abonnement Unibet Coolblue
pi_188541866
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Islamitische keukenlades :(
Mes lag vast aan de linkerkant.
pi_188542088
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:12 schreef butz0rs het volgende:
RIP.

Hoe kan een jongen op die leeftijd aan een mes komen. Dit moet toch niet kunnen :{ . Het wordt echt tijd dat er over en wapenverbod wordt gepraat.
Lastig vraagstuk. Hiervoor moeten we toch echt het grondige onderzoek van de politie afwachten. Ik snij ondertussen even mijn tomaten voor het avondeten.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:09:24 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_188546897
Weten we al iets over de klapmongool die de vermoedelijke dader is?

Hoop dat ze hem opsluiten en voorlopig de sleutel weggooien.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:10:44 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188546937
RIP.

Wat een temperamentvolle ex-vriend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:10:52 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188546946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Weten we al iets over de klapmongool die de vermoedelijke dader is?

Hoop dat ze hem opsluiten en voorlopig de sleutel weggooien.....
Hij zat bij haar in de klas ....
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:10:54 #99
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188546947
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:12 schreef butz0rs het volgende:
RIP.

Hoe kan een jongen op die leeftijd aan een mes komen. Dit moet toch niet kunnen :{ . Het wordt echt tijd dat er over en wapenverbod wordt gepraat.
Keukenla?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:11:46 #100
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188546973
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 16:12 schreef butz0rs het volgende:
RIP.

Hoe kan een jongen op die leeftijd aan een mes komen. Dit moet toch niet kunnen :{ . Het wordt echt tijd dat er over en wapenverbod wordt gepraat.
Keukenla?
pi_188547121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Weten we al iets over de klapmongool die de vermoedelijke dader is?

Hoop dat ze hem opsluiten en voorlopig de sleutel weggooien.....
Nog geen berichten dat de school zal worden gesloopt dus vermoedelijk geen zoon van de burgemeester.
pi_188547151
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:10 schreef Harvest89 het volgende:
RIP.

Wat een temperamentvolle ex-vriend.
Maar wel slim van hem om de politie te bellen toen ze nog net niet dood was. Dat leidt vast tot een fikse strafvermindering!
pi_188547187
quote:
En hoe heet de mongool?
pi_188547497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

En hoe heet de mongool?
Wordt niet bekendgemaakt omdat verdachte minderjarig was had ik gelezen
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_188547586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 22:24 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Wordt niet bekendgemaakt omdat verdachte minderjarig was had ik gelezen
Maar het was een klasgenoot. Dus dat is geen geheim daar. We horen het binnenkort.
pi_197383968
Heftige verklaringen van ouders doodgestoken Megan (15): ‘Al onze toekomstdromen zijn voor altijd kapot’

BREDA - ,,Op het moment dat de politie aan je deur staat en je vertelt dat jouw dochter is omgekomen bij een steekpartij, kun je dat niet bevatten (..). Al onze toekomstdromen zijn voor altijd kapot (..). De wereld om je heen gaat door, maar het leven staat stil.”

quote:
De woorden van de vader en moeder van het omgebrachte 15-jarige Bredase meisje Megan maken ongekend diepe indruk. Niet te bevatten zijn hun emoties tijdens de besloten strafzitting tegen de 17-jarige verdachte. De jongen wordt beschuldigd van moord op hun enige kind.

Volgens de aanklager heeft hij op 19 augustus 2019 het meisje met een mes doodgestoken in de keuken van haar ouderlijke woning, aan de Bilderdijkstraat in Breda. De tieners waren niet alleen vrienden en klasgenootjes. Ze zouden zielsveel van elkaar hebben gehouden.

Enkel een graf
Haar moeder zei onder meer: ,,Ouders zeggen altijd, je kind verliezen is het ergste wat een ouder kan overkomen. Maar je begrijpt pas echt wat dat betekent als je het zelf meemaakt.” En ze vervolgde: ,,Moeder zijn was voor mij de meest vervullende rol (..). Ondanks het overlijden van Megan blijf ik moeder tot aan mijn eigen dood. Echter zonder kind, met enkel nog een graf om te bezoeken.”

Uit de verklaring van de ouders blijkt dat het meisje 35 steekwonden had. ,,De herinneringen aan de identificatie van Megan en het moeten achterlaten van mijn mooie, lieve meisje op een kille begraafplaats staan voor altijd op mijn netvlies en veroorzaken ongelooflijk veel pijn", aldus haar vader.

‘Jij bent een grote verliezer’
Hij noemt het onbegrijpelijk dat de verdachte, ‘terwijl hij zelf geen verwondingen heeft‘, zich zal gaan beroepen op zelfverdediging: ,,Zij kan zich niet meer verdedigen (..). Ik moet leugens aanhoren van (voornaam verdachte) en zijn familie (..). De zeer kwetsende en suggestieve uitspraken van de verdediging raken mij recht in mijn hart. En dat maakt het voor mij nog ondraaglijker.”

Ook Megans moeder kan niet geloven dat er sprake zou zijn geweest van een daad uit verweer. ,,Megan zou jou nooit met een mes aanvallen.” Volgens haar kent de tragedie enkel verliezers. ,,Ook de familie van (voornaam verdachte), zijn ouders, zijn oma en zijn broer”, sprak zij. ,,En ook jij (voornaam verdachte) bent een grote verliezer.”

112-gesprek
De verdachte, ten tijde van het drama 16 jaar, moet zich voor de meervoudige jeugdkamer van de rechtbank in Breda verantwoorden. Omdat de jongen minderjarig is, zijn de zittingen - verspreid over meerdere dagen - besloten.

Wat voor vreselijks op die zwarte dag moet zijn voorgevallen, zal pas bekend worden via het vonnis. Dat spreekt de rechtbank over twee weken uit. De jongen heeft zelf met 112 gebeld en werd nog dezelfde dag opgepakt.

De rechtbank luisterde ook naar de gedragsdeskundigen die de verdachte hebben onderzocht. Als de inhoudelijke behandeling van de zaak volgens plan verloopt - er is nog uitloop mogelijk tot en met donderdag – zal officier van justitie Paul Emmen woensdag rekwireren en daarna zijn strafeis bekend maken. Hij was overigens ook de aanklager in de zaak Nicky Verstappen.

Noodweer
Na de officier komt advocaat Martijn Houweling aan het woord. Hij zal namens zijn cliënt een beroep op noodweerexces doen. Dat wil zeggen dat de verdachte uit zelfverdediging zou hebben gehandeld onder invloed van heftige emoties. Dat is een zogeheten ‘strafuitsluitingsgrond’. De verdachte is dan wel schuldig, maar wordt daarvoor niet bestraft. Mocht de rechtbank noodweer uiteindelijk terzijde schuiven, dan zal Houweling op voorhand pleiten voor een (voorwaardelijke) plaatsing in een jeugdinrichting met intensieve behandeling. Dat wordt wel eens jeugd-tbs genoemd, maar dat is het niet.

https://www.bndestem.nl/b(...)tijd-kapot~ae6c416a/
Maximale jeugdstraf geëist voor verdachte (17) doodsteken Megan: 2 jaar cel en ‘jeugd-tbs’

BREDA - De 17-jarige verdachte van het doodsteken van Megan (15) hangt de zwaarst mogelijke jeugdstraf boven het hoofd. De officier van justitie eist 2 jaar jeugddetentie en een PIJ-maatregel, vergelijkbaar met tbs voor volwassenen. Dat bleek woensdag in de rechtbank van Breda.

quote:
Het openbaar ministerie acht bewezen dat de verdachte op 19 augustus 2019 Megan met een mes heeft doodgestoken in de keuken van haar ouderlijke woning, aan de Bilderdijkstraat in Breda. Ze stierf ter plekke. De toen 16-jarige jongen werd dezelfde dag aangehouden en zit sindsdien vast.

De tieners waren klasgenootjes en geliefden van elkaar. Wat zich precies heeft afgespeeld blijft vooralsnog onduidelijk, aangezien de zaak voor de kinderrechter achter gesloten deuren plaatsvindt. Over twee weken, als het vonnis wordt uitgesproken, moet daar meer duidelijkheid voer komen.

Psychiatrisch en psychologisch onderzoek
Gelet op de aard en de ernst van het feit eist officier van justitie Paul Emmen twee jaar jeugddetentie. Deze twee jaar jeugddetentie is de maximumstraf die binnen het jeugdstrafrecht opgelegd kan worden aan een 17-jarige.

De jongen is psychiatrisch en psychologisch onderzocht. De officier volgt het advies van deze deskundigen om de jongen een PIJ-maatregel op te leggen. Verder eist het OM dat de vorderingen tot schadevergoeding van de ouders van het slachtoffer toegewezen worden.

Emotionele verklaringen
De ouders van Megan legden dinsdag diep emotionele verklaringen af over het verlies van hun enig kind. Uit de woorden van haar vader bleek onder meer dat de verdachte 35 keer op het meisje in zou hebben gestoken. ,,De herinneringen aan de identificatie van Megan en het moeten achterlaten van mijn mooie, lieve meisje op een kille begraafplaats staan voor altijd op mijn netvlies en veroorzaken ongelooflijk veel pijn.”

Advocaat van de verdachte Martijn Houweling beroept zich op noodweerxces. Dat wil zeggen dat de verdachte uit zelfverdediging zou hebben gehandeld onder invloed van heftige emoties. Dat is een zogeheten ‘strafuitsluitingsgrond’. De verdachte is dan wel schuldig, maar wordt daarvoor niet bestraft.

Over twee weken doet de rechtbank uitspraak.

https://www.bndestem.nl/b(...)-jeugd-tbs~ae7963f0/
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:42 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197384849
35 keer steken en het dan gooien op noodweer. De advocaat van de verdachte lijkt wanhopig
pi_197385077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef Twiitch het volgende:
35 keer steken en het dan gooien op noodweer. De advocaat van de verdachte lijkt wanhopig
Die arme 16 jarige knaap was gewoon bang dat het 15 jarige meisje met 34 steken in haar buik hem nog even in een nekklem zou leggen, hij had geen andere keus dan doorsteken. ;(

Wel schandalig dat zo'n gek er dan weer met max 2 jaar staatspension vanaf komt.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197402144
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef Twiitch het volgende:
35 keer steken en het dan gooien op noodweer. De advocaat van de verdachte lijkt wanhopig
35 keer steken :X :X :r die jongen mag nooit meer los in de samenleving wat mij betreft
I will do what i must !!
pi_197419362
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:51 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Die arme 16 jarige knaap was gewoon bang dat het 15 jarige meisje met 34 steken in haar buik hem nog even in een nekklem zou leggen, hij had geen andere keus dan doorsteken. ;(

Wel schandalig dat zo'n gek er dan weer met max 2 jaar staatspension vanaf komt.
+ (maximaal) 7 jaar jeugdtbs (PIJ)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:05:21 #111
3542 Gia
User under construction
pi_197422633
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 06:48 schreef Messina het volgende:


+ (maximaal) 7 jaar jeugdtbs (PIJ)
Dan is hij 26 en zijn in elk geval zijn hersens volgroeid.
Kan hij misschien nadenken voordat hij iets doet.
pi_197426149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan is hij 26 en zijn in elk geval zijn hersens volgroeid.
Kan hij misschien nadenken voordat hij iets doet.
Empathie is helaas niet aan te leren ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:16:06 #113
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_197426560
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Empathie is helaas niet aan te leren ;(
Die van mij is pas sinds een jaartje echt actief anders, vanaf m'n 27e. Of het is dat ik labiel ben geworden door corona, dat is ook mogelijk.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:57:05 #114
3542 Gia
User under construction
pi_197433284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Empathie is helaas niet aan te leren ;(
Was sarcastisch bedoeld...
pi_197633161
Woensdag 27 januari om 12:30 uur doet de rechtbank in Breda uitspraak

https://www.rechtspraak.n(...)-via-livestream.aspx

Stream
https://streams.nfgd.nl/uitspraak-doodgestoken-megan-15-uit-breda

Let op: Van de livestream mogen geen beeld- en geluidsopnames worden gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')