???quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:09 schreef xzaz het volgende:
https://jouw.postnl.nl/postbusaanvragen/
Helaas niet geldig.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:09 schreef xzaz het volgende:
https://jouw.postnl.nl/postbusaanvragen/
quote:Kan ik mijzelf laten inschrijven op een briefadres?
Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door de gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.
...
Verschil woonadres en briefadres
Een woonadres is het adres waar u woont. Een briefadres is het adres van een andere persoon of van een instelling (de zogenoemde briefadresgever). Met het adres van de briefadresgever bent u zonder woonadres toch bereikbaar voor de overheid. Een briefadres is daarom nooit een postbus. Het briefadres kan alleen in Nederland zijn.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)n-vast-woonadres-heb.
De link naar de algemene voorwaarden en machtegingen leiden ook naar een 404 error pagina...quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:28 schreef noodgang het volgende:
Dat weet ik niet, de kans bestaat dat ze gewoon prima leveren wat ze aanbieden. Ik zou het risico zelf echter niet wagen
Nee dit kan ook jammer genoeg niet. Anders had ik het allang gedaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:29 schreef Roepstand het volgende:
Is het niet mogelijk om je bij bijvoorbeeld je ouders of een goede vriend/kennis/familielid in te laten schrijven, al is het maar tijdelijk?
Ben je al langs de gemeente balie geweest?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:31 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Nee dit kan ook jammer genoeg niet. Anders had ik het allang gedaan.
Eerlijk gezegd niet, omdat ik dacht dat ze niet echt iets voor me konden betekenen. En ik dacht dat ik binnen no time tenminste minimaal een kamertje kon huren. Wat nu zwaar tegenvalt.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ben je al langs de gemeente balie geweest?
Kan je niet ergens tijdelijk een briefadres regelen. Familie/vrienden/Leger des Heils?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:40 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet, omdat ik dacht dat ze niet echt iets voor me konden betekenen. En ik dacht dat ik binnen no time tenminste minimaal een kamertje kon huren. Wat nu zwaar tegenvalt.
quote:In uitzonderlijke gevallen (wanneer u geen briefadresgever in uw eigen netwerk kunt vinden) kunt u een briefadres aanvragen bij de Stichting Welzijn Capelle. Dit kan alleen als u een ondersteuningstraject van de Stichting volgt en op het aanvraagformulier toestemming geeft voor het delen van informatie. Uw aanvraag wordt dan binnen 4 weken beoordeeld door het Multidisciplinair team Briefadres dat vervolgens een bindend advies geeft aan de afdeling Publiekszaken.
Nou ja, je kan altijd even langs gaan en je probleem kenbaar maken. Dan heb je het in ieder geval gemeld.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:40 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet, omdat ik dacht dat ze niet echt iets voor me konden betekenen. En ik dacht dat ik binnen no time tenminste minimaal een kamertje kon huren. Wat nu zwaar tegenvalt.
Even deze quoten. TS, hou hier rekening mee.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://www.rvig.nl/actue(...)valse-huurcontracten
Hou hier rekening mee
Gelijk doen. Zij kunnen je verder helpen. Dit soort 'bedrijfjes' helpen je alleen maar verder de shit in.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:40 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld met de gemeente van waar ik woon. En ze zeiden dat ze niks voor mij kunnen beteken. Ze zeiden dat ze alleen het advies kunnen geven dat ik bij familie en vrienden moet aankloppen, of ik me daar even tijdelijk kan inschrijven. En dat is echt niet mogelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou ja, je kan altijd even langs gaan en je probleem kenbaar maken. Dan heb je het in ieder geval gemeld.
Daar ben ik al geweest en als je daar wilt inschrijven moet je je dan ook aan de regels houden. Zoals voor 10 uur binnen zijn etc.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij het leger des Heils zijn ook spreekuren voor mensen zoals jij om te helpen.
Ik heb net met de crisis opvang in mijn regio gebelt. Ze konden ook niks voor mij betekenen. Vroeger was het wel zo wat je zei. Maar hier zijn de regels sinds kort veranderd. Misschien geld het in jou regio nog wel.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 12:39 schreef tetsuo-shima het volgende:
Ik weet niet welke regio jij woont, maar in de crisis opvang waar ik werk bieden ze ook postadressen aan, aan mensen die verder niet begeleid worden door ons. Die mensen komen dan zo afentoe zelf controleren of er post voor ze is en dat nemen ze dan mee.
Misschien is dat iets voor je
En dat is waarom precies een probleem?quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:32 schreef NegroideNeger het volgende:
Daar ben ik al geweest en als je daar wilt inschrijven moet je je dan ook aan de regels houden. Zoals voor 10 uur binnen zijn etc.
Ik ben geen zwerver of een junk. En ik hoef niet tussen zwervers en junks te zitten vanaf 10 uur, totdat ik een woning vind. Dan blijf ik liever adres loos totdat ik wat vind eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is waarom precies een probleem?
Klopt, heb ik al aangedacht. En ik vind het alleen maar aardig dat je wilt mee denken. Dus ik vind jou vraag niet erg.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:50 schreef jakob558 het volgende:
Je verblijft nu wel op een adres? Daar kun je je niet inschrijven, al is het maar tijdelijk? Misschien een beetje een loze vraag, waarschijnlijk heb je hier al wel aan gedacht, maar je weet het nooit.
Inderdaad, allerlei dooie linkjes op de website. Een verwijzing naar een chat die niet bestaat, een verwijzing naar een KvK van een of ander vaag bedrijfje (Groothandel in overige consumentenartikelen), volgens mij pas in juni ingeschreven (terwijl ze vanaf 2014 actief zouden zijn.) Ziet eruit als een scamquote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:19 schreef Diepvriez het volgende:
Inschrijfbalie.nl klinkt als een behoorlijk goed georganiseerd groepje fraudeurs!
Even snel cashen (¤99.00 per volwassen ingeschrevene!) en weer wegwezen, zoiets als inwoonloket.nl was.
Bedrijf dat de site geregistreerd heeft is ingeschreven enkele weken daarvoor met een gmail account. Alarmbellen moeten gaan rinkelen!
Ik zou maar ver uit de buurt blijven en naar een erkende instantie stappen TS
Ja had sowieso al een rare onderbuik gevoel bij de site. Met al die dode linkjes etc. Indd. Vandaar dat ik het hier even ging vragen.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:56 schreef noodgang het volgende:
[..]
Inderdaad, allerlei dooie linkjes op de website. Een verwijzing naar een chat die niet bestaat, een verwijzing naar een KvK van een of ander vaag bedrijfje (Groothandel in overige consumentenartikelen), volgens mij pas in juni ingeschreven (terwijl ze vanaf 2014 actief zouden zijn.) Ziet eruit als een scam
Met een briefadres is het juist zo dat je niemand dwarsboomt qua inkomen. Niemand zal gekort worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:55 schreef NegroideNeger het volgende:
Maar ik heb genoeg vrienden en familie leden waar ik tijdelijk bij kan verblijven. Maar inschrijven gaat niet. Ik ga ze dan alleen maar dwarsbomen qua inkomen.(ingekort worden etc.) En ik wil niemand tot last zijn.
quote:Geen financiële gevolgen
Als hoofdbewoner bent u niet verantwoordelijk voor eventuele schulden. Er zijn ook geen gevolgen voor uw bijstandsuitkering, gemeentebelasting, huur- of zorgtoeslag. Een persoon met een briefadres staat wel ingeschreven op uw adres, maar niet als bewoner.
Maar dan sta ik alsnog nergens ingeschreven. Ik kan dan alleen mijn post ontvangen. Wat opzich ook wel een vooruitgang is.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met een briefadres is het juist zo dat je niemand dwarsboomt qua inkomen. Niemand zal gekort worden.
[..]
Klopt, maar veel gemeente accepteren dat niet meer. Juist omdat hij wel ergens verblijft en niet ingeschreven staat. Het wordt gezien als fraude omdat hij er wel woont maar er dus niet gekort wordt op toeslagen en uitkeringen en geen gemeentebelastingen worden betaald. Als je een slaapplek hebt moet je je kunnen inschrijven. Ben je oprecht dakloos kan je een briefadres krijgen bij nachtopvang of leger des heils maar ook onder voorwaardequote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met een briefadres is het juist zo dat je niemand dwarsboomt qua inkomen. Niemand zal gekort worden.
[..]
Jawel, soort van. Degene bij wie je het briefadres registreert zijn verantwoordelijk dat je minimaal 1 meer per 4 weken je post krijgt. De belastingdienst stuurt bv je post daarheen en als je een uitkering krijgt staat daar ook dat adres geregistreerd.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:14 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Maar dan sta ik alsnog nergens ingeschreven. Ik kan dan alleen mijn post ontvangen. Wat opzich ook wel een vooruitgang is.
Ik ga er dan achter aan, dankjewel voor de tip.
Je hebt als huurder bescherming. Dus de huurbaas die in een keer de huur heeft opgezegd is vast niet de enige oorzaak.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:41 schreef NegroideNeger het volgende:
Ik ben geen zwerver of een junk. En ik hoef niet tussen zwervers en junks te zitten vanaf 10 uur, totdat ik een woning vind. Dan blijf ik liever adres loos totdat ik wat vind eerlijk gezegd.
Het is niet dat ik op straat leef. Ik zit in deze situatie omdat mijn huurbaas ineenkeer de huur heeft opgezegd. Dus het is ook eens niet eens mijn eigen schuld dat dit is gebeurt.
Alsof jij tussen zwervers en junkies wilt leven. Terwijl het niet hoeft, en het niet eens jou eigen schuld is dat je in deze situatie zit.
Als jij wilt denken dat dat niet de enige oorzaak is, mag je dat denken mijn vriend.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt als huurder bescherming. Dus de huurbaas die in een keer de huur heeft opgezegd is vast niet de enige oorzaak.
Ik heb het gelijk even opgezocht en het is mogelijk in mijn regio. Ik ga er zo snel mogelijk werk van maken. Het is tenminste wat, totdat ik een inschrijf adres heb.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Jawel, soort van. Degene bij wie je het briefadres registreert zijn verantwoordelijk dat je minimaal 1 meer per 4 weken je post krijgt. De belastingdienst stuurt bv je post daarheen en als je een uitkering krijgt staat daar ook dat adres geregistreerd.
De bewoners van dat adres hebben geen last van jouw inkomsten voor hun eigen toeslagen en andere financiële voordelen.
Hou er rekening mee dat het dus vaak niet kan als je er ook verblijft. Soms moet je eerst aantonen dat je dakloos bent, dan gaan ze dat onderzoeken.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:37 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Ik heb het gelijk even opgezocht en het is mogelijk in mijn regio. Ik ga er zo snel mogelijk werk van maken. Het is tenminste wat, totdat ik een inschrijf adres heb.
Dankjewel voor het mee denken!
Mijn broertje heeft dit ook gehad. Hij had verplicht afspraken bij het LDH en moest inderdaad ook soms daar slapen om nog hulp van hen te krijgen, maar dat was minimaal 1 nacht per week.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 14:32 schreef NegroideNeger het volgende:
[..]
Daar ben ik al geweest en als je daar wilt inschrijven moet je je dan ook aan de regels houden. Zoals voor 10 uur binnen zijn etc.
Ik heb gewoon fulltime werk, heb ik ook altijd al gehad. In principe had ik gewoon een normaal leven. Tot dat mijn huisbaas mij in eenkeer besloot eruit te trappen. Dat is een van de redenen waarom ik weiger tussen junks en zwervers tegaan zitten.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:31 schreef Renesite het volgende:
Mocht het niet legaal zijn/blijken met alle gevolgen van dien dan heb je sowieso een groot probleem met je uitkering en de gemeente.
Stap ff binnen bij het sociaal wijkteam. Normaliter kom je dan in een sociaal pension, een daklozen opvang of anderszins. Het is een zure appel maar je moet vooral daar doorheen..
Niet liegen, hè.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:36 schreef NegroideNeger het volgende:
Tot dat mijn huisbaas mij in eenkeer besloot eruit te trappen.
Ja precies. Maar hier waar ik ging, moet je wel elke dag voor 10 uur thuis zijn. Ik had van iemand met ervaring gehoord dat ze mensen die in een soortgelijke situatie als mij zaten, helpen bij de LDH. Toen was ik gelijk even langs gegaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 18:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft dit ook gehad. Hij had verplicht afspraken bij het LDH en moest inderdaad ook soms daar slapen om nog hulp van hen te krijgen, maar dat was minimaal 1 nacht per week.
Dit was in Zeeland, ik weet niet of de regels elders anders zijn.
Bro, dit is geen ONZ OF KLB. Dus kan je A.U.B. ophouden. Ik zit al niet lekker in mijn vel de laatste dagen.quote:
Ja het is niet "Zomaar" hij heeft mij gewoon genaaid met de contract die ik getekend had. Maar daar gaat dit topic niet eens over. Anders had ik daar wel een topic voor geopend.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
Je mag helemaal niet zomaar uit je huis getrapt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |