wat weer helemaal terug is. Dus voor degene die toekomstige trips gaan boeken: boek je hotels etc tijdig want prijzen zullen alleen maar meer stijgen. Op sommige vluchten stonden meer dan 45+ mensen zelfs stand-by.
Ja klopt. Heb wel eens 1,5 uur in de rij gestaan, maar heb ook wel eens gehad dat ik in 1x kon doorlopen naar de douane. Dat was ook in december 2019 het geval en toen was er ook ineens een andere (nieuwe?) route vanaf het uitstappen uit het vliegtuig richting douane. Ging in ieder geval bizar snel. Hoop dat dat nu weer zo gaat zijn.

Yep ook dat, de hotelprijzen stijgen ook als een gek. Ben blij dat ik vorige maand al een hotel had geboekt (met gratis annuleren), voor een nog zeer prima prijs!
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:06:17 #289
28167 matthijst
pi_201775907
Ga standaard uit van 1,5 uur bij de douane. M'n broer dacht alleen handbagage mee te nemen want "dan kan je mooi meteen doorlopen" :+
Ga voor de 11e keer. Eerste keer was in 1995, toen ook met m'n broertje. 17 en 19 waren we. Alleen die kant op. Moeders lichtelijk gesresst. Collect bellen om te laten weten dat het goed ging :D
Daarna elke 2-3 jaar geweest tot 2013, probeer het te combineren met een zomervakantie in de VS. Toen tijdje klaar mee. 2018 weer geweest en vd week vroeg m'n broer of ik met 'm mee wilde. Wordt z'n eerste keer terug.
pi_201806216
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:06 schreef matthijst het volgende:
Wordt z'n eerste keer terug.
Dat zal een wereld van verschil zijn. :o
pi_201942882
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:06 schreef matthijst het volgende:
Ga standaard uit van 1,5 uur bij de douane. M'n broer dacht alleen handbagage mee te nemen want "dan kan je mooi meteen doorlopen" :+
Ga voor de 11e keer. Eerste keer was in 1995, toen ook met m'n broertje. 17 en 19 waren we. Alleen die kant op. Moeders lichtelijk gesresst. Collect bellen om te laten weten dat het goed ging :D
Daarna elke 2-3 jaar geweest tot 2013, probeer het te combineren met een zomervakantie in de VS. Toen tijdje klaar mee. 2018 weer geweest en vd week vroeg m'n broer of ik met 'm mee wilde. Wordt z'n eerste keer terug.
Ben benieuwd hoe hij het nu zal vinden.
Ik ben sinds 2013 bijna ieder jaar wel geweest.. soms meerdere keren in 1 jaar :') behalve in 2016 niet in NY geweest.

En iedere keer als ik terug kwam was er eigenlijk toch wel iets nieuws te vinden in de stad..
lol
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:11:29 #292
28167 matthijst
pi_201943384
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe hij het nu zal vinden.
Ik ben sinds 2013 bijna ieder jaar wel geweest.. soms meerdere keren in 1 jaar :') behalve in 2016 niet in NY geweest.

En iedere keer als ik terug kwam was er eigenlijk toch wel iets nieuws te vinden in de stad..
Ben benieuwd hoe 't erbij ligt qua winkels. Google Maps heeft een hoop zaken op gesloten of tijdelijk gesloten staan.
pi_201944543
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:11 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe 't erbij ligt qua winkels. Google Maps heeft een hoop zaken op gesloten of tijdelijk gesloten staan.
Welke dan?
ik zat laatst ook te kijken en toen was alles wat ik checkte gewoon open
lol
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:58:21 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_201944868
Hallo :W

Wij willen volgend jaar ook naar NYC, voor het eerst :D

Nu heel veel bekijken, wat een aanbod qua hotels zeg. En hopen op de Wereldweken van KLM.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:06:19 #295
28167 matthijst
pi_201949192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Welke dan?
ik zat laatst ook te kijken en toen was alles wat ik checkte gewoon open
- Dr Jays in Brooklyn (tijdelijk gesloten)
- NBA Store op 5th Ave (nu weer open)
- K-Mart op 31st&7th (permanent gesloten)
- Footaction op 7th & 34th (permanent gesloten)
pi_202656096
Zijn er al FOK!kers geweest?
Hoe is het er tijdens covid-19?
lol
pi_202666526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik ben er begin deze maand 2 weken geweest. Alles is goed te doen. Alles is ook gewoon open op wat failliete zaken na. Binnen mondkapjes op en in restaurants moet je je vaccinatie bewijs laten zien. Ik heb gewoon mijn Nederlandse/EU bewijs uitgeprint en dit werd overal geaccepteerd.

Verder moet je bij musea van te voren kaartjes bestellen. Al kon ik bij het MoMa gewoon naar binnen en ter plekke een kaartje kopen.
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:47:29 #298
338319 ZarB
Piña colada
pi_202666963
Wij gaan volgende week *O*
In 2018 voor t laatst geweest. Gaan nu op fam bezoek. Ik weet niet of ik zou gaan in deze tijd "voor de fun". Toch wel veel gedoe.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_202735372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ben twee weken terug daar geweest en de COVID19 situatie is prima te doen. Gevaccineerden hoeven vaak geen mondkap en ongevaccineerden wel. In de praktijk draagt bijna iedereen een mondkapje, ook is er geen streng toezicht op wel/niet dragen. In de winkels verzoeken ze je vaak wel om hem op te doen.

Musicals enz. bezoeken moet je of je vaccinatiebewijs laten zien of een negatief testresultaat (is een app voor (NYCOVIDSAFE) en je ID-bewijs. Is erg fraudegevoelig, (moet een scan van je id en een screenshot van je vaccinatie in zetten) en dit laten zien. Bij mij is 0x om mijn echte id gevraagd.

Ohwja en je kan je echt overal (op straat) laten testen. Vaccinaties kan je ook op veel plekken laten doen (CVS en American Museum of Natural History bijv.).

[ Bericht 4% gewijzigd door fikfokfak op 21-12-2021 13:41:25 (:)) ]
pi_202735555
Gaat sinds afgelopen week een stuk minder goed. Redelijk aantal lokale bars/restaurants hier vrijwillig tot begin januari gesloten ivm omicron, zelfde geldt voor veel Broadway-shows. Lange rijen bij teststraten, uitslagen laten lang op zich wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')