abonnement Unibet Coolblue
pi_188456893
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Broodnuchter ben ik. Zeg eens knul, vind jij dan zwarte of neger ook een racistische term, net als witte man?
Jij had het niet enkel over 'witte man'. Neger is wel racistisch, zwart niet.

Verder vind ik het niet prettig dat je mij 'knul' noemt, erg kleinerend. Zou je daar mee willen stoppen?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:13:54 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188456901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij bent met afstand de meest vermoeiende user in nws. Mensen vermoeien is overigens wat anders dan triggeren.
:'( :'( :'( :'( :'(

Maar ondertussen is dit topic wel ontspoord en gaat het helemaal nergens meer over. En dat komt niet eens door mij, maar door mijn nieuwe vriendin Asha.
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:14:37 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188456915
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jij had het niet enkel over 'witte man'. Neger is wel racistisch, zwart niet.

Verder vind ik het niet prettig dat je mij 'knul' noemt, erg kleinerend. Zou je daar mee willen stoppen?
Ik vind het niet prettig dat je mij vieze racist noemt maar ik ga daar ook niet over slachtofferen.
Resistance is futile.
pi_188456926
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

:'( :'( :'( :'( :'(

Maar ondertussen is dit topic wel ontspoord en gaat het helemaal nergens meer over. En dat komt niet eens door mij, maar door mijn nieuwe vriendin Asha.
Je moet wel een leuk leven hebben als dit het lichtpuntje van je dag is.
pi_188456936
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind het niet prettig dat je mij vieze racist noemt maar ik ga daar ook niet over slachtofferen.
Tja, je opmerking is nou eenmaal lichtelijk racistisch als we definitie van het Oxford English Dictionary gebruiken.

quote:
Zo is volgens de Oxford English Dictionary racisme gebaseerd op de "mening of de ideologie dat leden van een ras bepaalde eigenschappen of kwaliteiten bezitten die specifiek zijn voor dat ras, in het bijzonder om het als beter of slechter van een ander ras te onderscheiden"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:16:58 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188456951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je moet wel een leuk leven hebben als dit het lichtpuntje van je dag is.
Heb ik ook. :*
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:28 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188456958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Tja, je opmerking is nou eenmaal lichtelijk racistisch als we definitie van het Oxford English Dictionary gebruiken.
[..]

Ah OK! Maar goed dat ik schijt heb aan hokjesdenken en definities.
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:35 #108
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_188456959
Lol, ik zie dat de perma-boze tofuvrouwtjes proberen terug te klauwen _O- _O-
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_188456985
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ah OK! Maar goed dat ik schijt heb aan hokjesdenken en definities.
Huh? Je eerste opmerking in dit topic gaat over witte mannen, maar jij hebt schijt aan hokjes denken en definities.

Jeetje.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:22:17 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457033
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:19 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Huh? Je eerste opmerking in dit topic gaat over witte mannen, maar jij hebt schijt aan hokjes denken en definities.

Jeetje.
Oh dear... Kun je niks mee, hè?

Hoe dan ook, ik ben wel uitgespeeld nu. Ik ga weer ontopic.
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:24:01 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188457052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Jij had het niet enkel over 'witte man'. Neger is wel racistisch, zwart niet.

Verder vind ik het niet prettig dat je mij 'knul' noemt, erg kleinerend. Zou je daar mee willen stoppen?
Sneeuwvlokje gespot.
pi_188457071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Sneeuwvlokje gespot.
_O-
pi_188457076
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh dear... Kun je niks mee, hè?

Hoe dan ook, ik ben wel uitgespeeld nu. Ik ga weer ontopic.
:W
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:27:38 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457093
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een vrouw met een kinderwagen is inderdaad buitengewoon kwetsend en schadelijk. Dat moeten we met z;n allen niet willen :{
Wat een wereld :')
Ik heb de reclames zelf niet gezien maar insinueren dat mannen niet voor baby's kunnen zorgen is wel raar, ik zie dat persoonlijk wel degelijk als negatieve stereotypering. Mannen kunnen wel degelijk prima voor baby's zorgen. Alleen is Mondelez redelijk slim, die snappen wel dat mannen dat (in veel gevallen) zelf helemaal niet willen want dat is een bedreiging voor hun wereldbeeld waarin zij carrière maken terwijl moeders de vrouw met haar 24 uurtjes per week mooi voor de koters kan zorgen. In elk ander beeld, ziet een man zichzelf als overbodig. En dat IS natuurlijk ook zo, tot we collectief in gaan zien dat mannen in het huishouden net zo waardevol zijn als vrouwen.

Deze reclame staat die ontwikkeling in de weg en dus ben ik er wel OK mee dat die niet meer te zien is.
Resistance is futile.
pi_188457141
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb de reclames zelf niet gezien maar insinueren dat mannen niet voor baby's kunnen zorgen is wel raar, ik zie dat persoonlijk wel degelijk als negatieve stereotypering. Mannen kunnen wel degelijk prima voor baby's zorgen. Alleen is Mondelez redelijk slim, die snappen wel dat mannen dat (in veel gevallen) zelf helemaal niet willen want dat is een bedreiging voor hun wereldbeeld waarin zij carrière maken terwijl moeders de vrouw met haar 24 uurtjes per week mooi voor de koters kan zorgen. In elk ander beeld, ziet een man zichzelf als overbodig. En dat IS natuurlijk ook zo, tot we collectief in gaan zien dat mannen in het huishouden net zo waardevol zijn als vrouwen.

Deze reclame staat die ontwikkeling in de weg en dus ben ik er wel OK mee dat die niet meer te zien is.
Maar ze deed niet aan hokjes denken hoor...
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:35:04 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457208
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:31 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Maar ze deed niet aan hokjes denken hoor...
En dat klopt ook. Misschien snap jij niet goed wat hokjesdenken is, maar ik denk dat kinderen hun vaders net zo hard nodig hebben als hun moeders, en ik denk dat vaders net zo goed als moeders in staat zijn om een gezin in goede banen te leiden. Het echte probleem is dat in de regel het huishouden als 'bijtaak' wordt gezien. Pas als je kostwinner bent, krijg je aanzien. Terwijl we wel collectief roepen dat het gezin het belangrijkste is, hoeksteen van de samenleving enzovoorts. Maar tóch wordt er van mannen verwacht dat zij fulltime werken en geld binnenharken. DAT is hokjesdenken. Dat willen doorbreken (en er zelf ook duidelijk niet naar leven) is niet hokjesdenken.
Resistance is futile.
pi_188457280
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb de reclames zelf niet gezien maar insinueren dat mannen niet voor baby's kunnen zorgen is wel raar, ik zie dat persoonlijk wel degelijk als negatieve stereotypering. Mannen kunnen wel degelijk prima voor baby's zorgen
Volgens mij zit het probleem in het feit dat als je 2 onhandige vaders ziet je tot de conclusie komt dat mannen opeens niet meer voor kinderen zouden kunnen zorgen.
Ik bedoel, dan kun het hele reclame blok afgaan en zou je bij elke reclame wel iets kunnen stellen over stereotypen. We mogen nooit meer moeders met kinderwagens afbeelden en elke vader moet een top relatie hebben met z'n kind, want o wee straks gaan de mensen denken dat alle moeders moeten baren en vaders geen opvoedskills hebben. Ik vind dat zo'n ontzettende minachting voor de maatschappij dat ik er beetje kriebels van krijg.

Dan vind ik ook nog dat stereotypen niet direct schadelijk kunnen zijn, helemaal bij gender stereotypes. Ik bedoel, ik heb niet het idee dat mijn generatie er enorm veel last van heeft dat de jongens met lego zijn opgegroeid en de meisjes met barbies, maar de sociale wetenschappers van nu lijken dat te willen gebruiken om de mindere ambities van vrouwen te verklaren (wtf? Over negatieve stereotypering gesproken denk ik dan).

quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Deze reclame staat die ontwikkeling in de weg en dus ben ik er wel OK mee dat die niet meer te zien is.
Moge de wereld maar een betere plaats zijn na deze uitspraak!

quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat klopt ook. Misschien snap jij niet goed wat hokjesdenken is, maar ik denk dat kinderen hun vaders net zo hard nodig hebben als hun moeders, en ik denk dat vaders net zo goed als moeders in staat zijn om een gezin in goede banen te leiden. Het echte probleem is dat in de regel het huishouden als 'bijtaak' wordt gezien. Pas als je kostwinner bent, krijg je aanzien. Terwijl we wel collectief roepen dat het gezin het belangrijkste is, hoeksteen van de samenleving enzovoorts. Maar tóch wordt er van mannen verwacht dat zij fulltime werken en geld binnenharken. DAT is hokjesdenken. Dat willen doorbreken (en er zelf ook duidelijk niet naar leven) is niet hokjesdenken.
O je hebt de reclames écht niet gezien he? Deze hele thematiek komt niet aan bod man,
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 11:46:22 #118
70532 loveli
N
pi_188457377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
O je hebt de reclames écht niet gezien he? Deze hele thematiek komt niet aan bod man,
Is het relevant voor de discussie om de reclames te hebben gezien? Nee toch.. >:O
crap in = crap out
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:48:01 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Volgens mij zit het probleem in het feit dat als je 2 onhandige vaders ziet je tot de conclusie komt dat mannen opeens niet meer voor kinderen zouden kunnen zorgen.
Ik bedoel, dan kun het hele reclame blok afgaan en zou je bij elke reclame wel iets kunnen stellen over stereotypen. We mogen nooit meer moeders met kinderwagens afbeelden en elke vader moet een top relatie hebben met z'n kind, want o wee straks gaan de mensen denken dat alle moeders moeten baren en vaders geen opvoedskills hebben. Ik vind dat zo'n ontzettende minachting voor de maatschappij dat ik er beetje kriebels van krijg.

Dan vind ik ook nog dat stereotypen niet direct schadelijk kunnen zijn, helemaal bij gender stereotypes. Ik bedoel, ik heb niet het idee dat mijn generatie er enorm veel last van heeft dat de jongens met lego zijn opgegroeid en de meisjes met barbies, maar de sociale wetenschappers van nu lijken dat te willen gebruiken om de mindere ambities van vrouwen te verklaren (wtf? Over negatieve stereotypering gesproken denk ik dan).
[..]

Moge de wereld maar een betere plaats zijn na deze uitspraak!
Ik heb er ook geen 'last' van want ik maak gewoon carrière en als er een kleine komt, dan gaat mijn held van een partner minder werken. Maar ik kan het wel merken. Mannen durven zich nog niet uit te spreken voor het gezin, met zo'n keuze schiet je bijna automatisch een carrière af en blijf je op banen in het MBO niveau hangen. Maar ondertussen is comfortabel (lees: zonder geldzorgen) leven bijna niet mogelijk als één van beide partners niet een beetje carrière maakt met banen die beter betaald worden.

Dus ik zie wel een groter plaatje hier. Als je kiest voor je gezin, dan komt automatisch je carrière op een zijspoor. En in de hedendaagse maatschappij moet eigenlijk 1 van beide partners een beetje carrière maken om genoeg geld binnen te halen. Dat is dan weer een gevolg van intelligenter = meer geld verdienen. Dus eigenlijk is het huidige ideaalbeeld niet haalbaar, al helemaal niet als beide partners een IQ van 100 hebben. En dat vind ik niet OK. Het zou volstrekt normaal moeten zijn dat een man voor het gezin kiest.

TV is de grootste cultuurverspreider, zo leer je als journalist in jaar 1 van de opleiding Journalistiek. Door in reclames en films en TV series te benadrukken dat mannen klunzig zijn, hou je dit soort (negatieve) stereotypen in stand.

Plus, laten we heel eerlijk zijn: als vrouwen meer bij zouden dragen aan onze economie, dan hebben we daar allemaal voordeel bij (buiten onze kinderen dan).
Resistance is futile.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:49:45 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

... man,
Vrouw.
Resistance is futile.
pi_188457424
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen 'last' van want ik maak gewoon carrière en als er een kleine komt, dan gaat mijn held van een partner minder werken. Maar ik kan het wel merken. Mannen durven zich nog niet uit te spreken voor het gezin, met zo'n keuze schiet je bijna automatisch een carrière af en blijf je op banen in het MBO niveau hangen. Maar ondertussen is comfortabel (lees: zonder geldzorgen) leven bijna niet mogelijk als één van beide partners niet een beetje carrière maakt met banen die beter betaald worden.

Dus ik zie wel een groter plaatje hier. Als je kiest voor je gezin, dan komt automatisch je carrière op een zijspoor. En in de hedendaagse maatschappij moet eigenlijk 1 van beide partners een beetje carrière maken om genoeg geld binnen te halen. Dat is dan weer een gevolg van intelligenter = meer geld verdienen. Dus eigenlijk is het huidige ideaalbeeld niet haalbaar, al helemaal niet als beide partners een IQ van 100 hebben. En dat vind ik niet OK. Het zou volstrekt normaal moeten zijn dat een man voor het gezin kiest.

TV is de grootste cultuurverspreider, zo leer je als journalist in jaar 1 van de opleiding Journalistiek. Door in reclames en films en TV series te benadrukken dat mannen klunzig zijn, hou je dit soort (negatieve) stereotypen in stand.

Plus, laten we heel eerlijk zijn: als vrouwen meer bij zouden dragen aan onze economie, dan hebben we daar allemaal voordeel bij (buiten onze kinderen dan).
Ik ben het eens met je, maar ik zie niet hoe een shot van een vrouw bij een kinderwagen (want really, that's all there is to see) tot de situatie leidt die jij schetst.

Ergens zou ik ook willen dat het wél zo was, en dat we gewoon alle vrouwen en kinderwagens van televisie zouden afhalen en dat was alles pais en vree. Maar dit zijn echt compleet de verkeerde battles die men aan het voeren is
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:51:24 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je, maar ik zie niet hoe een shot van een vrouw bij een kinderwagen (want really, that's all there is to see) tot de situatie leidt die jij schetst.

Ergens zou ik ook willen dat het wél zo was, en dat we gewoon alle vrouwen en kinderwagens van televisie zouden afhalen en dat was alles pais en vree. Maar dit zijn echt compleet de verkeerde battles die men aan het voeren is
Er is toch sprake van 2 mannen die een baby per ongeluk op een lopende band in een restaurant laten belanden?

Verder wel eens met de verkeerde battles. Eigenlijk is deze actie zinloos, en roept het vooral weerstand op in de maatschappij, met alle gevolgen van dien.
Resistance is futile.
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 11:53:13 #123
70532 loveli
N
pi_188457451
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vrouw.
Borg.
crap in = crap out
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:53:38 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188457457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Borg.
Resistance is futile!
Resistance is futile.
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 11:54:43 #125
70532 loveli
N
pi_188457467
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:48 schreef Seven. het volgende:
Plus, laten we heel eerlijk zijn: als vrouwen meer bij zouden dragen aan onze economie, dan hebben we daar allemaal voordeel bij (buiten onze kinderen dan).
Als vrouwen meer zouden bijdragen aan de opvoeding, dan hebben we daar allemaal voordeel bij.

Waarom heeft de vrouw tegenwoordig alleen nog maar waarde als ze bijdraagt aan de economie?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')