Interessant. Wat ik me afvraag, is die familie ook verdacht? Ik bedoel, haar moeder die de buurvrouw vertelt dat Tjeerd dood is, terwijl zijn lichaam nog niet eens is gevonden is toch ook heel erg verdacht. En als ze dan zegt dat haar dochter dat heeft vertelt, dan is dat weer slecht voor haar dochter die beweert er niets mee te maken te hebben.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:05 schreef Cronometer het volgende:
Hoe Google-data in een moordzaak leidden naar de echtgenote
De moord op een vader van drie kinderen stelt de recherche aanvankelijk voor raadsels. Dankzij gegevens van Google komt het tot een veroordeling van de vrouw van het slachtoffer.
Rest van het verhaal staat hier. Vond het vrij interessant te lezen,
Moraal van het verhaal, als je iets illegaals doet, houd je telefoon dan thuis.
https://www.topics.nl/hoe(...)utm_content=topics
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:28 schreef myShizzle het volgende:
Dan ben je dus op heterdata betrapt :0
Les 2: ook geen moderne auto gebruiken die je (parkeer)lokaties opslaat.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:08 schreef Resistor het volgende:
Les 1 als je buitenshuis dingen wil doen die niet mogen: telefoon thuis laten, of een domme telefoon gebruiken.
Aan de andere kant zou het wel een domme actie zijn van die moeder.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Interessant. Wat ik me afvraag, is die familie ook verdacht? Ik bedoel, haar moeder die de buurvrouw vertelt dat Tjeerd dood is, terwijl zijn lichaam nog niet eens is gevonden is toch ook heel erg verdacht. En als ze dan zegt dat haar dochter dat heeft vertelt, dan is dat weer slecht voor haar dochter die beweert er niets mee te maken te hebben.
En het kan ook andersom werken, om je onschuld aan te tonen als je ergens verdachte van bent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 00:02 schreef kloon_bassie het volgende:
Interessant artikel! En fijn om te weten dat dit soort techniek, ondanks privacygevoeligheid, erg nuttig kan zijn.
Jij kijkt nooit films en series?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 23:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Alle potentiele moordenaars en helpers daarvan in dit topic aangegeven bij het KLPD.
Haar familie was verdacht, maar zijn niet aangeklaagd, ik denk voornamelijk door gebrek aan dataquote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Interessant. Wat ik me afvraag, is die familie ook verdacht? Ik bedoel, haar moeder die de buurvrouw vertelt dat Tjeerd dood is, terwijl zijn lichaam nog niet eens is gevonden is toch ook heel erg verdacht. En als ze dan zegt dat haar dochter dat heeft vertelt, dan is dat weer slecht voor haar dochter die beweert er niets mee te maken te hebben.
Maar wel interessant wat je telefoon allemaal van je bijhoudt. Idd telefoon thuis latenEn niet thuis googlen op zaken die met je plannen te maken hebben
(lijkt mij evident, maar goed)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |