abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2020 @ 18:01:07 #26
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_190876811
Ontzettend gaaf project, super aangepakt. ^O^
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 18:32:11 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190877203
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 11:50 schreef -Richard- het volgende:
Time for a quick bump?
Inmiddels draait het blok weer!

Loopt donders mooi ^O^

Oh en je vroeg eerder wat tegenwoordig beetje de norm was qua vermogen/cilinderinhoud?

De grootste viercilinders hebben 4,5L-5L en een vermogen van rond de 170pk. Maar als je dat vermogen wilt gebruiken is een 6 pitter vaak zuiniger.

Die beginnen vaak bij 6,5L, vermogen varieert.
Een Claas Arion 610 met 6.7L DPS blok is 135pk en de Axion 870 heeft een 6.7L van FPT en haalt daar met power boost 295pk uit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 20 september 2020 @ 13:16:46 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195162021
Toch maar eens aan de projecten toegevoegd; excuses voor de debiel lange wachttijd; helemaal overheen gelezen :@ :@ :@

Loopt idd donders mooi.. @-Richard- heeft 'ie intussen al meters gemaakt? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 december 2021 @ 20:54:03 #29
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_202591256
(terwijl ik de foto's terug zoek verbaas ik me even hoeveel projecten en werk ik in 2020 en 2021 verzet heb.. :))

Nee, en intussen nogsteeds niet. Nadat de brandstofpomp qua timing goed stond heb ik afgelopen week besloten dat ik die tezamen met de startmotor naar C Renes Dieselservice ga brengen. Iets wat ik afgelopen vrijdag gedaan heb.
De startmotor is origineel 1,7kW maar wellicht gaan we die verzwaren naar een hoger vermogen. Maar inprincipe moet 1,7kW voldoende zijn want hij doet nu gewoon minder. Maar de pomp moet iig gecontroleerd en waar nodig gereviseerd worden. De lagers zijn nu wel hoorbaar, dat was soms te stellen begreep ik van hen.
En dan kan het blok definitief dicht qua pakkingen etc.

De vooras wordt inmiddels gereviseerd. Een nieuwe hardchroom as wordt nu bewerkt door Pa zelf en de bussen in het brugstuk moeten we nog even een oplossing voor vinden.
Maar tenopzichte van de laatste post staat alles in een keurige grijze kleur.
Heb er niet zoveel foto's van gemaakt, de motortakel vond het minder grappig want daar ligt inmiddels een keerring uit waardoor 't ding vanzelf inzakt :')

[ Bericht 13% gewijzigd door -Richard- op 12-12-2021 21:21:46 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 18:52:20 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202618190
Oh ja, dit project was er ook nog. Mooi dat er nog steeds aan wordt gewerkt.

En zelf onderdelen maken ^O^ Die materialen kun die ergens terug vinden eigenlijk waar iets van wordt gemaakt? Hardverchroomd is 20MnV6 bijvoorbeeld? Dacht dat dat vooral voor hydraulische cilinders gebruikt werd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 december 2021 @ 20:27:17 #31
438762 -Richard-
pi_202637221
Nee van dit oude spul is niets bekend. Ik heb het zelf niet aangeschaft of uitgezocht (ergens denk ik, succes Pa, doe het zelf maar :P) maar vermoed dat het zoiets is!
Hoe dan ook gaat hij niet erg veel kilometers maken en denk ik dat een normaal stalen as ook functioneert haha.

Bericht gehad van C Renes en de pomp is nog wel te redden. Het loopvlak van de nokken as is wat beschadigd (pitting) maar de nok zelf is juist weer goed. Verhoogde slijtage dus, maar nogmaals, we gaan er niet zoveel mee rijden en er was geen alternatief beschikbaar. Als ik een andere pomp zou kopen weet ik weer niet wat ik heb en die kan zomaar andere problemen hebben. Die nokkenas wordt nog wel gepolijst om problemen te minimaliseren.
De persklep lekte en dat wordt wel vervangen want dat was wel beschikbaar.
Als alles schoon is wordt het nadien allemaal afgesteld. Dus veelbelovend!
Ik probeer er wel alles aan te doen om hem zo goed mogelijk te maken, het is toch een stukje nostalgie uit alleen onze familie :)
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:49:14 #32
438762 -Richard-
pi_202789603
Het kerstpakket kwam precies op tijd ;)

Echt onwijs tevreden met het resultaat en ik kan niet wachten tot dat den diesel weer gestart wordt met zulke mooie onderdelen! Maar over de verzorging valt niet te twisten, wat ik heenbracht lijkt in de verste verte niet op wat voor moois dat het nu is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')