[Dit bericht is gewijzigd door [Efink] op 09-01-2003 16:06]
Overigens las ik vanochtend in de Metro dat Paars wel degelijk goede zaken heeft voortgebracht:
33 % minder asielzoekers in 200,1
50% minder in 2002,
wachtlijsten met 13000 personen gedaald,
sociale minima van 15% naar 12% gedaald.
Als dit zo is (kan het niet controleren) lijkt me dat het commentaar op Paars toch wel enigszins gehyped is. Dan wordt de vraag wie nu dom stemt toch wel anders he...
quote:Is idd erg makkelijk. ja
Op donderdag 9 januari 2003 16:03 schreef Dentist het volgende:[..]
Precies, waarom zou je nadenken...
Wat mij betreft mag de VVD die rol blijven spelen. In het vorige kabinet treft hen tenslotte ook geen blaam. Dat waren de LPF en die vreemde christenen. De VVD is er niet voor verantwoordelijk en hielp ze slechts aan een meerderheid.
Vraag ik met toch af waarom ik op een partij zou moeten stemmen die konsequent een ander aan en meerderheid helpt zonder er zelf iets mee te maken te willen hebben. Dan kan ik net zo goed direct op de partij stemmen die de meerderheid nodig heeft.
quote:Tuurlijk heeft paars het vrij goed gedaan. Het is in die jaren op vele vlakken erg goed gegaan in NL. Dat waren ze al aardig aan het afbreken in de laatste maanden. Gelukkig wordt NL op tijd wakker!
Op donderdag 9 januari 2003 16:06 schreef Cheiron het volgende:
Als dit zo is (kan het niet controleren) lijkt me dat het commentaar op Paars toch wel enigszins gehyped is. Dan wordt de vraag wie nu dom stemt toch wel anders he...
quote:juist cijfers! Dat wilden we zien! Nnou niet meer zeuren dat paars slecht was maar met cijfers op de proppen komen om aan te tonen dat het beleid slecht was. Want anders kunnen we op elkaar blijven zeiken en zeuren.
Het is nu eenmaal zo dat veel mensen op een leuke snoet en een vlotte babbel stemmen, leg je er maar bij neer...
Net zoals dat ik me ergerde aan LPF stemmers, erger jij je aan mensen die PVDA stemmen.. ieder zijn ding.Overigens las ik vanochtend in de Metro dat Paars wel degelijk goede zaken heeft voortgebracht:
50% minder in 2002,
sociale minima van 15% naar 12% gedaald.Als dit zo is (kan het niet controleren) lijkt me dat het commentaar op Paars toch wel enigszins gehyped is. Dan wordt de vraag wie nu dom stemt toch wel anders he...
quote:PUNT.
Het is nu eenmaal zo dat veel mensen op een leuke snoet en een vlotte babbel stemmen, leg je er maar bij neer...
Net zoals dat ik me ergerde aan LPF stemmers, erger jij je aan mensen die PVDA stemmen.. ieder zijn ding.Overigens las ik vanochtend in de Metro dat Paars wel degelijk goede zaken heeft voortgebracht:
50% minder in 2002,
sociale minima van 15% naar 12% gedaald.Als dit zo is (kan het niet controleren) lijkt me dat het commentaar op Paars toch wel enigszins gehyped is. Dan wordt de vraag wie nu dom stemt toch wel anders he...
quote:Paars heeft het goed gedaan. Alleen jammer dat de vvd daar ook bij zat anders was het waarschijnlijk nog beter gegaan!
Op donderdag 9 januari 2003 16:10 schreef spineshank het volgende:
juist cijfers! Dat wilden we zien! Nnou niet meer zeuren dat paars slecht was maar met cijfers op de proppen komen om aan te tonen dat het beleid slecht was. Want anders kunnen we op elkaar blijven zeiken en zeuren.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 09-01-2003 16:14]
quote:Oh, ik heb er heus wel over nagedacht. Rechts beleid heeft pas effect op de lange termijn maar is dan goed voor iedereen. Links beleid heeft direct effect en is bijna altijd slecht voor de middeninkomens.
Op donderdag 9 januari 2003 16:03 schreef Dentist het volgende:[..]
Precies, waarom zou je nadenken...
Ook zie ik totaal niet in waarom ik meer geld in zou moeten leveren zodat steuntrekkers en aow'ers meer kunnen krijgen. Ik ken wel wat mensen die arbeidsongeschikt zijn maar die kunnen echt nog wel werken, die willen het alleen niet meer.
De VVD is mij trouwens nog niet rechts genoeg, maar goed.
quote:Tja, zo komt hij nou eenmaal over. Niet echt een persoon met uitstraling om een land te besturen. En dat hij dat ook niet kan is wel gebleken toch?
Op donderdag 9 januari 2003 16:11 schreef [Efink] het volgende:
ja da's dus precies het punt. wordt weer het harry potter achtig mannetje aangehaald. zo goedkoop en zo triest om alleen op uiterlijk af te gaan? Ik zou VVD ook niet bepaald onbekend willen noemen
quote:Ben ik niet met je eens. Niet alleen de lijsttrekker is veranderd, maar ook de lijst is grondig ververst. En de partij-organisatie is bezig te veranderen. Figuren als Benschop en Melkert, de kroonprinsen van Kok zijn verdwenen. En in tegenstelling tot zijn voorganger Melkert en diens adjudant Benschop probeert Bos niet zelf alle touwtjes in handen te houden, maar geeft hij de mensen om zich heen ook de ruimte zich te profileren.
Op donderdag 9 januari 2003 15:53 schreef Slam het volgende:
Het enigste wat er veranderd is bij de PvdA is de lijsttrekker, de rest van de partij is nog wat er in de Melkert-tijd ook al zat. Ik snap idd niet dat mensen daar op stemmen.
En nee, ik ben de afgelopen maanden niet vergeten.
Talentvolle kamerleden als Nehat Albayrak en Jet Bussemaker staan een stuk hoger op de lijst en in de top 10 staan 2 beloftevolle nieuwkomers, Gronings wethouder Marjo van Dijken en voormalig Greenpeace-woordvoerder Diederik Samsom. Vooral van die laatste verwacht ik een en ander, met zijn maatjes Jeroen Deijsselbloem en Staf Depla is hij als De Rode Ingenieurs goed bezig.
Overigens heb ik bij de vorige verkiezingen ook op de PvdA gestemd (voor de 1e keer bij landelijke verkiezingen), ondanks het lijsttrekkerschap van Melkert. En ben ik lid van de PvdA. Nederland is imho het meest gebaat bij een sociaal, maar niet al te radicaal, beleid, met wat liberale neiginkjes. En dat zie ik het beste terug in de PvdA.
quote:Kijk, als je zoiets nu direct neerzet ipv je eerste bericht, komt dat al een stuk beter over. Ik deel je mening niet, maar op deze manier kan ik wel respect opbrengen voor de manier waarop je je keuze beargumenteerd.
Op donderdag 9 januari 2003 16:12 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Oh, ik heb er heus wel over nagedacht. Rechts beleid heeft pas effect op de lange termijn maar is dan goed voor iedereen. Links beleid heeft direct effect en is bijna altijd slecht voor de middeninkomens.
Aangezien ik een middeninkomen heb (wel dubbelmodaal dat wel) stem ik dus rechts.Ook zie ik totaal niet in waarom ik meer geld in zou moeten leveren zodat steuntrekkers en aow'ers meer kunnen krijgen. Ik ken wel wat mensen die arbeidsongeschikt zijn maar die kunnen echt nog wel werken, die willen het alleen niet meer.
De VVD is mij trouwens nog niet rechts genoeg, maar goed.
Ieder het zijne. Het benoemen van Bos in de bewoordingen die je gedaan hebt is echter geen teken van respect en voegt ook niets toe aan de discussie.
[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 09-01-2003 16:16]
quote:Het rapport De kaasstolp aan diggelen, de openlijke verkiezing van de nieuwe lijsttrekker, de hardere standpunten over immigratie en integratie en hypotheekrente-aftrek, het publiekelijk en zelfs tot vervelens toe Mea Culpa belijden van PvdA-bonzen (Wouter Bos niet in het minst), opinie-artikelen in diverse kranten van PvdA-kamerleden maken mij duidelijk dat althans geprobéérd wordt de politiek correcte 'zeikerig linkse' en tegelijk regenteske houding van de partij onder Melkert en Kok te veranderen. Dat is wat ikzelf zie zitten, een (gematigd) linkse partij met wel harde standpunten over heikele onderwerpen als integratie, en ik denk veel andere mensen ook, gezien het succes van de SP en sinds enige tijd de PvdA.
Op donderdag 9 januari 2003 15:59 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Kun je hier eens wat verder op door gaan?
Het enige dat ik zie, is een andere leider, en het feit dat een aantal bobo's het te min vonden om in de Kamer plaats te nemen, en vertrokken zijn.
quote:Precies! Dat is ook het clubje binnen de PvdA waar Wouter Bos het meest mee heeft.
Op donderdag 9 januari 2003 16:14 schreef Kozzmic het volgende:
Talentvolle kamerleden als Nehat Albayrak en Jet Bussemaker staan een stuk hoger op de lijst en in de top 10 staan 2 beloftevolle nieuwkomers, Gronings wethouder Marjo van Dijken en voormalig Greenpeace-woordvoerder Diederik Samsom. Vooral van die laatste verwacht ik een en ander, met zijn maatjes Jeroen Deijsselbloem en Staf Depla is hij als De Rode Ingenieurs goed bezig.
quote:Dat is een hype... Als je iets maar vaak genoeg hoort ga je het nog geloven ook. Zelfde geldt voor Fortuyn. Die man had behalve een vlotte babbel niets goeds in zich, maar is gewoon geidealiseerd en dat wordt blindelings overgenomen door een bepaalde groep. Je kunt het een beetje zien als de nieuwe mode ofzo...
Op donderdag 9 januari 2003 16:14 schreef [Efink] het volgende:
Wel raar dat als Paars het goed heeft gedaan volgens jullie, half Nederland met een ontevreden gevoel rondloopt. Klopt er toch iets niet, denken jullie niet?
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 09-01-2003 16:18]
quote:Hmzz... In mei was Melkert lijsttrekker, en ik denk dat inmiddels wel gebleken is dat we ook in NL op de kop en de presentatie afgaan. Maar ik vind het wel wat kort door de bocht om te zeggen dat die zgn. puinhopen van paars door de PvdA komen. De VVD en D66 regeerde ook mee, en zijn ook afgestraft, maar minder: en dat komt IMO omdat ze een minder brakke lijsttrekker hadden.
Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef [Efink] het volgende:
een leuk snoetje van Bos zorgt dus weer voor stemmen? Is iedereen mei jl. alweer vergeten, werd PvdA niet voor niets afgestraft? Is die ontevredenheid ineens verdwenen? Alle problemen die door Paars zijn veroorzaakt...voornamelijk schuld bij PvdA! Ik snap het niet meer...
[...]
Wat mij kwa PvdA verbaast is dat Frits Wester of Karel vd Graaf (weet ff niet meer welke) Wouter Bos erop wees dat zijn voorstelling dat alleen de rijkste 5% te maken zou hebben met de verlaging van de hypotheekrente-aftrek niet reëel was: je betaalt al ruim 2 ton voor een huis, dus Jan-Modaal zou er ook aan moeten geloven - en aangezien de regel alleen voor nieuwe gevallen geldt, gaat het doel 'makkelijker voor starters op de woningmarkt' nauwelijks op. En Bos heeft zich daartegen IMHO niet afdoende verweerd. Ik verwachtte dus stemmenverlies, maar: hij komt er gewoon mee weg.
Dat overtuigt mij van het feit dat de stemmers zich nauwelijks bewust zijn van de inhoud van de verschillende programma's, zelfs niet na uitmeting in een debat. Je zou toch bijna denken dat je eerst een examen moet afleggen voor je mag stemmen...
[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 09-01-2003 16:19]
quote:Als kinderen zich in de puberteit afzetten tegen hun ouders, heeft de opvoeding van diezelfde ouders ook volledig gefaald?
Wel raar dat als Paars het goed heeft gedaan volgens jullie, half Nederland met een ontevreden gevoel rondloopt. Klopt er toch iets niet, denken jullie niet?
quote:Een ontevreden gevoel is binnen no-time gekweekt. Als je maar focust op de slechte zaken, en je tegenstander zijn standpunten slecht verdedigt is het zo gedaan. Als Paars zijn standpunten feller en met meer overtuiging had verdedigt hadden er volgens mij veel minder mensen met een ontevreden gevoel rondgelopen.
Vergeet overigens ook niet dat wij Nederlanders notoire zeikerds zijn. Het gaat nu minder met de economie, en mensen vinden het niet leuk om dat te horen. Dan is het erg makkelijk de zittende macht de schuld te geven ipv te accepteren dat golfbewegingen natuurlijk zijn in de economie.
quote:zulke enorme problemen waren er niet. Dat één of andere kale knakker dat zei, was meer om zelf stemmen te trekken...
Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef [Efink] het volgende:
een leuk snoetje van Bos zorgt dus weer voor stemmen? Is iedereen mei jl. alweer vergeten, werd PvdA niet voor niets afgestraft? Is die ontevredenheid ineens verdwenen? Alle problemen die door Paars zijn veroorzaakt...voornamelijk schuld bij PvdA! Ik snap het niet meer...Geef CDA & VVD de kans om het af te maken, laat hun Nederland weer op de rails zetten!
JPB for Premier!
En je kan niet één partij de schuld geven dat één regering de boel naar de sodemieter heeft laten kloten.
Stekelenburg is weer veel te rood
Jeltje komt niet over
en de Vries = een vaatdoek en bijzonder weinig daadkrachtig en sterk
quote:Ja, de kiezers letten niet goed op en luisteren te snel naar mensen met een vlotte babbel die rondbazuinen dat ons land een rampgebied is geworden.
Klopt er toch iets niet, denken jullie niet?
Eigenlijk was/is het enige échte probleem de gezondheidszorg, waarvoor de minister van financiën (goh, wie was dat ook als weer...) extra geld uit te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |