Wasmiddella maak ik regelmatig schoon, juist omdat er vaak van die grijze zeepresten achterin gaan zitten. Heb de machine twee weken geleden nog op 95 graden laten draaien met azijn en een keertje met een vaatwastablet.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:51 schreef maily het volgende:
Kan het uit de wasmiddel-la komen?
En was je weleens leeg op 95 graden? Met azijn of soda?
Probeer voortaan met waspoeder te wassen.
Heb je het water er al eens helemaal uit laten lopen (onderkant) en dan de pomp schoongemaakt?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wasmiddella maak ik regelmatig schoon, juist omdat er vaak van die grijze zeepresten achterin gaan zitten. Heb de machine twee weken geleden nog op 95 graden laten draaien met azijn en een keertje met een vaatwastablet.
Welke soda zou kunnen helpen?
Het stomme is dus dat ik niemand verder ken met dit probleem terwijl iedereen de was alleen op 30 of 40 graden wast. Ik volg netjes de aanwijzingen op en nu zitten al die handdoeken ineens helemaal onder.
Eeeh dat is alweer zo'n anderhalf jaar geleden gok ikquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:58 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je het water er al eens helemaal uit laten lopen (onderkant) en dan de pomp schoongemaakt?
Misschien komt het door het zuinige programma. Kreeg net van m'n moeder de tip om een programma te gebruiken dat veel water gebruikt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:00 schreef deadly_kiss het volgende:
Vetluis, dat zit ook helemaal achter je trommel.
Dat krijg je niet in 1x weg moet slijten,want je kan er niet bij zonder je halve machine te slopen.
Dit krijg je door te vaak minder warm wassen en teveel of te weinig wasmiddel/verzachter of te weinig spoelingen (zuinige programma's). Bij te weinig krijg je vuil en vetaanslag en bij teveel wasmiddel dus wasmiddelresten wat snot wordt en zelfs kan aankoeken.
Probeer voortaan iets er bij van een calgon tablet,deze heb je ook van ah eigen merk. Dit helpt het snot/vuil afbreken.
Nee, dat lost niks op, zolang je alleen vloeibaar wasmiddel blijft gebruiken.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien komt het door het zuinige programma. Kreeg net van m'n moeder de tip om een programma te gebruiken dat veel water gebruikt.
Klopt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien komt het door het zuinige programma. Kreeg net van m'n moeder de tip om een programma te gebruiken dat veel water gebruikt.
De korte programma’s zijn volgens mij niet per se de zuinige programma’s. De ecowas op die van mij is juist het langste programma.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:07 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Klopt.
Mijn standaard programma's op 8kg gebruiken maar 2 of 3 spoelingen... ik heb er gewoon standaard al een voorspoel aan toegevoegd.
Tegenwoordig is de was in een uur klaar of minder, waarvan er ook nog tijd vanaf gaat voor het afpompen , water toevoer en centrifugeren ook tussen de spoelingen door... dus hoeveel minuten is je was nou daadwerkelijk aan het draaien/wassen in water? In die minuten zal die je was nat maken,inwassen,uitspoelen en nog verzachter er in... en dat dan ook weer naspoelen.
Daardoor kan er dus steeds laagje voor laagje zooi achterblijven in je trommel maar dus ook in je kleding, daardoor krijgen mensen ook stinkwas.
Het is wel een oplossing.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit nu gewoon naar nieuwe wasmachines te kijken, maar dat is niet de oplossing op alles natuurlijk
Dat doe ik dus ook. Beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, gastendoekjes, handdoeken van de cavia's. En ik gooi hem ook niet meer zo vol als ik in het begin deed, ik spreid het nu wat meer door de week. Eerst propte ik hem helemaal vol maar dat scheen volgens iemand bij de BCC en MediaMarkt ook niet goed te zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De korte programma’s zijn volgens mij niet per se de zuinige programma’s. De ecowas op die van mij is juist het langste programma.
Ik kies nooit voor extra spoelen, was bijna alleen met poeder, heb deze machine 8 jaar en nooit vetluis. Zou het helpen dat ik beddengoed en handdoeken altijd op 60 graden was?
Dan is het verschil dat ik kan vinden dat ik met waspoeder was.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook. Beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, gastendoekjes, handdoeken van de cavia's. En ik gooi hem ook niet meer zo vol als ik in het begin deed, ik spreid het nu wat meer door de week. Eerst propte ik hem helemaal vol maar dat scheen volgens iemand bij de BCC en MediaMarkt ook niet goed te zijn.
Dan zou ik dat eens doen .... en dan een paar keer met een gieter wat water of azijn er helemaal doorheen laten lopen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eeeh dat is alweer zo'n anderhalf jaar geleden gok ik
Oh, dat is ook wel een goede.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:58 schreef maily het volgende:
[..]
Heb je het water er al eens helemaal uit laten lopen (onderkant) en dan de pomp schoongemaakt?
Ja waspoeder is beter voor je machine dan vloeibaar wasmiddel.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan is het verschil dat ik kan vinden dat ik met waspoeder was.
Ja, dat dacht ik ook, maar als ik ga googelen zegt ‘men’ juist dat vloeibaar beter zou zijn omdat het beter oplost.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef maily het volgende:
[..]
Ja waspoeder is beter voor je machine dan vloeibaar wasmiddel.
Het is tijd voor een Vraagwatjewilaaneenwasmachinefabrikantquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook, maar als ik ga googelen zegt ‘men’ juist dat vloeibaar beter zou zijn omdat het beter oplost.
Of een reparateur, maar dan wel een betrouwbare.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:29 schreef maily het volgende:
[..]
Het is tijd voor een Vraagwatjewilaaneenwasmachinefabrikant
Nog een bepaald merk? De huidige flessen zijn toch bijna leeg.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef maily het volgende:
[..]
Ja waspoeder is beter voor je machine dan vloeibaar wasmiddel.
Eerst maar eens eentje vinden danquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of een reparateur, maar dan wel een betrouwbare.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |