Ik snap deze twee opmerkingen niet. Is er een verschil tussen je werkgever en je huidige manager?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Al komen mijn werkzaamheden helemaal niet overereen met de job description. Mijn werkgever irriteert zich ook hieraan
(...)
Hoe kan ik dit het beste bespreken? Meestal heb ik hier geen problemen mee, maar heb geen idee hoe mij huidige manager zal reageren.
Waaraan? Dat je de job niet overeenkomt met de beschrijving?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Mijn werkgever irriteert zich ook hieraan
Is je werkgever iemand anders dan je manager? want anders lijkt die het al te weten als ik bovenstaande lees.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
maar heb geen idee hoe mij huidige manager zal reageren.
Zou voor mij een droombaan zijn, simpele klusjes en toch zéér goed verdienenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Nadeel is wel dat ik een vast contract heb en zéér goed verdien, maar zoals ik eerder al zei is geld niet alles.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:41 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik snap deze twee opmerkingen niet. Is er een verschil tussen je werkgever en je huidige manager?
Ik ben sales, maar voel mij meer een business analyst en soms een customer service medewerker.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik heb geen idee wat je doet, maar kan je jezelf niet veel actiever aanbieden voor de lastigere klussen?
Maar hiervoor heb ik deze job toch niet aangenomen? Ik heb jarenlang ervaring en werd met mooie praatjes aangenomen op papier, maar ik verveel mij kapot?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:57 schreef nanuk het volgende:
Over een paar maanden ben je niet meer de nieuweling.Geen idee hoelang je er al zit maar even een jaar doorbijten is meestal wel verstandig, in ieder geval beter voor je CV.
Je wilt een lastige klus, maak het je uitdaging hier iets van te maken.
Vraag om een gesprek met je manager en bespreek hoe jij het ziet en wat je eigenlijk anders had verwacht. Wij weten ook niet hoe je manager zal reageren. Tenzij die hier misschien ook op Fok! zit, dan kan die je het vast vertellen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Hoe kan ik dit het beste bespreken? Meestal heb ik hier geen problemen mee, maar heb geen idee hoe mij huidige manager zal reageren.
Ik krijg zat aanbiedingen, maar liever was ik hier succesvol. Maar deze functie zoals het nu is, zal hem niet worden. Ik ken mezelf, ben beetje eigenwijsquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:08 schreef Hamzoef het volgende:
Als je wilt switchen is nu nog het goede moment.
Momenteel is arbeidsmarkt nog erg goed voor werkzoekenden.
Vanaf Q1-2020 zal euro-zone vermoedelijk in recessie raken, en keren je kansen.
Een meeting met alleen je manager?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:10 schreef Fushia2 het volgende:
Straks heb ik een meeting, ik overweeg om het dan te bespreken.
Jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een meeting met alleen je manager?
Manager, maar hij vertegenwoordigt mijn werkgever. En ik in prncipe ook, maar komt er dus niet vanquote:
Je hebt het dus nog nooit besproken op je werk? Dat lijkt mij echt stap 1. Voor iemand in de sales kom je niet heel erg proactief over.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:10 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik krijg zat aanbiedingen, maar liever was ik hier succesvol. Maar deze functie zoals het nu is, zal hem niet worden. Ik ken mezelf, ben beetje eigenwijs![]()
Straks heb ik een meeting, ik overweeg om het dan te bespreken.
Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Nadeel is wel dat ik een vast contract heb en zéér goed verdien, maar zoals ik eerder al zei is geld niet alles.
[...]
Zou best kunnen dat ze mij gelijk ontslaan![]()
Goh, ik heb het al voorzichtig aangekaart maar toen had men mij aangegeven dat dit meer voor training purpose was. Nu blijkbaar dit niet zo te zijn en dit zal bij mijn werkzaamheden toegevoegd worden....quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 10:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je hebt het dus nog nooit besproken op je werk? Dat lijkt mij echt stap 1. Voor iemand in de sales kom je niet heel erg proactief over.
Als sales werker in mooie loze praatjes trappenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:58 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Maar hiervoor heb ik deze job toch niet aangenomen? Ik heb jarenlang ervaring en werd met mooie praatjes aangenomen op papier, maar ik verveel mij kapot?
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als sales werker in mooie loze praatjes trappen
Verslagen met je eigen wapens
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]![]()
Maar aan de andere kant; hij vangt nu lekker 70k bruto per jaar en hoeft geen klap uit te voeren.
Dus wie is hier nou de winnaar?
Ik verkoop geen tapijten en verkoop geen loze praatjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Niet waar, de beste dingen in het leven zijn gratisquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:04 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
[..]
Ik verkoop geen tapijten en verkoop geen loze praatjes.![]()
Alles hier op de aarde werd ooit eens verkocht.
Stompt af en maakt dom. Niets aan, een baan onder je niveau.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik heb geen idee wat je doet, maar kan je jezelf niet veel actiever aanbieden voor de lastigere klussen?
Als je “echte Sales” bent, had je allang de telefoon gepakt om afspraken te gaan maken met potentiële klanten. Jij bent geen Sales.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:56 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik ben sales, maar voel mij meer een business analyst en soms een customer service medewerker.
Na maanden werken heb ik nog steeds geen klanten. Geen targets. Ik zit 24/24u op kantoor....
Tsjah, als geld alles is in je leven dan ben je vast super geschikt. Lekker verpieteren voor een paar centenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:05 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ach, ik weet dat heel wat mensen een moord zouden doen om hier zelfs nog maar een internship te hebben. Verdien stukken meer dan het gemiddeld loon.
Wie is hier nou ongeschikt
Nederlandse werkgevers moeten zich aan Nederlandse wetgeving houden, is het niet? De cultuur an sich is niet relevant.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:23 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Bekend met de Amerikaanse bedrijfscultuur?
Zeker.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:23 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Bekend met de Amerikaanse bedrijfscultuur?
Dit mag ik niet? Alles werkt hier in verticals en ik mag niet zomaar hunten. Daarnaast ben ik geen Business Developer, maar een (farming) account manager. Maar goed, laten we even buiten beschouwing laten of ik al dan niet sales ben. Ik zou heus niet aangenomen worden als ik niet kon verkopenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je “echte Sales” bent, had je allang de telefoon gepakt om afspraken te gaan maken met potentiële klanten. Jij bent geen Sales.
Dat inderdaad, over een paar maanden ben je niet meer de nieuweling. Niets erger dan mensen die net binnen komen en de wijsheid in pacht denken te hebben.quote:
Dit begrijp ik best, maar een ingenieur gaat ook niet eerst 1 jaar straten leggen om feeling te krijgen met zijn job, niet?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:56 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat inderdaad, over een paar maanden ben je niet meer de nieuweling. Niets erger dan mensen die net binnen komen en de wijsheid in pacht denken te hebben.
In deze volgorde:quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:38 schreef Fushia2 het volgende:
Mee eens, maar wat dat met mijn post te maken heeft snap ik niet zo goed.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Stompt af en maakt dom. Niets aan, een baan onder je niveau.
Er is wel een grote maar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In deze volgorde:
1) Zoek wat anders en zodra je wat hebt:
2) Bespreek niks, ze hebben je gewoon keihard voorgelogen dus je neemt gewoon ontslag met als reden dat je functie totaal niet overeenkomt met waar je voor aangenomen bent
3) walk away.
Maar dat is toch mooi dan? Je kunt nu al profiteren van de naam. Uiteraard ziet het er op papier beter uit als je er een paar jaar hebt gewerkt, maar je kunt natuurlijk niet jarenlang binnendienst doen. Dan ziet het er op papier beter uit, maar in werkelijkheid was het shit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:39 schreef Fushia2 het volgende:
Bedrijf waar ik nu voor werk is top en staat zeer hoog aangeschreven. Op de paar maanden dat ik hier werk word ik al gestalkt door recruiters.
Idd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je “echte Sales” bent, had je allang de telefoon gepakt om afspraken te gaan maken met potentiële klanten. Jij bent geen Sales.
Waarom ga je dan niet naar een MKB?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:42 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens: iemand zei laatst tegen me dat ze zo goed betalen bij grote corporates omdat het werk in de regel kut is en dit de enige manier is om mensen vast te houden. Ik denk dat hij gelijk heeft (werk zelf ook bij een groot bedrijf en eerlijk: in het mkb is het 100x leuker).
Heb ik ruim 20 jaar gedaan bij verschillende bedrijven. Deels als eigenaar/directeur. En nu wilde ik het eens proberen in een Corporate omgeving. Verandering zorgt voor groei.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet naar een MKB?
Ben het overigens niet met je eens, maar de ene corporate is de andere niet.
Heb na jarenlang bij corporates gewerkt te hebben een uitstapje gemaakt naar mkb. Daar betaalden ze minder, inderdaad, maar alles was daar minder. Gauw terug naar een corporate. Ik ben wel even genezen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:42 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens: iemand zei laatst tegen me dat ze zo goed betalen bij grote corporates omdat het werk in de regel kut is en dit de enige manier is om mensen vast te houden. Ik denk dat hij gelijk heeft (werk zelf ook bij een groot bedrijf en eerlijk: in het mkb is het 100x leuker).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |