Zoals met de Bokseropstand zeker?quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:52 schreef TjjWester het volgende:
Wordt tijd dat de europese unie en amerika samen gaan ingrijpen.......
Dacht meer aan zware economische sancties, china isoleren.quote:
Op het moment dat de kinderen gearresteerd, gedood, gewond of verdwenen zijn, kan je wel verwachten dat de ouders iets gaan doen. Als het inderdaad vooral studenten zijn, dan zijn dat niet bepaald "lost childs" in de ogen van de ouders.quote:Op dinsdag 19 november 2019 06:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het lijkt erop dat er toch honderden arrestaties zijn gemaakt intussen. Nog steeds mensen op de universiteit maar er is al sinds gister vrijwel geen eten meer dus groepjes geven zich nu mondjesmaat over.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Dit was toch wel de harde kern van de demonstranten volgens mij
Gaat toch niet gebeuren. Ze staan er alleen voor. De Koerden hebben we nog even hoop gegeven maar ook die hebben we netjes laten vallen toen we ze niet meer nodig hadden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:52 schreef TjjWester het volgende:
Wordt tijd dat de europese unie en amerika samen gaan ingrijpen.......
Er waren ongeveer 200 kinderen tot 18 jaar op de campus van de 600 studenten die de campus verlaten hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Op het moment dat de kinderen gearresteerd, gedood, gewond of verdwenen zijn, kan je wel verwachten dat de ouders iets gaan doen. Als het inderdaad vooral studenten zijn, dan zijn dat niet bepaald "lost childs" in de ogen van de ouders.
Als je weet hoeveel offers er uitgebracht worden in HK door ouders om hun kind op de universiteit te krijgen...
Heb je op een gegeven moment niet veel HKers meer over. Naja. misschien juist wel, allemaal ProChina.
Dat wordt al zo'n beetje maximaal gedaan maar feit is gewoon dat we momenteel niet zonder elkaar kunnen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dacht meer aan zware economische sancties, china isoleren.
Je kunt je sterk afvragen of china zich houd aan het verdrag met de vk betreffende de status aparte van hk binnen china.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat wordt al zo'n beetje maximaal gedaan maar feit is gewoon dat we momenteel niet zonder elkaar kunnen.
Ik bedoel kijk naar die Huawei ban, die keer op keer wordt uitgesteld door de VS zelf of de eis van de VS dat China juist meer Amerikaanse producten gaat importeren (en daardoor de economische band juist nog sterker wordt)
En op welke gronden. Hong Kong is gewoon van China, of we dat nou leuk vinden of niet. Ik snap dat ze niet onder het Chinese regime willen leven maar in feite heeft China niets strafbaars gedaan. Enige issue is eigenlijk het politiegeweld (wat ook wel weer meevalt in vergelijking met Chili, Bolivia en Irak deze dagen).
Dat zou kunnen, maar dan nog zou dat een issue tussen het VK en China zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je kunt je sterk afvragen of china zich houd aan het verdrag met de vk betreffende de status aparte van hk binnen china.
Zowel amerika als diverse euro landen hebben toenertijd beloofd op te treden als onafhankelijk "waarnemer" cq scheidsrechter controleur. Ik weet dat ze geen enkele status hebben en alles is op basis van vrijwilligheid...quote:Op dinsdag 19 november 2019 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan nog zou dat een issue tussen het VK en China zijn.
(en de grap is dat het VK straks na Brexit China hard nodig gaat hebben)
Die lijkt nu toch vleugellam te zijnquote:Op maandag 25 november 2019 05:28 schreef Idisrom het volgende:
¨Spectaculaire zege voor pro-democraten bij verkiezingen in Hongkong
Update | Met een recordopkomst en een spectaculaire winst voor het pro-democratische kamp heeft de bevolking van Hongkong haar steun betuigd aan de protestbeweging. De pro-democratische kandidaten hebben 351 van de 452 zetels binnengehaald. In alle achttien kiesdistricten werd de meerderheid behaald.
Buitenlandredactie 25-11-19, 02:13 Laatste update: 04:09
/Bron: AD
[youtube][
Zo, dit is een duidelijke uitslag, en zo duidelijk had ik van te voren niet ingeschat.
Blijft Carrie Lam nu nog aan?
Wachten wat Beijing zegt.quote:Op maandag 25 november 2019 08:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die lijkt nu toch vleugellam te zijn
Beijing doet voorlopig niets. Behalve eerst diep nadenken, over hoe een projekt als Hong Kong zo uit de vingers kan glippen. Ik bedoel met name de 50 jaar overgangstermijn van twee systemen in één land is achteraf een te lange periode gebleken.quote:Op maandag 25 november 2019 10:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wachten wat Beijing zegt.
Nope ze gaan er heel snel achterkomen dat hun stem niks waard is en dat ze gestemd hebben voor fakeverkiezingen. Effect weg.quote:Op maandag 25 november 2019 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een kleine silver lining in ieder geval van dit alles; dat jongeren massaal zijn gaan stemmen en in nu beseffen hoe belangrijk democratie & politiek is.
dat denk ik niet, Lam heeft al gezegd dat dit een duidelijke boodschap is, ze had het ook weg kunnen wuiven.quote:Op maandag 25 november 2019 11:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nope ze gaan er heel snel achterkomen dat hun stem niks waard is en dat ze gestemd hebben voor fakeverkiezingen. Effect weg.
Peking heeft geen enkele boodschap aan deze verkiezingen. Ze gaan nergens over.quote:Op maandag 25 november 2019 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat denk ik niet, Lam heeft al gezegd dat dit een duidelijke boodschap is, ze had het ook weg kunnen wuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |