Ah ja als jij iets niet snapt is het niet normaal.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Ja en dan lekker kort lontje.. Eet gewoon normaal maar niet te veel tegelijk..
Misschien helpt dat ook tegen allerlei engelse termen die zo lekker "fancy" klinken..
Het is gewoon bewezen slecht voor je:quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah ja als jij iets niet snapt is het niet normaal.
IF heeft bewezen nut. Dit is gewoon een extremere vorm.quote:
De voordelen worden allemaal uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken gehaald en de nadelen zijn "je hebt honger" en variaties daarop.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het is gewoon bewezen slecht voor je:
https://www.healthline.com/health/one-meal-a-day#how-it-works
Lijkt mij dus niet normaal om jezelf zoiets aan te doen. Wat zolderkamer voorstelt is daarom ook veel beter voor je. We zijn geen grote carnivoor die 1x heel veel moet eten en dan een week niet, wat leeuwen, tijgers, krokodil-achtigen, beren etc. bijvoorbeeld doen.
Ik ervaar het niet als me zelf iets aan doen. Ik heb af en toe een beetje honger. Maar dat heb ik altijd als ik minder KCAL eet, dan onderhoud. Als ik 3-6 keer per dag dezelfde hoeveelheid kcal verspreid eet heb ik meer honger zelfs.quote:Op maandag 19 augustus 2019 10:51 schreef JeMoeder het volgende:
Lijkt mij dus niet normaal om jezelf zoiets aan te doen.
Je bent natuurlijk altijd baas over je eigen lichaam, dus wat jou goed dunkt moet je gewoon doen. Ik probeer alleen aan te geven dat de mens niet 'gemaakt' is voor dergelijke methoden. Het is beter af en toe een beetje en gebalanceerd te eten. Ook dan kun je best kg's kwijt raken, flink wat zelfs, je zit zo op je natuurlijke lichaamsgewicht.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ervaar het niet als me zelf iets aan doen. Ik heb af en toe een beetje honger. Maar dat heb ik altijd als ik minder KCAL eet, dan onderhoud. Als ik 3-6 keer per dag dezelfde hoeveelheid kcal verspreid eet heb ik meer honger zelfs.
Voor de rest ervaar ik (nog) geen nadelen. Is toch ideaal dat ik me dadelijk niet druk hoef te maken over lunch, en de tijd die ik daarmee bespaar nuttiger kan besteden?
Een bak rijst van 500 gramquote:Op maandag 19 augustus 2019 11:05 schreef RobjeGeus het volgende:
En waar bestaat 1 maaltijd dan uit ?
Ik denk dat de mensen 2500 jaar geleden heel anders aten dan nu.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:04 schreef JeMoeder het volgende:
Ik probeer alleen aan te geven dat de mens niet 'gemaakt' is voor dergelijke methoden.
En eet je in het weekend je kcal dan verspreid over je 2 maaltijden, maar in totaal hetzelfde als doordeweeks, of is de tweede maaltijd extra en eet je in het weekend dus meer kcal?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:05 schreef Kiid het volgende:
Ik eet zelf 5 dagen ook 1x per dag, in het weekend 2x
Tegen de lamp in welke zin?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:05 schreef Kiid het volgende:
Twee weken is niet zo lang, maar als je dit maanden doet inclusief calorie tekort dan loop je een keer tegen de lamp.
Kan van alles zijn, het is vooral veel omdat je alles in één maaltijd stopt. Voor mij werkt dit goed, omdat ik dan niet hoef te 'puzzelen' om binnen kcal-doel te blijven.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:05 schreef RobjeGeus het volgende:
En waar bestaat 1 maaltijd dan uit ?
Ongetwijfeld. Ik mik op 1000 kcal deficit per dag, dus logischerwijs zal meer dan de helft water zijn inderdaad.quote:
Werk je dan nu ook een half uur minder omdat je de pauze tussen de middag gewoon door kan werken?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:03 schreef Hamzoef het volgende:
Is toch ideaal dat ik me dadelijk niet druk hoef te maken over lunch, en de tijd die ik daarmee bespaar nuttiger kan besteden?
Ik ben nog vrij vandaag. Maar op werk houd ik nu (veel) korter pauze inderdaad.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:34 schreef vosss het volgende:
nu ook een half uur minder omdat je de pauze tussen de middag gewoon door kan werken?
Dat was mijn vraag niet. Werk je nu de tijd die je korter pauzeert minder?quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben nog vrij vandaag. Maar op werk houd ik nu (veel) korter pauze inderdaad.
Niet, dan is het waarschijnlijk niets voor jou.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik doe mezelf graag tegoed aan allerlei versnaperingen gedurende de dag.
Hoe valt dit te combineren met een OMAD aanpak?
Dan begrijp ik je vraag niet.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet. Werk je nu de tijd die je korter pauzeert minder?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |