abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7801012
http://www.scientology.nl/ Sekte of niet?

Ik weet het niet.. zou hier graag wat meer info over willen hebben. Iemand mee in aanraking geweest?

geen commentaar
pi_7801046
volgens mij noemt iedereen dat een sekte...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7801052
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 17:25 schreef Isabeau het volgende:
volgens mij noemt iedereen dat een sekte...
Je bedoelt dat het in het algemeen aanvaard wordt als een sekte?
geen commentaar
pi_7801060
1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paas-ei !
pi_7801176
quote:
SEKTE:
Een groepering die een pyramidevormige en autoritaire leiderschapstructuur heeft, met alle leerstellingen en richtlijnen komend van degene(n) aan de top. De groepering zal er aanspraak op maken de enige weg te zijn tot God, Paradijs, Verlichting, beheersen van de krachten van de geest, ultiem geluk, etc, en zal indoctrinatie en manipulatie gebruiken om gezag uit te kunnen oefenen en haar leden te behouden.
Voorzover ik weet voldoen ze daar wel aan

Ook aan kenmerken zoals hier bijv. genoemd worden.

yankee charlie dinges
pi_7801244
O.M.G. ...
geen commentaar
pi_7801258
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 17:42 schreef Smirnoff_ice het volgende:
O.M.G. ...
Wat is er? Is je zusje fanatiek lid geworden of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7801361
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 17:23 schreef Smirnoff_ice het volgende:

Ik weet het niet.. zou hier graag wat meer info over willen hebben. Iemand mee in aanraking geweest?

Op internet zul je denk ik grotendeels informatie vinden afkomstig van de zgn. anti-cultists. Een bekende is Karin Spaink.

Het is denk ik moeilijk objectief te blijven met al die negatieve verhalen over Scientology.

Site over o.a het Anti-Sekte begrip: http://bernie.cncfamily.com/

Of Scientology wat is, kun je denk ik het beste zelf bepalen. Bestel anders eens een boek of bezoek hun vestiging in A'dam.

Scientology bestaat als organisatie, maar ook als filosofie. Er zijn groepen buiten Scientology die grotendeels dezelfde denkwijzen hebben maar de organisatie bijv. de orthodox vinden. Dit heet dan weer de Free Zone: http://www.freezone.org

pi_7802177
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 17:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat is er? Is je zusje fanatiek lid geworden of zo?

Nee niet mn zusje..
geen commentaar
pi_7802404
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:49 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Nee niet mn zusje..

Wie dan?
pi_7802712
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:00 schreef STING het volgende:

[..]

Wie dan?

Waarschijnlijk een goede kennis. Er bestaat een financiele band dus dit zit me niet lekker Sowieso niet.
geen commentaar
pi_7803166
Hebben ze z'n hele spaarrekening al gekreegt?
yankee charlie dinges
pi_7806081
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:36 schreef hyperfuzz het volgende:
Hebben ze z'n hele spaarrekening al gekreegt?
Dat is iets wat mij niet aangaat maar wat ik wel weet is dat die cursussen daar peperduur zijn. Hoeveel is me niet bekend. Als excuus gebruiken ze dan dat een universiteiten opleiding in de US ook gewoon bv $ 50.000 kost ofzo.. dus dat die cursussen toch best goedkoop zijn..
geen commentaar
pi_7806748
Als je er nou ook serieus iets mee kon bereiken, dan zijn ze wel goedkoop ja.

Verder heb je geen ervaringen, gebeurtenissen etc. die je zou willen delen? Vind het nl. nogal interessant.

yankee charlie dinges
pi_7807648
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 22:13 schreef hyperfuzz het volgende:
Als je er nou ook serieus iets mee kon bereiken, dan zijn ze wel goedkoop ja.
Zelfontplooiing voor een paar duizend piek
pi_7808168
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 22:43 schreef Isabeau het volgende:
Dat noem je zelfontplooiing Beetje bang gemaakt worden, alle niet-COSers wantrouwen. Fijn
yankee charlie dinges
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:11:45 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_7808564
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 22:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

hoho, dat alleen voor de 1e cursus, voor echte zelfontplooiing sponsor je toch echt wel een leuke nieuwe inrichting van het kantoor van de plaatselijke goeroee
We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 10 januari 2003 @ 16:57:13 #18
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7822857
Ik weet niet veel van Scientology, maar ik herinner me nog een aantal dingen uit de godsdienstlessen op de middelbare school:
  • Scientology wordt benoemd als sekte, maar hierover is veel discussie.
  • Omdat de "leer" van de scientology voornamelijk op de wetenschap is gericht, zijn het veelal zeer intelligente mensen die lid worden van deze sekte.
  • Bij scientology moet je veel geld betalen aan de "organisatie" maar de leden zelf zien dit als deelnamekosten of lesgeld.
  • Tom Cruise en Nicole Kidman zijn ook lid geweest van deze beweging, maar naar mijn weten zijn ze er alletwee uitgestapt. Tom heeft (dacht ik)ook verklaard dat hij de scientology ziet als sekte.

Mijn godsdienstleraar waarschuwde ons ook altijd voor deze sekte.

pi_7824610
    quote:
    Op vrijdag 10 januari 2003 16:57 schreef Christine het volgende:
    Ik weet niet veel van Scientology, maar ik herinner me nog een aantal dingen uit de godsdienstlessen op de middelbare school:
  • Scientology wordt benoemd als sekte, maar hierover is veel discussie.
  • Omdat de "leer" van de scientology voornamelijk op de wetenschap is gericht, zijn het veelal zeer intelligente mensen die lid worden van deze sekte.
  • Bij scientology moet je veel geld betalen aan de "organisatie" maar de leden zelf zien dit als deelnamekosten of lesgeld.
  • Tom Cruise en Nicole Kidman zijn ook lid geweest van deze beweging, maar naar mijn weten zijn ze er alletwee uitgestapt. Tom heeft (dacht ik)ook verklaard dat hij de scientology ziet als sekte.

Mijn godsdienstleraar waarschuwde ons ook altijd voor deze sekte.

Thanks, nuttige info!
    geen commentaar
    pi_7824837
    quote:
    symbology?
      vrijdag 10 januari 2003 @ 21:18:18 #21
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_7828086
    Ik vind dit zelf eigenlijk ook best interessant, en ben even voor je gaan googlen.

- De oprichter van Scientology is de Amerikaanse L. Ron Hubbard. Volgens hem is Scientology geen religie, maar een goed gebruik van het menselijk verstand.
    Bron

- Als je lid wilt worden van Scientology moet je een contract tekenen, waarin staat dat je geen proces tegen ze aan gaat spannen, en nog meer rare voorwaarden.
    Bron

Meer van dit soort interessante informatie is te vinden op http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/index.html op deze site bekijken ze Scientology "van binnen uit"; de site is gemaakt door ex-leden.

Met betrekking tot gelden, zit het als volgt: door middel van scientology moet je een bepaald "niveau" bereiken in je denkwijze. Je begint bij niveau 0, en voor elk niveau moet je een cursus volgen en boek kopen. Ik denk dat er 150 niveau's zijn, en één cursus kost totaal ongeveer 2200 gulden.

Voor wat objectievere informatie over de sekte, kijk hier.

Dat was het voor nu

pi_7836997
    quote:
    Op donderdag 9 januari 2003 17:26 schreef hansepansie het volgende:
    http://www.xenu.net/roland-intro.html
    hier valt dan elke kerkgenootschap onder

een sekte is gewoon een andere benaming voor een kerk, de christelijk kerk was in het begin in de ogen van de joden ook een sekte.

pi_7843845
    quote:
    Op vrijdag 10 januari 2003 21:18 schreef Christine het volgende:
    Ik vind dit zelf eigenlijk ook best interessant, en ben even voor je gaan googlen.

- De oprichter van Scientology is de Amerikaanse L. Ron Hubbard. Volgens hem is Scientology geen religie, maar een goed gebruik van het menselijk verstand.
    Bron

- Als je lid wilt worden van Scientology moet je een contract tekenen, waarin staat dat je geen proces tegen ze aan gaat spannen, en nog meer rare voorwaarden.
    Bron

Meer van dit soort interessante informatie is te vinden op http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/index.html op deze site bekijken ze Scientology "van binnen uit"; de site is gemaakt door ex-leden.

Met betrekking tot gelden, zit het als volgt: door middel van scientology moet je een bepaald "niveau" bereiken in je denkwijze. Je begint bij niveau 0, en voor elk niveau moet je een cursus volgen en boek kopen. Ik denk dat er 150 niveau's zijn, en één cursus kost totaal ongeveer 2200 gulden.

Dat was het voor nu

Ik ben me er dus om bepaalde redenen ook in aan 't verdiepen omdat het allemaal een vreemd luchtje heeft maar er zijn in totaal 15 OT's (levels) en die laatste 6 ofzo moeten nog komen.. heel wazig maar bij OT 3 of 4 moet je al met planten gaan communiceren.. zover ben je dan al heen...
    geen commentaar
      zaterdag 11 januari 2003 @ 22:32:49 #24
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_7845355
    quote:
    Op zaterdag 11 januari 2003 21:05 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Ik ben me er dus om bepaalde redenen ook in aan 't verdiepen omdat het allemaal een vreemd luchtje heeft maar er zijn in totaal 15 OT's (levels) en die laatste 6 ofzo moeten nog komen.. heel wazig maar bij OT 3 of 4 moet je al met planten gaan communiceren.. zover ben je dan al heen...

Je schreef al dat een goede kennis van je in deze groepering geinteresseerd is... Als ik jou was, zou ik hem/haar veel van dit soort informatie toespelen. Scientology is m.i. iets waar je je maar beter niet mee bezig kunt houden, het heeft inderdaad een vreemd luchtje. Uiteindelijk kost het veel geld, alleen kun je er niets tegen doen, omdat je dus dat contract moet tekenen.

Succes iig ermee, en als ik je (op welke manier dan ook) kan helpen, let me know.

pi_7862039
    The roots of Scientology: Hubbard and the occult;

www.b-org.demon.nl/scn/nl/english/hubbard-and-the-occult1.html

zondag 12 januari 2003 @ 22:31:38 #26
    44438 DrRude
    Ska'd for life
    pi_7863444
    Ook een criterium voor het zijn van een sekte is het aantal mensen dat het "geloof" aanhangt. Als het er genoeg zijn wordt elke sekte vanzelf een erkende religie. Dus als die gasten van COS lekker door blijven gaan met zieltjes winnen, worden ze vanzelf erkend als echt geloof.

Persoonlijk vind ik het een clubje met een hele enge naam, bijna net zo erg als Jehova's Getuigen

pi_7864109
    Ik heb wel eens ergens gelezen hoe Scientology leden gewerfd worden. Soms worden mensen gewoon op straat aangesproken, of ze interesse hebben in een geheel vrijblijvende persoonlijkheidstest, zodat ze voor zichzelf kunnen zien hoe ze er op allerlei gebieden voorstaan. Ze worden dan meegenomen naar een plek waar ze een aantal tests moeten ondergaan, psychologische tests, iq tests, persoonlijkheidstests, etc. Deze schijnen dus heel betrouwbaar en gedegen over te komen. Daarna, in het nagesprek worden de uitkomsten gegeven, en die zijn altijd zo, dat men een flink aantal zwakke punten heeft gevonden. Deze zwakke punten kunnen aangepakt worden door je te laten helpen door Scientology. De mensen die dit doen kunnen praten als brugman en weten vaak heel goed op de persoon in te spelen, zodat een flink aantal mensen dat net iets minder sterk in de schoenen staat, over de streep wordt getrokken. Het heeft allemaal in het begin nog een redelijk vrijblijvend karakter, maar langzamerhand word je er steeds meer in meegezogen, en zit je aan allerlei verplichtingen en regels vast doordat je een contract hebt getekend.

De scientology kerk lijkt me typisch een oplichtersbende die misbruik maakt van mensen die het psychologisch wat minder gaat. Deze worden eringeluisd, en vervolgens uitgeperst en afgeperst. Maar dit alles doen ze op een dermate sneaky manier, dat ze nog net keurig binnen de wet vallen, en justitie ze weinig kan maken.

Unox, the worst operating system.
      zondag 12 januari 2003 @ 23:16:05 #28
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_7864268
    quote:
    Op zondag 12 januari 2003 23:07 schreef Schorpioen het volgende:
    Maar dit alles doen ze op een dermate sneaky manier, dat ze nog net keurig binnen de wet vallen, en justitie ze weinig kan maken.
    De leden moeten een contract tekenen waarin staat dat ze de scientology kerk niet zullen aanklagen.

Ook vallen de "giften" die ze aan de "kerk" geven onder donaties, en die kunnen dus niet teruggeeisd worden, want voor een donatie kies je vrijwillig. Slim gepeeld dus.

donderdag 24 april 2003 @ 17:34:09 #29
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_9987747
    Ik heb in verschillende boeken gelezen dat Ron L. Hubbard, de oprichter van Scientology een geheim agent voor de CIA was en dat het hele Scientology gebeuren is opgezet voor indoctrinatie experimenten, in ieder geval was het een heel eng heerschap, wat onderstaande link wel duidelijk maakt:

http://www.xs4all.nl/~kspaink/cos/rmiller/index.html

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
    dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
    Benno Barnard
    pi_9988295
    Even de topictitel wat duidelijker gemaakt.
    Unox, the worst operating system.
      donderdag 24 april 2003 @ 21:10:14 #31
    51911 DaCabron
    Jak leci ??!
    pi_9992576
    Ik heb ooit 2 boeken besteld bij Scientology in Amsterdam (waaronder Dianetics van L.Ron Hubbard, dit is het boek met hierin de theorie - wat hij zelf "de wetenschap" noemt - die de basis is van de Scientology kerk). Hierna werd ik wekelijks gebeld door 1 medewerker van Scientology, die mij probeerde veel geld afhandig te maken voor het 2de boek en keer op keer erop aandrong meer boeken te bestellen en om een afspraak te maken op hun vestiging in Amsterdam. Deze medewerker probeerde door veel druk uit te oefenen mij over te halen te betalen en/of langs te komen...

Uiteindelijk heeft hij het maar opgegeven (krijg nog wel zeer regelmatig foldertjes van ze)...

Ik vind de theorie op zich wel interessant, maar hun werkwijze stoorde me behoorlijk...

"Jeden Tag, jede Sekunde triffst du eine Entscheidung, die dein Leben verändern kann." - Lola rennt
      donderdag 24 april 2003 @ 21:42:47 #32
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_9993399
    quote:
    Op donderdag 24 april 2003 21:10 schreef DaCabron het volgende:
    Ik heb ooit 2 boeken besteld bij Scientology in Amsterdam (waaronder Dianetics van L.Ron Hubbard, dit is het boek met hierin de theorie - wat hij zelf "de wetenschap" noemt - die de basis is van de Scientology kerk). Hierna werd ik wekelijks gebeld door 1 medewerker van Scientology, die mij probeerde veel geld afhandig te maken voor het 2de boek en keer op keer erop aandrong meer boeken te bestellen en om een afspraak te maken op hun vestiging in Amsterdam. Deze medewerker probeerde door veel druk uit te oefenen mij over te halen te betalen en/of langs te komen...

Uiteindelijk heeft hij het maar opgegeven (krijg nog wel zeer regelmatig foldertjes van ze)...

Ik vind de theorie op zich wel interessant, maar hun werkwijze stoorde me behoorlijk...

HA HA HA dit klinkt precies hetzelfde als wat een ex van mij heeft meegemaakt met die gasten van Scientology
    Benno Barnard
    pi_9997360
    De site http://www.xenu.net is een goede plek om te starten, deze site heeft als doel Scientology te ontmaskeren en hun grote 'geheim' te onthullen, welke je eigenlijk na het betalen een half miljoen gulden mag ontdekken. Ik zal deze hier niet neerzetten, maar het lijkt op een slecht SF-verhaal dat is geschreven door een slechte SF-schrijver (welke Hubbard ook was). Zeg nou zelf, als de oprichter van een 'religie' dit soort dingen zegt:
    quote:
    "Writing for a penny a word is ridiculous. If a man really wants to make a million dollars, the best way would be to start his own religion"
    weet je toch dat er iets mis is
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_9999177
    quote:

Is weldegelijk een sekte. Ik heb een Zweedse internetvriend die Ron Hubbard gekend heeft. Was lang bij de club, hij vertelde me er wel eens wat over. Zijn vader was trouwens ook vrijmetselaar
    Jezus is Heer
    pi_10170823
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2003 07:46 schreef Watchman het volgende:

[..]

Is weldegelijk een sekte. Ik heb een Zweedse internetvriend die Ron Hubbard gekend heeft. Was lang bij de club, hij vertelde me er wel eens wat over. Zijn vader was trouwens ook vrijmetselaar

http://www.moria.importantia.com/index.tpl?cart=10519120884518540&sku=120&aktie=detail&zoek=titel&shop=moria
    Jezus is Heer
    pi_10180230
    Hubbard was samen met Jack Parsons in de leer bij Satanist Aleister Crowley, een keer hebben Hubbard en Parsons een ritueel gehouden om een *Moonchild* te laten manifesteren in deze dimensie, hier schijnt Crowley heel kwaad om geweest te zijn dat ze dat gedaan hadden, later is Hubbard met zijn boot ervandoor gegaan met de vrouw van Parsons, hij werkte inderdaad voor de CIA net als Jim Jones van de Peoples Temple!!!
      zaterdag 3 mei 2003 @ 21:55:34 #37
    51911 DaCabron
    Jak leci ??!
    pi_10186502
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 16:16 schreef PHETEP het volgende:
    Hubbard was samen met Jack Parsons in de leer bij Satanist Aleister Crowley, een keer hebben Hubbard en Parsons een ritueel gehouden om een *Moonchild* te laten manifesteren in deze dimensie, hier schijnt Crowley heel kwaad om geweest te zijn dat ze dat gedaan hadden, later is Hubbard met zijn boot ervandoor gegaan met de vrouw van Parsons, hij werkte inderdaad voor de CIA net als Jim Jones van de Peoples Temple!!!
    Uit de boeken van hemzelf en van Scientology kreeg ik het idee dat L. Ron Hubbard een saaie "wetenschapper" was, maar als ik de verhalen van zijn tegenstanders lees blijkt niets minder waar. Is hij misschien ook nog alien, of zijn mijn hersenen nu al te veel "gecleared" en ben ik zonder het te weten onder volledige controle van deze sekte ??
    "Jeden Tag, jede Sekunde triffst du eine Entscheidung, die dein Leben verändern kann." - Lola rennt
      zondag 4 mei 2003 @ 13:25:46 #38
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_10194726
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 21:55 schreef DaCabron het volgende:

[..]

Uit de boeken van hemzelf en van Scientology kreeg ik het idee dat L. Ron Hubbard een saaie "wetenschapper" was, maar als ik de verhalen van zijn tegenstanders lees blijkt niets minder waar. Is hij misschien ook nog alien, of zijn mijn hersenen nu al te veel "gecleared" en ben ik zonder het te weten onder volledige controle van deze sekte ??

Zelf beweerde hij reisjes naar Venus en andere planeten te hebben gemaakt, ook zei Hubbard;

"Well, I have been to heaven . . . It was complete with gates, angels and plaster saints - and electronic implantation equipment." (L. Ron Hubbard, HCO Bulletin 11 May 1963)

Meer hierover vindt je op de website die ik hierboven al eerder opgaf, op de webpagina http://www.xs4all.nl/~kspaink/cos/rmiller/bfm15.htm

quote:-

"Hubbard's visits to heaven would become something of an embarrassment to Scientologists in future years and they would strive to explain that he had intended his description to be allegory, but Hubbard himself attached a note to the bulletin seeming to deny its contents were allegorical.' This HCO Bulletin', he stressed, ' is based on over a thousand hours of research auditing . . . It is scientific research and is not in any way based upon the mere opinion of the researcher.'

Benno Barnard
      zondag 4 mei 2003 @ 14:07:50 #39
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_10195459
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 16:16 schreef PHETEP het volgende:

Hubbard was samen met Jack Parsons in de leer bij Satanist Aleister Crowley, een keer hebben Hubbard en Parsons een ritueel gehouden om een *Moonchild* te laten manifesteren in deze dimensie, hier schijnt Crowley heel kwaad om geweest te zijn dat ze dat gedaan hadden, later is Hubbard met zijn boot ervandoor gegaan met de vrouw van Parsons

Klopt! Dit staat ook te lezen op de door mij opgegeven website op pagina, http://www.xs4all.nl/~kspaink/cos/rmiller/bfm07.htm (en verder)
    Benno Barnard
      zondag 4 mei 2003 @ 15:00:54 #40
    53149 MasterPeace
    Venus in Steenbok
    pi_10196584
    quote:
    Op zaterdag 3 mei 2003 21:55 schreef DaCabron het volgende:

[..]

Over de vermeende reisjes van Ron Hubbard naar Venus vond ik het volgende op de website die MrData opnoemde,
    http://www.clambake.org/archive/ronthenut/cosmolog.htm

Daar staat het volgende:

"L. Ron Hubbard claimed that through this process called "auditing", people could regain supernatural abilities. He himself claimed to have such abilities. He once boasted that he had transported himself to the planet Venus -- where he was nearly run over by a freight locomotive."

Benno Barnard
      zondag 4 mei 2003 @ 15:42:32 #41
    51911 DaCabron
    Jak leci ??!
    pi_10197294
    quote:
    Op zondag 4 mei 2003 15:00 schreef MasterPeace het volgende:
    [...]
    Daar staat het volgende:

"L. Ron Hubbard claimed that through this process called "auditing", people could regain supernatural abilities. He himself claimed to have such abilities. He once boasted that he had transported himself to the planet Venus -- where he was nearly run over by a freight locomotive."

Is er ook iets bekend over het LSD gebruik in zijn sekte ? Als dit daadwerkelijk bereikt kan worden door auditing, dan ben ik voor verplichte bekering voor alle junks tot de Scientology religie...
      dinsdag 6 mei 2003 @ 14:30:16 #42
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_10246177
    quote:
    Op vrijdag 10 januari 2003 21:18 schreef Christine het volgende:

Bron

Bron

Dat was het voor nu

Ron L. Hubbard begon als science fiction schrijver. Hij heeft inderdaad zijn verstand gebruikt en beseft dat hij als leider van een club gelovigen een grotere afzet van zijn boeken zou hebben. Met de gedachte aan afzet aan een trouw en betalend publiek is Scientology in het leven geroepen. De nuttige stof uit prijzige cursussen valt doorgaans terug te vinden in inleidingen op diverse vakgebieden binnen de psychologie. Niets nieuws onder de zon behalve de prijzige verpakking waar omheen een heel mysterie verzonnen is om het 'interessant' te houden.

Mensen die te kritisch zijn worden uitgesloten en/of kapotgeprocedeerd. Juist daarom is het zaak dat er een fel licht schijnt op de oplichtingspraktijken van deze organisatie.

In Duitsland probeert men de burgers te beschermen door een verbod op Scientology. Volgens mij helpt voortdurende belichting van hun praktijken en bewustmaking van mensen opdat zij vlotte babbels en een prijzig beroep op hun inkomen tijdig weten te herkennen als iets dat gaat leiden tot bijzonder prijzig voortschrijdend inzicht.

Scientology stelt: Ieder wordt verondersteld kennis zelf te beproeven, op een puur persoonlijk niveau. Kennis zal voor iemand slechts waar kunnen zijn wanneer die volgens zijn eigen waarnemingen klopt.
    Met deze stellingname ben ik het volledig eens. Juist daarom is het zaak dat je je niet alleen Scientology voedsel indrinkt maar dat je je veel breder oriënteert als je daadwerkelijk opgedane kennis wenst te beproeven. Wij leren onszelf het beste kennen door de ogen van een ander en darom blijft het voor nauwkeurige kennis zaak om zoveel mogelijk anderen met diverse meningen op te blijven zoeken opdat we daadwerkelijk tot een eigen keuze bij onze waarheidsbevinding kunnen komen.

Vergeten we dit voor het gemak dan ligt het gevaar van indoctrinatie op de loer en kan opgedane 'kennis' niet langer kritisch worden beproefd.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 06-05-2003 14:43]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_10263014
    Scientology is een hedendaagse Westerse "religie", gesticht en geleid door de sciencefiction schrijver L. Ron Hubbard (overl. 1986). Ze wordt gekarakteriseerd door een imaginaire, occulte combinatie van psychotherapie, sciencefiction en Oosterse religieuze filosofieën. Scientology gelooft dat elk menselijk wezen een gevallen god is. Ze claimt de vervulling en de culminatie te zijn van alle religies. Maar Scientologie was niet altijd de zelfbewuste stroming die ze nu voorgeeft te zijn. In feite is dat pas veel later gekomen. Hubbards beweging bloeide aan het eind van de jaren 1940 als "Dianetics". Dianetics begon als een eenvoudige theorie omtrent het brein in combinatie met een therapeutische techniek. Hubbard geloofde dat een speciaal door hem of namens hem getrainde therapeut, door het gebruik van een vragenreeks en opdrachten, alsmede het meten van de reacties van de patiënt met een E-meter (een galvanisch apparaat), dat de fluctuaties registreert van het gedachteproces tijdens het gesprek of de vragenstelling, zou helpen de oorzaak van irrationeel gedrag, neurosen, etc. te ontdekken en daardoor te corrigeren. Tijdens de daarop volgende "Persoonlijkheidstest" worden 200 vragen gesteld waarvan aantekeningen worden gemaakt. Door het bewust worden van de oorzaken (in vorige levens) zou het gedrag zelf gewijzigd en de herhaling voorkomen worden. Omstreeks 1952 beleefde Hubbards Dianetics-organisatie harde tijden en ideologische tegenstellingen. De vraag naar de juistheid van de theorie, "dat de patiënt "een slecht gedrag" kan recapituleren vanuit een vorig leven", werd betwijfeld. Als hij dat kan, moet een occulte, geestelijke filosofie geaccepteerd worden. Hubbard oordeelde dat hij dit teweeg kon brengen, op grond van zijn training in Tibetaans Boeddhisme, hetgeen door velen in twijfel wordt getrokken. En zo vormde hij een materialistische "Dianetics"-theorie in "spirituele Scientology". Toen de jaren voorbijgingen beweerde Hubbard meer en meer kennis te krijgen omtrent geestelijke zaken. "De uiteindelijke realiteit" zo leert Hubbard, "wordt beheerst door "Thetans" of goden niet-geschapen, eeuwige, alom aanwezige, eeuwig bestaande, persoonlijke wezens, die boven alle wetten en alle beïnvloedende factoren staan". De Thetans zijn tezamen onderworpen aan een ander geschapen Material Energy Space Time (M-E-S-T) gegeven, dat los staat van henzelf. Om bepaalde redenen, zo zegt Hubbard, besloten de Thetans te incarneren in het M-E-S-T-universum door het intreden (incarneren) in de lichamen van mensen, echter zonder hun goddelijke openbaringskracht. Hoewel tijd en evolutie voortgingen, hielden de Thetans hun goddelijke kracht begrensd. De geïncarneerde Thetans waren afgedaald in vergetelheid. Thetans in de mensen hadden hun rechtmatige goddelijkheid verloren. Vele menselijke religies, vooral die van het Oosten, zouden de goddelijkheid in de mens opgemerkt hebben en verlangend uitgezien naar een beloofde Messias (om de Judea-Christelijke uitdrukking te gebruiken), een Maitreya, een Bodhisattva, die ons voor eens en altijd de weg zou tonen naar de wezenlijke goddelijkheid en vrijheid van alle dingen en alle levens. Hubbard zegt die benodigde "geestelijke technologie" ontwikkeld te hebben waar de religieuze leiders van alle tijden naar gezocht hebben als enige en ware weg en levensdoel van de mensheid. Deze spirituele technologie zou een voortzetting zijn van wat 10 jaar eerder begon met "Dianetics" Door middel van lessen, organisatiecursussen, getrainde Hubbard-Scientologen en galvanometers, werken beginnende scientologen zich door niveaus van zelfkennis en kracht omhoog, daarbij geleidelijk hun vorige levens ontdekkend. Zij ervaren ziele-reizen, krijgen contact met het Material-Energie-Space-Time-Universum en de herontwakende goddelijkheid van voor eeuwen, totdat zij.... na het besteden van veel geld en door grote ijver, het totale Thetanschap bereiken en ontkomen aan het M-E-S-T-Universum. De leer van het Hindoe-Brahmanisme, vormt de ware bron van de Scientology, waarvan zij een zwakke imitatie is. Zij die eenmaal in deze occulte ban terecht zijn gekomen zullen moeite hebben zich hiervan los te maken. Er is weinig fantasie voor nodig om in deze "religie" de gegevens voor een spannend Science-Fictionverhaal te ontdekken. Ware het niet dat het manipuleren met occulte elementen niet ongestraft kan plaatsvinden.
    Jezus is Heer
    pi_10505557
    quote:
    Op zondag 12 januari 2003 23:07 schreef Schorpioen het volgende:
    Ik heb wel eens ergens gelezen hoe Scientology leden gewerfd worden. Soms worden mensen gewoon op straat aangesproken, of ze interesse hebben in een geheel vrijblijvende persoonlijkheidstest, zodat ze voor zichzelf kunnen zien hoe ze er op allerlei gebieden voorstaan. Ze worden dan meegenomen naar een plek waar ze een aantal tests moeten ondergaan, psychologische tests, iq tests, persoonlijkheidstests, etc. Deze schijnen dus heel betrouwbaar en gedegen over te komen. Daarna, in het nagesprek worden de uitkomsten gegeven, en die zijn altijd zo, dat men een flink aantal zwakke punten heeft gevonden. Deze zwakke punten kunnen aangepakt worden door je te laten helpen door Scientology. De mensen die dit doen kunnen praten als brugman en weten vaak heel goed op de persoon in te spelen, zodat een flink aantal mensen dat net iets minder sterk in de schoenen staat, over de streep wordt getrokken. Het heeft allemaal in het begin nog een redelijk vrijblijvend karakter, maar langzamerhand word je er steeds meer in meegezogen, en zit je aan allerlei verplichtingen en regels vast doordat je een contract hebt getekend.

De scientology kerk lijkt me typisch een oplichtersbende die misbruik maakt van mensen die het psychologisch wat minder gaat. Deze worden eringeluisd, en vervolgens uitgeperst en afgeperst. Maar dit alles doen ze op een dermate sneaky manier, dat ze nog net keurig binnen de wet vallen, en justitie ze weinig kan maken.

Ikje hoopt dat ze ooit zelf wat van die lui tegenkomt
    pi_14342102
    Sekte. En de volgelingen beginnen dat gelukkig ook langzaam te beseffen...

Er zou eigenlijk een ex-volgeling moeten zijn die ze aanklaagt vanwege het oplichten van goedgelovige personen, want 'criminele organisatie' is misschien nog wel beter van toepassing dan 'sekte'.

quote:
    Zieltjeswinner Scientology ziet het licht

AMSTERDAM - De Scientology Kerk loopt leeg, gelovigen lichten elkaar op, en nu treedt ook John Leemhuis uit. Bijna een decennium stond hij zieltjes te winnen in de Kalverstraat, maar nu weet hij het ook: ''Het is allemaal mind control, pr en geld, geld, geld.''

Uit naam van Scientology-oprichter L. Ron Hubbard moet hij in de loop der jaren half Amsterdam hebben aangesproken met deze vraag: of er misschien interesse was in 'een gratis persoonlijkheidstest'? Waar de top van de sekte zorgvuldig buiten beeld bleef, werd Leemhuis het gezicht van Scientology in Nederland. Body-router heet zijn functie binnen de sekte. ''Inderdaad,'' zegt Leemhuis. ''Lichamen binnenbrengen, daar komt het op neer.''

Een simpel baantje is het niet, aldus Leemhuis. ''Ik stond er zes dagen per week, in weer en wind, en ik verdiende hooguit veertig, vijftig euro in de week. En je wordt de hele tijd verrot gescholden. Ik heb ook wel vechtpartijen meegemaakt, met van die kickboksers, die me wel even te pakken zouden nemen. Ik was altijd de lul, maar dat maakte me niet uit. Je doet het voor je idealen.''

Leemhuis (44) wil best met ons praten, maar dan wel op voorwaarde dat we niet meer zo lullig doen over die Hubbard. ''In een vorig stuk hebben jullie hem een mislukte science-fictionschrijver genoemd, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. De technieken van Hubbard zijn gewoon prima, dat is een wetenschap. Het probleem is alleen dat Scientology misbruik maakt van die wetenschap.''

Vijftien jaar geleden belandde Leemhuis voor het eerst in 'de Org', het hoofdkantoor van de sekte aan de Amsterdamse Nieuwezijds Voorburgwal, via dezelfde body-routing die kort daarop onder zijn beheer zou komen. ''Ik ben opgepikt op straat, heb een test gedaan, heb cursussen bij ze gevolgd en ben ook vrijwel meteen in de Kalverstraat gaan staan.''

Leemhuis' resultaten op de Bridge to Clear - het even prijzige als oneindige, door wijlen Hubbard ontworpen stelsel van cursussen - waren naar eigen zeggen 'verbluffend'. Weliswaar heeft hij nimmer de felbegeerde status Operating Thetan bereikt, maar 'er zijn wel heel wat mentale blokkades bij mij weggehaald'.

Scientologen die laag in de pikorde staan, hebben eigenlijk geen andere keus dan zich met huid en haar op te offeren aan de sekte, aldus Leemhuis.

''Ik heb in al die jaren talloze mensen binnengebracht, ook mensen die later in de leiding zijn beland, ook mensen die later miljoenen in de kerk hebben gestopt, maar zoals ik al zei heb ik zelf nooit meer dan vijftig euro per week verdiend. Om de huur te kunnen betalen moest ik 's avonds bij de PTT gaan werken, post sorteren, maar geld voor iets anders heb ik daardoor nooit gehad. Ik heb ook geen tand meer in m'n bek.''

Teneinde toch de voorgeschreven cursussen te kunnen blijven volgen, zag Leemhuis zich zes jaar geleden genoodzaakt zich voor enkele tienduizenden guldens in de schuld te storten - wat verhoudingsgewijs nog meeviel, maar Leemhuis kreeg korting vanwege zijn dagtaak als body-router.

''Sindsdien ben ik aan het afbetalen, en dat geldt eigenlijk voor iedereen bij Scientology. Iedereen steekt zich in de schulden, en iedereen werkt er van 's morgens negen uur tot 's avonds elf. Als je zoals dat heet even niet 'op staf' bent, ofwel aanwezig in de 'Org', dan word je ook onmiddellijk gebeld. Waar ben je? Je moet studeren! Je moet direct hier komen! Ja, die redeneren ook: zolang ze maar bezig zijn, kunnen ze niet gaan nadenken. Daar draait Scientology op - op mensen die zich helemaal afhankelijk maken, en daar geen cent voor krijgen. En op erfenissen en donaties natuurlijk. Ik ken mensen die, in guldens, wel een half miljoen hebben betaald. Een vriend van me heeft in totaal drie ton geleend.''

Een jaar of vijf geleden sloop bij Leemhuis de eerste twijfel binnen. ''Er waren wel eerder incidenten geweest.'' Paul Rood bijvoorbeeld, prominent scientoloog, legt eens in de zoveel tijd een estafette af, per fiets of te voet, ten behoeve van de wereldvrede in het algemeen, en Scientology in het bijzonder.

''Hij zou eens naar Den Haag fietsen, dan naar Brussel, en dan door naar Joegoslavië. Allemaal voor de publiciteit natuurlijk. Nou, ik ben met hem meegereden in z'n busje, en neem maar van mij aan: als hij ergens met veel omhaal moet worden binnengehaald dan stapt hij de laatste kilometer op z'n fiets, maar daarna wordt de fiets weer ingeladen en rijdt hij met dat busje naar de volgende stop. Ik kan niet tegen dat soort oneerlijkheid, maar als je daar bij Scientology wat van zei dan was het hup: werd er weer een onderzoek tegen je gestart. Dan heette het dat jíj niet oké was.''

Scientology is daarnaast, internationaal, drastisch geëvolueerd, aldus Leemhuis. ''Vroeger ging het ook nog om Hubbard, om de idealen. Nu is het alleen nog maar een geldmachine. Het is allemaal mind-control, pr, en geld, geld, geld. Meer niet.''

Ethiek
    ''Een goeie vriend van me heeft alle computers voor ze in orde gemaakt, maar hij was lang niet zo veel 'op staf' als ik want die jongen heeft overdag gewoon een baan. Maar dan kwam er dus gewoon een aankondiging op het prikbord te hangen dat hij z'n 'ethiek' moest gaan uitwerken; andere scientologen mogen dan niet meer met je praten, en je moet aan jezelf gaan werken. Die jongen deed hélemaal niks fout, maar alles en iedereen moet nu eenmaal geregisseerd en gemanipuleerd worden. Dat heeft niks meer met Hubbard te maken. Die stond voor kennis vergaren, vrijheid, controle over je leven krijgen. De Scientology Kerk doet precies het omgekeerde: je vrijheid inperken, en je uitbuiten.''

Die ontwikkeling heeft de afgelopen maanden, zoals eerder gemeld, tot een ware exodus geleid: circa vijftig actieve leden (van de 150) zijn uit de sekte getreden. Leemhuis bevestigt dat beeld: ''Ik schat dat er nu al zo'n zestig mensen weg zijn.'' Die zestig willen, inclusief Leemhuis, allemaal hun geld terug. Komt de Nederlandse tak van de sekte daardoor niet in grote financiële problemen?

Leemhuis: ''Ja, maar dat zitten ze al jaren. Eerst zaten we op de Nieuwezijds in een pand van De Slegte tegen een huur van tienduizend gulden per maand, en zelfs dat konden ze af en toe niet betalen. Daar moesten we weg, en nu zitten ze even verderop in een pand van 40.000 per maand! De telefoon wordt regelmatig afgesloten, want dan is er weer geen geld. En dat wordt straks alleen maar erger.''

Zo langzamerhand gloort het beeld van een 'kerk', waarvan alleen nog maar de leiding resteert, in casu de dames Julia Rijnvis en Maria Koster. ''En dat gaat gebeuren ook,'' zegt Leemhuis, die vanzelfsprekend intern inmiddels te boek staat als een geëxcommuniceerde suppressive person. Zag hij het voorheen als zijn grote opdracht zieltjes te winnen, nu doet hij precies het tegenovergestelde: ''Die kerk moet gewoon dicht. Daar hoort niemand meer te komen.''

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1067839960981.html

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 03-11-2003 12:41]

pi_14342293
    quote:

Ja. Collega werd benaderd op straat een tijdje terug. Had niks in de gaten. Even later zat ie persoonlijkheidstestjes te doen. Had nog steeds niks in de gaten, tot ze handtekeningen wilden van hem voor personality cursussen. Toen ie liet merken daar niet van gediend te zijn werd kwam er subtiele intimidatie. Mensen die in de deuropening gingen staan enzo.

Scientology is een sekte pur sang. Doelbewust op jacht naar mensen die te strikken zijn. Opgericht door een SF schrijver die wist waar ie mee bezig was: geld.

Zoek voor de lol eens op wat de club zegt over mensen die het wagen scientology in een discutabel daglicht te stellen.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
    pi_14376800
    In Duitsland zijn ze er al jaren mee bezig Scientology te verbieden. Het werd zelfs ambtenare verboden lid te zijn van Scientology.

Zover ik weet ligt een klacht nog bij het Verfassungsgericht.

De redenen waarom men scientlogy wil verbieden is dat het alle kenmerken van een sekte heeft

De mensen die lid worden , worden over het algemeen niet meer als heer over hun eigen wil aangezien, wat kenmerkend voor een sekte is. Daarbuiten worden vele economisch geruineerd door de vele bijdragen via cursussen welke ze moeten volgen
    Vele komen in een sociaal isolement omdat scientologie het propageert contacte met de "oude" sociale struktuur te minimeren.

Hubberd was overigens hartstike gek.
    Ik heb een paar van zijn SF werken gelezen , en men hoeft geen psychiater te zijn om zijn denkpatroon te ontdekken.

Hij ging ervan uit , dat Emoties een volledig overbodige en aangeleerde menselijke componente is , welke door middel van Training (dianetics) kunnen worden uitgeschakeld.

Ik heb ooit een communicatie seminaar meegemaakt.
    Dat bleek achteraf Scientology te zijn ( Het Weiß instituut)

Ik kwam eigenlijk van het lachen niet meer bij.
    We moesten in paren , tegenover elkaar zitten en dan verschillende oefeningen doen. De 1 moest een verhaal lezen en de ander moest proberen hem te laten schrikken of te laten lachen. Dan weer moest de ander 5 minuten volledig zwijgen en geen mimiek vertonen , terwijl de ander om hem heen moest dansen en Gorilla geluiden maken.

Dat ging 2 dagen zo door.

ps Tom Cruise is nog steeds lid, net als Meneer Travolta

dinsdag 4 november 2003 @ 15:38:47 #48
    36304 Christine
    Da's toch ideaal?!
    pi_14377066
    quote:
    Op maandag 3 november 2003 12:39 schreef Kozzmic het volgende:
    Er zou eigenlijk een ex-volgeling moeten zijn die ze aanklaagt vanwege het oplichten van goedgelovige personen, want 'criminele organisatie' is misschien nog wel beter van toepassing dan 'sekte'.
    Helaas is dat onmogelijk, want om lid te worden van Scientology moet je een contract ondertekenen waarin je belooft de kerk nooit te zullen aanklagen

Ik heb overigens geen idee of je daar juridisch onderuit kan komen.

dinsdag 4 november 2003 @ 16:56:44 #49
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14379231
    quote:

Ik vind het handige, gewetenloze zakenmensen die menselijke zwakte gebruiken om mensen via een algemene inleiding in de psycholgie van hun zuurverdiende geld af te helpen doordat hen steeds weer prijzige cursussen ter persoonlijke verbetering worden opgedrongen.

Scientology dwingt haar klanten niet over die 'Upper Levels' te gaan nadenken ondanks hun slagzin "Denk zelf na!" door hen er een grote angst voor in te boezemen. Het kennis nemen ervan voordat je ' Clear ' bent (kost minimaal een ton) zou tot gevolg hebben dat je dood gaat aan een longontsteking volgens Ron L. Hubbard.

Om een soort van clubverbondenheid te kweken zet de club zich af tegen mensen van buiten. Scientology kent veel denigrerende termen voor mensen uit de buitenwereld, zoals bijv: 'Raw Meat ', 'Suppressieven', 'Degraded Beings'. Hiermee wordt het "wij, de goeden, tegen zij, de slechten" gevoel aangewakkerd.

een eerste deel aan informatie

WAARSCHUWING

Het lezen van onderstaande Scientology wijsheid is dodelijk voor
    iedereen die nog niet Clear® is!

Je leest de tekst op eigen risico.

De kern van de hoogste Scientology leringen is de ' Opererende Thetaan Niveau 3 ' cursus. In deze cursus wordt het grootste levensgeheim dat ooit werd ontdekt, onthuld. De ontdekker ervan, de heer L. Ron Hubbard®, heeft voor deze wijsheid zijn leven in de waagschaal gesteld. Hij moest ervoor door de 'Muur van Vuur®'.
    Welnu, wat is dan dat grootste geheim van het leven? Dit:

Het lichaam van ieder mens zit vol met BodyThetans® !

BodyThetans zijn zielen van overledenen. Zij komen van de 76 planeten in onze uithoek van het universum. Hun lichamen werden 75 miljoen jaar geleden ontzield door de galactische heerser Xenu®.

De BodyThetans zijn de oorzaak van alle narigheden op deze planeet. Het is daarom van groot belang om ze allemaal uit te drijven; stuk voor stuk, maar ook per groep. Scientology heeft hiervoor de tech(nologie) in huis. Deze 'tech' komt neer op leren te praten met je eigen 1000-en BodyThetans. Je ontdekt ze met behulp van de 'E-meter ':

De E-meter is een primitieve leugendetector. De prijs van dit "religieuze instrument " is slechts 4000 euro.

De kostprijs per uitgedreven BodyThetan is ongeveer 150 euro. Het aantal BodyThetans dat zich in het lichaam van een scientoloog bevindt is direct afhankelijk van de hoogte van zijn bankrekening.

Na de OT III cursus is het enige waarmee de gevorderde scientoloog zich dagelijks bezighoudt, jaar in jaar uit: het exorceren van BodyThetans. Het is dan ook niet verwonderlijk dat dit vaak leidt tot psychische storingen; en zelfs zelfmoorden komen regelmatig voor.

Ronnie H schreef er zelf het navolgende over:
    De leider van de Galactische Federatie (76 planeten rondom grotere sterren, zichtbaar vanaf hier) (95.000.000 jaar geleden opgericht, een echt ruimte-avontuur) loste de overbevolking op (ongeveer 250 miljard mensen per planeet, met een gemiddelde van 178 miljard) door middel van massa implantatie.

Hij liet mensen naar Teegeeack (de Aarde) brengen en gooide waterstofbommen op de belangrijkste vulkanen (incident II) en daarna werden die van het Grote Oceaangebied meegenomen - in kisten naar Hawaii en die van het Atlantisch gebied naar Las Palmas en daar 'ingepakt'.

Zijn naam was Xenu. Hij gebruikte deserteurs. Verschillende misleidende informatie werd dmv circuits in de inplants geinstalleerd. Toen hij klaar was met zijn misdaad, namen loyale officieren (loyaal naar de mensen) hem na zes jaar strijd gevangen en stopten hem in een electronische bergval, waar hij nu nog is. 'Zij' zijn weg. De plek (Confederatie) is sindsdien een woestenij.

De duur en wreedheid van dit alles was zodanig dat de Confederatie nooit hersteld is. De implant is er op berekend om iedereen die 'm probeert op te lossen te doden (door longontsteking etc). Door mijn tech ontwikkeling is het niet nodig om aan dit nadeel blootgesteld te worden. Men kan door de implant "freewheelen" en sterven, tenzij het precies benaderd wordt zoals het beschreven is. Het "freewheelen" door de implant (voortdurend automatisch runnen) duurt te lang, veroorzaakt slaapgebrek etc. en men sterft. Dus zorg er voor alleen Incidents I en II te doen op de aangegeven manier en niet rond te ploegen of nalaten een thetan per keer te doen.

In December 1967 wist ik dat iemand de sprong moest wagen. Ik deed het en kwam er weer bovenop, zeer uitgeput, maar levend. Waarschijnlijk de enige die dit gelukt is in 75.000.000 jaar. Ik heb nu alle informatie, maar alleen dat wat hier gegeven wordt is nodig.

Iemands lichaam is een massa van individuele thetans, die vastzitten aan iemand zelf of aan het lichaam.

Men moet ze verdrijven door het doorlopen van Incident II en Incident I. Het is een lange klus die zorg, geduld en goede auditing vereist.

Je bent wezens aan het runnen. Ze reageren zoals iedere preclear. Sommige groot, sommige klein.

Thetans geloofden dat ze een waren. Dit is de belangrijkste fout.

Voor alle duidelijkheid: met BodyThetan wordt bedoeld: een thetan die vastzit aan een andere thetan of lichaam, maar die er niet de controle over heeft.

Een Thetan is natuurlijk een Scientology woord afkomstig van de Griekse letter theta, wat het Griekse symbool was voor gedachte of levenskracht.

Een Cluster is een groep BodyThetans die samengedrukt zijn of bijeen gehouden worden door gezamenlijke nare ervaringen.

Kenmerken van BodyThetans
    BodyThetans zijn gewoon thetans. Als je je er van eentje bevrijdt, gaat hij weg. Het is mogelijk dat hij wat rondhangt, een lichaam oppikt, of madeliefjes gaat bewonderen. Hij is eigenlijk een soort geclearde Being. Hij moet uiteindelijk veel vermogens herwinnen, als hij deze tenminste niet al onmiddelijk terugkrijgt. Vele hebben de laatste 75.000.000 jaar geslapen. Een BodyThetan reageert op elk proces waar een gewone Thetan op reageert.

Sommige BodyThetans zijn suppressief. Een suppressieve thetan is 'out-valence' in R6. In Incident I is hij bijna altijd 'in-valence'.

Men kan geen mensen runnen op deze twee incidenten omdat mensen uit samenstellingen bestaan en daarom dit hele zaakje niet zullen kunnen runnen. Daar komt nog bij dat degenen die niet Clear zijn, ver beneden het bewustzijnsniveau zitten dat nodig is om deze Incidenten zelfs maar te kunnen vinden.

Door Clearing en OT I en OT II zijn al grote hoeveelheden lading van de case en de BodyThetans afgehaald, om nog maar te zwijgen van engrammen en de lagere graden.

Bewustzijn staat in verhouding tot de hoeveelheid lading die van een case afgehaald is.

Hoewel een mens een samengesteld wezen is, is er maar een 'ik' (dat ben jij) dat dingen runt.

BodyThetans houden iemand zonder meer tegen.

Jij zult gewoon jezelf blijven. Jij, van binnen, kunt natuurlijk onderscheid maken tussen BodyThetans en dus is solo auditing hierop het antwoord. Hoe goed moet je zijn om BodyThetans weg te laten gaan? Nou, als je je graden niet overgeslagen hebt, Clearing en in het bijzonder OT II, zul je gemakkelijk in staat zijn om BodyThetans opdrachten geven.

Incident II duurt meer dan 36 dagen. Gevangenname op andere planeten vond weken of maanden vóór de implant plaats. Degenen op Teegeeack (Aarde) werden gewoon opgeblazen, behalve de Loyale Officieren die (kort voor de explosie op Aarde) bijeen gedreven werden.

Doorzoek niet de gehele duur van 36 dagen. De vulkanische explosie op Aarde tot aan het punt waar de piloot zegt dat hij het opmockt is slechts een paar dagen.

Opeenvolging van gebeurtenissen Incident II voor Thetans op een andere planeet:

gevangenname (neergeschoten worden),
    bevriezing,
    transport naar Teegeeack (soms via een verzamelpunt),
    bij een vulkaan geplaatst worden,
    begin van de implant tot aan 'de piloot',
    verschillende films en plaatjes,
    de 7's en C.C. en OT II materialen,
    36 dagen beeld-implantaten met een ontzaglijke hoeveelheid materiaal en drie uiteenzettingen over het bombarderen,
    transport naar Hawai of Las Palmas voor het inpakken in clusters.
    De beelden (plaatjes, films) bevatten God, de Duivel, Engelen, ruimtevaartavonturen, theaters, helicopters, een continue wervelen, een draaiende danser, treinen en verschillende scenes die veel op het moderne Engeland lijken. Noem maar op en het bevindt zich in deze implant - die we in z'n geheel "R6" noemen. Als iemand een Loyale Officier op Teegeeack was, dan was de volgorde: (1) gevangenname; (2) nummer 5, en verder. Voor bewoners van Teegeeack begon het met nummer 5, en zo verder.

Het verstrekte materiaal op de diverse 'vulkanen' was langer of korter, maar komt neer op dezelfde beelden. We hebben de gehele tekst, maar dat is onnodig.

Mensen die duizelig worden zitten in het wervelende gedeelte.

Incident I gebeurde 4 quadrillioen jaar geleden, ongeveer. Veel eerder dan Incident II dat slechts 75 miljoen jaar geleden plaats had (iets eerder).

Incident II betreft alleen deze planeet en dichtbij staande sterren, terwijl Incident I alle Thetanen aangaat.

Eén van de slogans die Scientology / Dianetics gebruikt om mensen binnen te lokken is: "Denk zelf na!". Toch raar dan dat iemand, eenmaal binnen, niet mag nadenken over de zogenaamde 'Upper Levels' (prijs: minimaal 8 ton).

Zou dit misschien komen omdat Scientology zelf ook doorheeft hoe belachelijk en kleuterachtig die 'Upper Levels' zijn? Want laten we wel wezen, iemand die te horen krijgt dat hij een 'Opererende Thetaan' kan worden door jarenlang, dagelijks, tegen zijn eigen 1000-en 'BodyThetans' te kletsen, dit met de bedoeling ze uit te drijven, loopt gegarandeerd lachend weg. Om nooit meer terug te komen.

'BodyThetans' zijn volgens de allerhoogste Scientology 'leer' de zielen van mensen (komende van 76 planeten in onze uithoek van het universum) die 75 miljoen jaar geleden werden vermoord door de galactische warlord Xenu.

Zometeen komt deel 2 voor wie van een leuk SF-verhaaltje houdt

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 04-11-2003 20:59]

pi_14379633
    quote:

Als scientology geen sekte is kunnen ze het woord sekte beter uit het woordenboek halen.
      dinsdag 4 november 2003 @ 17:15:54 #51
    21607 the.moderator
    Schapen neuken doe je zo!
    pi_14379738
    Uit de Bit's of Freedom Nieuwsbrief van heden:

Pleidooi voor uitgave Mein Kampf

Zowel het Eerste Kamerlid Erik Jurgens als hoogleraar Egbert Dommering
    hebben in diverse media gepleit voor de vrije verkoop van het boek Mein
    Kampf van Adolf Hitler. Dommering gebruikte hiervoor de recente uitspraak
    in de Scientology zaak als aanleiding.

De uitgave van Mein Kampf is in Nederland onmogelijk omdat het auteursrecht
    berust bij de Nederlandse Staat, die de vertaalrechten confisqueerde van de
    1939 uitgegeven Nedelandse vertaling van de NSB-er Steven Barends. De
    Duitse deelstaat Beieren heeft het oorspronkelijke auteursrecht van Hitler
    overgenomen. Het auteursrecht als censuurmiddel.

Dommering wijst erop dat in de uitspraak van het Hof in de Scientology zaak
    nu juist ervoor is gekozen om informatievrijheid te laten prevaleren boven
    het auteursrecht. Daarmee worden de pogingen van Scientology om het
    auteursrecht in te zetten als censuurmiddel afgestraft.

"Scientology zette auteursrecht in om verspreiding van een geheime leer
    tegen te gaan. De Beierse en de Nederlandse Staat zetten auteursrecht in om
    verspreiding van het verderfelijk geachte Mein Kampf te voorkomen. In beide
    gevallen werd auteursrecht gebruikt om de ontsluiting van de inhoud van
    informatie te voorkomen."

De Thetanen van Scientology en de Übermenschen van Mein Kampf
    http://www.netkwesties.nl/editie71/column1.php

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
    pi_14380602
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 15:38 schreef Christine het volgende:

[..]

Helaas is dat onmogelijk, want om lid te worden van Scientology moet je een contract ondertekenen waarin je belooft de kerk nooit te zullen aanklagen

Ik heb overigens geen idee of je daar juridisch onderuit kan komen.

Dat soort bedingen stellen juridisch meestal niet zoveel voor.
    Er zijn namelijk bedingen die niet mogen. Als jij bijvoorbeeld een slecht werkende föhn koopt, waar een steekvlam uit komt en je oor wordt er af geschroeid, kun je de verkoper altijd aanklagen. Ook al staat er in zijn voorwaarden: Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade. Dat mag namelijk niet.
    Ik denk dat het ongeveer het zelfde werkt bij dat contract.
      dinsdag 4 november 2003 @ 20:12:54 #53
    60090 Akkersloot
    pro-islam is extreem-rechts !
    pi_14384325
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 17:15 schreef the.moderator het volgende:

Dommering wijst erop dat in de uitspraak van het Hof in de Scientology zaak
    nu juist ervoor is gekozen om informatievrijheid te laten prevaleren boven
    het auteursrecht.

Er is ook een andere invalshoek om boeken van Scientology onder informatievrijheid te laten vallen.

- Scientology heeft zich een kerk laten noemen zodat giften aan haar (net als bij andere verenigingen en politieke partijen) voor de belastingaftrekbaar zijn. Zij is daarmee officieel een vereniging die een maatschappelijk doel beoogd .

- Nu is het natuurlijk heel erg raar dat een vereniging verspreiding van haar ideeen "waar mee zij een maatschappelijk doel beoogd" wil verbieden.

Conclusie: Scientology moet als vereniging die een maatschappelijk doel beoogd verspreiding van haar ideeen (boeken e.d.) toestaan.

(Zo kon mijns inziens het ook niet bestaan dat een politieke partij auteursrecht legt op haar verkiezingsprogramma)

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
    Mein Koran 3:23.
      dinsdag 4 november 2003 @ 20:55:02 #54
    21607 the.moderator
    pi_14385313
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 20:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Er is ook een andere invalshoek om boeken van Scientology onder informatievrijheid te laten vallen.

- Scientology heeft zich een kerk laten noemen zodat giften aan haar (net als bij andere verenigingen en politieke partijen) voor de belastingaftrekbaar zijn. Zij is daarmee officieel een vereniging die een maatschappelijk doel beoogd .

- Nu is het natuurlijk heel erg raar dat een vereniging verspreiding van haar ideeen "waar mee zij een maatschappelijk doel beoogd" wil verbieden.

Conclusie: Scientology moet als vereniging die een maatschappelijk doel beoogd verspreiding van haar ideeen (boeken e.d.) toestaan.

(Zo kon mijns inziens het ook niet bestaan dat een politieke partij auteursrecht legt op haar verkiezingsprogramma)

Het ligt juridisch iets gecompliceerder. Als je echter logisch nadenkt dan heb je gelijk. Scientology is gebaseerd op een SF verhaal over een zekere Xenu die ons in z'n macht heeft. In feite zijn we volgens dat verhaal goddelijke wezens, die echter bezeten zijn door demonische Body Thetans. Dit zijn de dolende zielen van een door Xenu m.b.v. atoombommen veroorzaakte genocide op Aarde.

Scientology is dus een "geloof" dat als leer een soort Science Fiction verhaal heeft van ene L. Ron Hubbard. Als dat hele verhaal geen sprookje voor Hubbard was geweest, want hij verdiende er sloten vol met geld aan, dan zou hij die informatie niet zo angstig exclusief hebben willen houden.

Hierover heeft de Nederlandse schrijfster en columnist Karin Spaink veel schokkends bericht. De aanleiding daarvoor was een rechtzaak van een voormalig Scientoloog (Steven Fishman), die in aanraking met de Amerikaanse justitie was gekomen en tegenover de rechtbank verslag deed over Scientology...

quote:
    The Church of Scientology (or: CoS; or: Co$, as some of their opponents call it) sells its followers expensive courses which, if students study them carefully, are supposed to set them free ('clear' them). A former Scientology member, Steven Fishman, was brought before court because he committed several crimes in order to get the money to pay for these courses. Scientology urged him to get the money any which way he could. According to Fishman, they also assigned him to kill somebody, and failing that, ordered him to commit suicide. In an interview for Time Magazine, Fishman relayed those stories and blamed Scientology for his crimes. Scientology sued him for slander.

When Fishman was then brought to court, he used parts of Scientology-documents to prove he had been brainwashed by the Church. These Scientology documents thereby became public material: anybody could go to the court library and read them. The Church, fearing that its sacred secrets would be revealed, had some of their people going to the library every day to borrow these documents, thereby preventing other people (read: non-Scientologists) from reading them. Nevertheless, the Fishman Affidavit got copied (it was also available through the clerk of the court, for a mere $36.50). Somebody retrieved the affidavit via the clerk, scanned it, and posted it to the net. The Fishman Affidavit has been travelling on the Internet ever since.

The funny thing is, when you read the document, you'll just see a bunch of gibberish. Apart from the instructions of how to treat non-Scientologists - almost every means is allowed to silence them; lying is common sense; cheating is part and parcel - there's just this silly and badly written science-fiction tale about Xenu who controls all of us people; except (of course) the few Scientologist who managed to 'clear' themselves. Well, L. Ron Hubbard was an sf-author, but not a very good one (and jeez, I happen to like the genre).

But the real story is that Scientology does not want their followers to know what's in store for them: they forbid everybody to read this material until they've done lots of courses, stating that it would kill those who are not yet ready for it; but more probably because people may stop believing Scientology once they've read this lousy sf stuff. And of course Scientology asks their followers massive amounts of money for the 'privilege' of reading this.

De onthullingen over Scientology door Karin Spaink hebben haar en vele Nederlandse internet-providers in grote juridische problemen gebracht. Een beroepsprocedure voor de hoge raad in September van dit jaar is door haar gelukkig glansrijk gewonnen. Die rechterlijke uitspraak heeft zelfs jurisprudentie opgeleverd voor potentiële nieuwe rechtzaken tegen het oneigenlijke gebruik van het auteursrecht.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 04-11-2003 21:32]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
      dinsdag 4 november 2003 @ 20:57:09 #55
    21607 the.moderator
    pi_14385372
    Spaink laat Scientology in het zand bijten
    © Het Parool, 8-9-2003, door PHILIP BUETERS

Scientology Kerk heeft de rechtszaak tegen Karin Spaink en een reeks internetproviders vanwege inbreuk op auteursrecht in hoger beroep verloren. Het Haagse gerechtshof laat het recht op vrije meningsuiting zwaarder wegen dan het auteursrecht van de kerk, die uit alle macht interne stukken geheim wil houden.

Als protest tegen Scientology's strijd tegen internetprovider Xs4all, verspreidden anonieme internetters de zogenaamde Fishman posters over de hele binnenstad van Amsterdam in 1995.

Ja, ook de mensen van de Scientology Kerk hadden gisteravond in café Scharrebier in Amsterdam hun eerste glas kunnen drinken op kosten van Karin Spaink. Maar zoals te verwachten viel, kwamen ze niet op het feestje dat de publiciste had aangericht om haar zege te vieren. Het Haagse gerechtshof heeft gisteren - na negen maal uitstel - eindelijk uitspraak gedaan in de bodemprocedure die de kerk had aangespannen tegen Spaink en een hele rits internetproviders, vanwege het op internet publiceren van vertrouwelijke stukken uit de Scientology-schoot.

''Hiermee is weer vastgesteld dat mijn website deugt. Het hof is het met mij eens dat Scientology in doel en aard niet altijd netjes is, dat het verstandig en goed is om over ze te vertellen en dat de middelen die ik daarvoor heb gebruikt, goed en geoorloofd zijn. Dat is een feestje waard.''

De rechter geeft inderdaad een kernachtige typering van de werkwijze van de kerk: 'Scientology c.s. schuwen met hun leer en organisatie de verwerping van democratische waarden niet. Met de geheimhouding wordt mede beoogd macht uit te oefenen over leden van de Scientology-organisatie en discussie over de leer en praktijken van de Scientology-organisatie te verhinderen.' In zo'n geval legt een beroep op het auteursrecht het af tegen de vrijheid van meningsuiting uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, vindt het hof.

''Verbazingwekkend. Het is ronduit droef dat de advocaat van Xs4all zich door verhalen uit de media laat leiden, en dat de rechter hem in het vonnis citeert,'' reageert woordvoerster van Scientology Jeanine Slot. Al vaak genoeg is immers bewezen dat Scientology een doodgewone religieuze beweging is, die ten onrechte wordt zwart gemaakt. ''Maar we zijn toch blij met de uitspraak. De rechter heeft opnieuw bevestigd dat auteursrecht op internet in beginsel beschermd is.''

De strijd draait om de zogeheten Operating Thetan-levels, de geheime cursussen voor gevorderde leden van de sekte. Het zijn voor buitenstaanders duistere teksten, waarin wordt onderwezen hoe Scientologen zich van negatieve beelden in hun geest kunnen bevrijden.

De kerk voert een kruistocht tegen iedereen die dergelijke vertrouwelijke stukken openbaart, en liet in 1995 beslag leggen op de computers van internet-aanbieder Xs4all, omdat abonnee Spaink de bewuste cursusfragmenten op haar homepage had gezet. ''Drie procent van ons cursusmateriaal is confidentieel en dat willen we zo houden. Dat is heel normaal, dat vind je terug bij heel veel religies.''

Met een in kort geding geëist verbod tegen Spaink en de internetaanbieders om nog langer inbreuk te maken op het auteursrecht, trok Scientology in 1996 al aan het kortste eind. Inmiddels had Spaink de teksten vervangen door eigen publicaties, waarin werd geciteerd uit de gewraakte documenten. Op die manier citeren zag de rechter niet als inbreuk op auteursrecht. De internetproviders waren evenmin verantwoordelijk, omdat zij slechts als doorgeefluik fungeerden.

In de bodemprocedure die daarop volgde, oordeelde de Haagse rechtbank in 1999 wederom dat Spaink niet over de schreef was gegaan. Maar voor internetaanbieders was in het algemeen toch een actievere taak weggelegd. Zodra komt vast te staan dat hun abonnees onrechtmatig materiaal op sites zetten of daarnaar verwijzen, de internetaanbieder daarvan op de hoogte is gebracht en 'aan de juistheid van die kennisgeving in redelijkheid niet valt te twijfelen', moet hij ingrijpen.

Dat was voor Xs4all te vaag. Vandaar dat het internetbedrijf blij is met het arrest van gisteren, dat een streep haalt door die redenering. 'Service-providers verschaffen slechts de technische faciliteiten om openbaarmaking van gegevens door anderen mogelijk te maken. Het lijkt dan ook niet juist hen op één lijn te stellen met uitgevers die zelf openbaar maken,' stelt het hof nu..

''In beginsel zijn we niet aansprakelijk, tenzij we niets doen na een gerechtelijk bevel of als onmiskenbaar blijkt dat materiaal onrechtmatig op het web staat,'' zegt Edith Mastenbroek van Xs4all. ''Karin is vandaag welkom om op ons kantoor champagne te komen drinken.''

Relevante links

dinsdag 4 november 2003 @ 21:06:36 #56
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14385642
    deel II inzake scientology, een mooi SF-verhaaltje

RONS JOURNAAL '67

Dit is een tape van 20 september 1967, gemaakt op een eiland in zee, en deze is gericht tot alle stafleden en studenten van Scientology-organisaties. Het lawaai dat je op de achtergrond hoort, is in feite geen ruis van de tape. Het is het huilen van de wind tegen een klif op en over de plek waar ik zit. Voor me uitgestrekt ligt de wijde blauwe zee met passerende schepen; er zijn wat schapewolkjes boven me en de heldere zon schijnt op me neer.

Ik geef jullie hier kort wat informatie, omdat jullie je wellicht hebt afgevraagd wat ik aan het doen ben. Geruchten zijn niet erg betrouwbaar, om het zachtjes uit te drukken, en in een wereld die zo vol wogs is als deze, is het niet waarschijnlijk dat ze de waarheid zelfs maar benaderen. Ik zou niet graag geheimzinnigheid willen oproepen aangaande onze activiteiten.

Jullie hebben de Sea Org, de Sea Organization, horen noemen, en jullie zullen in de loop der tijd hier vaker over horen. Dit is in feite gewoon een andere Scientology-organisatie, met het verschil dat deze uiterst geavanceerd werk en materiaal onder handen heeft. En het personeel ervan bestaat uit OTs [Opererende Thetanen]. De missie ervan is Clears veilig, snel en met zekerheid door de hogere niveaus heen te leiden, en ze heeft ook als missie Ethics in te brengen op aarde. Het zou vrijwel onmogelijk zijn Scientology technologie volledig in te brengen zonder eerst Ethics in te brengen. We hebben geleerd dat technologie niet floreert in een gebied dat in beroering is en vele suppressieve personen bevat en factoren die vijandig staan tegenover de positieve kant van het leven. Wij maken in organisaties vooruitgang in de mate waarin ze binnen de organisatie en de omgeving er dicht in de buurt goede orde scheppen. Alleen dan is de technologie doeltreffend en werkt ze. De technologie van Scientology is alleen ondoeltreffend wanneer ze niet wordt gebruikt of wanneer ze aanzienlijk wordt veranderd.

Om jullie wat achtergrondinformatie te verschaffen, een soort Rons Journaal, ik moet jullie over wat dingen vertellen die zich in de afgelopen paar jaar hebben afgespeeld en waar jullie niet bepaald goed over geinformeerd bent, daar ben ik zeker van, maar waarover jullie wat vage geruchten hebben gehoord. Op 22 januari 1963 deed de Food and Drug Administration met getrokken pistolen een inval in onze organisatie in Washington, D.C., onmiddellijk nadat we de toenmalige president Kennedy hadden aangeboden hem te helpen met zijn nationale programma's met gebruik van Scientology. Als reactie daarop heeft hij kennelijk opdracht gegeven tot een inval in onze organisatie. Ik heb toen besloten dat de organisaties zich op een bepaalde manier behoren te verdedigen en dat ik de technologie sneller vooruit moet brengen en de hele technologie binnen zeer korte tijd moet afronden. Ik heb waarschijnlijk in het zeer geringe aantal jaren sinds 1963 een hoeveelheid onderzoek gedaan dat normaal een eeuw zou duren, en ik kan jullie nu laten weten dat ik alle benodigde technologie heb ontwikkeld van wog tot OT.

De inval van de FDA is dankzij het bekwame ingrijpen van de Washington-organisatie en de verdediging die ik heb geregeld, en andere dingen, uiteindelijk op een sisser uitgelopen. Iets eerder dit jaar is er iets over vernomen, maar tot op dit moment heb ik nog niet gehoord dat enige bevindingen zijn voorgelegd, of enige andere maatregel is genomen.

Er zijn in de Verenigde Staten verscheidene aanvallen van de inkomstenbelastingen geweest op Washington, D.C., op mijzelf en op de zonder winstoogmerkstatus van de organisaties daar, en ik wil jullie laten weten dat dit alles nu op de lange baan is geschoven, in de motteballen is gelegd, zou je kunnen zeggen, door de overheid in afwachting van een of ander soort activitelt.

Er was eerder dit jaar en vorig jaar een aanval van de inkomstenbelastingen op mij vanuit de Verenigde Staten, en deze beide aanvallen werden door ons afgeslagen, waardoor elk gevaar min of meer van de Washington-organisatie is afgewend, omdat de overheid aanvallen op mij gebruikte als voorwendsel om beslag te leggen op de organisaties in Washington. Ze hebben hier volledig in gefaald.

Omdat ik in 1966 wist dat de wereld niet eeuwig zonder oorlog zou blijven en dat het voor ons allen wellicht zeer raadzaam zou zijn al ons materiaal op een veilige plaats opgeborgen te hebben, ben ik naar het zuiden van Afrika gegaan om iets op te bouwen waardoor dit kon worden bereikt. Wat er daar gebeurde was dat de mensen van de betrokken landen mij stromen fanmail begonnen te sturen. Ik verscheen vele malen op de TV en voor de radio en ik was enorm populair, en een kerel genaamd Smith en enkele anderen konden dit niet verdragen en weigerden mijn visum te verlengen. Dat is alles wat er is gebeurd. Er zijn verscheidene aanvallen op ons geweest van parlementen, en de staat waarin deze aanvallen verkeren, is heel interessant. Slechts een parlement, dat van Victoria in Australie, heeft ooit een maatregel van enig soort genomen, en geen van de andere parlementen waren in staat om ook maar enige maatregel uitgevoerd te krijgen, en de ene kwestie na de andere is geruisloos tot een einde gekomen.

Vanwege al deze maatregelen die in de afgelopen zeventien jaar tegen ons genomen zijn, leek het me na die kwestie in het zuiden van Afrika uiterst noodzakelijk om uit te zoeken wie op deze planeet ons aan het aanvallen was. De aanvallen vertoonden altijd hetzelfde patroon. Ze gingen altijd via dezelfde kranten, er werd altijd van hetzelfde soort parlementslid gebruik gemaakt, en het leek me wel zo goed om dit eens heel grondig te onderzoeken. De organisatie onder leiding van Mary Sue nam verscheidene professionele geheime agenten in dienst - ze had dit in feite al gedaan voordat ik uit het zuiden van Afrika was teruggekeerd - die een lange, succesvolle loopbaan achter de rug hadden, en zij onderzochten deze zaak voor ons, en uit de resultaten van hun activiteiten is ons, hoewel ze nog gaande zijn, alles duidelijk geworden wat we moesten weten over welke vijand ook die we op deze planeet hadden. Onze vijanden op deze planeet bestaan uit minder dan twaalf man. Het zijn leden van de Bank of England en andere, hogere financiele kringen. Ze bezitten een dagbladsyndicaat en oefenen hier controle op uit, en, vreemd genoeg, maken ze tevens als directeur deel uit van alle groepen op de wereld voor mentale gezondheid, die zich plotseling overal hebben gevormd. Nu vormen deze kerels een heel interessant stel. Ze hebben een enorm corrupte achtergrond, onwettige kinderen, politiek geknoei, het is een zeer onguur stel.

En ze hebben kennelijk vrij lang geleden een bepaalde gedragslijn uitgestippeld. Omdat ze de meeste goudvoorraden van de planeet in handen hebben, zijn ze met een programma begonnen met als doel iedere regering failliet te maken en onder controle te krijgen, zodat geen enkele regering op politiek terrein iets zou kunnen ondernemen zonder hun toestemming. De rest van het programma dat ze kennelijk hadden opgesteld, bestond uit het gebruik van mentale gezondheid - dat wil zeggen, psychiatrische elektroshocks en prefrontale leukotomie - om alle eventuele politiek andersdenkenden van hun pad te verwijderen. Zij waren degenen die achter het Siberie-wetsvoorstel zaten, dat bijna door het Huis van Afgevaardigden in de Verenigde Staten was aangenomen en, als ik het me goed herinner, door de Senaat is aangenomen; volgens dit wetsvoorstel zou iedere gouverneur in welke staat ook van de Verenigde Staten de macht hebben om wie dan ook van de straat op te pakken en naar Alaska te sturen. Wij zorgden dat dit Siberie-voorstel er niet doorkwam en verijdelden vele andere maatregelen van die aard, die zogenaamd ten behoeve van de mentale gezondheid waren, maar we wisten nooit werkelijk van wie deze dingen kwamen. Hoe dan ook, deze kerels hebben door verscheidene oneerlijke praktijken bereikt dat bijna iedere regering op de wereld hen aanzienlijke sommen geld verschuldigd zijn, en ze hebben natuurlijk de inkomstenbelastingen in handen en de overheidsfinancien. Wilson bijvoorbeeld, de huidige premier van Engeland, is geheel door deze kerels ingepalmd en praat in feite over niets anders. Ze hebben deze groepen van Geestelijke Gezondheid georganiseerd die overal tegelijk op de wereld als paddestoelen uit de grond zijn verrezen, en alles wat het woord "mental health" of "mental hygiene" (geestelijke gezondheid) als deel van zijn titel heeft, of andere dingen van die aard - en dergelijke namen - maakt deel uit van de organisatie die van deze mannen (in feite minder dan twaalf) stamt.

Wel, dit is heel interessant, omdat we in alle onschuld voorwaarts zijn gekomen in 1950 en frontaal op dit reusachtige komplot zijn gestoten. Als er een geneesmethode zou bestaan voor krankzinnigheid, zouden mensen zeggen: "Oh, je kunt hem maar beter naar een auditor sturen" en ze zouden beginnen te vragen of iemand elektroshocks waren gegeven of met prefrontale leukotomie was behandeld, omdat die mensen alleen door middel van elektroshocks en prefrontale leukotomie hun politieke vijanden of opponenten doeltreffend konden uitschakelen.

Wel, deze kerels zijn natuurlijk bepaald suppressief, en ze verkeren in feite in een behoorlijk ellendige staat. Ze bestrijden de Marsmannetjes en iedereen is hun vijand. Hen wordt erg slechte service gegeven. Elk van hun mensen kan met zo'n honderd pond omgekocht worden. Deze kerels zijn natuurlijk, zoals elke suppressieve persoon, in feite niet in staat om een actiecyclus af te maken, en ze kiezen altijd het verkeerde doelwit uit, wanneer ze zich maar met iets bezighouden. Bijna wat elk aspect van hun missie betreft hebben ze gefaald, behalve wat betreft het failliet maken van elke regering, zodat al deze regeringen hen geweldige bedragen verschuldigd zijn.

Deze kerels hebben dagbladsyndicaten in handen via een van hen, Sir (eh, ik weet niet of het Sir is), maar hij heet Cecil King, en deze dagbladsyndicaten strekken zich uit tot het zuiden van Afrika, tot Australie, ze strekken zich natuurlijk uit tot alle delen van de wereld, en dit dagbladsyndicaat was wat gebruikt werd om te proberen ons een slechte naam te bezorgen. Het was heel interssant dat het enige wat ze ooit hebben geprobeerd, eenvoudig was ons in diskrediet te brengen. Dat is wat men van hen zou kunnen verwachten, dat ze eenvoudig ons in diskrediet brengen en de bruikbaarheid in diskrediet brengen. Er bestaat bij hen niet de geringste twijfel over dat onze technologie werkt, omdat zij vele andere activiteiten van die aard ongemoeid hebben gelaten. Alleen de uiterst bruikbare technologie van Scientology heeft hun toorn gewekt. Ze hebben nogal interessante dossiers verzameld over ons, onze mensen en onze organisaties, en hun orders betreffende wat eraan gedaan moet worden, maken deel uit van hun dossiers, en dit vormt allemaal interessant leesmateriaal. We hebben natuurlijk van de hele inhoud van hun dossiers copieen.

Het was voor hen natuurlijk erg ongelukkig om in de clinch te raken met iemand die getraind is op het gebied van spionage door de geallieerde overheden - ikzelf namelijk. En ze werden onvoldoende beschermd door hun eigen mensen en deze waren hen niet voldoende trouw om te voorkomen dat geheime agenten die we op hen hadden afgestuurd, op een afstand werden gehouden. Dat lijkt allemaal erg op een avonturenroman, en op het moment is dit min of meer achter de rug. We hebben echter zelf dossiers over hen samengesteld - en ze vormen werkelijk een corrupt stel. Ik denk dat we waarschijnlijk over voldoende materiaal beschikken om hen volledig in diskrediet te brengen, als we ooit zouden publiceren wat we weten. Maar onze positie tegenover deze twaals kerels, ik denk dat er in feite niet meer dan tien zijn, als je een paar van hun voornaamste trawanten meetelt zijn het er twaalf - ik denk dat ze waarschijnlijk nooit met wat dan ook succes zullen hebben. Dat is zelden het geval met suppressieve personen. Geleidelijk toenemende inflatie brengt hen in een situatie waarin hun eigen rijkdommen waarschijnlijk zullen slinken in de ramp die ze zelf teweegbrengen. Door geleidelijk toenemende inflatie van geld zal het geld van hen natuurlijk ook waardeloos worden.

Deze mensen vormen op het moment niet ons voornaamste doelwit. We wijden ons zelfs niet vagelijk aan hun ondergang, anders zouden we reeds lang geleden gebruik hebben gemaakt van de informatie die we over hen bezitten. Als je met een brandweerwagen op weg zou zijn naar een felle brand en wat straathonden te voorschijn zouden springen om blaffend rond je wielen te springen, denk ik niet dat je zou stoppen en met die straathonden zou gaan vechten, tenzij je natuurlijk volkomen gek zou zijn. En dat is de positie waarin we verkeren. Er woedt een brand en we zijn op weg om die te blussen, en dit is de koers die we volgen, en dit andere is enkel iets op de achtergrond, dat ons heeft belemmerd en het werk relatief zwaar heeft gemaakt. Het is nogal moeilijk om te rijden met een tiental straathonden die voor je wielen komen en rond de brandweerwagen springen.

Maar je ziet onmiddellijk dat de wereld niet vol mensen is die tegen ons zijn. In feite gingen ze veel te ver, en het publiek is nu begonnen onze zijde te kiezen. Ze zeiden te veel dat onwaar was. De man die in dienst was genomen door Sir William Kerr - een van deze kerels - om Scientology via de pers om zeep te helpen, werd redacteur gemaakt van de London Daily Mail. Hij schreef in zijn eigen rubriek enorm veel kwaadaardige dingen over Scientology, en uiteindelijk had de krant 80.000 abonnees verloren, en hij werd ontslagen. Verder was dit de enige Londense krant die een dergelijke campagne tegen Scientology voerde. Onlangs werd in een tijdschrift de interessantste brief gepubliceerd die ik sinds lang heb gelezen. Ze wilden weten wanneer ze met mij een vraaggesprek konden houden, omdat ze een verhaal nodig hadden over iemand die onze tijden verandering bracht, en die dit en dat was - alles heel lovend. Nogal verbazingwekkend!

De staat waarin de FDA verkeert is nogal opmerkelijk, omdat ze in hun perscommuniques hebben gezegd dat ze erg voorzichtig met me moesten zijn, omdat het gewoon niet te voorspellen was waar ik kon opduiken, en bladzijden lang hadden ze het erover hoe ongrijpbaar Scientologen waren - en uit de hele toon ervan bleek dat ze bang voor ons waren. En dit is heel interessant omdat wij toevallig niet achter hen aan zitten. Maar nu heeft de aanval het karakter gekregen dat wij achter hen aan zitten, zij niet meer achter ons aan. Als ze wisten hoe de situatie werkelijk was, dan zouden ze weten dat niets ons minder zou interesseren.

Het programma dat ik heb opgesteld en waaraan ik begonnen ben in januari 1963 is een volledig succes geworden. Op het moment is het overal op de wereld, afgezien van wat kreten hier en daar, rustiger dan ooit. We slaan ons er behoorlijk goed doorheen. Door de grote waakzaamheid van de organisaties en hun stafleden en door de diensten verleend door geheime agenten, en door mijn eigen strategie wat dit betreft, en het uiterst goede werk dat verricht wordt door Mary Sue, en in het algemeen door de gecoordineerde acties van ons, en het feit dat we ons niet laten afleiden van onze voornaamste doeleinden, is het allemaal uitgemond in een groot succes voor ons. En ondanks al deze dingen die ik moest doen, ben ik in staat geweest het onderzoek te verrichten en volledig af te ronden van Clear tot en met OT.

Wel, zoals jullie wellicht hebt vermoed, leid ik niet per se een rustig bestaan. Voor mij was geen ivoren toren of zelfs maar een bureau weggelegd. En de avonturen die ik de afgelopen paar maanden heb beleefd, zijn nogal interessant geweest, om het zachtjes uit te drukken. Zolang we moeilijk te vinden zijn oftewel de tactiek van Fabius Cunctator volgen, worden we sterker. Dus ik heb onderzocht hoe dit er statistisch uitziet en we zijn zo talrijk geworden dat niemand precies zou kunnen aanduiden wat we aan het doen zijn. Daarom heb ik een grote veiligheid gehandhaafd ten aanzien van de activiteiten waar we mee bezig zijn, en zal ik daarmee doorgaan. Maar daarom zijn ze natuurlijk nog geen geheim voor Scientologen.

Het is mijn lot geweest technologie te introduceren die in strijd was met de bijzonder goed uitgewerkte plannen van een stel ratten, en onder de gevolgen daarvan te lijden gedurende de vele jaren daarna, en er begint onder het publiek weer een gunstige mening over mij te ontstaan. Volgens de pers werd er verondersteld dat ik een complete duivel of satan was, en nu schijnt het dat ik een man ben die in onze tijden verandering brengt en dergelijke. Wel, eerlijk gezegd geef ik er niets om wat het publiek van mij denkt. Ik ben er alleen in geinteresseerd het werk gedaan te krijgen. En zoals ik zei, ik beleef op dit terrein heel wat avonturen.

In december 1966 concludeerde ik dat ik met onze technologie zover was gegaan als ik kon gaan zonder een grote nieuwe stap te zetten, en ik gebruikte een zeer oud principe van Scientology, dat eruit bestaat een gekwetste arm of gekwetst been in contact te brengen met precies dezelfde plaats waar de kwetsuur is opgelopen. Als je je hoofd zou stoten tegen een bepaalde deur en wat later zou teruggaan en je hoofd met die deur in contact zou brengen, zou je natuurlijk gedurende een kort moment voor 100 % de somatic van de stoot voelen. Het moet precies dat punt zijn om precies dat verschijnsel op te roepen. En ik besloot daarom dat ik maar beter op pad kon gaan en met enkele exacte punten contact kon maken, niet zozeer voor mij persoonlijk, maar daar waar in vroeger tijden dingen waren gebeurd die in feite het begin vormden van het verval of die het verval betekenden van deze beschaving zoals die toen bestond. Zonder iemand hierover iets te vertellen of iemand te vertellen wat ik van plan was, ging ik op pad, zette ik mijn leven op 't spel, zou je kunnen zeggen, en speelde het klaar. Het mysterie van dit universum en van dit bepaalde deel van het universum is, wat de track ervan betreft, volledig geoccludeerd. Niemand is ooit in staat geweest wat dat betreft enige doorbraak tot stand te brengen en succes te bereiken en te weten wat er is gebeurd. In feite is het zo geoccludeerd dat als iemand heeft geprobeerd daartoe door te dringen - en ik ben er zeker van dat velen dat hebben geprobeerd - is hij gestorven. Het materiaal in verband met deze sector is zo kwaadaardig dat het zorgvuldig is opgezet zodat het ieder doodt die de exacte waarheid ervan te weten komt. Dus in januari en februari van dit jaar werd ik ernstig ziek, ik verloor bijna dit lichaam, en op de een of andere manier had ik succes, verwierf ik het materiaal, en was ik in staat het te overleven. Ik ben er heel zeker van dat ik de eerste was die ooit een poging heeft overleefd om dat materiaal te pakken te krijgen. Dit materiaal waarover ik praat, behoort natuurlijk tot een zeer hoog niveau en je zult het me niet kwalijk nemen dat ik je er geen uitgebreide en gedetailleerde beschrijving van geef, want het is heel waarschijnlijk dat jij er ook ziek van zou worden. Nu bestond mijn taak eruit, gedurende de rest van het jaar tot nu toe - dat wil zeggen, in de daaropvolgende zes maanden - om een manier te vinden om mensen hier veilig doorheen te leiden. Het was niet voldoende dat ikzelf hierdoorheen was gegaan, andere mensen zouden dat ook moeten doen, als ze de staat van Clear hebben bereikt en vanaf dat punt verder omhoog proberen te komen.

En ongeveer vijf a zes weken geleden was ik tensiotte in staat een doorbraak te maken waardoor mensen veilig door deze zone werden geleid. Het is nu relatief gemakkelijk te doen, gesteld dat men een uiterst goedgetrainde auditor is, en men kan nu zodanig door de Zone van Vuur lopen dat men er aan de andere kant ongedeerd weer uit komt, gesteld dat men de exacte technologie toepast. Niemand die zich op lagere niveaus bevindt, loopt het gevaar hiermee in contact te komen, omdat het de vorming betreft van de samenleving zelf waarin we leven. Iemand is Clear op de Eerste Dynamic. Het is nodig om OT te worden om gecleared te worden op alle dynamics, inclusief die van de samenleving en die van het stoffelijk universum.

Dus ik heb ook deze doorbraak gemaakt. En ik wil jullie wel vertellen dat het een hele inspanning was. In alle achttien jaar is dit de zwaarste geweest die lk onder ogen heb gezien. En ik heb het onder ogen gezien zodat het voor jullie niet moeilijk zou zijn om onder ogen te zien, zodra jullie eraan toe zouden zijn.

Ik vormde de Sea Organization bestaande uit OTs, om een plaats te hebben waarheen een Scientoloog zou kunnen komen, die dan veilig door deze laatste muur van vuur zou kunnen lopen. Omdat de weg naar OT te maken heeft met confronteren en met het confronteren van het leven en van zowel het kwade als het goede daarvan, worden de mensen van de Sea Organization ook zeer ervaren in het omgaan met en confronteren van MEST [Matter, Energy, Space, Time]. Dit maakt echter geen deel uit van het programma voor mensen die we door deze laatste barricade heenleiden.

Tegenwerpingen tegen het leren van de uiteindelijke waarheid van dit universum en wat ermee gebeurd is en waarom, liggen zo diep verankerd in mensen dat het voor elk uiterst gevorderd niveau nodig is wat uit de buurt te liggen van de gewone wereld en niet te midden van de alledaagse bedrijvigheid. Daarom richt de Sea Organization eenvoudig bases op die wat verwijderd liggen van de plaatsen waar de mensen zich gewoonlijk ophouden, en in deze bases zullen we in staat zijn mensen erdoorheen te helpen en ook in staat zijn situaties op te lossen met betrekking tot Scientology, om Scientology te helpen Ethics in te brengen op deze planeet.

Het is niet helemaal relevant, maar misschien is het interessant dat alles wat ik de laatste tijd heb gedaan een nogal zware belasting heeft gevormd voor dit arme lichaam. Ik heb de rug ervan gebroken, ik heb een knie ervan gebroken, en nu heb ik een gebroken arm vanwege de grote inspanning die deze bepaalde avonturen vergen. Men vraagt zich dan af, wel, als hij in zo'n goede vorm is, hoe komt het dan dat hij zijn lichaam zo beschadigt? Wel, dat is de moeilijkheid. Het kost me enorm veel moeite tot het lage energieniveau van een lichaam af te dalen, en als er iets in de nabijheid ervan gebeurt, beweeg ik het plotseling of stuur ik het plotseling een bepaalde kant op, en het is heel erg moeilijk om het maar enigszins in goede conditie te houden; ik houd het in leven omdat het een symbool is, en omdat het nog steeds nodig is, en omdat het nogal onthutsend zou zijn, tenminste voor de wogs op de wereld, als een symbool in de vorm van dit lichaam zou verdwijnen.

Maar het is beslist een beproeving voor dit lichaam en het is beslist een beproeving voor mij.

Bij het uitzoeken en vormen van bases heb ik heel wat zeemijlen afgelegd, en omdat de beschikbare schepen nag niet gereed waren, heb ik een klein jacht gebruikt, de Enchanter, en hoewel het een stalen schip is en zeer sterk is, ging het niettemin door zeeen die veel te zwaar waren gezien de klasse ervan en wat het aankon, en omdat het is opgebouwd uit wog-machines en met wog-technologieen is gebouwd, is er heel wat genialiteit voor nodig geweest om dit schip in bedrijf te houden. Misschien kun je begrijpen hoe erg dit was, ik heb in de laatste paar maanden tijdens dit zoeken en organiseren verscheidene bemanningen van OTs hiermee tot uitputting gebracht. Het is niet werkelijk dat ze hierdoor tot uitputting zijn gebracht, het is gewoon dat op dit schip de ene bemanning nogal snel de andere heeft opgevolgd, en vervolgens zijn deze mensen weer op ander werk en andere activiteiten overgegaan om ervan bij te komen. Omdat het slechts sinds een zeer klein aantal weken is dat ik een geschikte weg erdoorheen heb gevonden, zijn deze mensen nog niet door de muur van vuur heengegaan, wat eigenlijk Section III OT (OT-niveau III) heet, en ze hebben het er dus ook moeilijk mee, en we zijn er juist nu mee begonnen al het personeel van de Sea Organization, alle mensen die daarvoor de kwalificaties bezitten, door OT-niveau III te leiden; daarna zullen er niet zoveel bemanningen meer uitgeput raken.

Maar deze mensen zijn geweldig, ze zijn geweldig. Je zou ze moeten zien. Ze zouden in elke organisatie op de wereld natuurlijk een enorm goede naam hebben. Als een van deze mensen zou binnenlopen, zou je ongetwijfeld de persoon bij zijn naam kennen. En ze genieten een aanzienlijke reputatie. En ze zouden hun werk zeer goed doen; misschien zou men kunnen zeggen dat ze in hun organisaties en zones nodig zijn en daar enorm veel goed werk zouden verrichten. Maar ik heb reeds een experiment uitgevoerd. Ik ben zelf naar het zuiden van Afrika gegaan om te zien of een OT helemaal alleen, zonder enige hulp, goed zou functioneren tegenover de omgeving om hem heen. En ik ontdekte dat hij niet al te veel goeds tot stand zou brengen, maar dat een groep van OTs volledig onstuitbaar zou zijn, en nodig is om dit soort operatie uit te voeren. Dus OTs functioneren het beste onder OTs.

De missie van organisaties is het eerste deel van de Brug te vormen van de wog-wereld omhoog naar het niveau van Clear. De afstand van Clear tot OT is net zo groot als van wog tot Clear. Organisaties doen hun werk wat dit betreft uitstekend. Het enige waarin ze beter zouden kunnen worden is het nog krachtiger handhaven van Ethics en het zorgen dat de Tech nauwkeuriger wordt toegepast, en het nauwkeuriger zijn bij hun examinering, omdat eindeloos veel moeilijkheden voortkomen uit verkeerde attestaties, en het sneller expanderen en doordringen tot het publiek. Dit is wat organisaties behoren te doen. De individuele auditor en Scientoloog voert zijn missie bijzonder goed uit en doet het fantastisch. Ik zou dit gewoon niet voldoende kunnen prijzen.

Bij de lagere graden heeft men voornamelijk met zichzelf en zijn eigen case en directe familieleden te maken, maar naarmate men verder komt, gaat men zich steeds meer met de omgeving en met de wereld waarin men leeft bezighouden, en men komt daarbij tot het besef dat de zaken er niet zo best voor hebben gestaan. En het is bijzonder waar dat er op deze planeet en op de andere 75 planeten die deze federatie vormen, 75 miljoen jaar geleden een grote ramp heeft plaatsgevonden. Sindsdien is deze planeet een woestenij geweest on het is het lot geweest van slechts een klein aantal om te proberen de technologie ervan tot een niveau omhoog te voeren waarop iemand het zou kunnen wagen voorwaarts te gaan, tot de ramp door te dringen en hier een einde aan te maken. We zijn een goed eind op weg om dit tot stand te brengen. Naarmate iemands vermogen om te confronteren toeneemt, neemt zijn verantwoordelijkheidsgevoel toe. Een OT kan geen OT zijn in een wereld die krankzinnig is of een universum dat gek is. Hoewel het werk van bijna onvoorstelbare omvang is, is het niettemin waar dat we hierbij duidelijke en goede vorderingen maken, en we zullen slagen. We hebben niet langer te maken met de levensduur van een mens, welke 70 jaar is, we hebben met een tijdsduur van eeuwen te maken, en we hebben voldoende tijd op de hogere niveaus om succes te hebben, gesteld dat we op de lagere niveaus en binnen het kader van de samenleving zelf snel genoeg werken om te voorkomen dat deze zichzelf vernietigt voordat we onze doeleinden hebben bereikt. Het gaat misschien wat boven je bevattingsvermogen uit om te zeggen dat we van plan zijn om deze sector te redden. Niemand is hier 75 miljoen jaar lang toe in staat geweest. Wij zijn de eersten. In die periode heeft er voor de bevolkingen ervan alleen maar lijden en ellende bestaan.

Het leven is niet per se een ellendige puinhoop. En de bevolking van een planeet bestaat niet per se uit gekken. Het is heel gemakkelijk om de situatie in het algemeen te herstellen. Er bestaan vele, vele mensen in deze samenieving, die maar al te blij zijn dat we hier zijn, en die maar al to blij zijn om te helpen, en die zich heel graag zullen inzetten. Dat de ziekte waaraan ze lijden in feite bedoeld is om een beweging zoals de onze tegen te houden of te belemmeren, is voor ons geen belangrijk punt. We hebben reeds die dingen onder controle gekregen die nodig zijn om de uiteindelijke overwinning te behalen.

Wel, ik hoop dat dit praatje dat ik voor jullie heb gehouden, enigszins informatief is geweest, en dat het jullie zal helpen te begrijpen wat er aan de gang is. De situatie is heel goed onder controle. Wat we aan het doen zijn, is in de meeste opzichten uiterst conservatief en zeer noodzakelijk, en hoewel men wellicht geen deel uitmaakt van het hoogste niveau, de vergevorderde bases en afdelingen van Scientology, is het in feite bijzonder prijzenswaardig om deel uit te maken van de organisaties ervan, op welk niveau die ook liggen. Iedere man, iedere vrouw, is nuttig.

Zonder jullie steun zouden we niets kunnen doen, en we zijn dus erg blij om jullie steun. Elk suppressief element is vastbesloten om ons zeer sterk onder druk te zetten, en wanneer wordt toegelaten dat zoln element binnen de organisatie komt en een einde maakt aan onze plannen en activiteiten, aan onze doeleinden en zelfs onze vorderingen, dan zullen we in die mate verliezen. Daarom moeten we Ethics binnen onze organisaties zeer strikt handhaven, en die mensen die geringechattende opmerkingen maken over wat er gaande is, proberen gewoon op hun manier de vooruitgang tegen te houden. Het enige waar ze in zullen slagen is dat ze zichzelf zullen tegenhouden.

Omdat jullie enige tijd niet rechtstreeks iets over mij hebben gehoord, of rechtstreeks van mij iets hebben gehoord, leek het me wel zo goed een praatje voor jullie te houden en jullie te vertellen waar het allemaal om gaat, en jullie te vertellen hoe de dingen er nu voorstaan. En ik kan jullie verzekeren dat ieder die te maken heeft gehad met de grote ramp die zich tijden terug heeft afgespeeld, ongeveer net zolang dood is geweest. Ze brachten de ramp teweeg en kwamen binnen zes jaar om. We hebben geen vijanden behalve mensen die suppressieve personen dramatiseren en die zelf het slachtoffer zijn van iets dat hier is gebeurd.

Van nu af zal de wereld veranderen, maar als deze ook maar enigszins verandert en als deze zich herstelt, zal het zijn vanwege de Scientologen, het zal zijn dank zij de auditor en zijn technische vaardigheid, het zal zijn dank zij de organisaties, en de stafleden van de organisaties en hun toewijding. In het hele universum bestaat er geen andere hoop voor de mens dan wij. Dit is een reusachtige verantwoordelijkheid. Ik heb deze verantwoordelijkheid te lang alleen gedragen. Jullie delen die nu met mij.

Dit is echter het spel waarin iedereen wint, weike ethicsmaatregelen er ook worden genomen, welke activiteiten zich ook afspelen; uiteindelijk zal iedereen winnen.

Ik ben jullie er erg dankbaar voor dat jullie bestaan. Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb jullie steun nodig, en wat jullie ook in Scientology doen, binnen of buiten de organisaties, jullie helpen mij en jullie helpen ons, en jullie maken ook vooruitgang in de richting van de oplossing van aberratie, oorlog en ontzetting in dit universum.

Een essentieel verschil tussen ons en diegenen die dergelijke inspanningen belachelijk maken, is dat wij weten waarheen we op weg zijn, wij weten waar me mee bezig zijn, en wij maken vorderingen op een zeer positieve, prijzenswaardige en fatsoenlijke manier.

Wij doen ons werk. Dat kan niet worden gezegd van anderen.

Ik ben erg blij dat ik deze gelegenheid heb gehad om dit praatje voor jullie te houden, en ik hoop dat de gegevens die ik jullie heb verschaft, enigszins behulpzaam zullen zijn om te verduidelijken wat er gaande is en om eventuele twijfels en gevoelens van verwondering uit de weg te ruimen, en wat nog belangrijker is, ik hoop dat deze gegevens van nut zijn om tot bundeling van krachten te komen, zodat we vooruitgang boeken en hier een betere wereld en een beter universum van maken.

Ik dank jullie enorm voor jullie aanwezigheid. Ik waardeer wat jullie doen. Ik heb jullie hulp nodig en ik ben jullie erg dankbaar voor wat jullie hebben gedaan.

Ik groet jullie nu. Tot ziens aan de andere kant van de Brug.

L. RON HUBBARD
    GRONDLEGGER

Trans OJC:acvtr

Uiteraard is dit een oproep om conform de oproep van Scientology één ding zeker niet na te laten.
    Denk zelf na!

pi_14392244
    Sjun, had je ff niks te doen? Binnenkort vernemen we vast dat een clubje wereldverbeteraars annex zelfverrijkers je een proces aandoet wegens openbaarmaking van hun diepste voor grof geld te verkopen geheimenissen en volk dat er dom genoeg voor is om zich van alles op de mouw te laten spelden zolang zij maar het idee houden dat ze deel uitmaken van een select financieel uitgemolken gezelschap.

Hoe zou het intussen met de 'draad'starter zijn?
    Was het een scientoloog die lichamen probeerde te winnen?
    Was het een zog die blijk gaf van gering belichtende vermogens?
    Heeft de 'draad'starter intussen dermate de les gelezen gekregen van de steeds armere organisatie dat deze zich hier niet langer met een beschaafde reactie omtrent de eigen overwegingen en besluitname durft te wagen?

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 05-11-2003 01:17]

salva cum reverentia
      woensdag 5 november 2003 @ 08:40:09 #58
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14394040
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 01:01 schreef hoppe het volgende:
    Sjun, had je ff niks te doen? Binnenkort vernemen we vast dat een clubje wereldverbeteraars annex zelfverrijkers je een proces aandoet wegens openbaarmaking van hun diepste voor grof geld te verkopen geheimenissen en volk dat er dom genoeg voor is om zich van alles op de mouw te laten spelden zolang zij maar het idee houden dat ze deel uitmaken van een select financieel uitgemolken gezelschap.
    Ik had wat behoefte tot delen van kennis in de (ijdele?) hoop dat het zich zou vermeerderen
    quote:
    Hoe zou het intussen met de 'draad'starter zijn?
    Was het een scientoloog die lichamen probeerde te winnen?
    Was het een zog die blijk gaf van gering belichtende vermogens?
    Heeft de 'draad'starter intussen dermate de les gelezen gekregen van de steeds armere organisatie dat deze zich hier niet langer met een beschaafde reactie omtrent de eigen overwegingen en besluitname durft te wagen?
    Ik denk dat het om iemand ging die ergens nabij de Kalverstraat werd aangesproken en uitgenodigd voor een persoonlijkheidstest. Die test liet de draadstarter zien dat er nog heel wat aan de eigen persoonlijkheid te verbeteren viel. Vervolgens spoedde deze zich naar FOK!, hulp in bange dagen en digitale zelfhulpgroep van protoprofessionals, geruchtverspreiders, (goed)gelovigen en fantasten... waarin je zo nu en dan becommentariseerd en bevestigd kunt worden in een zelfgekozen slachtofferrol.
      woensdag 5 november 2003 @ 08:43:04 #59
    8502 BAZZA
    Was de dader een Marokkaan?
    pi_14394086
    Wat gebeurt er eigenlijk met al dat geld dat mensen daar betalen voor al die cursussen?

In Amsterdam hebben ze onlangs 1/3 van hun leden verloren

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
      woensdag 5 november 2003 @ 08:57:01 #60
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14394314
    Nog meer Scientolgy... Een leuk vormend verhaaltje deel 3

KOM KLEIEN BIJ SCIENTOLOGY!

Maak gebruik van de speciale beginnersregeling, betaal slechts 1250 Euro aan. De Scientology en Dianetics religie kosten wat maar dan heb je ook wat.

Na eerst een gratis persoonlijkheidstest en een gratis evaluatie-gesprek te hebben gehad krijg je een niet-zo-heel-dure cursus aangeboden. Daarna volgt het begin van het echte werk: de 'Student Hat ' cursus - bestemd voor volwassenen. Hierin wordt geleerd hoe je moet studeren; kleien is daarbij van essentiëel belang!

Knoeien-met-klei moet je blijven doen tijdens je hele, slechts 5 ton kostende, religieuze, totaal-opleiding. Na een jaar of 10, 20, 50 kom je zo tot de ontdekking dat je vol zit met 1000-en 'BodyThetans' (zielen van overledenen, vermoord door de galactische warlord Xenu). Deze BodyThetans moeten allemaal worden uitgedreven.

Hierna staan enige bladzijden tekst uit de 'Student Hat ' cursusmap (bevat in totaal ongeveer 200 bladzijden). De bedoeling is aan te tonen dat Scientology deze kinderlijke 'tech'(nologie) inderdaad gebruikt / toepast, en dat zij daarvoor veel geld vraagt. Het citaatrecht is daarom van toepassing.

KLEITAFELWERK IN TRAINING

Refs.:
    HCOB 11 oct.167 KLEITAFELTRAINING
    HCOB 10 jan.184 HET GEBRUIK VAN DEMONSTRATIE

Het is belangrijk dat Supervisors en studenten weten hoe kleidemonstraties gedaan moeten worden, en ze correct uitvoeren.

Bij training mag iedereen aan de kleitafel gaan zitten en kleidemo's maken om de definities van woorden voor zichzelf duidelijk te maken of om massa en realiteit te krijgen op iets dat hij bestudeert. Dat is een standaardactie bij training.

Het belang hiervan zal duidelijk worden wanneer je onze onderwijstechnologie bestudeert, die voornamelijk te vinden is op de Studietapes.

DE KLEITAFEL

Een kleitafel is een verhoging waaraan een student, staand of zittend, op zijn gemak kan werken. In een Academie kan ze 1 bij 1 meter of 1,5 bij 1 meter of van grotere afmeting zijn. Een kleinere afmeting heeft geen nut.

Het oppervlak moet glad zijn. Een tafel van ruw hout is goed, maar de bovenkant, waarop gewerkt wordt, moet van zeil of linoleum zijn. Anders blijft de klei eraan plakken en kan ze niet schoongemaakt worden, zodat men al gauw niet meer duidelijk kan zien wat er gedaan wordt, omdat ze besmeurd is door overblijfselen van klei.

In de Academie kunnen zwenkwieltjes worden bevestigd aan de poten van zowel de kleitafel als de bak met klei, wanneer ze veel verplaatst worden.

KLEI

Er moeten verschillende kleuren worden aangeschaft. De beste bron is een handel in schoolartikelen waar onderwijsartikelen worden verkocht. Kunstenaarsklei is niet zo goed als de op scholen gebruikte klei. (Vraag naar klei voor de kleuterschool.)

Een bak, ook van hout of metaal en met een eigen onderstel van een of ander soort, is ook waardevol. Deze bak moet onderverdelingen hebben voor de verschillende kleuren klei.

De hoeveelheid van elke kleur is niet belangrijk zolang er in een kleine zaal van elke kleur tenminste een paar pond aanwezig is.

In de Academie worden kleuren alleen gebruikt om een student het verschil te laten zien tussen het ene voorwerp en het andere. Ze hebben geen andere betekenis, omdat de voorwerpen in het verstand niet uniform gekleurd zijn. Hoewel 'ridges' zwart zijn, kunnen ze wit worden. Engrammen kunnen elk een aantal kleuren hebben, net zoals Technicolor een kleurenfilm is. Maar sommige personen zien engrammen alleen zwart-wit. Dus de kleur is in de Academie alleen bestemd voor instructie en helpt onderscheid te maken tussen het ene voorwerp en het andere.

GEBRUIK OP CURSUSSEN

Elk deel van het verstand en elke term, idee, actie of situatie in Scientology kunnen gedemonstreerd worden op een kleitafel.

Het is belangrijk om dit punt te begrijpen. Het gebruik van de tafel is niet slechts voor een paar termen. Ze kan voor alle definities en principes gebruikt worden.

De vindingrijkheid van de student en zijn begrip van de termen of gegevens die gedemonstreerd worden, zijn de enige beperkingen op een kleitafel.

Eenvoud is de essentie. Niets is te onbetekenend of te onbelangrijk om op een kleitafel te demonstreren.

Alles kan aldus gedemonstreerd worden als je je ervoor inspant. En alleen al door uit te werken hoe je het zult demonstreren of het in klei met etiketten zult uitbeelden, krijg je er een nieuw begrip van.

In de zin: "Hoe beeld ik het in klei uit?" ligt het geheim besloten van het onderwijzen. Als men het in klei kan uitbeelden, begrijpt men het. Als men dat niet kan, begrijpt men eigenlijk niet wat het is. Dus klei en etiketten werken alleen als men de term of de dingen werkelijk begrijpt. En door ze in klei uit te werken, krijgt men er begrip van.

Daarom kan men voorspellen dat de kleitafel het meest gebruikt zal worden in een praktijk of organisatie die het meest begrijpt, en het minst gebruikt zal worden in een organisatie die het minst begrijpt (en het minste succes heeft).

Laten we eens bekijken hoe eenvoudig de termen zijn die bij instructie gebruikt moeten worden.

Laten we de term LICHAAM eens nemen. Goed, maak een paar klompen klei, noem het een lichaam en voorzie het van een etiket: "LICHAAM".

Welnu, dat lijkt weinig om het lijf te hebben. Maar het doet veel om het begrip te bevorderen.

Laten we eens een gele ring van klei naast het lichaam of erop of erin maken en die voorzien van het etiket "een thetan" [ziel].

We kunnen vervolgens de relatie zien tussen de twee meest gebruikte termen in Scientology, "lichaam" en "thetan". En hieruit zullen cognities voortvloeien. De aandacht van de student wordt regelrecht op het vertrek en het onderwerp gevestigd.

De student dit zelfstandig laten doen levert een nieuw resultaat op. De student het 25 maal met eigen handen laten doen maakt hem bijna exterior. De student laten bedenken hoe hij het beter in klei kan uitvoeren of op hoeveel manieren het in klei kan worden uitgevoerd, maakt hem het hele idee duidelijk van de plaats waar de thetan zich in het lichaam bevindt.

Het is niet de bedoeling van kleitafelwerk om een KUNSTWERK te maken. De vormen zijn grof.

Je kunt een voorstelling van het "VERSTAND" maken door een grote bonk klei van een of andere kleur te nemen en hiermee zowel de "thetan" als het "lichaam" te bedekken.

Laat de student elk deel van het verstand in klei uitbeelden door het maken van een thetan, het maken van een lichaam en het maken van een of meer delen van het verstand (machine, facsimile, ridge, engram, lock, wat al niet - alle Scientology-termen), dan wordt het ons duidelijk waar we mee bezig zijn.

Laat een student een "probleem in het heden" maken. Laat hem alle delen ervan aanbrengen, uitgevoerd in klei (baas, moeder, hijzelf) en laat hem elk uitbeelden met een lichaam, een thetan en een verstand, dan begint hij nogal opmerkelijke dingen te beseffen.

Het aantal dingen dat gemaakt kan worden is onbeperkt.

HET ETIKETTEREN VAN KLEIDEMONSTRATIES

Elk afzonderlijk ding dat op de kleitafel wordt gemaakt, wordt voorzien van een etiket, hoe grof het etiket ook is. Studenten maken etiketten gewoonlijk van met een ballpoint beschreven stukjes papier. Wanneer een etiket wordt uitgesneden, wordt aan een kant een punt gemaakt, zodat het gemakkelijk is het etiket in de klei te steken.

De procedure behoort als volgt te gaan - de student maakt een voorwerp, etiketteert het, maakt een ander voorwerp, etiketteert het, maakt een derde voorwerp en brengt er een etiket op aan, enzovoorts, het ene na het andere. Dit is op grond van het gegeven dat voor optimaal leren evenwicht nodig is tussen massa en betekenis en dat te veel van het ene zonder het andere de student een slecht gevoel kan geven. Als een student alle massa's van zijn demonstratie tegelijk maakt, zonder ze te etiketteren, stapelen al die betekenissen zich in zijn hoofd op in plaats van dat hij ze elk al voortgaande neerlegt (in de vorm van een etiket). Dit is ook een verzuim om de technologie betreffende "het stabiele gegeven in een verwarring" toe te passen zoals staat in het boek De Problemen van de Arbeid, en is een verzuim om één actiecyclus tegelijk (starten, veranderen, stoppen) te voltooien. De juiste procedure is dat men al voortgaande elke massa etiketteert.

Elk deel van het verstand kan voorgesteld worden met een stuk klei en een etiket. De uit massa bestaande delen worden met klei uitgebeeld, de uit betekenis of denken bestaande delen met een etiket.

Een dunne ring van klei met een groot gat erin wordt gewoonlijk gebruikt om een pure betekenis mee aan te duiden.

De richtingen waarin flows gaan of dingen zich verplaatsen, worden gewoonlijk aangegeven met pijltjes en dit kan belangrijk worden. De pijl kan worden gemaakt uit klei of kan uit een ander soort etiket worden gemaakt. Het is vaak door gebrek aan gegevens in de demo over de richting waarin welke dingen gaan of waarin welke dingen stromen, dat de demo onherkenbaar wordt.

AFMETING VAN KLEIDEMO'S

Kleidemo's moeten groot zijn.

Eén van de doeleinden van klei-tafeltraining is de materialen die bestudeerd worden, werkelijk voor de student te maken. Als de kleidemo van een student klein is (minder massa heeft), kan ze onvoldoende realiteit hebben. En uit langdurige ervaring is gebleken dat GROTE kleidemo's meer succes opleveren in die zin dat studenten meer cognities krijgen.

HET OMGAAN MET KLEI

Klei is kliederig. Totdat of hetzij we een soort klei vinden die geheel vrij is van olie, moet ervoor gezorgd worden dat studenten schoon blijven, en als ze niet schoon zijn, dat ze zich achteraf schoonmaken.

Klei kan op E-meter-blikjes [de E-meter is een primitieve leugendetector - kost minimaal 3500 Euro] terechtkomen en een isolatie vormen tussen de blikjes en de handen. Klei kan op zeer alarmerende wijze op kleren, papieren, muren en deuren terechtkomen.

Daarom kunnen studenten die klei gebruiken, zichzelf van een schortje voorzien en de Cursusadministrateur kan voor ruime hoeveelheden goedkope schoonmaakdoekjes en oplosmiddelen zorgen.

Verscheidene goedkope oplosmiddelen werken. Die welke het minst slechtriekend en het gemakkelijkst te hanteren zijn, zijn het beste. Men moet oppassen voor slechtriekende oplosmiddelen, omdat Academies al snel zullen beginnen te ruiken als winkels voor schoonmaakmiddelen of lijkenhuisjes. Gebruik dus reukloze oplosmiddelen.

En zorg voor prullemanden voor gebruikte schoonmaakdoekjes. En leeg ze.

De eigenschap van klei om zich aan dingen te hechten en de geur van slechte oplosmiddelen zouden een einde kunnen maken aan de grote waarde van kleitafelwerk. Pas hier dus voor op. -,-

Waar het om gaat is dat men elke student ELKE SCIENTOLOGY TERM IN KLEI MET ETIKETTEN LAAT MAKEN.

Je zult in training een nieuw tijdperk zien ontstaan. Je zult in de Academie geen blows [afnokken zonder toestemming] meer zien en in veel gevallen de tijd die de student over de cursus doet, tot een vijfde zien afnemen. Het is gewenst om deze dingen op elke cursus te bereiken, dus kleitafelwerk is een serieuze zaak in de Academie.

Vindingrijkheid en begrip zijn de enige beperkingen bij het gebruik van de kleitafel en het bereiken van uitstekende resultaten ermee.

L. RON HUBBARD

Ronnie L zou het ook vast goed gedaan hebben als kleuterleider

pi_14395250
    Misschien interessant:
    In de krant Trouw staat vandaag een groot artikel over iemand die uit Scientology gestapt is, maar wel de ideëen van Ron L. voortzet.
    Hij heeft bij de Seaorg gezeten en heeft nu een organisatie opgericht die Ronsorg heet, Rons Organization, waarin de ideëen van Hubbard goedkoop verspreid worden, en waar het sektarische karakter van Scientology wordt afgewezen.
    God put a smile upon your face
      woensdag 5 november 2003 @ 11:54:28 #62
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14398504
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 09:47 schreef ZozoVII het volgende:
    Misschien interessant:
    In de krant Trouw staat vandaag een groot artikel over iemand die uit Scientology gestapt is, maar wel de ideëen van Ron L. voortzet.
    Hij heeft bij de Seaorg gezeten en heeft nu een organisatie opgericht die Ronsorg heet, Rons Organization, waarin de ideëen van Hubbard goedkoop verspreid worden, en waar het sektarische karakter van Scientology wordt afgewezen.
    Zie je kans die in te scannen?
    uiteraard ga ik hier gewoon ff door met verdere belichting van scientology
    pi_14401162
    jawel... en dan??
    God put a smile upon your face
      woensdag 5 november 2003 @ 13:59:58 #64
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14402400
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 13:22 schreef ZozoVII het volgende:
    jawel... en dan??
    Gewoon hier plaatsen met bronvermelding terinfo aan
    - de draadstarter
    - mij
    - anderen die hier posten en/of lurken voor info-verspreiding over Scientology en aanverwant.
      woensdag 5 november 2003 @ 14:02:06 #65
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14402467
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 08:43 schreef BAZZA het volgende:
    Wat gebeurt er eigenlijk met al dat geld dat mensen daar betalen voor al die cursussen?

In Amsterdam hebben ze onlangs 1/3 van hun leden verloren

Dat gaat naar de zakelijke erven van ene Ron L. H.
      woensdag 5 november 2003 @ 14:11:03 #66
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_14402742
    quote:
    Op zondag 18 mei 2003 04:07 schreef Mariel het volgende:

[..]

Ikje hoopt dat ze ooit zelf wat van die lui tegenkomt

Toen ik ooit eens een middagje écht helemaal niets te doen had ben ik eens met zo'n figuur meegelopen.

Zoals al beschreven heb ik daar een persoonlijkheidstest gemaakt van heel erg veel vragen, waarvan de meeste ook nog eens niet eenduidig te beantwoorden waren. Het is typisch zo'n test met groepen van vragen in positieve en negatieve bewoordingen. (Het ding zwerft in gescande vorm over internet).

Houd er in elk geval rekening mee dat je een paar uur kwijt bent, dat je op geestelijk gebied bijna dood bent en dat CoS je kan helpen met jezelf, als je maar genoeg geld meebrengt (al zeggen ze dat niet met zoveel woorden, het komt voor een goed verstaander wel degelijk aan bod in het gesprek).

Verder leken me het wel aardige mensen, maar hun ideeen vond ik, persoonlijk, ronduit belachelijk.

woensdag 5 november 2003 @ 14:16:03 #67
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14402899
    Scientology een volk van handelaren - deel 4

Scientology verkoopt van alles en nog wat: stapels boeken (zelf gedrukt en in eigen beheer uitgegeven), bakken vol geluidsbanden met lezingen, talloze cursussen, en vooral niet te vergeten een gevaarlijke en prijzige kwakzalver-therapie genaamd: ' AUDITING' ®

Scientology Nederland is niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Het is géén Stichting, géén Vereniging, géén BV, géén Firma. Het is een 'kerk' met ruim 7700 (!) handels & dienstenmerken en copyrights op hun produkten, zij het dat deze niet op naam staan van het Nederlandse filiaal.

Om te bewijzen dat Scientology Nederland financiële, zakelijke, transacties met klanten afsluit, en dus als een bedrijf opereert, staat hieronder een contrôlelijst zoals die wordt gebruikt bij de 'org'(anisatie) te Amsterdam. Het gaat hier om de lijst met voorbereidingen die moeten worden getroffen alvorens er een 'auditing sessie' mag plaatsvinden.

Het document bevindt zich in de map: de 'Hubbard Erkende Scientoloog cursus, Academie Niveau 0 '. In de map zitten zo'n 400 A4-tjes met door Hubbard (de goeroe en oprichter van Scientology) geschreven teksten. De contrôlelijst bestaat uit 4 pagina's.

Het citaatrecht is hier van toepassing mede omdat het de bedoeling is aan te tonen dat auditing een Scientology praktijk is waarvoor een factuur wordt uitgeschreven. Een factuur die betaald moet zijn vóór er ge-auditeerd mag worden; zie punt 1 (één) van de lijst.

Van "vrijwillige donaties voor Religieuze Dienstverleningen", zoals Scientology dat noemt, is derhalve géén sprake. Sterker nog: Scientology heeft zelfs een verkoop-contract voor dit soort 'dienstverleningen'.

Scientology verkoopt van alles en nog wat: boeken, geluidsbanden met lezingen, dure cursussen, een gevaarlijke en amateuristische regressie-therapie genaamd 'auditing', enzovoorts.

Het grootste gedeelte van de produkten die men probeert te slijten, vallen, volgens Scientology, onder het begrip 'Religieuze Dienstverlening'. Over een 'religieuze dienst' hoeft geen omzetbelasting te worden afgedragen en het biedt de mogelijkheid om mensen veel geld te laten 'doneren' voor hun 'spirituele ontwikkeling'. Mocht iemand niet tevreden zijn over het gebodene dan is dat jammer - een donatie is nou eenmaal een donatie.

Toch kan het leveren van dit soort diensten ernstige problemen veroorzaken. Vooral als blijkt dat hetgeen wat werd beloofd niet wordt geleverd. Om zich alvast op voorhand in te dekken laat Scientology de klant dan ook een contract tekenen. Een nogal absurd contract waarin je bijvoorbeeld belooft om nooit naar de rechter te stappen. En waarin je moet verklaren nooit in een inrichting te hebben gezeten, geen strafblad te hebben, geen onderzoeker te zijn van nieuwsmedia en overheidsinstellingen, geen familieleden te hebben die Scientology niet zien zitten, en meer van dat soort fraais.

Tot op heden probeert Scientology om de volledige tekst van dit contract binnenskamers te houden. De klant mag het natuurlijk wel lezen en ondertekenen - maar niet mee naar huis nemen. Ook aan derden, zoals de media, wordt geen exemplaar verstrekt als daarom wordt verzocht.

Daar Scientology zegt een nieuwe richting te zijn ingeslagen - die van volledige openheid - zal men er vast geen bezwaar tegen hebben dat dit contract van halverwege de jaren 90 nu aan de openbaarheid wordt prijsgegeven:

SCIENTOLOGY KERK
    --------------------------------------------------------------------------------
    (Naam)
    (hierna genoemd de "Kerk")
    Inschrijfformulier Overeenkomst
    voor
    Religieuze dienstverleningen

Ik, ________________________VERKLAAR HIERBIJ dat ik vrijwillig inschrijf voor deelname aan de RELIGIEUZE DIENSTVERLENING bekend als

In ruil voor het feit dat ik mag deelnemen aan de Service, bevestig ik en kom ik het volgende overeen:

1. Scientology® is aan mij gepresenteerd als een toegepaste, religieuze filosofie en als een religie die als zodanig over de hele wereld erkend is, gewijd aan de studie en behandeling van de menselijke geest met betrekking tot zichzelf, universa en ander leven. Het woord Scientology komt van het latijnse woord "scio", hetgeen weten betekent in de volle betekenis van het woord, en het griekse "logos" wat betekent "studie van". De technologie van de Dianetische geestelijke genezing is een deel van de Scientology religie en is de studie van wat de ziel het lichaam aandoet. Het woord Dianetics® is van het griekse "dia" - door, en "nous", ziel. Dus "door de ziel".

2. De Amerikaanse auteur en filosoof L. Ron Hubbard (hierna genoemd "LRH") is de grondlegger van de Scientology religie. Zijn geschriften en op de band opgenomen gesproken woorden over de onderwerpen Scientology en Dianetics zijn een verslag van zijn observaties en onderzoek naar de aard van de menselijke geest en conditie. Deze geschriften bevatten een gedragslijn die bedoeld is een persoon te helpen om zich meer van zichzelf als persoon bewust te worden, het respect voor zichzelf en voor anderen te herstellen, en niet voor het behandelen of vaststellen van lichamelijke kwalen, noch voor het zich bezighouden met het uitoefenen van de geneeskunst of medische wetenschappen. Als u hier gekomen bent om te worden genezen van een lichamelijke ziekte, ga dan naar de registrator en vertel het hem/haar, zodat hij/zij een competent medisch onderzoek en behandeling kan regelen. Als u lichamelijk in orde bent, kunt u beginnen met de Scientology training en processing op uw weg naar totale vrijheid.

3. De geschriften van LRH worden gepresenteerd als een deel van het verslag van zijn onderzoek en moeten enkel beschouwd worden als een schriftelijk verslag van een dergelijk onderzoek en niet als een verklaring van claims door de Kerk of door LRH. Geen van de organisaties die de Scientology religie koesteren, presenteren, propageren of uitoefenen, maakt er aanspraak op dat de aard of het doel van Scientology of van Dianetics of de geschriften van LRH tegengesteld zijn aan deze beschrijving of dat de toepassing van deze of enige andere Scientology beoefening enig speciaal effect zal hebben op een bepaald persoon. De Kerk doet aldus geen uitspraken over de resultaten die uit de Dienstverlening kunnen voortkomen.

4. Scientology toegepaste religieuze filosofie omvat pastorale begeleidings-procedures die bedoeld zijn een individu te helpen grotere kennis over zichzelf te verwerven. De Scientology religie accepteert alle belijdenissen en verwelkomt leden van alle geloofsovertuigingen om deel te nemen aan haar Dienstverleningen. De missie van de Scientology Kerk, is de mens te helpen een groter zelfvertrouwen en persoonlijke integriteit te verkrijgen en hem daardoor in staat te stellen zichzelf en zijn medemens te vertrouwen en te respecteren. Het bereiken van deze voordelen en doeleinden van de religieuze fliosofie van Scientolology vereist ieders toegewijde participatie, daar men deze enkel door zijn eigen krachtsinspanningen kan bereiken. De Kerk doet dienovereenkomstig geen uitspraken over de potentiele voordelen die door een individu kunnen worden ervaren door deelname aan de Service.

5. De vele Scientology Kerken, Missies en organisaties over de hele wereld zijn elk volkomen en juridisch onafhankelijk van elkaar, alleen verbonden door kerkelijke banden. Hieruit volgt dat de Service aangeboden wordt onder de exclusieve supervisie en controle van de bovengenoemde Kerk.

6. Het gebruik van een religieus hulpmiddel, bekend als de "E-Meter®", kan deel uitmaken van de dienst. Deze is op de eerste plaats bedoeld voor het opsporen en oplossen van problemen en moeilijkheden van geestelijke aard. Ik begrijp dat de E-meter op zichzelf niets doet, maar alleen dient als richtsnoer voor de geestelijken van de Kerk om parochianen te helpen gebieden van geestelijke pijn of nood te localiseren; en dat ze niet bedoeld of effectief is voor de diagnose, behandeling of preventie van enige ziekte, of voor de verbetering van gezondheid of enige lichamelijke functie.

7. In verband met de Dienstverlening kan de Kerk een map samenstellen die de aantekeningen bevat van mijn geestelijke vooruitgang, bekend als een "Preclear folder" (PC-folder), evenals andere kerkelijke dossiers die aantekeningen bevatten over mijn geestelijke vooruitgang. De inhoud van de dossiers is confidentieel voor personen die geen kerkelijke autoriteit bezitten om toegang tot dergelijke documenten te hebben, indusief de betreffende persoon zelf, en zijn onderworpen aan het biechtgeheim van de geestelijke gedurende mijn lidmaatschap. In het geval dat ik niet langer instem met de doeleinden van de Kerk, weet ik dat ik gerechtigd ben een verzoek in te dienen bij de legale afdeling om de dossiers vernietigd te krijgen, maar dat ik geen eigendomsrecht, over deze dossiers kan eisen.

8. lk begrijp en bevestig dat vanwege Consitutionele verboden die overheidsbemoeienis met religieuze dienstverleningen of procedures om geschillen op te lossen verbieden, in het geval ik enig geschil met de Kerk heb dat niet op informele wijze door rechtstreekse communicatie opgelost kan worden, de oplossing van het geschil alleen gezocht kan worden via de interne procedures van het ethische, rechterlijke en bindende religieuze arbitrage systeem van de Kerk. Bovendien kom ik hierbij nadrukkelijk overeen dat enige controversie die opkomt gedurende deze inschrijving/overeenkomst of in verband met mijn deelname aan de Service opgelost zal worden door een dergelijke bindende Religieuze Arbitrage. Ik begrijp en bevestig dat de procedure van de Kerk voor de oplossing van religieuze geschillen inhoudt dat ze voorgelegd worden aan hogere kerkelijke instanties, en indien nodig, met inbegrip van een laatste voorlegging van het dispuut aan de lnternationale Justice Chief van de Moederkerk - Internationale Scientology Kerk - ("IJC") of zijn plaatsvervanger. Elk dispuut, claim of controversie dat of die nog onopgelost blijft na voorlegging aan de IJC, zal worden voorgelegd aan een bindende religieuze arbitrage in overeenstemming met de gepubliceerde net volgende procedures van de internationale Scientology Kerk, die bepalen.

a. Ik een verzoek tot arbitrage zal voorleggen aan de IJC met een kopie aan de Kerk, en een arbiter zal aanwijzen voor mijn verzoek;

b. Binnen vijftien (15) dagen na ontvangst van het verzoek om arbitrage zal de Kerk een arbiter aanwijzen. Als de Kerk binnen 15 dagen geen arbiter aangewezen heeft, zal de IJC de tweede arbiter aanwijzen.

c. De twee aldus aangewezen arbiters zullen binnen vijftien (15) dagen na de aanwijzing van de tweede arbiter een derde aanwijzen. Als de arbiters niet in staat zijn een derde aan te wijzen binnen de periode van 15 dagen, zal de IJC een dergelijke arbiter aanwijzen. Samenhangend met de bedoeling dat de arbitrage geleid wordt in overeenstemming met de Scientology principes van recht en eerlijkheid, moeten alle arbiters Scientologen zijn die in goed aanzien staan bij de Moederkerk.

IN OVEREENSTEMMING MET HET RELIGIEUZE KARAKTER VAN DE TE VERLENEN SERVICES

BEVESTIG, BEGRIJP EN KOM IK OVEREEN DAT IK DE ARBITRAGE REGELS VAN DE KERK ZAL VOLGEN. IK WEET EN BEVESTIG HIERBIJ DAT DE WET OP KERKGENOOTSCHAPPEN IN HOLLAND DE OVERHEID VERBIED TUSSENBEIDE TE KOMEN BIJ DE EVALUATIE VAN RELIGIEUZE DIENSTEN. DAAROM ZAL IK NIET DE INTERVENTIE VAN DE STAAT VRAGEN VOOR ENIG MOGELIJK DISPUUT DAT ZOU KUNNEN ONTSTAAN MET BETREKKING TOT DE RELIGIEUZE DIENSTEN WAARAAN IK VERZOEK TE MOGEN DEELNEMEN.

9. Verder begrijp, bevestig en kom ik overeen dat de Kerk geen enkele verplichting heeft enig deel van enige religieuze donatie die ze van mij ontvangen heeft, terug te geven. Verder begrijp en bevestig ik echter dat onder bepaalde omstandigheden, genoemd in de gepubliceerde beleidsregels en procedures van het Claims Verification Board, terugbetaling verkregen kan worden door mijn strikte nakoming van deze gepubliceerde beleidsregels en procedures. Verzoeken tot terugbetalingen van de laatste kunnen binnen een periode van maximaal 90 dagen nadat de laatste Service gebruikt is worden ingediend. Na deze tijdsperiode zal het Claims Verification Board geen verzoeken meer aannemen. Het Claims Verification Board trekt automatisch 3% af voor administratiekosten. Verder bevestig ik en kom ik overeen dat de procedures voor terugbetaling mijn directe deelname vereisen met uitsluiting van enige derde partij, inclusief maar niet beperkt, tot advocaten.

10. Ik begrijp en bevestig dat ik inschrijf voor Services met de intentie tot zelfverbetering en spirituele vooruitgang. Dienovereenkomstig is het essentieel dat ik, voordat ik naar een volgende Service ga, volkomen tevreden ben met de resultaten die ik in mijn voorafgaande Service verkregen heb. Verder begrijp en bevestig ik (i) dat terwijl de Kerk de mogelijkheid tot een beter leven door haar geloof en praktijken aan te hangen in het vooruitzicht stelt, individuele geestelijke vooruitgang niet altijd een gemakkelijke en aangename taak is en (ii) dat mijn succes in Scientology uiteindelijk afhangt van mijn eigen bekwaamheid, kracht en determinisme om de tekortkomingen en schadelijke patronen van mijn verleden te overwinnen.

11. Ik begrijp en bevestig dat de dienst bedoeld is om geestelijke hulp te geven, geen medische behandeling is, noch bedoeld is om enige lichamelijke voordelen te verschaffen. Ik ben mij er ook van bewust dat ik niet aan de Service moet deelnemen als ik in een lichamelijke of emotionele conditie ben die verergeren zou door deelname aan de Service, of de activiteiten van de Service bijzonder ongemakkelijk of vervelend voor me zouden maken. Terwijl ik dit weet, neem ik vrijwillig deel aan de Service, met kennis van de algemene activiteiten die ermee samenhangen, en IK STEM HIERMEE IN DAT IK ALLE BEKENDE OF ONBEKENDE RISICO'S NEEM VAN LETSEL, VERLIES OF SCHADE.

12. Ik bevestig dat ik deze aanvraag om toegelaten te worden om deel te nemen aan deze Service doe uit mijn eigen beslissing, ik mij ervan bewust ben dat ik persoonlijk verantwoordelijk ben voor mijn huidige en toekomstige conditie in het leven; en ik verklaar dat ik niet opgenomen geweest ben in een inrichting voor mentale of emotionele afwijkingen, noch dat ik een strafregister heb voor een zware misdaad. Ik sta niet in verbinding met enig persoon (zoals door echtelijke of familiebanden), die antagonistisch is ten opzichte van geestelijke behandeling of Scientology; noch heb ik of iemand van mijn naaste familie, ooit gedreigd Scientology aan te klagen, in moeilijkheden te brengen of aan te vallen, noch heb ik of iemand van mijn naaste familie ooit deelgenomen aan een dergelijke aanval. Verder verklaar ik dat ik niet probeer Scientology te onderzoeken als vertegenwoordiger van de nieuwsmedia, overheidsinstelling of andere organisatie, entiteit of persoon. Integendeel, ik wil me inschrijven om deel te nemen aan de Dienstverlening voor mijn geestelijke verbetering, en ik geloof waarlijk dat mensen geholpen kunnen worden om groter begrip en geluk in het leven te verwerven; en ik wil eerlijk en in goed vertrouwen al het mogelijke persoonlijke voordeel verkrijgen van een dergelijke Dienstverlening.

13. Deze aanvraag om deel te mogen nemen aan de Dienstverlening wordt een wettig bindende overeenkomst tussen mijzelf en de Kerk alleen bij acceptatie door de Kerk. Bij het bepalen of deze inschrijving aangenomen wordt, zal de Kerk zich verlaten op de beweringen en beloften die ik hierin gedaan heb.

ALS VERDERE OVERWEGING om door de Kerk toegelaten te worden om deel te nemen aan de Service en haar faciliteiten en andere faciliteiten te gebruiken die voor een dergelijk doel verschaft worden:

1. IK, NAMENS MIJZELF EN NAMENS MIJN ERFGENAMEN, VERTEGENWOORDIGERS,

WETTELIJKE VERTEGENWOORDIGERS EN CESSIONARISSEN ERMEE ACCOORD GA GEEN VERGOEDING TE EISEN VAN, EEN RECHTZAAK AAN TE SPANNEN, HET EIGENDOM AAN TE VALLEN VAN OF VERVOLGING IN TE STELLEN TEGEN de Kerk, de opvolgers en rechtverkrijgenden van L. Ron Hubbard, de Scientology Kerk Internationaal en welke aanverwante Kerken, Missies, corporaties, associaties, compagnons of organisaties en/of haar leiders, directeuren, beheerders, agenten, bedienden, opvolgers, erfgenamen, uitvoerders of vertegenwoordigers en/of eigenaren, managers, werknemers, agenten of vertegenwoordigers van, of geassocieerd met wat voor faciliteiten ook die de dienst leiden (hierna genoemd "de Releasees") voor lichamelijke, mentale of emotionele schade of eigendomsschade als gevolg van verwaarlozing of andere daden op wat voor manier ook veroorzaakt, van enige Releasee of van enige medewerker, agent of leverancier van de Kerk, haar leden of andere Releasee, die op wat voor manier ook in verband staat met mijn deelname aan de Service.

2. BOVENDIEN WAARBORG EN ONTHEF IK DE RELEASEES van alle acties, claims of eisen die ik, mijn erfgenamen, vertegenwoordigers, voogden, wettelijke vertegenwoordigers of cessionarissen nu hebben of hierna mogen hebben voor lichamelijke, mentale of emotionele schade of eigendomsschade die op enigerlei manier het resultaat zijn van mijn deelname aan de Kerk.

3. IK KOM VERDER OVEREEN DE RELEASEES en ieder van hen van enig verlies, verplichting, schade of kosten die ze zouden kunnen oplopen als gevolg van mijn deelname aan de Dienstverlening en/of door mijn tegenwoordigheid of daad in of rondom de gebouwen van de Kerk of de faciliteiten die ter beschikking staan voor de Services te vrijwaren en te behoeden en onschuldig te verklaren.

4. Verder kom ik overeen en begrijp ik dat als enige voorziening of voorzieningen van deze overeenkomst om wat voor reden dan ook onuitvoerbaar zijn, de uitkomst desalniettemin volledig van kracht en effect zal zijn.

IK HEB DEZE INSCHRIJVING/OVEREENKOMST EN ALGEMENE PUBLIKATIE ZORGVULDIG DOORGELEZEN EN IK BEGRIJP VOLLEDIG DE INHOUD EN KONSEKWENTIES ERVAN. IK BEN MIJ ERVAN BEWUST DAT IN HET GEVAL VAN ENIG VERLIES, VERPLICHTING OF SCHADE, IK OVEREENKOM DE ETHIEK, RECHT EN RELIGIEUZE ARBRITAGE PROCEDURES VAN DE KERK, ZOALS HIERBOVEN BESCHREVEN, MOET VOLGEN.

Ik teken deze INSCHRIJVING/PUBLIKATIE EN ALGEMENE PUBLIKATIE uit eigen vrije wil op de _________dag van _____________ , 199__ , met het doel hierdoor wettelijk gebonden te zijn, en ik vraag toestemming om deel te nemen aan de Religieuze Dienstverlening als hierboven genoemd.

___________________ ________________________
    Handtekening (Deelnemer) Ouder/Voogd (voor Minderjarigen)

Na de bovenstaande inschrijving te hebben bekeken, accepteert de Kerk, de aanvrager voor deelname aan de hierboven genoemde religieuze Dienstverlening vertrouwend en afhankelijk gesteld van de ware voorstellingen en de overeenkomsten die daarin gemaakt zijn op deze __________ dag van ___________ , 199__ , voor deelname aan de hierboven genoemde
    Religieuze Dienstverlening.

SCIENTOLOGY KERK

Door___________________________
    (Titel)

© 1995 CSI. Alle rechten voorbehouden. SCIENTOLOGY, Gedeponeerd Dienstenmerk voor de Genootschapsvorm "Class V Organisatie", DIANETICS en E-METER zijn handels en dienst merken in het bezit van Religious Technology Center en worden gebruikt met diens toestemming. Scientology is een toegepaste religieuze filosofie.

pi_14403107
    het was een interessant topic... deze lappen tekst leest dus niemand he..
    Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
      woensdag 5 november 2003 @ 14:25:56 #69
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14403223
    Scientology openbaringen deel 5

Om Niveau 0 te bereiken heeft de student, cq. preClear, cq. patiënt, tenminste 6.000 Euro voor andere cursussen moeten 'doneren'. Hierbij is niet inbegrepen de zogenaamde 'E-meter', een stapel benodigde Hubbard boeken, de verplichte 'donaties' lidmaatschap & IAS (International Association of Scientologists), en zo nog het één en ander: bij elkaar toch minstens 5.000 Euro.

Voor al dat geld wacht de wanhopige 'patiënt' een goed voorbereide sessie.

CONTROLELIJST VOOR HET GEREEDMAKEN VAN SESSIES EN HET OPZETTEN VAN EEN E-METER

Om te voorkomen dat een sessie voortdurend onderbroken wordt voor het halen van woordenboeken, geprepareerde lijsten enz. enz. en omdat het van zo'n vitaal belang is dat de pc [preClear, patiënt] moeiteloos in sessie wordt gehouden - geïnteresseerd in zijn eigen case en bereid om met de auditor te praten - is de volgende controlelijst opgesteld.

Een auditor moet deze controlelijst oefenen totdat hij hem grondig kent en niet meer hoeft na te slaan.

A. VOOR DE AFSPRAAK:
    1. Betaalde factuur van de pc.
    2. Dossiers van de pc -
    2A. Huidige
    2B. Oude
    3. Studie van de dossiers van de pc door de auditor.
    4. Samenvatting van de Fouten in het Dossier (Folder Error Summary).
    5. Een C/S [Case Supervisor] voor de sessie.
    6. Eventueel noodzakelijke Cramming [bijspijker]-maatregelen aangaande de C/S.

B. OPROEP:
    7. Genoeg tijd om de sessie te doen.
    8. AFSPRAAK (wordt gemaakt door de auditor of door Technical Services).
    9. Rooster (auditor, pc, kamer, tijd).

C. GEREEDHEID VAN DE-KAMER:
    10. Maak de kamer schoon.
    11. Geurtjes verwijderd.
    12. Kamertemperatuur geregeld.
    13. 'Stilte'-bordjes gemaakt voor de afdeling en de gang.
    14. 'Stilte'-bordjes aangebracht.
    15. Weten waar de W.C. is.
    16. Tafel van de juiste grootte, stevig, kraakt niet.
    17. Zijtafel.
    18. Voldoende licht voor als de kamer donker is.
    19. Zaklantaarn voor het geval dat de elektriciteit uitvalt.
    20. Geruisloze klok of horloge.
    21. Deken voor de pc voor het geval dat hij het koud krijgt.
    22. Ventilator of airconditioning voor het geval dat de pc het te warm krijgt.

D. AUDITING-BENODIGDHEDEN:
    23. Papier voor werkbladen en lijsten.
    24. Ballpoints of potloden.
    25. Kleenex-zakdoekjes.
    26. Anti-transpiratiemiddel voor transpirerende handpalmen.
    27. Handcreme voor droge handpalmen.
    28. Woordenboeken, met inbegrip van een Tech en Admin Dictionary en een goed (niet te klein) woordenboek in de taal.
    29. Een grammatica.
    30. Auditing-benodigdheden, Oorspronkelijke Assessmentbladen, geprepareerde lijsten, met inbegrip van die waarom wellicht wordt gevraagd op andere geprepareerde lijsten.
    31. E-meter.
    32. Reservemeter.
    33. Voorbereidende controle van de meter om te zien of hij geladen is en werkt.
    34. Scherm voor de meter (om de meter te verbergen voor de pc).
    35. 'In Sessie'-bordje voor de deur.
    36. Extra snoer voor de meter.
    37. Blikjes van verschillende grootte.
    38. Een plastic zak om een van de blikjes mee te bedekken voor pcs die de blikjes tegen elkaar slaan.
    39. Voltooi het gereedmaken van de kamer voor de sessie.

E. BINNENKOMST VAN DE PC IN DE AUDITINGKAMER:
    40. 'In Sessie'-bordje op de deur.
    41. Telefoon afgesloten.
    42. De pc op zijn stoel laten plaatsnemen.
    43. Ga na of de pc de stoel aangenaam vindt en regel het.
    44. Het aanpassen van de stoel van de pc.
    45. Ga na of de kleren of schoenen van de pc te strak zitten en regel het.
    46. Ga na of de pc de kamer in orde vindt en regel het.

F. HET OPZETTEN VAN DE METER VOOR DE SESSIE:
    47. Controleer 'test' (op lading).
    48. Kijk of de naald niet zelfstandig danst of zichzelf auditeert.
    49. Ga aan de hand van de trim na of 2,0 = 2,0.
    50. Steek de stekker van het snoer in de meter.
    51. Controleer de trim door de kalibreer-weerstand in de krokodilleklemmen aan te brengen.
    52. Zet de naald op 'set'.
    53. Laat de pc de blikjes oppakken.
    54. Pas de gevoeligheid voor de pc aan totdat er een fall is over 1/3de van de wijzerplaat wanneer de pc in de blikjes knijpt.
    55. Corrigeer een valse TA [Tone Arm] wanneer dat nodig is met inbegrip van verandering van blikjes, creme en anti-transpiratiemiddel wanneer dat nodig is.
    56. Laat de pc diep inademen, zijn adem een ogenblik inhouden en daarna via zijn mond uitademen. Kijk of de naald een latente fall vertoont (wat deze behoort te doen).
    57. Ga na of hij voldoende heeft geslapen.
    58. Ga na of de pc heeft gegeten en geen honger heeft.
    59. Vraag of er enige reden is om de sessie niet te beginnen.

G. BEGIN DE SESSIE.

L. RON HUBBARD
    Grondlegger

WAT IS AUDITING
    Er bestaan twee vormen van auditing: Dianetics auditing en Scientology auditing. Dianetics auditing kost zo'n 25 Euro per uur - het is "ouderwets en niet erg effectief " en wordt eigenlijk alleen gebruikt om klanten op te warmen voor de "professionele" Scientology auditing. De prijs hiervan begint met ¤ 250,-- per uur en loopt op tot meer dan ¤ 1.000,- per uur; het kan in principe alleen in blokken van 12,5 uur worden gekocht: de zogenaamde 'intensives'.

Auditeren gaat als volgt. De auditor stelt vragen en geeft opdrachten aan de patiënt (de 'preClear'). De patiënt heeft in iedere hand een leeg soepblikje dat is verbonden met een primitief soort leugendetector: de 'E-meter '. Door de vragen en opdrachten beweegt er een wijzertje op de E-meter waardoor er allerlei psychische storingen van de patiënt zouden worden ontdekt - storingen die kunnen worden genezen door het toepassen van de auditing 'tech' (zegt Scientology). Professionele auditing is op die manier zelfs in staat om kanker te genezen omdat ook kanker een psycho-somatische ziekte zou zijn (zegt Scientology).

De goeroe en grondlegger van Scientology, L. Ron Hubbard beweert dat hij wetenschappelijk heeft bewezen dat auditors met behulp van zijn 'tech'(nologie) zelfs overleden kinderen tot leven kunnen wekken...
    Naar wetenschappelijke publicaties van de heer Hubbard wordt al zo'n 45 jaar gezocht. Zij zijn nog niet gevonden.

- wordt vervolgd-

woensdag 5 november 2003 @ 15:40:04 #70
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14405372
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 14:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Toen ik ooit eens een middagje écht helemaal niets te doen had ben ik eens met zo'n figuur meegelopen.

Zoals al beschreven heb ik daar een persoonlijkheidstest gemaakt van heel erg veel vragen, waarvan de meeste ook nog eens niet eenduidig te beantwoorden waren. Het is typisch zo'n test met groepen van vragen in positieve en negatieve bewoordingen. (Het ding zwerft in gescande vorm over internet).

Houd er in elk geval rekening mee dat je een paar uur kwijt bent, dat je op geestelijk gebied bijna dood bent en dat CoS je kan helpen met jezelf, als je maar genoeg geld meebrengt (al zeggen ze dat niet met zoveel woorden, het komt voor een goed verstaander wel degelijk aan bod in het gesprek).

Verder leken me het wel aardige mensen, maar hun ideeen vond ik, persoonlijk, ronduit belachelijk.

Wat meer dan over die test voor de liefhebbers die zich hier lurkend verschanst hebben

De Persoonlijkheidstest + de 'juiste' antwoorden

De (rijke) Scientology beweging werft haar klanten op vele manieren. Bij al die manieren wordt, op de één of andere wijze, gebruik gemaakt van de gratis 'persoonlijkheidstest'. Wat opvalt is dat het woord Scientology is verstopt. Hierna staan de 200 vragen zoals die worden gepresenteerd door het 'Dianetics Test Centrum'.

De test is, volgens erkende test-instellingen, waardeloos. De naam ervan, 'Oxford Capacity Analysis', suggereert dat het iets heeft te maken met de Oxford University - dat is niet waar.

Wat wèl waar is, is dat de antwoorden op de vragen zogenaamde 'gevoelige informatie' (WPR / WBP) leveren over de invuller. De antwoorden worden door de sekte in het zogenaamde 'preClear ' dossier van de invuller bewaard - "voor eeuwig".

Wat óók waar is, is dat men, aan de hand van de grafiek die wordt samengesteld, probeert de 'ruïn' van de invuller te ontdekken. De 'ruïn' is, zeg maar, een belangrijk probleem dat iemand heeft.

Na zo'n probleem te hebben gevonden, door middel van een gratis 'evaluatiegesprek', biedt men een relatief goedkope cursus aan om het probleem op te lossen - meestal de 'Communicatie Cursus'. Gaat de invuller hier op in dan heeft hij z'n eerste stappen gezet op een lange, desastreuze weg. Een weg die minimaal 5 ton kost en waarin hem uiteindelijk wordt wijsgemaakt dat hij vol zit met zielen van overledenen ('BodyThetans', duizenden). En al die BodyThetans moeten worden uitgedreven - doe je dat niet dan word je nooit een vrij en gelukkig mens.

Voor deze misstand blijkt overigens de galactische heerser Xenu verantwoordelijk te zijn - gelukkig is die 75 miljoen jaar geleden opgesloten.

De goeroe en oprichter van Scientology, L. Ron Hubbard, beweert dat hij dit alles wetenschappelijk heeft bewezen.

Het hoeft geen verbazing te wekken dat het dag in dag uit, jaar in jaar uit bezig zijn met het uitdrijven van 'BodyThetans' niet zelden leidt tot psychosen bij gevorderde scientologen, en ook zelfmoorden komen regelmatig voor...

De 'juiste' antwoorden op de vragen hierna zijn vooringevuld (zie onderaan). Dat wil zeggen: 'juist' in die zin dat de lijn in de grafiek dan 'maximaal positief' is. Of te wel: het wordt zo vrij lastig om de 'ruïn' van de invuller te ontdekken.

OCA(r) Oxford Capacity Analysis(r)

PERSOONLIJKHEIDSTEST

VOEL JE VRIJ OM JEZELF TE ZIJN
    LEER ANDEREN BETER TE BEGRIJPEN
    ONTDEK WAAR UW SUCCES IN HET LEVEN VAN AFHANGT
    VERKRIJG NIEUWE INZICHTEN OM DE KWALITEIT VAN HET LEVEN TE
    VERBETEREN
    ONTDEK WAAR UW WERKELIJKE CAPACITEITEN LIGGEN

INSTRUCTIES:

* Deze persoonlijkheidstest geeft nauwkeurige resultaten en inzichten in uzelf mits u de vragen op de volgende bladzijden ZO EERLIJK MOGELIJK beantwoord.
    * De test bestaat uit in totaal 200 persoonlijk gerichte vragen.
    * Lees de eerste vraag en geef het antwoord dat als eerste in uw gedachten opkomt. Vul het antwoord op het antwoordformulier aan het eind van de test in met '+' voor 'meestal wel', beslist wel' of 'ja'; 'M' voor 'onzeker', 'misschien', of 'niet duidelijk ja of nee'; en -' voor 'meestal niet', 'beslist niet' of 'nee'.
    * Ga vervolgens op deze manier verder voor alle vragen.
    * Blijf niet te lang bij één vraag. Beantwoord het zodra u de vraag begrijpt en ga verder met de volgende vraag
    * Indien een antwoord anders zou zijn indien u naar het verleden kijkt dan indien u naar het heden kijkt, beantwoord dan de vraag met betrekking tot het heden.

1 Maakt u ondoordachte opmerkingen of uit u beschuldigingen waarvan u later spijt heeft?
    2 Blijft u betrekkelijk rustig wanneer anderen van streek raken?
    3 Zit u louter voor uw plezier te bladeren in spoorwegboekjes, gidsen of woordenboeken?
    4 Wanneer u gevraagd zou worden een beslissing te nemen, zou u zich dan laten beïnvloeden door het feit of u de betrokken persoon mag of niet mag?
    5 Wilt u 1, niet meer dan 2 of helemaal geen kinderen, ook al kunt u zich qua gezondheid en inkomen meer kinderen permitteren?
    6 Heeft u af en toe spiertrekkingen zonder dat daar een logische verklaring voor is?
    7 Geeft u er de voorkeur aan om in een positie te verkeren, waarbij besluitvorming niet tot uw verantwoordelijkheden behoort?
    8 Vinden anderen uw doen en laten onvoorspelbaar?
    9 Bent u van mening dat er voor de sociale zekerheid meer geld moet worden uitgetrokken?
    10 Stelt u veel belang in anderen?
    11 Vindt u uw stem eerder monotoon dan levendig?
    12 Laat u de ander gewoonlijk het gesprek beginnen?
    13 Bent u gauw geïnteresseerd in de conversatie tussen anderen?
    14 Zou het idee dat u wild, kleine dieren of vissen pijn zou doen, u ervan weerhouden om te gaan jagen of vissen?
    15 Bent u vaak impulsief in uw gedrag?
    16 Spreekt u langzaam?
    17 Maakt u zich vaak zorgen over de noodzaak uw gezondheid te moeten beschermen?
    18 Krijgt u van een onverwachte actie spiertrekkingen?
    19 Houdt u gewoonlijk rekening met de gevoelens van uw employes, familieleden of leerlingen bij wat u van hen verlangt?
    20 Bent u van mening dat u voor de vuist weg een geldig oordeel zou kunnen geven?
    21 Maakt u zich nog steeds zorgen over wat u in het verleden niet is gelukt?
    22 Merkt u dat u gedurende een periode van een paar dagen extra actief bent?
    23 Neemt u het anderen kwalijk als zij u proberen te vertellen wat u moet doen?
    24 Vindt u het gewoonlijk moeilijk om eerlijk voor iets uit te komen en schuld te bekennen?
    25 Heeft u liever een kleine kring van intieme vrienden dan een groot aantal vrienden en kennissen?
    26 Is uw leven een constante strijd om het bestaan?
    27 Zingt of fluit u vaak gewoon voor uw plezier?
    28 Vinden uw vrienden u hartelijk?
    29 Zou u liever orders geven dan krijgen?
    30 Houdt u ervan om anderen te vertellen over de laatste schokkende gedragingen van de mensen waarmee u omgaat?
    31 Kunt u instemmen met strenge discipline?
    32 Zou de gedachte aan helemaal opnieuw te moeten beginnen u ernstig zorgen baren?
    33 Doet u uw best anderen in een goede stemming te brengen en aan het lachen te maken?
    34 Vindt u het gemakkelijk om uw gevoelens tot uitdrukking te brengen?
    35 Weerhoudt u zich erover te klagen als de ander te laat is voor een afspraak?
    36 Wordt u soms door anderen als spelbreker gezien?
    37 Vindt u dat er mensen zijn die u beslist onvriendelijk bejegenen en u tegenwerken?
    38 Zou u toegeven dat u ongelijk had alleen om de vrede te bewaren?
    39 Kent u maar een paar mensen die u echt heel graag mag?
    40 Bent u zelden gelukkig, tenzij u daarvoor een bijzondere reden heeft?
    41 Praat u met Jan en alleman op feestjes en partijtjes?
    42 Treft u redelijke voorzorgsmaatregelen om ongelukken te voorkomen?
    43 Maakt alleen de gedachte al om mensen te moeten toespreken, u zenuwachtig?
    44 Als u in een winkel een artikel ziet waarop heel duidelijk een te lage prijs staat aangegeven, zou u dan toch proberen het tegen die prijs te krijgen?
    45 Heeft u vaak het gevoel dat mensen naar u kijken of achter uw rug over u praten?
    46 Raakt u altijd in moeilijkheden verzeild?
    47 Heeft u een bepaalde angst of haat?
    48 Bent u liever toeschouwer dan deelnemer in een actieve sport?
    49 Vindt u het gemakkelijk om onpartijdig te zijn?
    50 Heeft u een bepaalde, vaste norm van beleefd gedrag ten opzichte van familieleden?
    51 Kunt u op feestjes en partijtjes de bal aan het rollen brengen?
    52 Zou u op afbetaling kopen in de hoop dat u bij kunt blijven met betalen?
    53 Krijgt u een na-reactie wanneer er iets onverwachts gebeurd is, zoals een ongeluk of een storend voorval?
    54 Houdt u eerder rekening met het heil van alle betrokkenen dan met uw eigen persoonlijke voordelen?
    55 Krijgt u, bij het luisteren naar een spreker, soms het gevoel dat hij het alleen over u heeft?
    56 Wordt u in uw concentratie zelden gestoord door geluiden om u heen?
    57 Bent u gewoonlijk helemaal op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen?
    58 Bent u er zeker van dat u de een of andere taak kunt plannen en werken aan de voltooiing ervan binnen een tijdsbestek van 6 maanden?
    59 Vindt u dat de hedendaagse ontwikkeling naar een systeem van gevangenissen zonder tralies gedoemd is tot mislukking?
    60 Bent u geneigd zich nergens om te bekommeren?
    61 Komt het leven u soms als in een droom voor, waarin alles onwerkelijk schijnt?
    62 Herstelt u snel van de gevolgen van slecht nieuws?
    63 Probeert u, wanneer u kritiek levert, tezelfder tijd aan te moedigen?
    64 Vinden anderen u meestal koud?
    65 Zijn uw meningen niet belangrijk genoeg om aan anderen te vertellen?
    66 Bent u zo zelfverzekerd dat anderen zich daar soms aan ergeren?
    67 Houdt u angstvallig bij welke van uw bezittingen u aan uw vrienden heeft uitgeleend?
    68 Geniet u van activiteiten die u zelf verkozen heeft?
    69 Maakt gevoelige muziek een enorme indruk op u?
    70 Als iemand in zijn betrekkingen tot u in een enkel opzicht uw rivaal of tegenstander is, veroordeelt u hem dan helemaal?
    71 Zit u vaak na te denken over doodgaan, ziekte, pijn of verdriet?
    72 Wekt de gedachte aan je gezicht te kunnen verliezen onrust bij u op?
    73 Verzamelt u altijd dingen die wel van pas kunnen komen?
    74 Zou u de gebreken bekritiseren en de slechte punten aanwijzen in iemand's karakter of handarbeid?
    75 Geeft u openlijk blijk van waardering voor mooie dingen?
    76 Geeft u soms dingen weg die eigenlijk niet van u zijn?
    77 Groet u mensen uitbundig?
    78 Peinst u vaak over vroegere tegenslagen?
    79 Vindt men soms dat u uw handelingen of meningen probeert door te drukken?
    80 Accepteert u kritiek gemakkelijk en zonder wrok?
    81 Wordt u gewoonlijk niet gestoord door geluiden in de omgeving als u probeert te rusten?
    82 Wordt u gemakkelijk jaloers?
    83 Bent u geneigd dingen uit te stellen tot het te laat is?
    84 Houdt u zich liever aan de wensen van anderen in plaats van te proberen uw eigen mening door te drukken?
    85 Kunt u zich er gemakkelijk toe brengen om met een project aan de slag te gaan?
    86 Bent u een nagelbijter of een potloodknabbelaar?
    87 Schroeft u uw emoties op gewoon om meer effect te creëren?
    88 Als we een ander land binnenvielen, zou u begrip kunnen opbrengen voor principiële dienstweigeraars van uw eigen land?
    89 Zijn er wat uzelf betreft dingen waarover u zich gemakkelijk kunt opwinden?
    90 Heeft u maar weinig interesses en activiteiten die u zelf heeft gekozen?
    91 Krijgt u wel eens een enkele gedachte die dagenlang blijft rondhangen?
    92 Bent u een langzame eter?
    93 Kunt u een stabiliserende invloed zijn wanneer anderen in paniek raken?
    94 Zou u stoppen om vast te stellen of iemand hulp nodig had, zelfs als men u er niet direct om had gevraagd?
    95 Bent u bevooroordeeld ten gunste van uw school, universiteit, club of team enz.?
    96 Betaalt u uw schulden en houdt u zich aan uw afspraken als het mogelijk is?
    97 Slaapt u goed?
    98 Zou u een lichamelijke straf toedienen aan een kind van tien jaar oud, dat u weigerde te gehoorzamen?
    99 Heeft u het liefst een passieve rol in een club of organisatie waar u bij hoort?
    100 Bent u logisch en wetenschappelijk in uw denken?
    101 Heeft de jeugd van nu meer mogelijkheden dan de jeugd van een generatie geleden?
    102 Gooit u dingen weg om dan later tot de conclusie te komen dat u ze toch nodig zal hebben?
    103 Zou u gemakkelijk opgeven op een ingeslagen koers als deze u veel ongemak bezorgde?
    104 Zijn er maar enkele onderwerpen waarvoor u enthousiasme kunt opbrengen?
    105 Vindt u de handelingen van anderen zelden verdacht?
    106 Vraagt u zich soms wel eens af of er iemand is die echt om u geeft?
    107 Wijst u verantwoordelijkheid af, omdat u twijfelt of u deze aankunt?
    108 Voelt u wel eens dat u een nieuwtje of de een of andere onbenulligheid gewoon moet door vertellen?
    109 Heeft u de neiging een rechtvaardige klacht te overdrijven?
    110 Is uw gezichtsuitdrukking eerder gevarieerd dan strak?
    111 Moet u een eenmaal verkondigde mening gewoonlijk rechtvaardigen?
    112 Bewondert u schoonheid in anderen openlijk en oprecht?
    113 Zou het u beslist inspanning kosten om over het onderwerp zelfmoord na te denken?
    114 Zou u zichzelf energiek noemen in uw houding ten opzichte van het leven?
    115 Zou een meningsverschil uw algemene relatie met een ander beïnvloeden?
    116 Baart een geringe tekortkoming van uzelf u zelden zorgen?
    117 Vindt u soms dat u teveel praat?
    118 Glimlacht u veel?
    119 Bent u gauw tevreden?
    120 Zou u, ondanks rechtstreekse tegenstand, toch eerder trachten uw zin te krijgen dan toe te geven?
    121 Als de afstand niet te groot was, zou u toch liever per auto gaan dan te voet?
    122 Raakt u wel eens van streek door het geluid van de wind of een huis dat kraakt?
    123 Wordt uw mening beïnvloed doordat u de dingen bekijkt vanuit het standpunt van uw ervaring, beroep of opleiding?
    124 Maakt u vaak tactloze opmerkingen?
    125 Wantrouwt u mensen die u geld te leen vragen?
    126 Speelt eigenbelang een overwegende rol in uw besluitvorming?
    127 Kunt u heel enthousiast worden over een simpel niemendalletje?
    128 Gaat u vaak tot actie over ook al zegt uw gezond verstand het niet te doen?
    129 Bent u voor rassenscheiding en klassenstelsels?
    130 Bent u zich bewust van bepaalde lichamelijke hebbelijkheden zoals trekken aan uw haren, neus, oren en dergelijke?
    131 Kunt u zich snel aanpassen en gebruik maken van nieuwe omstandigheden en situaties, ook al zijn ze moeilijk?
    132 Zijn er van die geluiden die u door merg en been gaan?
    133 Kunt u, als u wilt, het standpunt van een ander zien?
    134 Gaat u naar bed wanneer het u zint in plaats van precies op tijd?
    135 Maken de kleine zwakheden van anderen u ongeduldig?
    136 Irriteren anderen u?
    137 Bent u minder spraakzaam dan de mensen waarmee u omgaat?
    138 Voert u taken gewoonlijk prompt en systematisch uit?
    139 Zou u een medereiziger eerder zelf helpen in plaats van dat aan de officiële instanties over te laten?
    140 Stemt u altijd op dezelfde partij in plaats van de kandidaten en partijprogramma's te bestuderen?
    141 Blijft u vaak stilstaan bij de vroegere ziektes of pijnlijke ervaringen die u heeft gehad?
    142 Voelt u zich gauw slecht op uw gemak in een wanordelijke omgeving?
    143 Levert u gewoonlijk kritiek op een film of show die u ziet of een boek dat u leest?
    144 Kunt u, wanneer u een grappig voorval navertelt, de manier van doen of het dialect in het oorspronkelijke voorval gemakkelijk nadoen?
    145 Zijn uw ideeën over onderwerpen, waarin u geen expert bent, belangrijk genoeg om aan anderen te vertellen?
    146 Heeft u de neiging om een wanorde in het huis van een ander op te ruimen?
    147 Kunt u gemakkelijk een nederlaag accepteren zonder uw teleurstelling te moeten wegslikken?
    148 Voelt u zich vaak teneergeslagen?
    149 Voelt u zich in de buurt van kinderen ooit slecht op uw gemak?
    150 Als u iets niet kunt doen, raakt u dan ontmoedigd in plaats van een andere activiteit of ander systeem te vinden?
    151 Is het voor u soms volslagen onmogelijk om mee te doen?
    152 Geeft u zelden uiting van uw grieven?
    153 Werkt u bij vlagen, zodat u bij tijden haast niets doet,afgewisseld met korte perioden van koortsachtige activiteit?
    154 Maakt u zich zorgen over het aantal onafgemaakte karweitjes dat u om handen heeft?
    155 Vinden mensen het plezierig in uw gezelschap te zijn?
    156 Zou u iemand de laatste twee woorden in eenkruiswoordpuzzel kunnen laten afmaken zonder u ermee te bemoeien?
    157 Neemt u bij mensen meestal hun goede punten in acht en spreekt u maar zelden geringschattend over hen?
    158 Heeft u een gulle glimlach en lacht u spontaan?
    159 Bent u beslist en nadrukkelijk in uw spreken en manier van doen?
    160 Als u uitbundig bent, uit u dat dan alleen tegenover goede vrienden?
    161 Zijn uw intellectuele en andere interesses zo belangrijk dat er voor iets anders maar weinig tijd over blijft?
    162 Zou u in de omgeving waar u woont iets nieuws willen beginnen?
    163 Zou u de noodzakelijke handelingen verrichten om een dier dood te maken om het uit zijn lijden te verlossen?
    164 Kunt u zich gemakkelijk ontspannen?
    165 Heeft u weinig spijt van tegenslagen en mislukkingen uit het verleden?
    166 Geeft alleen de gedachte al aan angstige of angstaanjagende dingen u een lichamelijke reactie?
    167 Kunt u uw oordeel vertrouwen in een emotionele situatie waarbij u betrokken bent?
    168 Zou iemand anders kunnen vinden dat u echt actief bent?
    169 Vindt u het moeilijk om een begin te maken met iets dat gedaan moet worden?
    170 Bent u tegen het systeem van voorwaardelijke in vrijheidstelling voor misdadigers?
    171 Brengt u veel tijd door met u nodeloos zorgen te maken?
    172 Vindt u het bij een meningsverschil moeilijk te begrijpen hoe de ander uw kant niet kan zien en het daarom niet met u eens is?
    173 Kunt u de dagelijkse zorgen van het bestaan redelijk goed aan?
    174 Bent u gewoonlijk eerlijk tegenover anderen?
    175 Neemt u liever een afwachtende houding aan in plaats van het heft in eigen handen te nemen?
    176 Geeft u meer geld uit dan uw inkomen u toelaat?
    177 Kunt u zonder u te veel zorgen te maken een weloverwogen risico nemen?
    178 Als u betrokken was bij een niet-ernstig auto-ongeluk, zou u er dan echt voor zorgen dat alle eventuele schade die u had veroorzaakt, werd vergoed?
    179 Spelen anderen de baas over u?
    180 Ziet u bij uw vrienden door de vingers, wat u bij anderen wellicht strenger zou beoordelen?
    181 Denkt u vaak na over uw eigen minderwaardigheid?
    182 Bekritiseert men u tegen anderen?
    183 Vindt u een hartelijke begroeting, zoals een kus, omhelzing of slaan op uw schouder onprettig als dat in het openbaar gebeurt?
    184 Laat u regelmatig na de dingen te doen die u zelf wilt doen, omdat u rekening houdt met de verlangens van andere mensen?
    185 Bent u soms overtuigd van de juistheid van uw mening over een onderwerp, ook al bent u geen deskundige?
    186 Merkt u vaak dat u alle kanten tegelijk opgaat?
    187 Heeft u de indruk dat uw kennissen een hogere dunk van uw bekwaamheden hebben dan u?
    188 Is alleen de gedachte al aan de dood of zelfs maar iets wat u aan de dood doet denken, afschuwwekkend voor u?
    189 Wanneer u een ruzie heeft bijgelegd, blijft u dan nog een tijdje een slecht humeur houden?
    190 Heeft u een vriendelijke stem, houding en gezichtsuitdrukking?
    191 Vindt u het leven nogal vaag en onwerkelijk?
    192 Voelt u zich vaak van streek over het lot van oorlogsslachtoffers en politieke vluchtelingen?
    193 Kloppen kennissen zomaar bij u aan voor hulp of advies bij hun persoonlijke moeilijkheden?
    194 Als u iets bent kwijt geraakt, krijgt u het idee dat iemand het heeft gestolen of weggemaakt?
    195 Als u dacht dat iemand u en uw daden wantrouwde, zou u hem er dan over aanspreken in plaats van hem het zelf te laten uitzoeken?
    196 Denkt u wel eens dat u uw leeftijd tegen heeft (te jong of te oud)?
    197 Heeft u vlagen van droefheid en neerslachtigheid zonder dat er een aantoonbare reden voor bestaat?
    198 Moppert u vaak over de omstandigheden waaronder u moet leven?
    199 Heeft u de neiging om uw gevoelens te verbergen?
    200 Bent u van mening dat u veel hartelijke vrienden heeft?

============================================================

ANTWOORD FORMULIER

+ M - + M - + M - + M -

1 O O X 51 X O O 101 X O O 151 O O X
    2 X O O 52 O O X 102 O O X 152 X O O
    3 X O O 53 O O X 103 O O X 153 O O X
    4 O O X 54 X O O 104 O O X 154 O O X
    5 O O X 55 O O X 105 X O O 155 X O O
    6 O O X 56 X O O 106 O O X 156 X O O
    7 O O X 57 X O O 107 O O X 157 X O O
    8 O O X 58 X O O 108 O O X 158 X O O
    9 O O X 59 O O X 109 O O X 159 X O O
    10 X O O 60 O O X 110 X O O 160 O O X
    11 O O X 61 O O X 111 O O X 161 O O X
    12 O O X 62 X O O 112 X O O 162 X O O
    13 X O O 63 X O O 113 X O O 163 X O O
    14 O O X 64 O O X 114 X O O 164 X O O
    15 O O X 65 O O X 115 O O X 165 X O O
    16 O O X 66 O O X 116 X O O 166 O O X
    17 X O O 67 X O O 117 O O X 167 X O O
    18 O O X 68 X O O 118 X O O 168 X O O
    19 X O O 69 X O O 119 X O O 169 O O X
    20 X O O 70 O O X 120 X O O 170 O O X
    21 O O X 71 O O X 121 O O X 171 O O X
    22 O O X 72 O O X 122 O O X 172 O O X
    23 O O X 73 O O X 123 X O O 173 X O O
    24 O O X 74 O O X 124 O O X 174 X O O
    25 O O X 75 X O O 125 O O X 175 O O X
    26 O O X 76 O O X 126 O O X 176 O O X
    27 X O O 77 X O O 127 X O O 177 X O O
    28 X O O 78 O O X 128 O O X 178 X O O
    29 X O O 79 X O O 129 O O X 179 O O X
    30 O O X 80 X O O 130 O O X 180 O O X
    31 X O O 81 X O O 131 X O O 181 O O X
    32 O O X 82 O O X 132 O O X 182 O O X
    33 X O O 83 O O X 133 X O O 183 O O X
    34 X O O 84 O O X 134 X O O 184 O O X
    35 X O O 85 X O O 135 O O X 185 X O O
    36 O O X 86 O O X 136 O O X 186 O O X
    37 O O X 87 O O X 137 O O X 187 O O X
    38 O O X 88 X O O 138 X O O 188 O O X
    39 O O X 89 O O X 139 X O O 189 O O X
    40 O O X 90 O O X 140 O O X 190 X O O
    41 X O O 91 O O X 141 O O X 191 O O X
    42 X O O 92 O O X 142 O O X 192 O O X
    43 O O X 93 X O O 143 O O X 193 X O O
    44 O O X 94 X O O 144 X O O 194 O O X
    45 O O X 95 X O O 145 X O O 195 X O O
    46 O O X 96 X O O 146 O O X 196 O O X
    47 O O X 97 X O O 147 X O O 197 O O X
    48 O O X 98 O O X 148 O O X 198 O O X
    49 X O O 99 O O X 149 O O X 199 O O X
    50 X O O 100 X O O 150 O O X 200 X O O

UW GEGEVENS:

Datum : _______________________________ M/V _____
    Naam : ___________________________________________
    Adres : ___________________________________________
    Postkode : __________
    Leeftijd : _______
    Beroep : ___________________________________________
    Telefoon privé: _________________ werk:________________

OPSTUREN:

Stuur deze persoonlijkheidstest op naar het Dianetics Test
    Centrum.
    Per e-mail: test@dianeticsscientology.nl
    Per post : In een gesloten enveloppe zonder postzegel naar
    Dianetics Test Centrum
    Antwoordnummer 11022
    1000PB Amsterdam

Wij nemen direct contact met u op nadat wij het ontvangen
    hebben en maken met u een afspraak voor een vertrouwelijke
    test analyse.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 05-11-2003 15:57]

woensdag 5 november 2003 @ 15:58:49 #71
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14405944
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 14:22 schreef ReSiever het volgende:
    het was een interessant topic... deze lappen tekst leest dus niemand he..
    Voor jou is er een scroll-knop. Voor geïnteresseerden staat er informatie waarover zij zèlf na kunnen denken als zij dat willen. Lees voor de gein eens die persoonlijkheidstest door, bedenk je dat mensen een dossiertje gaan bijhouden over je anrtwoorden waarmee ze vervolgens van jouzelf gegevens hebben gekregen waarvoor jij maximaal gevoelig bent.

Zakelijk en psychologisch slim uitgedacht als je mensen financieel wilt gaan fileren.

Deze informatie staat hier opdat Scientology via Dianetics minder kansen krijgt mensen te overrompelen doordat mensen al kunnen zijn voorbereid.

woensdag 5 november 2003 @ 16:14:26 #72
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14406471
    Het 'Oorspronkelijke Assessment-blad'

Scientology verzamelt zéér veel, zéér persoonlijke gegevens over zowel haar leden als over haar 'enemies'. Dit al zo'n 30 jaar in Nederland. Deze gegevens worden vastgelegd en "voor eeuwig" bewaard. Ex-leden durven hierdoor niets over de praktijken van de (rijke) internationale sekte te vertellen...

Hieronder staat één van de vele vragenlijsten die Scientology (en Dianetics) gebruikt om informatie over mensen in te winnen. De lijst wordt toegepast in zogenaamde 'auditing sessies'.

--------------------------------------------------------------------------------
    edit iteejer: tekstlap verwijderd. zie onderstaande post voor redenen.

Let hier even op wat mensen vrijwillig voor private informatie weggeven aan een uitzuigersclub die in een eventuele rechszaak tegen hen gebruikt kan worden om hen tot labiel te kunnen verklaren.

Als dit niet valt onder het begrip 'gevoelige gegevens' volgens de Wet Persoonsregistraties en de toekomstige Wet Bescherming Persoonsgegevens, wat dan wel?

Scientology heeft zich nooit aangemeld bij de Registratiekamer.

-wordt vervolgd-

[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 05-11-2003 20:50]

pi_14412781
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 16:14 schreef sjun het volgende:
    ....hele lappen tekt..
    Dergelijke tekstlappen gaan echt niet.
    Al was het maar ivm copyright etc.

Pas ze aan, kort ze in, heel erg in, en vermeld de bron. Dan kunnen geinteresseerden het zelf lezen.

Als je er niets aan doet, zal ik ze zelf weghalen. Hoe interessant het ook is, je zal het met een korte samenvatting + link naar de bron moeten doen. De echt geinteresseerden kunnen daar dan zelf kijken.

Fok heeft nu ff geen behoefte aan een rel met de Scientology ker

woensdag 5 november 2003 @ 20:14:56 #74
    60090 Akkersloot
    pi_14413246
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 20:00 schreef iteejer het volgende:
    Dergelijke tekstlappen gaan echt niet.
    Al was het maar ivm copyright etc.
    Giften aan Scientology zijn voor de belasting aftrekbaar omdat zij zich voordoet als een "organisatie die een maatschappelijk doel beoogd" (omschrijving in de fiscale wetgeving). Als je vind dat je ideeen het maatschappelijk doel beoogd kan je publicatie van je ideeen toch alleen maar toejuichen.

Scientology wil gewoon van twee walletjes eten. 1. Profiteren van de status als "maatschappelijk doel beoogende vereniging" en 2. profiteren van de status als onderneming en geld willen vangen voor verkoop van haar "maatschappelijk doel beoogende ideenen".

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
    pi_14413575
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 20:14 schreef Akkersloot het volgende:
    Giften aan Scientology zijn voor de belasting aftrekbaar omdat zij zich voordoet als een "organisatie die een maatschappelijk doel beoogd" (omschrijving in de fiscale wetgeving). Als je vind dat je ideeen het maatschappelijk doel beoogd kan je publicatie van je ideeen toch alleen maar toejuichen.
    Dat mag allemaal waar zijn, maar voorlopig zitten we hier met omleesbare tekstlappen, wat tegen onze eigen regels is, en nog veel belangrijker door een groot aantal users als ongewenst wordt beschouwd.
    Daarnaast ook nog es het feit dat ik niet weet of er copyright op dit materiaal staat, maar wél weet dat ze daar nogal heftig op kunnen reageren.
    FOK is iets te groot geworden om te denken dat we als hobbyclubje overal mee weg komen. Dus: aanpassen die zooi of ik haal het weg.
      woensdag 5 november 2003 @ 20:58:37 #76
    60090 Akkersloot
    pi_14414757
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 20:24 schreef iteejer het volgende:
    Dus: aanpassen die zooi of ik haal het weg.
    Lijkt mij ook verstandig.(Misschien een link naar de Belastingdienst. Waar ze uit mogen leggen welke ideeen volgens hen " een maatschappelijk doel beoogen").
      woensdag 5 november 2003 @ 23:26:32 #77
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14419213
    quote:

[..]

Dat mag allemaal waar zijn, maar voorlopig zitten we hier met omleesbare tekstlappen, wat tegen onze eigen regels is, en nog veel belangrijker door een groot aantal users als ongewenst wordt beschouwd.
    Daarnaast ook nog es het feit dat ik niet weet of er copyright op dit materiaal staat, maar wél weet dat ze daar nogal heftig op kunnen reageren.
    FOK is iets te groot geworden om te denken dat we als hobbyclubje overal mee weg komen. Dus: aanpassen die zooi of ik haal het weg.

Haal maar weg ik parkeer het wel elders waar mensen zich wèl de moeite wensen te getroosten om zich te verdiepen in gratis aangedragen achtergronden van zaken. Ik vind je argumenten overigens valide genoeg om de zaak te verwijderen en zou het jammer vinden als FOK! wat problemen kreeg vanwege de taktiek van Scientologie om mensen meteen met processen de stuipen op het lijf te jagen ongeacht of ze die processen winnen of niet.

Ik waardeer het dat je niet meten al de zaken verwijderd hebt zonder mij de kans daartoe te gunnen. Overigens krijg ik geen zaken weg van langer dan 24 uur geleden.

pi_14423023
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 20:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Lijkt mij ook verstandig.(Misschien een link naar de Belastingdienst. Waar ze uit mogen leggen welke ideeen volgens hen " een maatschappelijk doel beoogen").

Aftrekbare giften zijn giften aan:
    - instellingen: kerkelijke, levensbeschouwelijke, charitatieve, culturele, wetenschappelijke óf het algemeen nut beogende instellingen.
    - vereningingen: die nog aan wat eisen moeten voldoen, maar da's effe niet belangrijk.

Ook al richt je een groep van satansaanbidders op, de giften zijn aftrekbaar.

Maar goh, wat zou ik graag als ik afgestudeerd ben (ik werk bij de fiscus) die scientology-kerk controleren. Lijkt me machtig interessant.

pi_14424990
    quote:

[..]

De lange arm van Scientology reikt kennelijk ver...
    It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
    pi_14430159
    quote:
    Op woensdag 5 november 2003 23:26 schreef sjun het volgende:
    Haal maar weg ik parkeer het wel elders waar mensen zich wèl de moeite wensen te getroosten om zich te verdiepen in gratis aangedragen achtergronden van zaken.
    Als je een linkje kunt geven naar een plek waar die geschriften te lezen zijn, zou je daar velen een plezier mee doen denk ik
    En, het zal idd de eerste keer niet zijn dat Fok! wordt aangesproken op auteursrechten en copyright.
    Wat er nu staat kan wat mij betreft blijven staan. Dat is verdedigbaar in de lijn van het topic liggend, en het zijn maar fragmenten.
    pi_14430253
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 14:19 schreef iteejer het volgende:

[..]

Als je een linkje kunt geven naar een plek waar die geschriften te lezen zijn, zou je daar velen een plezier mee doen denk ik

Ik weet niet of het de bron is van sjun, maar volgens mij is op de volgende pagina alle info die hij hier plaatste in ieder geval te vinden:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/

-edit- stond overigens ook al in deze post vermeld.

pi_14430693
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 14:22 schreef Kozzmic het volgende:
    Ik weet niet of het de bron is van sjun, maar volgens mij is op de volgende pagina alle info die hij hier plaatste in ieder geval te vinden:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/

-edit- stond overigens ook al in deze post vermeld.

Thankzzzz Kozzzz
      donderdag 6 november 2003 @ 15:52:53 #83
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_14432930
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 14:37 schreef iteejer het volgende:

[..]

Thankzzzz Kozzzz

Kijk aan meer van dat fraais en ook nog met plaatjes en meerachtergrondinfo. Ik kreeg mijn info ooit eens op papier geleverd en was druk doende met de scanner ter digitalisering van de prints. Bedankt voor je digitale zoektocht Kozzmic. Dat scheelt mij weer een onnodige website bouwen.

Ik ga hier toch maar eens enkele zoekmachines installeren. Hebben jullie toch tips?

donderdag 6 november 2003 @ 18:18:17 #84
    60090 Akkersloot
    pi_14436768
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 10:45 schreef Keromane69 het volgende:
    De lange arm van Scientology reikt kennelijk ver...
    Het ligt gewoon aan de wetgeving. Verenigingen hoeven niet van twee walletjes te kunnen eten. Dus zowel "het algemeen nut beoogend" (giften aftrekbaar) en zowel een commerciele inslag hebben (copyright hebben op de ideeen die je zo graag (zegt te) wil(len) verspreiden.
    pi_14436823
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 18:18 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het ligt gewoon aan de wetgeving. Verenigingen hoeven niet van twee walletjes te kunnen eten. Dus zowel "het algemeen nut beoogend" (giften aftrekbaar) en zowel een commerciele inslag hebben (copyright hebben op de ideeen die je zo graag (zegt te) wil(len) verspreiden.

Als ze commercieëel zijn, huppa, aanslagje vennootschapsbelasting.
    Wat ik al zei, wat zou ik daar graag willen controleren.
      donderdag 11 december 2003 @ 00:30:21 #86
    21607 the.moderator
    pi_15320181
    Scientology rekt tijd met cassatie tegen Spaink

Scientology is op het allerlaatste moment in cassatie gegaan in de zaak
    tegen schrijfster Karin Spaink, XS4ALL en een reeks van providers. De
    advocaten van de organisatie gaan uitgebreid in op de balans tussen
    auteursrecht en vrijheid van meningsuiting. Volgens hen heeft het
    Gerechtshof 's Gravenhage niet voldoende onderbouwd waarom in deze zaak de
    vrijheid van meningsuiting prevaleert boven het auteursrecht. De stelling
    van het Hof dat Scientology een organisatie is die democratische waarden
    niet schuwt, een organisatie bovendien die discussies over haar leer en
    praktijken verhindert, blijkt haar zwaar op de maag te liggen.

Door in cassatie te gaan, rekt Scientology de zaak weer enkele jaren op,
    een beproefde tactiek om tegenstanders financieel en moreel uit te putten.
    Gelukkig vindt Spaink hierin provider XS4ALL aan haar zijde, een provider
    die -blijkens de zaak tegen Abfab- ook een lange adem heeft als het om
    juridische procedures gaat. Deze zaak loopt al sinds 1995, toen Karin
    Spaink voor het eerst Scientology-stukken op haar homepage plaatste,
    afkomstig uit een Amerikaanse rechtzaak.

In Nederland blijkt Scientology overigens weinig succesvol; uit publicaties
    in Het Parool blijkt dat kerk in Nederland maar 150 actieve leden telt,
    waarvan er bovendien 60 onlangs hebben opgezegd en zelfs leergeld terugeisen.

Cassatiedagvaarding Scientology (04.12.2003)
    http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/cassatiedagvaarding.pdf

Parool dossier over Scientology
    http://www.parool.nl/artikelen/DOS/1069827547878.html

pi_25642030
    Advocaat-Generaal Verkade heeft vandaag in de zaak Scientology versus Karin Spaink het advies uitgebracht dat de vrijheid van meningsuiting prevaleert boven de auteursrechtinbreuk. Als de Hoge Raad het advies overneemt mag Spaink de zogeheten 'Fishman Affidavit' stukken blijven publiceren.
    quote:
    THE ONLY WAY YOU CAN CONTROL PEOPLE IS TO LIE TO THEM. You can
    write that down in your book in great big letters. The only way you
    can control anybody is to lie to them. When you find an individual
    is lying to you, you know that the individual is trying to control
    you. One way or another this individual is trying to control
    you. That is the mechanism of control. This individual is lying to
    you because he is trying to control you - because if they give you
    enough misinformation they will pull you down the tone scale so that
    they can control you. Conversely, if you see an impulse on the part
    of a human being to control you, you know very well that that human
    being is lying to you. Not "is going to", but "is" lying to you.
    klik hier voor de bewuste stukken

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 21-03-2005 19:24:04 ]
      maandag 21 maart 2005 @ 23:45:06 #88
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_25650035
    quote:
    Op maandag 21 maart 2005 19:18 schreef schatje het volgende:
    Advocaat-Generaal Verkade heeft vandaag in de zaak Scientology versus Karin Spaink het advies uitgebracht dat de vrijheid van meningsuiting prevaleert boven de auteursrechtinbreuk. Als de Hoge Raad het advies overneemt mag Spaink de zogeheten 'Fishman Affidavit' stukken blijven publiceren.
    [..]

klik hier voor de bewuste stukken
    Ik hoop het voor haar!!

Zijn andere sektarische bewegingen als Landmark (eng!!) en Avatar (iets minder eng) nu van Scientology afgeleid?
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')