quote:Dat was een revolutie die misschien wel groter was dan die van de LPF.
Op donderdag 9 januari 2003 21:49 schreef Vibromass het volgende:
En als we het over vergeten hebben, laat ons dan ook herinneren welk een opluchting het was om het eindelijk na 40 jaar eens zonder de échte regenten van de huidige grote christelijke partij en zijn voorgangers te kunnen doen.
quote:Ehmmm... Als je je persoonlijk aangesproken voelt dan zie je het verkeerd. Ik zie als werkend, belastingbetalend persoon, voldoende mensen, voornamelijk in de AOW, niet zozeer de WW, die volgens mij best wel kunnen werken. Tel hierbij ook nog even het veelvuldige misbruik van de Ziektewet op (heb je geen zin -> neem dan een vrije dag op, ziekmelden is wel zo triest).
Op donderdag 9 januari 2003 21:35 schreef reem het volgende:[..]
Tja, veel mensen schijnen nog steeds in het fabeltje te geloven dat praktisch iedereen met een uitkering te lui is om te werken.
Ik zal het maar niet hebben over het enorme aantal hoogopgeleiden wat het afgelopen half jaar en het komende jaar zn baan heeft verloren / zal verliezen. Dat zijn zeker ook profiteurs.
Verder schijnt het respect voor mensen met 10000% te kelderen op het moment dat men geen baan meer heeft. Het zijn nog steeds mensen hoor!
Dat hoeft niet zozeer hun eigen schuld te zijn (het hele AOW systeem is brak, er komen bijna geen mensen terug in het arbeidsproces), maar het is een fout.
Bepaalde partijen durven er niet aan dat hier hoognodig een eind aan moet komen laat staan dat men het durft te constateren. Hierdoor krijgen werkende personen, zeker als ze redelijk verdienen en buiten allerlei subsidies vallen (ook de 2e armoedeval - particulier ziektefonds), het idee dat ze "gestraft" worden voor het feit dat zij wel inkomsten genereren voor de staat.
quote:Het is een beetje het type Bang en olufsen - yup:
Op vrijdag 10 januari 2003 16:13 schreef ZeroVince het volgende:
Wat is Bos trouwens voor een rare kerel dat als iemand iets tegen hem zegt hij het er altijd mee eens is? Zelfs als Balkenende tegen hem staat te donderpreken komt hij niet verder dan *ja* en *zeker*.
Studie netjes gehaald, Shell-manager in Londen gespeeld en opgegroeid in het aangeharkte Odijk. Ik mis uitstraling, levenservaring en klasse bij deze knul die op mij iets te "gemaakt" overkomt.
Neem dan Jeltje! zou ik zeggen.
Maar ja, dit is kennelijk wat Nederland wil, niemand heeft iets van Fortuyn willen leren.
Ik stem net zoals bij de vorige verkiezingen weer VVD, en dit keer op Ayaan Hirsi Ali, een voorbeeld voor menig allochtoon en een vrouw met klasse die voor v.n.m.l de vrouwen-emancipatie onder minderheids-groepen een hele hoop kan betekenen.
quote:Politiek is heel simpel: Opwaartse stroom = politiek correct genereerd kiezers
Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef [Efink] het volgende:
een leuk snoetje van Bos zorgt dus weer voor stemmen? Is iedereen mei jl. alweer vergeten, werd PvdA niet voor niets afgestraft? Is die ontevredenheid ineens verdwenen? Alle problemen die door Paars zijn veroorzaakt...voornamelijk schuld bij PvdA! Ik snap het niet meer...
Ach, bekijk het als meelopers bij het voetbal: 'We' hebben gewonnen maar 'ze' hebben verloren.
De domme kiezer (en dat zijn er heeeeeeeeel veel) stemt liever op een 'winnaar' dan op een verliezer.
Het is in theorie van den zotte dat na een debat ineens aardverschuivingen plaats vinden, mensen switchen van links naar rechts en weer terug.
In praktijk gebeurt het wel, men gaat als kudde achter de media aan ('O schrijft de telegraaf dat Zalm het slecht deed en Bos het goed, stem ik toch PVDA ipv VVD')
En dat terwijl het verkiezingsprogramma, en dat is waarop je stemt, in de tussentijd ongewijzigd is gebleven.
Maar de PVDA profiteert nu van de media, waarbij de voorzet wel gegeven is door JPB met z'n 'geen ja geen nee' want die lulde wel veel maar zei feitelijk niks.
Ik vrees alleen voor een links kabinet, ben van mening dat dat absoluut niet is wat NL nodig heeft/kan gebruiken.
CDA/PVDA evt met SP of GL zie ik als groote mogelijkheid gezien de huidige peilingen nu CDA en VVD flink wat zetels op de 75 tekort komen, de LPF voor hun geen optie meer is als coalitiegenoot en ze hooguit in extremis D66 erbij zouden kunnen betrekken (maar die zie ik niet toehappen).
Maar goed, de Partij voor dure Auto's (zoals me vroeger geleerd is) vind ik 194 keer niks
quote:Waarschijnlijk omdat die mensen al met pensioen zijn?
Op vrijdag 10 januari 2003 15:51 schreef drexciya het volgende:
Dat hoeft niet zozeer hun eigen schuld te zijn (het hele AOW systeem is brak, er komen bijna geen mensen terug in het arbeidsproces), maar het is een fout.
quote:Nee want Bos is er voor iedereen in Nederland! In tegenstelling tot
Op vrijdag 10 januari 2003 17:17 schreef DIGGER het volgende:
Schiet binnenkort een rechts extremist Wouter Bos naar een ander bestaan?
Elke provincie/stad kent z'n eigen problemen, in plaatsen met veel criminaliteit kan ik me wel voorstellen dat (niet dat ík het zou doen) men rechts gaat stemmen maar wij hebben hier in het noorden (als je de uitslag bekijkt) blijkbaar geen LPF nodig.
Eerst zien , dan geloven.
Balkenende vertrouwt die lui niet, en terecht.
Bij de naderende verkiezingen komt de Pvda ineens met populaire uitspraken over integratie en 2 man op één cel.
Ongetwijfeld zal dat bij veel onnadenkende mensen aanslaan, niet beseffende dat die voornemens bij regeringsdeelname meteen in de shredder zullen verdwijnen.
De Pvda zal zich nooit aan de rol van landverrader kunnen/willen onttrekken.
--------------------------------------------------------------------------------
quote:In welke zin zie jij de PvdA als een landverrader?
Op vrijdag 10 januari 2003 20:12 schreef Boosoog het volgende:
De Pvda zal zich nooit aan de rol van landverrader kunnen/willen onttrekken.
quote:Laat ik vooropstellen dat de Pvda niet de enige is.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:17 schreef Vibromass het volgende:[..]
In welke zin zie jij de PvdA als een landverrader?
Elke partij die een maatschappij voorstaat waarin de nederlander op den duur door ongeremde instroom en vermenigvuldiging van vreemdelingen die genaturaliseerd worden, en binnen afzienbare tijd de meerderheid gaan vormen met als resultaat vreemde overheersing van de oorspronkelijke bevolking.
quote:Maar daar staat de PvdA niet voor, en hun beleid ook niet, dus ik weet niet wat je nou aan het ijlen bent.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:31 schreef Boosoog het volgende:
Elke partij die een maatschappij voorstaat waarin de nederlander op den duur door ongeremde instroom en vermenigvuldiging van vreemdelingen die genaturaliseerd worden, en binnen afzienbare tijd de meerderheid gaan vormen met als resultaat vreemde overheersing van de oorspronkelijke bevolking.
Beetje last van xenofobie ofzo, 10% van NL is allochtoon, er moet veel gebeuren wil dit 51% worden!
quote:Je doet alsof de PvdA zich ten doel heeft gesteld zoveel mogelijk mensen hierheen te halen. En dat terwijl de regels wbt immigratie in de Paarse periode strenger zijn aangepakt dan tevoren.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:31 schreef Boosoog het volgende:[..]
Laat ik vooropstellen dat de Pvda niet de enige is.
Maar migratie is ook een natuurlijk fenomeen, in tegenstelling tot iets arbitrairs als een landsgrens. En hoeft niet per definitie iets slechts te zijn, mits de immigranten zich hier nuttig kunnen maken. Wat je met 'oorspronkelijke bevolking' bedoelt is overigens vraaglijk. Sinds mensenheugnis zijn Romeinen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers over deze kleiplaat heen gelopen als hun dat uitkwam. Zelfs ons koningshuis is Duits, met Argentijnse invloed. En inwoners van Suriname, de Antillen en Indonesië hebben ongevraagd ook een bijzondere band met dit land.
quote:Daar zijn ze wel erg laat mee begonnen.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:41 schreef Vibromass het volgende:[..]
Je doet alsof de PvdA zich ten doel heeft gesteld zoveel mogelijk mensen hierheen te halen. En dat terwijl de regels wbt immigratie in de Paarse periode strenger zijn aangepakt dan tevoren.
quote:Hoogstens iets te ver doorgeschoten in het trachten die discussie fatsoenlijk te houden en te proberen respect voor de Grondwet hoog te houden. Landverraders lijkt me niet het juiste woord.
Op vrijdag 10 januari 2003 20:57 schreef Boosoog het volgende:[..]
Daar zijn ze wel erg laat mee begonnen.
Was het niet de Pvda die gezorgd heet dat er een taboe heerste over de discussie of Nederland te vol werd ?
quote:So do I. De puinhopen van 8 jaar paars zijn net zo goed van de PvdA als van de VVD. De enige die dus mee wegkomt in het CDA die de laatste coalitie verklootte door vertrouwen te stellen in de LPF. Ik heb dus voor de PvdA gestemd
Op vrijdag 10 januari 2003 20:11 schreef Beathoven het volgende:
Ik stem dit jaar waarschijnlijk gewoon weer PvdA, net als zo'n beetje álle Friezen en Groningers dat vorig jaar deden.
[...]
Twee redenen: allereerst komt Wouter Bos heel goed over, vooral op televisie. Begin vorig jaar was Pim Fortuyn de magneet op tv en na 6 maart was het een tweestrijd geworden tussen Ad Melkert en Fortuyn. Een gevecht dat Melkert gewoon niet kon winnen. Voor 6 maart leed vooral de VVD onder Fortuyn (in mei verloor de VVD ook 14 zetels! Ze hebben op 43 gestaan.), na 6 maart was de PvdA aan de beurt. Intern zat het daar ook niet lekker, lees het boek van Monasch: De strijd om de macht.
Ten tweede gaat het nu voor een deel om andere zaken dan in mei 2002. De economie gaat een stuk slechter en op dat terrein kan de PvdA veel duidelijker zijn dan wanneer het gaat om hoe om te gaan met allochtonen en de problemen in de oude buurten van Rotterdam e.d.
Wat veiligheid en integratie betreft is de PvdA een stuk realistischer geworden (volgens sommigen ook rechtser) en beseft die partij dat het echt zaken zijn die onder veel mensen leven.
En daar zullen JP en Gerrit weer gebruik van maken in hun *debatten*.
quote:In welke media staat dat Jeltje met de scepter gaat zwaaien en met welke scepter gaat ze zwaaien?
Op zaterdag 11 januari 2003 11:00 schreef Loedertje het volgende:
En ten 3e stemmen veel mensen op een persoon , nu er in de media staat dat niet Wouter maar Jeltje met de scepter gaat zwaaien zal dat de PvdA weer zeer veel stemmen kosten (triest maar waar.)En daar zullen JP en Gerrit weer gebruik van maken in hun *debatten*.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |