#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:00 |
[error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen [/error] # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 21:55:26 ] | |
superniger | maandag 12 augustus 2019 @ 13:01 |
Geen onzin. Niet presteren = wegwezen. | |
heywoodu | maandag 12 augustus 2019 @ 13:01 |
Afhankelijk van de bookmaker natuurlijk | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:02 |
OP klopt niet! | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 13:02 |
Het ging ook helemaal niet om de podiums, het ging erom dat Gasly soms helemaal buiten de punten reed. Gasly is de reden dat Red Bull geen 2e staat in het WCC en dat wordt 'm ongetwijfeld intern zwaar aangerekend. | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:02 |
Zijn teamgenoot vecht met Hamilton en hij vecht (en verliest) met McLarens. Terecht dat hij eruit ligt | |
Nebelwerfer | maandag 12 augustus 2019 @ 13:02 |
Moet je bang voor zijn ja. Aan de andere kant komt hij tot nu toe niet over als een top coureur. Leuk voor een team met minder geld, maar als topteam moet je er niet teveel energie in steken | |
heywoodu | maandag 12 augustus 2019 @ 13:04 |
#TeamGasly | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 13:04 |
. | |
BeamofLight | maandag 12 augustus 2019 @ 13:05 |
Geen bijdrage aan t team leverde ie. Ook qua stats, afstellingen, feedback; gewoon 0.0 En dan die punten nog | |
Aquarii | maandag 12 augustus 2019 @ 13:05 |
Zou wel lachen zijn als Albon straks nog trager is dan Gasly | |
bokkepoot | maandag 12 augustus 2019 @ 13:05 |
Ach, Red Bull talentenprogramma is ook wel een grap ondertussen. Albon was officieel gedropt, en toen toch maar teruggehaald. Max verstappen tekende pas toen hij daadwerkelijk in de TR mocht rijden. Ticktum Hartley | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 13:05 |
Van de FP.... | |
potjecreme | maandag 12 augustus 2019 @ 13:06 |
| |
Dutchguy | maandag 12 augustus 2019 @ 13:08 |
Hoe frustrerend moet dit voor Franz Tost zijn trouwens. Krijgt hij wéér een gedemotiveerde coureur terug die hij op mag lappen. | |
Dutchguy | maandag 12 augustus 2019 @ 13:09 |
Wat dat betreft is Red Bull Racing wel duidelijk. Hij heeft een half jaar om zich te bewijzen. | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:13 |
12 punten vs 13 van Gasly, in de mindere auto. Komt wel goed denk ik. | |
Gruj0 | maandag 12 augustus 2019 @ 13:15 |
Dit zeg ik al tijden. Die weet zelf ook wel dat hij het 5e wiel aan de wagen is en praktisch weinig te zeggen heeft. Uit elk interview met Tost blijkt dat hij weinig tot niks te vertellen heeft over zijn coureurs. Ik hoop dat Albon het goed doet bij RBR, want als dat niet het geval is, zal hij in de mond van velen een kut coureur zijn, een prutser, Max niet uitdagen, niet motiveren. RBR onwaardig zijn, zich moeten schamen voor zijn prestaties, enz, het gewoonlijke kolder van simpel F1 volk. Wat ze zeiden over Kvyat in 2017 en nu over Gasly. KOTS, dat soort mensen. Als dit weer fout gaat kun je dit 100% Marko en Horner aanrekenen, niemand anders. | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:20 |
Nattekat heeft hem zo te zien al gefixed [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 13:21:20 ] | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 13:22 |
Ninjapaintskills | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 13:23 |
Knappe shop van Albon. . | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:25 |
Hebben ze goede psychologen daar bij Red Bull? Sluit niet uit dat Albon zich daar ook mag melden binnen een half jaartje. | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 13:25 |
Albon was niet vanwege zijn prestaties gedropt, maar omdat zijn moeder veroordeeld werd voor fraude en de gevangenis in moest. Die slechte publiciteit konden ze toen niet gebruiken. Nadat ze weer op vrije voeten was, was het blijkbaar geen probleem meer om hem in te lijven. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 13:27 |
Albon komt soms een beetje verlegen over in interviews, maar is vrij koelbloedig op de baan, heb ik het idee. Incidenten lijken hem niet gelijk zwaar te beïnvloeden. Desondanks toch wel een bizarre move van RBR. | |
TheFreshPrince | maandag 12 augustus 2019 @ 13:30 |
In China reed hij (na z'n crash in FP3) vanuit de pits naar P10, veel ingehaald, hij kan het wel. Er zit wel racingspirit en gretigheid in en dat heb je nodig. | |
Tinos85 | maandag 12 augustus 2019 @ 13:36 |
Er zit natuurlijk een verschil tussen geen podium pakken en constant flink langzamer zijn dan je teamgenoot en zelfs twee keer op een ronde gezet worden. | |
Monolith | maandag 12 augustus 2019 @ 13:36 |
Het vervangen van Gasly is op zich niet zo vreemd gezien het feit dat hij echt veel te veel tekort kwam ten opzichte van zijn teamgenoot. Niemand had verwacht dat hij het Verstappen lastig zou gaan maken, maar continu 6 tot 9 tienden achter je teamgenoot kwalificeren, in de race moeten vechten met de F1.5 terwijl je teamgenoot vecht om de overwinning of op zijn minst een podium is gewoon echt niet goed genoeg bij een topteam. Bij de keuze voor Albon heb ik toch een beetje m'n twijfels. Die jongen rijdt net een half jaar in de F1 en doet dat best aardig bij TR, maar bij RB zijn de verwachtingen toch even wat anders. | |
potjecreme | maandag 12 augustus 2019 @ 13:41 |
Maar wie dan wel? | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 13:43 |
Kvyat. Een bewezen rijder die prima als #2 het seizoen uit kan rijden. Voordeel wat ze met deze huidige wissel echter wel hebben, is dat ze aan het einde weten wat elk van hun 3 coureurs kan in een top-auto. En dan de beste daarvan in 2020 in dat stoeltje drukken. Van Gasly weten ze het nu , van Kvyat weten ze het ook al, dus Albon mag nu tot het einde van het jaar zijn eigen benchmark zetten. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 13:44:41 ] | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 13:43 |
Ik denk niet dat ze bij RBR verwachten dat Albon spontaan de sterren van de hemel rijdt, dat is ook totaal niet realistisch. Zelfs bij Verstappen waren ze al blij als ie in de punten zou eindigen. | |
XL | maandag 12 augustus 2019 @ 13:44 |
Lijkt zijn auto goed te controleren, getuige zijn regenprestaties en ook een goed resultaat in Monaco. Twee kansen voor Toro Rosso. Twee keer goede performance. Dat is anders pieken dan Gasly, waar pieken vooral mazzel lijkt. Silverstone bijvoorbeeld. | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 13:46 |
Ik denk niet dat Marko die knieval wil maken. In het slechtste geval valt Albon ook door de mand en rijdt Kvyatt Gasly het licht uit de ogen. Wellicht dat hij dan nog een kans krijgt. Maar niet eerder dan noodzakelijk. | |
Rossdale | maandag 12 augustus 2019 @ 13:50 |
Nu dus twee RBR rejects bij Toro Rosso en niet echt een RBR junior die volgend jaar de opstap naar F1 kan maken. De kans is toch groot dat TR volgend jaar twee stoeltjes vrij heeft dus als ik als jongeling nu een kans krijg om als RB junior te beginnen zou ik dat meteen doen! Jammer dat Beitske Visser de W series niet heeft gewonnen, anders had zelfs zij misschien nog wel een kansje gehad volgend jaar | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 13:52 |
Zal ze toch eerst iets moeten doen waarbij superlicentiepunten te verdienen zijn. | |
maan_man | maandag 12 augustus 2019 @ 13:53 |
Zoals de grootste taalkunstenaar van Nederlandse bodem, John Ewbank, het eerder formuleerde:Gasly heeft zichzelf natuurlijk op een 1-0 achterstand gezet door de auto in Barcelona op te vouwen. Daarna is het niet veel beter gegaan. Behoudens tegenslag moeten alle rijders van de top 3 teams meestal/altijd in de top 6 kunnen eindigen, maar dat lukte Pierre niet. | |
heywoodu | maandag 12 augustus 2019 @ 13:53 |
Jüri Vips | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 13:53 |
op zich wel leuk dat ze die W klasse in het leven hebben geroepen maar met de snelste vrouw zijn ben je er nog lang niet | |
habitue | maandag 12 augustus 2019 @ 13:54 |
Waarom niet Sainz of Hulk wegkopen. | |
Aquarii | maandag 12 augustus 2019 @ 13:56 |
Ik hoop dat Bottas volgend jaar naar RB komt. | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 14:00 |
Ook al zo'n RBR reject | |
OscarMopperkont | maandag 12 augustus 2019 @ 14:00 |
Bottas.... een soort Gasly maar in een betere auto.... | |
Dutchguy | maandag 12 augustus 2019 @ 14:02 |
Die zou in ieder geval flink wat info van Mercedes meenemen. | |
Tinos85 | maandag 12 augustus 2019 @ 14:02 |
Dit biedt nog kansen voor De Vries | |
Nober | maandag 12 augustus 2019 @ 14:06 |
En voor de Red Bull junior rijders. | |
spectrumanalyser | maandag 12 augustus 2019 @ 14:06 |
heb je een idee hoe groot deze operatie is. nieuwe kleding, nieuwe stickers, aanpassing motorhomes, startnummer overdracht, punten overdracht. | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 14:09 |
Waarvan er geen genoeg superlicentiepunten heeft | |
heywoodu | maandag 12 augustus 2019 @ 14:09 |
En eigenlijk alleen Vips het goed doet. | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 14:11 |
nu volg ik die junior klassen sowieso niet op de voet maar welke coureurs zouden op dit moment F1 waardig zijn? | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 14:23 |
Ik denk dat ze bij RBR idd zo redeneren: Albon krijgt nu de kans die Kvyat en Gasly al gehad hebben om zich te bewijzen. Doet hij het goed, dan krijgt hij het zitje naast Verstappen volgend jaar. Valt hij (ook) tegen, dan trekken ze iemand weg bij een ander team die wel goed genoeg is. Ik vind het zelf een gevaarlijke strategie en ik vind ook dat Kvyat zichzelf wel degelijk bewezen heeft, maar ik denk wel dat dit is hoe Marko het nu ziet. | |
theSingularity | maandag 12 augustus 2019 @ 14:29 |
Mocht dit waar zijn, dan is dit juist het moment waarop je hierachter wil komen. Red Bull wil volgend jaar mee doen om het kampioenschap. Mocht dit lukken qua auto/motor, dan wil je zeker zijn dat je een goede 2e rijder naast Max hebt. Zouden ze Albon pas volgend seizoen promoveren, dan lopen ze het risico dat hij, net als Gasly, door de mand valt. Dan is het te laat. Overigens denk ik niet dat Albon door de mand valt. Hij heeft in ieder geval laten zien dat hij durft aan te vallen en weinig fouten maakt. Al 2 dingen waarin hij wat mij betreft beter scoort dan Gasly | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 14:32 |
Hij heeft al bewezen te kunnen winnen van Verstappen | |
Anonymousz | maandag 12 augustus 2019 @ 14:32 |
Is ocon een optie ? | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 14:34 |
als ze deze move niet deden is RB gewoon geen top team. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 14:35 |
Groot verschil is dat Albon engels spreekt en een halve Brit is. Ik kijk nu al uit (not!) naar alle verontwaardigde Britten die roepen dat Max voorgetrokken wordt. Ze komen nu al tevoorschijn gekropen. | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 14:40 |
wanneer komt het nieuws dat Ocon mag instappen ipv Bottas? | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 14:42 |
Geen idee maar Bottas zal van nieuwtjes als die van vandaag ook wel nerveus worden. Dit ondanks dat ik wel weet dat Bottas veel meer krediet heeft bij Mercedes dan Gasly had bij RBR. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 14:44 |
Ik denk nog steeds dat Mercedes Bottas gewoon houdt. | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 14:49 |
Hangt het niet vooraf af van de gesprekken tussen Lewis en Toto? Als Lewis zegt dat hij er na volgend jaar mee stopt, houden ze Bottas aan en proberen ze voor de 2021 Verstappen te krijgen. Ocon en in 2021 Russell als 2e rijder Gaat Lewis nog een paar jaar door, dan komt in 2020 Ocon er in en als die niet voldoet in 2021 Russell. | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 14:50 |
nee, de verstappen move is weg, de ontspanningsclausule van RB is niet meer van toepassing. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 14:52 |
Hij heeft het over 2021 en niet over 2020. In 2021 is Verstappen vrij man. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 14:53 |
Ik denk echt dat er voor Verstappen op dit moment geen reden is om naar Mercedes te willen gaan. Dat kan veranderen, maar vooralsnog zie ik hem niet weggaan. Hij heeft duidelijk gekozen voor het RB/Honda project en zijn mindset daar op aangepast. Die blijft volgend jaar gewoon zitten waar 'ie zit, ontsnappingsclausule of niet. | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 14:55 |
Ben ik met je eens. Ik heb het over 2021 overigens. Vanuit het perspectief van Mercedes hebben ze een topcoureur nodig, dat kan Lewis zijn en als die stopt zou Toto Wolf gek zijn als hij niet probeert Verstappen te krijgen in 2021. Daarmee is helemaal niet gezegd dat Max vervolgens ook hapt. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 14:58 |
2020 wordt wel erop of eronder voor RBR m.b.t. of ze Verstappen kunnen behouden. Als ze dan niet op het niveau van Mercedes zitten en Mercedes de deur open zet voor Max dan vertrekt ie. | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 14:59 |
Max is gek als ie in 2021 switcht. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 15:00 |
Ja, akkoord. Ik denk wel dat Mercedes op Verstappen aast mochten ze Lewis moeten vervangen, maar ik zie Lewis nog niet zo snel stoppen, eigenlijk. Ik denk althans niet dat hij dat nu overweegt, want hij is nog aan het winnen en hij heeft de evenaring van Schumachers record nog in het vizier. Lewis heeft Bottas graag naast zich, dat lijkt me duidelijk. | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 15:01 |
Ik denk dat er volgend jaar een schroeimotor uit de Japanse fabriek komt rollen die ten minste gelijkwaardig is aan de Merc, Honda maakt grote progressie. Als Red Bull dan een keer in het begin van het jaar de zaken op orde heeft, maakt hij een echte kans op de wereldtitel. | |
opgebaarde | maandag 12 augustus 2019 @ 15:02 |
Dat zou pas een opmerkelijke transfer zijn. | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 15:03 |
Bottas voor 2020 lijkt me ook de meest waarschijnlijke keuze omdat Lewis nu nog geen duidelijkheid geeft voor na 2020 en Ocon niet veel toe voegt ten opzichte van Bottas. En Bottas weet inmiddels zijn plaats binnen het team als tweede rijder. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 15:04 |
Ik denk dat hij ervoor zal willen waken om in dezelfde positie als Ricciardo te komen: een switch willen maken maar tot de conclusie moeten komen dat alle goede stoeltjes bezet zijn. Voor 2021 moet ie echt een afweging maken want zoveel kansen voor een goede overstap zullen er niet zijn. | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 15:04 |
waren toch journalisten die daar naar hintte, zoals die gast die de post race walk doet. | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 15:06 |
2021 is een overgangsjaar, alles kan compleet anders liggen in 2021. Zou me ter zeerste verbazen als er ook maar één verandering komt bij de topteams. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 15:06 |
Precies! En Ocon gaat zich zeker willen bewijzen en is daar in het verleden ook een tikkie onbesuisder in geweest dan Bottas, met alle potentiële ellende van dien. Ik zou echt enorm verbaasd zijn als ze Ocon nemen volgend jaar, maar goed, stranger things have happened, natuurlijk... | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 15:08 |
Eigenlijk alleen Merc toch? Ferrari gaat voor LeClerc als toekomstige eerste man en alle andere teams hebben niet de middelen om een topauto te bouwen. Enige team die ik daar mogelijk toe in staat zie is McLaren maar zo lang die met een Renault opgescheept zitten gaat dat ook niet werken. Komen er nieuwe teams bij in 2021? | |
Nattekat | maandag 12 augustus 2019 @ 15:11 |
Ik denk nog één jaar Bottas en daarna Russel. Probleem is dus 2021... dan wil je niet een rookie in die auto zetten. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 15:11 |
Kijk, dit is hoe sommige mensen redeneren.
| |
opgebaarde | maandag 12 augustus 2019 @ 15:12 |
Natuurlijk doen ze dat. Dat soort nieuws verkoopt en dat willen wij lezen. Net zoals Verstappen naar Ferrari/Mercedes of een Vettel naar RBR | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 15:12 |
als amateurs | |
daNpy | maandag 12 augustus 2019 @ 15:14 |
Lol Daniel heeft een groter probleem met de prestaties van zijn bolide dan met zijn ex-werkgever | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 15:15 |
Het ideaal is Mercedes met Ferrari als mogelijke alternatieve optie (maar duidelijk minder aantrekkelijk). Als het geen Mercedes wordt dan kan hij beter bij RBR blijven (mits die wel een behoorlijk prestatieniveau houden). En het eigenlijke ideaal is natuurlijk om gewoon bij RBR te blijven terwijl zij een hoger prestatieniveau dan Mercedes halen. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 15:20 |
Ik denk niet dat Max + Ferrari een goede combi zouden zijn. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 15:24 |
Ik ook niet maar het is wel een top 3-team en volgens sommigen zelfs een top 2-team. Geen team om niet in de gaten te blijven houden. Zelf denken ze trouwens dat ze een top 1-team zijn. | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 15:27 |
laatste winst vorige jaar met Kimi, laatste wk, weet ik niet meer | |
opgebaarde | maandag 12 augustus 2019 @ 15:31 |
De budgetcap die ingevoerd gaat worden, wat voor invloed heeft dat op Ferrari en de jaarlijkse motivatie-historische-waarde-uitkering van ad 70 mio? Neem aan dat die betaling buiten het vastgelegde budget valt en aangezien de budgetten (soort van) 'kleiner' worden, gaat die 70 mio een grotere invloed hebben op Ferrari? | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 15:31 |
Ook met Kimi Laatste Ferrari WK constructeur 2008 (Kimi & Massa) Laatste Ferrari WK coureur 2007 (Kimi) [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 15:32:20 ] | |
flipsen | maandag 12 augustus 2019 @ 15:34 |
Het is toch zo simpel als wat: Albon moet zichzelf nu bewijzen in de RBR. Doet hij dat goed genoeg, dan zit hij er in 2020. Zo niet, dan zit Kvyat er weer gewoon. En intussen gaan ze nieuw talent scouten dat snel door kan stomen voor 2021. | |
Dutchguy | maandag 12 augustus 2019 @ 15:36 |
Kvyat zie ik niet terugkomen eerlijk gezegd puur omdat het een PR ramp voor Red Bull zou zijn als ze hem wéér een demotion zouden moeten geven als hij om de een of andere reden weer tegenvalt. Ik denk dat ze dan eerder bij andere teams zouden shoppen. | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 15:38 |
dat denk ik ook, zeker als Bottas vrijkomt. | |
Rossdale | maandag 12 augustus 2019 @ 15:42 |
Zelfs O'ward niet? Krijg je geen punten voor Indy Jr? Kan me voorstellen dat daar wel wat voor geregeld zou kunnen worden. | |
opgebaarde | maandag 12 augustus 2019 @ 15:42 |
Er is geen reden om aan te nemen dat Albon het beter gaat doen dan Gasly, de voortekenen zijn zelfs in zijn nadeel. Maar oke stel Albon redt het niet. Wat dan? Dan is Gasly weg, is Albon wederom weg, hangt Kvyat ergens als ongewenst en zijn er dus twee tot drie lege stoelen zonder spraakmakend talent wat klaarstaat. Lijkt mij een probleempje. Het zou mij niks verbazen als Marko helemaal klaar is met Gasly en deze beslissing op emotie heeft gemaakt omdat Gasly veel redenen geeft waarom de achterblijvende prestaties niet aan hem liggen, maar aan de ander en de auto. | |
Rossdale | maandag 12 augustus 2019 @ 15:43 |
Die is helaas Mercedes jr geworden, maargoed die hebben toch geen plek. Die hebben Russel en Ocon al | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 15:44 |
O'ward heeft genoeg
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 15:44:31 ] | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 15:45 |
Niet meer toch? edit: nevermind, wel dus | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 15:46 |
Ik heb zelf wel het idee dat Albon mentaal standvastiger is dan Gasly. En sommige mensen (ik bedoel op Twitter enz.) vergeten volgens mij dat er niet van Gasly verwacht werd dat hij Max zou verslaan, maar dat hij 'gewoon' in de top 6 zou rijden. Ik denk dat Albon daar wel toe in staat is, alhoewel hij waarschijnlijk wel af en toe met McLaren in gevecht zal moeten (gezien de progressie van McLaren en de vorm van met name Sainz). -edit- Een paar voorbeelden:
| |
Rianne84 | maandag 12 augustus 2019 @ 15:48 |
Zou Max ook nog aandeel gehad hebben in dit besluit? | |
bloodymary1 | maandag 12 augustus 2019 @ 15:50 |
Denk eerlijk gezegd niet dat die veel beter zal presteren dan Gasly... | |
Rossdale | maandag 12 augustus 2019 @ 15:51 |
Nou hop, O'Ward volgend jaar in de TR dus. Of naast Kvyat of naast Gasly. Die zullen head to head mogen gaan om te kijken wie de beste ervaren kracht is voor volgend jaar. | |
opgebaarde | maandag 12 augustus 2019 @ 15:58 |
Ach gekkies hebben we overal. Vorig jaar kreeg Ocon ook massaal bijval hoe het ongeluk bij de GP van Brazilië totaal niet aan hem lag en zelfs volledig de schuld van Verstappen was | |
wdn | maandag 12 augustus 2019 @ 16:00 |
Daar ga je alleen naar toe als je veel geld wil cashen. Max moet gewoon WK worden bij RBR terwijl Lewis nog actief is. Dat zou ultiem zijn. Overstappen naar Ferrari of Mercedes voor hij WK is dan zit er een smetje op. | |
Monolith | maandag 12 augustus 2019 @ 16:09 |
Die eerste slaat natuurlijk nergens op. Ricciardo is nog altijd first diver. Ik denk ook juist dat een teamgenoot die duidelijk eerste rijder is minder druk op een teamgenoot legt. Er wordt dan enkel van je verwacht dat je nog enigszins punten binnenhaalt voor het constructeurskampioenschap in de luwte van je teamgenoot. Als je het dan zo opzichtig laat afweten als Gasly, dan heb je wel een probleem. Die tweede tweet vind ik met het oog op Albon niet zo gek. Is die jongen al wel klaar voor de stap? Moet je niet gewoon Kvyat weer in een RB zetten en het wat rustiger aandoen met Albon? | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 16:12 |
als ze hem volgend jaar weer geen winnende auto bieden zal hij toch wel elders willen kijken | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 16:14 |
Ja oke, maar bij Ferrari weten ze het nog te verneuken terwijl ze wel een winnende auto (lijken te) hebben. Maareh... ik denk dat Max die slechte strategie calls echt slecht zou trekken. En Jos dan ook niet in de pitbox laten. | |
TAV74 | maandag 12 augustus 2019 @ 16:16 |
ik weet niet hoe het nu intern gaat, maar het lijkt me ook heel gezond dat de coureurs daar af en toe van leer trekken om hun onvrede kenbaar te maken. | |
J.A.R.V.I.S. | maandag 12 augustus 2019 @ 16:17 |
Exact hetzelfde gezeur toen Riccardo het begon af te leggen tegen Max, was het ook omdat Max de nummer 1 was en omdat hij het beste materiaal had. Vele Aussies zijn nu nog boos op Max. | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 16:18 |
inderdaad, dan blijft er maar 1 optie over | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 16:22 |
Haha, altijd hetzelfde met teamgenoten waarbij de een beter presteert dan de ander. "Ze trekken Max voor!" | |
vosss | maandag 12 augustus 2019 @ 16:22 |
Albon | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 16:23 |
Het is nog veel erger. Ze hebben Max z'n data niet gedeeld met Gasly. Red Bull wil zo graag doen alsof Max goed is, dat ze bereid zijn hun eigen kansen in het constructeursklassement te verneuken. Zo erg is het! | |
vosss | maandag 12 augustus 2019 @ 16:25 |
Denken die mensen dit serieus? Achterlijkheid kent geen grenzen | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 16:25 |
Is onduidelijk. Hij heeft 15 punten voor zijn Indy Lights titel, maar of zijn Pro Mazda (uit 2016!) en Imsa PC titels meetellen is de vraag. De één zegt van wel, de ander niet. Indien wel heeft hij er 40. Als hij genoeg punten heeft moet hij dit jaar al een superlicentie hebben want voor volgend jaar vervalt de Pro Mazda punten en ik zie hem dit jaar geen punten halen. | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 16:29 |
| |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 16:29 |
Echt he Alsof Red Bull de 2e plek in het WCC wil laten liggen omdat ze het belangrijker vinden dat Max wint | |
Sjemmert | maandag 12 augustus 2019 @ 16:29 |
Hopelijk kan Albon beter bijblijven. Hij rijd tot nu toe een sterk seizoen dus wat dat betreft wel verdiend imo. https://www.dumpert.nl/mediabase/7736953/f2b8d943 | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 16:31 |
Zelfs met de data van Max kon Gasly niet in de buurt blijven | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 16:32 |
Zelfs met z'n setup niet | |
Monolith | maandag 12 augustus 2019 @ 16:33 |
Volgens mij was het juist omgekeerd. Op een gegeven moment hebben ze hem gewoon gedwongen om in hoofdlijnen met de setup van Max te rijden omdat hij zelf niet in staat was een goede setup te vinden. Niet dat dat hielp verder. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 16:40 |
Ik ben zo dom geweest om met die gast in discussie te gaan, maar hij wil ook dat niet geloven. Ach ja... | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 16:41 |
Hier nog een artikeltje waarin Gasly zelf zegt dat het eerste waar-ie naar kijkt de data van Max is: https://www.express.co.uk/sport/f1-autosport/1113787 | |
Monolith | maandag 12 augustus 2019 @ 16:44 |
Dat wuiven dit soort types gewoon doodleuk weg met de claim dat Gasly dit moest zeggen van zijn team of iets dergelijks. | |
potjecreme | maandag 12 augustus 2019 @ 16:50 |
Wat maakt het uit wat anderen op Twitter zeggen... | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 16:57 |
Niets maar het kan wel vermakelijk zijn. | |
Monolith | maandag 12 augustus 2019 @ 16:58 |
| |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 16:59 |
. | |
potjecreme | maandag 12 augustus 2019 @ 17:03 |
Klopt maar om hier dan Calimero te gaan uithangen... | |
flipsen | maandag 12 augustus 2019 @ 17:14 |
Zó hard viel hij niet tegen, maar ze wilden Max zo snel mogelijk in die RBR hebben en waren dus op zoek naar een excuus. Het zou me niets verbazen als ze eerst met Kvyat hebben gepraat en hem iets hebben beloofd voor 2020, voordat ze met dit nieuws van Albon naar buiten kwamen. | |
DKUp | maandag 12 augustus 2019 @ 17:37 |
Gelachen om de Twitter-berichten. | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 17:38 |
Als je dit jaar met vorig jaar vergelijkt is die honda echt beter aan het worden tov de concurrentie, daarnaast is de Ferrari de laatste jaren geen winnende auto en zal het er Dus Vanfa hangen of Hamilton na dit contract gaat stoppen bij merc. | |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 17:39 |
het gaat de goeie kant op maar dat zegt nog helemaal niets, Ferrari was er vorig jaar dichterbij dan dit jaar. En mocht hij na volgend jaar weg willen dan zou Mercedes gek zijn als ze hem niet nemen | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 17:40 |
Dat Kyvat zo nu en dan puntjes voor TR bij elkaar sprokkelt zal er natuurlijk ook mee te maken hebben. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 17:44 |
Zeg Feestneus, ik post die tweets ten eerste als vermaak, maar ook om te laten zien dat dit soort verhalen ook maar blijven rondgaan, met name onder Britten/Australiërs en soms vinden ze hun weg zelfs naar de tabloids. Zoals ik al eerder zei, Albon spreekt the Queen's English en is half Brits. Als die straks net zo presteert als Gasly dan kun je helemaal je lol op. Overigens denk (en hoop) ik dat Albon het (veel) beter gaat doen. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 17:47 |
De nieuwe is er. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 17:47 |
De reacties op Planet F1 zijn soms ook wel erg leuk:
| |
Tarado | maandag 12 augustus 2019 @ 17:47 |
het kan ook de Thaise connectie zijn dat ze Albon het stoeltje gunnen, Red Bull is uiteindelijk Thais van oorsprong | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 17:49 |
Zou zo van de speld afkomstig kunnen zijn... | |
sasquatsch | maandag 12 augustus 2019 @ 17:53 |
Ca 0,5 sec in de kwalificatie op Ricciardo. Te vergelijken met de achterstand van Gasly nu op Max. En zijn torpedo acties natuurlijk | |
Mansjester | maandag 12 augustus 2019 @ 17:54 |
Wat een kut team is RBR ook. Schrijven laatste jaren veel te snel rijders af en andere te snel naar voren. | |
Ferry_76 | maandag 12 augustus 2019 @ 17:54 |
Of misschien past de rijstijl van Albon beter van die van Max en (Dus) van de RB15? Of Kvyat wilde gewoon niet, kan ook nog. Maar goede kans voor RBR om te testen wat ze aan Albon hebben, qua resultaten zal het vast niet slechter dan Gasly doen, en in gevechten heeft hij al laten zien wél te kunnen inhalen. | |
Nebelwerfer | maandag 12 augustus 2019 @ 18:01 |
Kvyat is misschien wel nuttiger bij TR dan bij RBR. Ervaren coureur die goed is voor punten en waar Gasly zich misschien aan op kan trekken. Hij is nu waarschijnlijk wel de betere coureur, maar per saldo is dit dan de betere oplossing. Tost heeft misschien ook wel aangegeven niet met 2 jonkies te willen rijden. | |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 18:05 |
Het enige wat ik er echt kut aan vind is dat ze eerst steeds geroepen hebben dat Gasly tot het einde van het seizoen zou blijven en dan nu dit. Dat snap ik niet. Maar ik snap wel waarom Gasly onhoudbaar was. De race in Hongarije maakte dat ook wel pijnlijk duidelijk. Hij had sowieso in dat gat tussen Lewis/Max en de Ferrari's moeten rijden. Over de keuze van Albon ipv Kvyat kun je alleen speculeren, maar met het oog op de beslissing over wie er volgend jaar in de RB zit kan ik het ergens wel begrijpen. Ze geven Albon hiermee een kans om daar voor mee te strijden. Of iig kun je het zo uitleggen. | |
ChevyCaprice | maandag 12 augustus 2019 @ 18:10 |
| |
Jane | maandag 12 augustus 2019 @ 18:11 |
Dit vind ik ook een serieuze mogelijkheid. Dat er ook rekening gehouden is met het effect van de wissel op TR. | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 18:13 |
En wellicht waren Horner en Marko oprecht in hun uitspraken maar heeft Mateschitz de boel keihard gevetood. | |
WismutVeilchen83 | maandag 12 augustus 2019 @ 18:16 |
Kees weer heerlijk droog | |
Peterselieman | maandag 12 augustus 2019 @ 18:28 |
Grappig bedacht. Maar goed, bij Gasly was te weinig progressie zichtbaar, dus ik snap de keuze voor Albon wel | |
Dutchguy | maandag 12 augustus 2019 @ 18:30 |
Ik vraag me af of er ook druk vanuit Honda was. Ze hebben al eerder gedreigd uit de F1 te vertrekken. | |
beantherio | maandag 12 augustus 2019 @ 18:33 |
Goed punt. Het is wel voorstelbaar dat die hun naam graag boven die van Ferrari zien komen. Da's heel waardevol voor een merk als Honda. | |
DKUp | maandag 12 augustus 2019 @ 19:07 |
Samenvatting van Gasly dit seizoen tot nu toe bij Ziggy. | |
WheeledWarrior | maandag 12 augustus 2019 @ 19:09 |
Gasly heeft ook gewoon in geen enkele race serieus uitzicht op een podium gehad. Dat is voor een RB-coureur echt veel te mager. | |
DKUp | maandag 12 augustus 2019 @ 19:23 |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 19:32 |
daarom is het een topteam, de rust bewaren en dan ruim de tijd nemen om de beslissing te maken. | |
tralalala | maandag 12 augustus 2019 @ 19:38 |
Gasly verkoopt geen extra blikjes Red Bull met al dat gepruts, Albon wel in een nieuwe markt. Hij kan het nooit slechter doen, win win. | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 19:39 |
Thailand is niet echt een nieuwe markt voor Red Bull Krating daeng [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 19:39:48 ] | |
tralalala | maandag 12 augustus 2019 @ 19:41 |
Daar ga ik | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 19:53 |
Idd waarom zou een coureur naar het team willen dat al 6 jaar op rij het WCC en WDC met gemak binnen sleept willen. | |
Breekfast | maandag 12 augustus 2019 @ 20:08 |
Is gewoon een onderdeel van topsport. Als een voetballer een half seizoen bagger speelt dan komt hij ook op de bank te zitten. Als je daar niet mee kan omgaan dan hoor je niet thuis op dat niveau. Gasly heeft echt meer dan genoeg tijd gekregen en laat 0,0 progressie zien. 2x gelapt worden door je teamgenoot, in gevecht met Mclaren en Alfa, dat kan gewoon niet. Hem laten zitten zou bizar zijn geweest. Het is geen stageplek. Je moet gewoon presteren. En als daarmee de talenten bij Red Bull op raken dan moet je maar een keer buiten de deur shoppen om een coureur binnen te halen die het wel kan. | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:09 |
Teams worden gedragen door een specifieke coureur, ik zie Max geen 2de plaats innemen achter Hamilton of Vettel, dus zolang deze daar nog zitten, zie ik hem niet bij de 2 teams rijden. Daarnaast heeft de Aston Martin met de Honda motor mij wel weten te verbazen in tot ze in dit seizoen aardig mee kunnen met die grote jongens, zelfs als dat puur aan Max zou liggen. | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 20:12 |
Heeft het echt veel zin om naar het team te gaan dat in het verleden goede resultaten heeft geboekt? Of is het misschien slimmer om in te zetten op een team dat nu goede stappen maakt om in de toekomst mee te strijden om het kampioenschap? | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 20:14 |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:14 |
Waarom lult iedereen onzin over 2de plaats innemen? Dat is echt geen garantie ofzo. Nico en Lewis mochten toch ook gewoon vechten om het kampioenschap? Bottas mocht dat begin dit jaar ook. Ferrari heeft dit jaar gezegd dat Leclerc 2de rijder is, begrijpelijk wel gezien de ervaringen van de 2 coureurs. Maar zelfs al gaat Max als '2de rijder' naar Ferrari of Mercedes naast Vettel/Hamilton. Als hij er voor kwalificeert en wegrijdt denk je dan echt dat ze zeggen dat ie zich in moet houden om de ander er langs te laten? | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 20:16 |
Daarom hebben ze bij Mercedes nu Bottas daar zitten, zodat ze geen kemphanen meer hebben die elkaar eraf rijden. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:17 |
Ja dat lijkt mij best wel een goede manier om je keuze op te maken, helemaal als het 'verleden' de afgelopen 6 jaar betreft. Zelfs al loopt Red Bull in op Mercedes dan kan je er nog steeds wel vanuit gaan dat de Merc iig goed genoeg is om mee te doen om het kampioenschap, al zijn ze dan misschien niet dominant. En wie is je tegenstander bij RB als Max daar weg gaat? Kvyat en Albon? Die kan Max in een 'iets mindere mercedes' ook wel hebben hoor. | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:17 |
Als dat in de tweede helft in het seizoen is, hij op 50 punten achterstand rijd en er nog eentje van de concurrentie tussenzit wel. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:18 |
Nee, ze hebben Bottas daar zitten omdat Nico zn contract niet uitdiende, anders had Nico daar nog gezeten. Ze hebben zowel Nico als Lewis steeds contract verlengingen aangeboden ondanks de spanningen die dat in het team. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:19 |
Als dat je gebeurd dan ben je blijkbaar dus geen wereldkampioenmateriaal | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:21 |
Nee hoor, twee keer een retirement door een mede coureur terwijl je teamgenoot eerste word en je staat 50 punten achter. | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 20:21 |
52 in het slechtste geval. . | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:21 |
Nou, dat hebben we idd veel gezien bij Mercedes de afgelopen jaren, dat is echt iets waar je rekening mee moet houden als je daar rijdt! | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 20:24 |
Juist omdat Mercedes al 6 jaar dominant is, betekent dat hun heerschappij nooit lang meer kan duren. Er zijn in het verleden al vaker teams geweest met dominante auto's, maar er komt altijd een moment dat er een wisseling van de wacht plaatsvindt. Met de grote regelwijzigingen van 2021 kan het zomaar gebeuren dat een ander team het stokje overneemt. Niemand kan natuurlijk de toekomst voorspellen, maar ik zou niet durven zeggen dat nu inzetten op Mercedes een verstandige keus is voor de toekomst. Zeker niet omdat de ontwikkeling bij Red Bull en Honda nu echt vruchten af beginnen te werpen. Ze zitten nog maar in een overgangsjaar, en toch is het gat met Mercedes behoorlijk geslonken en krimpt het bovendien met elk raceweekend. En tot slot is Red Bull natuurlijk een team dat Max Verstappen op de eerste plaats zet. Alles draait daar om hem. Als Max daar weg zou gaan, komt-ie in een heel andere situatie terecht. Ik snap best dat-ie eerst wil kijken hoe goed de Red Bull + Honda-combinatie volgend jaar nou echt wordt. | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:31 |
[edit] zat even iets doorelkaar te lezen[/edit] | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:35 |
Dit is echt z'n domme redenatie. Het is een beetje hetzelfde als dat je roulette speelt in het casino. Het balletje is 10x achter elkaar op rood gevallen, dat je dan denkt dat de 11de keer de kans groter is dat hij op zwart valt omdat het al zo vaak op rood is gevallen. De kans het balletje op rood of op zwart val is gewoon gelijk in dit geval. En in dit geval spreken we niet eens van onafhankelijke kansen. Het is geen toeval dat mercedes 6x achter elkaar alles wint. De structuur staat, het budget is er. Er is niks om aan te nemen waarom mercedes het straks minder gaat doen anders dan 'het duurt al zo lang'. Natuurlijk kan een ander team het stokje overnemen. Maar ik zou dan liever mijn geld zetten op het team dat al jaren achter elkaar dominant wint dan een team dat tussen de 2de en de 3de plek wisselt. Ik kan de toekomst voorspellen. Morgen komt de zon op, en gaat hij ook weer onder. Je kan accurate voorspellingen doen adv gebeurtenissen in het verleden, sommige nauwkeuriger dan anderen. Voorspellen dat Mercedes het goed doet de komende jaren is geen abseurde voorspelling. Ik zou het wel durven te zeggen. Werpt het echt zn vruchten af ja? Is Mercedes definitief verslagen? Ze komen dichterbij, maar Mercedes is nog niet weg hoor. Mclaren zette Alonso ook op de eerste plek, denk je echt dat ie niet liever bij de mercedes had gezeten? | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:46 |
'hetzelfde doen' werkt na een tijdje uit, zeker als je voor langere tijd met de zelfde mensen in de zelfde omgeving werkt, heeft niks te maken met de kwaliteit van het materiaal of de kwaliteit van de omgeving, op een bepaald moment is iedereen die zelfde manier zat en verzint om een of andere reden een andere manier om die 'sleur' te doorbreken. Als dat niet in een jaar is, dan gebeurt dat wel over drie jaar oid. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:54 |
of al 6 jaar achter elkaar? | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 20:57 |
Ferrari heeft hem ook 6 jaar op rij gewonnen. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 20:58 |
Ik ben dan ook de gene die aanraad om naar het team dat wint te gaan ipv bij een team te blijven dat niet heeft gewonnen | |
PaRoDiUzZ | maandag 12 augustus 2019 @ 21:05 |
Hoe bedoel je? Verstappen heeft sinds dat hij dat bij RB rijdt alle mogelijke kansen kunnen benutten om races te winnen en daarbij ferraris en mercedessen te slim af te zijn, zonder dat hij zich echt iets van teamorders dient aan te trekken, word een ander verhaal als hij achter een VET of HAM aanrijd. | |
ShaoliN | maandag 12 augustus 2019 @ 21:06 |
Mercedes dominantie zal misschien wel stoppen, maar met zo’n organisatie en dat budget gaan ze nooit van 1 naar Williams. | |
opreis | maandag 12 augustus 2019 @ 21:08 |
Maar al die jaren heeft hij nooit de kans gehad om voor het WK te gaan, of iedere race voor de winst te gaan wat bij iig mercedes een stuk logischer is. Dat hij teamorders zou krijgen bij mercedes of ferrari, of dat hij achter een Vet of een Ham aan zou rijden zuig jij ook maar uit je duim. | |
#ANONIEM | maandag 12 augustus 2019 @ 21:09 |
Vergeet niet dat Williams slechts 4 jaar geleden nog op een 3e plek stond, 70 punten boven Red Bull. 't kan snel gaan (de degradatie dan, die auto niet bepaald ) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2019 21:10:14 ] | |
RingBewoner | maandag 12 augustus 2019 @ 21:37 |
Dat waren nog eens tijden. Met Williams op de eerste startrij in Engeland. | |
Whiskers2009 | maandag 12 augustus 2019 @ 21:48 |
Ja, bizar. En triest | |
TheFreshPrince | maandag 12 augustus 2019 @ 22:14 |
Nebelwerfer | maandag 12 augustus 2019 @ 22:21 |
Als Mercedes concreet komt zal Max echt wel gaan overwegen. Tot die tijd zit hij bij een team die alles voor hem doet en waar hij zijn huidige plek in de F1 aan te danken heeft. Voor 2020 heeft hij denk ik 50-50 % kans dat hij mee kan doen voor het wk (de kans dat hij het echt wordt is kleiner). Als de auto dit jaar echt door het ijs was gezakt lagen zaken misschien anders, maar nu moet hij het team ook de kans gunnen. Voor 2021 is alles afwachten. | |
vosss | maandag 12 augustus 2019 @ 22:30 |
Ik denk op dit moment niet. Die dient gewoon zijn contract uit, ongeacht hoe groot die zak met geld is waarmee Mercedes komt rammelen. En terecht. Hij heeft veel te danken aan Red Bull. | |
Nebelwerfer | maandag 12 augustus 2019 @ 22:32 |
Mijn idee ook hoor, maar zeg nooit nooit ! | |
Faraday01 | maandag 12 augustus 2019 @ 22:33 |
In 2021 zal de zak geld toch enorm zijn ongeacht het team. | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 22:35 |
De Verstappens lijken mij op dat gebied juist superzakelijk en zullen niet aan sentiment doen. De beste deal krijgt de handtekening. | |
BeamofLight | maandag 12 augustus 2019 @ 22:36 |
Nee joh | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 22:37 |
Ik denk dat Max gaat voor het team waarmee hij denkt te kunnen winnen. Het lijkt me niet dat je 'm kunt overhalen met meer geld om naar een zwakker team over te stappen. | |
nogeenoudebekende | maandag 12 augustus 2019 @ 22:40 |
Zeg ik dat? Beste deal impliceert natuurlijk een kans op de titel. Hij gaat niet bij RBR blijven omdat ze hem ooit de kans hebben gegeven als hij een stoeltje bij een beter team kan krijgen. | |
vosss | maandag 12 augustus 2019 @ 22:41 |
Die klopt nog ook | |
Tijn | maandag 12 augustus 2019 @ 22:41 |
Ah, maar "beste deal" (zeker in combinatie met "superzakelijk") kon ook duiden op "meeste geld". [ Bericht 9% gewijzigd door Tijn op 12-08-2019 22:51:36 ] | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 23:04 |
Huub Rothengatter | |
THEFXR | maandag 12 augustus 2019 @ 23:39 |
niet zo snel nee, maar Mclaren heeft dat wel doorgemaakt. | |
Fer | maandag 12 augustus 2019 @ 23:54 |
Als je te lang dominant blijft gaat het op termijn tegen je werken. Kwa image en marketing ben je dan geld aan het verbranden. Mercedes zal langzaam de geldkraan iets minder groot draaien en goede mensen laten vertrekken naar andere teams. Om dan de komende 10 jaar een beetje in de top 3 mee te draaien en af en toen een kampioenschap meepakken. | |
MakkieR | dinsdag 13 augustus 2019 @ 02:07 |
In de Formule 1 is niks zeker, Ricciardo zou immers ook nooit weggaan bij RBR en hij verraste ons allemaal. | |
TAV74 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:00 |
Dat was ook geen keuze uit luxe. Uitsluiten dat Max gaat kun je nooit, maar die gaat niet naar een team waar hij niet mee doet voor de winst. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:06 |
Prestaties uit het verleden.... | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:08 |
En Mercedes gaat er voor zorgen dat dat niet nog een keer gebeurt. Waarom zou Max een stap achteruit willen doen? Ferrari is echt een inferieur team. | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:11 |
Max gaat voor een team welke naar Max luistert. Dat doet red bull, maar ferrari of mercedes doet dat niet. Daarom zal hij vast nog een lange tijd bij red bull blijven. Door de coaching van zijn pa valt hij niet in dezelfde vallen die Jos wel heeft gedaan. Slim! | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:14 |
het punt is ook dat je voor 2021 niet weet welke auto de winnende is door die nieuwe regels al kunnen we er wel vanuit gaan dat het 1 van de top 3 teams is. | |
TAV74 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:16 |
Als Mercedes Max naast Hamilton gaat zetten hebben laten ze ze echt beide wel voor de titel gaan. Dan hebben ze een epische battle en staan ze een seizoen lang in de spotlights. Onder andere voorwaarden heeft het geen enkele zin. | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:20 |
Max heeft niks te zeggen in het mercedes team. Daar zal hij niet snel heen gaan. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:21 |
Er zijn twee dingen belangrijk voor Mercedes: de titel voor het team en de titel voor een rijder. Daar hebben ze Max niet voor nodig zolang ze Lewis hebben. | |
TAV74 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:22 |
Mercedes weet ook dat Max er niet als tweede rijder gaat zitten en gaan hem er ook nooit in die rol neerzetten, dat is mijn punt nu juist. Hij gaat daar naar toe voor zijn eigen kansen of niet. Gaan ze imo sowieso niet doen voordat Lewis recordhouder is, daarna zou het wellicht kunnen. | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:26 |
Precies wat ik zojuist ook heb gezegd. Max zal nog een aantal jaar bij red bull blijven, daar heeft hij goud in handen en hij beseft dat maar al te goed. | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:27 |
Precies. Mercedes wil geen Haas taferelen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:31 |
Als Max naar Mercedes gaat zullen ze daar ook naar hem luisteren. Maar nu is zijn hele team om hem heen 'gebouwd'. Daar is bij een ander team tijd voor nodig. | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:32 |
Bij mercedes zal hij veel minder inspraak hebben. Zo rolt mercedes eenmaal, net als ferrari. Jos en Max weten dat, dus blijven ze bij red bull. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:33 |
alsof hij bij Red Bull veel inspraak heeft, is toch logisch dat ze luisteren naar z'n input over de auto maar dat doet ieder team | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:36 |
Nee, dat doet niet ieder team. Daarnaast zijn er ook heel wat verschillen qua inspraak onderling de teams. Die dat wel doen. Max kan nu echt zijn eigen set-up bepalen, mercedes en ferrari zijn data geil, red bull gaat eerst van de coureurs uit. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:38 |
natuurlijk wel maar het is ook logisch dat ze meer luisteren naar de snelste en/of meer ervarene | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:47 |
En daar gaat het om. Max heeft zijn vrijheid bij red bull. Bij ferrari en mercedes is dat eenmaal veel minder. Tuurlijk, de coureurs geven wel wat input, maar de data regeert bij die teams, niet de coureurs. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:49 |
is echt niet anders bij de één of andere, het voordeel wat hij bij Red Bull heeft is dat hij er langer zit en dat laatste is echt gewoon onzin | |
blessed19 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:52 |
Je hebt er alle recht op om zo te denken, maar dan zijn we nu op dat punt wel een beetje uitgepraat. Ik neem namelijk aan dat jij ook geen zin hebt in nog meer posts plaatsen met herhalingen van zetten. Komt dit topic ook niet ten goede. | |
potjecreme | dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:44 |
Fijn dat je het afkapt. Zit er niet op te wachten om meer van je onzin te lezen. | |
Holenbeer | dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:47 |
Ik denk dat het minder gaat om of hij wel of niet in het gat achter Lewis zat, maar de algehele prestaties. Gasly eindigde maar 5 van de 12 keer in de top 6. Incidenteel kan het gebeuren dat je door pech er eens buiten valt (of niet finisht), maar met in een RBR mag je verwachten dat je minimaal 6e kan worden. Dat kosten gewoon teveel constructeurs punten. | |
nils7 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:28 |
Persoonlijk heeft Albon een snellere curve dan Kvyat. Albon doet niet echt onder terwijl Kvyat al 4 seizoenen er op heeft zitten, dus dat snap ik wel. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:35 |
Hoe kom je daarbij? Heb je een bron of is het gewoon een aanname van je? | |
bokkepoot | dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:47 |
Exact, ik geloof niet dat Red Bull daarin zo verschilt van Mercedes of Ferrari. | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:56 |
Inderdaad de data regeert bij alle teams. En overal hebben de coureurs inspraak, de een wil meer overstuur de ander onderstuur. En daar past het team de wagen op aan, zodat de coureur zich goed voelt met de auto. Goed voorbeeld van Kimi die het zelf regelt, wel in het Duits: https://www.auto-motor-un(...)tegarant-alfa-romeo/
| |
Mansjester | dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:39 |
Hoezo heeft ie goud in handen?Na dit seizoen heeft ie 5 seizoenen formule 1 gereden zonder ook maar in de buurt van een kampioenschap te komen. Dat is toch al 1/3 van je carrière... | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29 |
daarom wordt het ook een moeilijke beslissing en is echt afhankelijk van hoe het volgend jaar gaat, als hij niet mee kan doen om de titel zal dat voornamelijk aan het motorische gedeelte liggen want qua chassis zitten ze nu al heel aardig op koers. Mocht het dus niet lukken volgend jaar heeft hij er dan nog wel genoeg vertrouwen in voor 2021 met de nieuwe regels of kan Mercedes hem overhalen daar heen te gaan, Hamilton is dan 36 met 7 titels op zak dus de kans dat hij stopt is dan toch wel aanwezig. | |
Tijn | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:45 |
Ik denk niet dat Hamilton stopt voordat-ie er 8 in de tas heeft. Je wil toch dat record breken lijkt me, niet 'slechts' evenaren. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:46 |
zit wat in, des te beter als het hem volgend jaar dan niet lukt | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:58 |
Ik zou er echt alles voor over hebben om hem die 7 niet te zien bereiken. Hij verdient het niet om Schumacher voorbij te gaan, daarvoor heeft ie het veel te makkelijk gehad. | |
bokkepoot | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:00 |
1/4 in Max zijn geval. Hij heeft nog zeker 15 jaar dat ie lichamelijk doorkan. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:01 |
het gaat mij meer om de spanning, als hij het volgend jaar weer wordt dan hebben Red Bull en Ferrari hun werk weer niet goed genoeg gedaan. | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:02 |
Ja, precies. 7 makkelijke titels, gaap. Hij moet gewoon verslagen worden volgend jaar, klaar. Zelfs Verstappen strijdend ten onder zien gaan in de laatste race is niet genoeg voor mij. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:08 |
Hij moet het eerst dit jaar nog worden. | |
opreis | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:08 |
Geen garanties nee. Dus wat is de garantie dan dat rb-honda het beter gaat doen als we het verleden niet mogen meenemen in de beslissing? | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:09 |
als z'n jet niet neerstort zie ik dat toch wel gebeuren | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:10 |
Ach, Schumacher heeft in 1999 ook de titel gemist door een gebroken pootje. Anything can happen. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:12 |
daarom, maar het moet wel zoiets zijn want als hij gewoon meedoet tot het einde van het jaar is het klaar | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:12 |
Inderdaad. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:13 |
Als. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:14 |
heb je plannen? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:18 |
Nee, hoor. Maar het is pas zeker als hij qua punten niet meer ingehaald kan worden. Dus laten we over de titel van 2020 praten, als hij die van 2019 op zak heeft. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:20 |
als hij hem dit jaar niet wint neem ik een jaar een UI van degene die het wel doet | |
Jane | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:24 |
In Hongarije heeft Mercedes alle zeilen bij moeten zetten voor de winst. Mijn hoop voor de rest van het seizoen is er dan ook op gericht dat de Mercedes-motor kuren gaat vertonen als ze vaker in hun reserves moeten tasten. Ik bedoel, 1 of 2 plofs bij Lewis en het kampioenschap kan nog spannend worden. IJdele hoop wellicht, maar een mens moet toch iets. | |
vosss | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:25 |
Alles???? | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:27 |
denk het ook maar al met al vind ik het de laatste races best wel leuk, misschien wat te laat om nog beslissend te zijn voor het kampioenschap maar zeker entertaining | |
bianconeri | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:20 |
Jammer van Gasly. Natuurlijk sneeuwde hij dit jaar volledig in, maar om hem halverwege het seizoen al er uit te gaan zetten? Vind ik persoonlijk echt te vroeg. Het is niet dat het dramatisch was. En het is niet dat je een betere optie hebt dan dat Gasly was. Ben wel blij dat het niet Kvyat is zoals heel veel riepen als vervanging. Die vent heeft al aangetoond het niet aan te kunnen. Albon laat zien wat talent te hebben, maar ik verwacht echt niet dat die rond de tijden van Max gaat rijden hoor. Norris en een Russel schat ik hoger in. Albon acht ik aardig gelijk met Gasly, maar misschien kan hij wat sneller stabiel worden en die 6e plek makkelijker binnen halen? Maar ik moet nog zien. Veel te overhaast in elk geval wat mij betreft om dit halverwege het seizoen te doen. | |
THEFXR | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:28 |
vroeger bij mclaren was hij een Maldonado, crashtte de helft van de races | |
Tijn | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:30 |
Van de 12 races totaal heeft-ie 3x geen punten gehaald en is-ie 4x buiten de top 6 gefinished. Voor een team als Red Bull is dat natuurlijk wel degelijk dramatisch te noemen. Hij hoefde echt niet constant op het podium te staan, maar dat-ie met z'n gebrekkige score ervoor heeft gezorgd dat RBR niet het 2e team is in de constructeurstitel wordt 'm intern ongetwijfeld zwaar aangerekend. | |
Tarado | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:33 |
dat was ik alweer vergeten | |
opgebaarde | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:36 |
Niet dramatisch? Het verschil in kwalificatie was gemiddeld 0,73%. Er is één team wat een beetje in de buurt komt en dat is Williams, daar is het verschil 0,45% Dus niet dramatisch? Het verschil is enorm en dan zijn gelukkig voor Gasly in bovenstaande cijfers alleen de kwalificatie en niet de races meegenomen. Gasly is zelfs al twee keer op meer dan een ronde achterstand van zijn teamgenoot binnengekomen zonder duidelijke reden. Hij is vernederd. En hij zoekt ook nog eens de oorzaak buiten zichzelf, zoals bij meneer Newey. Dat was ook nog eens een beetje dom | |
vosss | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:44 |
Volgens mij haal je procenten en seconden door elkaar | |
opgebaarde | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:46 |
Nee het zijn procenten en dat heeft ook meer waarde omdat de rondjes verschillende lengtes hebben. | |
Rossdale | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:52 |
Misschien wordt hij mid season wel geswapped met Russell Je weet het niet he | |
potjecreme | dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:04 |
Net Max en Charles... | |
Peterselieman | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:06 |
Ferrari schijnt weer 20 pk gevonden te hebben en zal de derde motor in Spa in gaan zetten. | |
TAV74 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:08 |
PK´s zijn het probleem niet echt bij Ferrari. | |
Peterselieman | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:11 |
klopt. Ze zijn op de rechte stukken duidelijk de snelste, maar aerodynamische en mechanische grip ontbreekt er te veel. Op circuits zoals Monza kom je daar mee weg, maar niet in Hongarije. | |
aesop | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:23 |
Ik vind dat er ook wat overdreven wordt gereageerd op dit besluit. Gasly heeft zijn kans gehad. 12 races lang, vroeger was dat bijna een heel seizoen en danhad je geluk als je zo vaak aan de finish kwam als Gasly. Hij heeft zijn kans niet gepakt en is teruggezet naar het tweede team. De vergelijking met voetbal vind ik daarom wel passend. Hij krijgt nu de kans zich te herpakken en wie weet sit er nog een mooie carriere in. Zie Kvyat. Albon krijgt nu de kans in het eerste elftal. Zijn opdracht is simpel, zorg dat je beter bent dan Gasly. Zo niet, dan kijkt RedBull verder. Misschien wel naar Kvyat. | |
JayHovah | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:39 |
Het probleem zit aan de pitmuur... | |
TAV74 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:43 |
Eens, het gaat hier om een topteam in de eliteklasse. Dat je een paar races de kans nodig hebt en krijgt om je draai te vinden is logisch. Maar als je na 12 races nog steeds niets laat zien houdt het een keer op. | |
mikieu | dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:05 |
Daarnaast hebben ze zijn auto ook al 1 of 2 keer helemaal opnieuw opgebouwd omdat hij dat de schuld gaf. Uitgehaald naar Newey, totaal geen band opgebouwd met zijn engineer.. En als het dan feest is bij Max, en Gasly komt weer op een P7 binnen, gaat dat knagen onderling. Dat wil je niet, wegwezen dus. | |
THEFXR | dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:37 |
nee, absoluut niet | |
ShaoliN | dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:19 |
Bron? Dat is toch weer een serieuze stap. | |
mikieu | dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:22 |
Laatste wat ik las is alleen betrouwbaarheid. https://www.f1analisitecn(...)-mercedes-honda.html | |
bianconeri | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:02 |
Whut? Albon afkraken en dan Kvyat als optie aanbrengen? Kvyat een al bewezen coureur? Ja voor P10 en slechter. Gasly heeft tot nu toe meer aan talent getoond en Albon ook. Kvyat heeft in die jaren aangetoond het niet aan te kunnen en niet te hebben hoger op te raken. Is middenmoot opvulling. Ook niet een aanvulling als 2e rijder bij een RBR. | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:06 |
Ah, vandaar die podia.. | |
bokkepoot | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:06 |
Jup, enkele podia en Ricciardo verslagen in 2015 | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:23 |
Scorebordjournalistiek Ricciardo heeft Kvyat gewoon verslagen. Dat jaar was het keihard knokken voor de punten voor RB en Ricciardo viel net uit in de races dat RB vooraan mee deed. | |
sasquatsch | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:29 |
En structureel langzamer in de kwalificatie | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:29 |
Dat heeft hij niet. Feit. Zo is het ook de boeken in gegaan. Dat er allerlei oorzaken aan te geven waaróm dat dat seizoen niet zo was is een ander verhaal. Maar hoe wordt KVY daardoor "een P10 of lager coureur"? | |
sasquatsch | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:30 |
Je hebt vorig jaar niet gekeken? En de jaren ervoor? | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38 |
Ja, leuk voor de geschiedenisboeken, niet voor deze discussie. Het is geen argument. | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:38 |
Ik stelde je een vraag En wat minder kortaf mag ook wel. Feiten zijn feiten. | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:40 |
Je verzint iets wat ik nooit beweerd heb. | |
opgebaarde | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:40 |
Ah maar Ricciardo heeft Verstappen ook weer verslagen. [ Bericht 23% gewijzigd door opgebaarde op 13-08-2019 22:47:28 ] | |
Nattekat | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:53 |
Verstappen heeft hem weer vernederd vorig jaar. | |
opgebaarde | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:56 |
Zeker! Ene jaar wint Verstappen van Ricciardo en het andere jaar won Ricciardo dik van Verstappen | |
Peterselieman | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:57 |
Dus eigenlijk is Ricciardo de beste coureur in de Formule 1? | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:59 |
Ik verzin helemaal niks hoor Deze hele ellende begon met bianconeri en zijn idiote claim... | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:59 |
En Verstappen daarna Ricciardo weer | |
Whiskers2009 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:01 |
Aha. RIC won dik en VER is maar een prutsertje? | |
opgebaarde | dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:02 |
Geen idee!! Ik houd het gewoon bij de feiten | |
vosss | dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:03 |
Één ding is zeker; een olifant schijt meer dan een apotheker. | |
MakkieR | woensdag 14 augustus 2019 @ 01:22 |
Ik vind de eerste en tweede rijder altijd zo'n non discussie, volgens mij bepaalt alleen de prestaties van de rijder of je eerste of tweede rijder bent geworden. Dit zie je nu met Vettel en Leclerc en we zagen het met Max en Ricciardo gebeuren. Niks is zo flexibel als de F1. vier tiende per ronde verschil betekent van de top naar de middenmoot. En wat is vier tiende nu ( knipperen met je ogen duurt al langer ) en hoe snel is dat gemaakt als je de zaakjes niet op orde hebt. Vettel die toch viervoudig wereld kampioen is maakt dat nu ook mee, het is bij hem allemaal net niet en dan word je keihard afgestraft, terwijl het om piepkleine details gaat op de auto of met de afstelling. | |
THEFXR | woensdag 14 augustus 2019 @ 03:59 |
een paar crashes van deze coureurs valt in het niet wat HAM allemaal heeft meegemaakt, veel crashes staan nog niet eens in die clip | |
bianconeri | woensdag 14 augustus 2019 @ 08:58 |
Jij kent het principe van ''uitzondering die de regel bevestigd'' niet? Jij volgt F1 niet of wel? Kvyat heeft gewoon aangetoond een matige F1 coureur te zijn, niet echt het talent te hebben. Kan niet vooraan meedoen, doet geen buitensporige dingen. Is gewoon veldopvulling. Is al eerder gefaald. | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 09:01 |
Dat principe slaat helemaal nergens op | |
THEFXR | woensdag 14 augustus 2019 @ 09:04 |
ik had die Gasly ook gewisseld, anders ben je gewoon faal als top team | |
nils7 | woensdag 14 augustus 2019 @ 10:22 |
Als Albon ook niet in de buurt komt van Max laat dat wel even zijn klasse zien. | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 10:25 |
Niemand verwacht dat hij (dit jaar nog) in de buurt van Max komt. Die heeft 5 jaar ervaring, Albon is nog nat achter de oren. Zolang hij McLaren en SauberAlfa achter zich kan houden en netjes aansluit achter Ferrari, is hij prima bezig. En wanneer Ferrari dan weer eens een fout maakt de gelegenheid pakken voor een hogere plek. Dat is ook alles wat Gasly hoefde te doen, maar niet lukte. *edit* Voor de grap even gekeken wat er mogelijk was geweest als Gasly tot nu aan toe strak de afsluiter van de top 3 teams was geweest (m.a.w., altijd eindigen boven "the best of the rest").. Met een P6 voor elke GP, behalve wanneer Merc (of Ferrari) faalde, in dat geval doorgeschoven naar de vrijgekomen plek. Dus Hij zou dan 103 punten gehad hebben, 40 punten meer dan nu. En genoeg zodat RB slechts 4 punten onder Ferrari zou staan in het kampioenschap. Meer dan dat hoeft Albon niet te doen om volgend jaar dat stoeltje te houden. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 10:42:44 ] | |
daNpy | woensdag 14 augustus 2019 @ 10:50 |
Het lukte Ricciardo ook | |
THEFXR | woensdag 14 augustus 2019 @ 10:54 |
Die heeft dan ook een neus voor talent | |
nogeenoudebekende | woensdag 14 augustus 2019 @ 12:37 |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 12:39 |
Verander je font eens man Dit is toch geen porem [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 12:40:18 ] | |
nogeenoudebekende | woensdag 14 augustus 2019 @ 12:41 |
Ik heb geen instagram. . | |
bianconeri | woensdag 14 augustus 2019 @ 17:07 |
Nou in dit geval in elk geval wel. Omdat hij het eens een keer het goed gedaan heeft zegt dat niets over zijn basis niveau. | |
Tarado | woensdag 14 augustus 2019 @ 17:08 |
jij je UI, die is echt irritant | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 17:10 |
Zo beter? | |
Tarado | woensdag 14 augustus 2019 @ 17:12 |
zeker die andere werd ik misselijk van vreemd genoeg (geen grap) | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 17:22 |
Ja en klopt dat gezegde dus niet. Hij is niet zo belabberd omdat hij het een keer goed doet. | |
Abdus18 | woensdag 14 augustus 2019 @ 18:42 |
Hoeveel couric? | |
BeamofLight | woensdag 14 augustus 2019 @ 19:33 |
Had het verschil groter verwacht eigenlijk ... | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 19:37 |
Mweh, hij had mits knap gereden natuurlijk een stuk meer dan 103 kunnen halen. Maar dat hij maar 61% van de punten die hij had moeten hebben, mits hij elke race "best of the rest" was, heeft behaald. Is niet echt goed te noemen De enigste criteria om die 103 te kunnen halen is om niet verslagen te worden door een team van buiten de top 3. Verstappen heeft de afgelopen paar races bewezen dat die Red Bull het podium op eigen kracht kan halen, dus Gasly zou een stuk hoger dan die 103 hebben moeten komen zelfs. Dat hij er uiteindelijk maar 63 heeft is dus extra tekenend, In de rood omcirkelde races had hij hoger moeten eindigen Dat is gewoon het merendeel van zijn races, dus behoorlijk matig. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 19:45:09 ] | |
ShaoliN | woensdag 14 augustus 2019 @ 20:58 |
Ja en die P4 kwam erg goedkoop dankzij Vettel. | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2019 @ 21:33 |
Die P5 ook, met dank aan Charles Hij is geen enkele keer op eigen kracht boven een Mercedes of Ferrari geëindigd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 21:34:09 ] | |
Nebelwerfer | woensdag 14 augustus 2019 @ 22:33 |
Bono size. |