abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188344196
Ik haal dus net de witte handdoeken vers uit de wasmachine en zie dit:

:{

Op 1 na zitten er vlekken op de handdoeken of zien ze er grauw en smoezelig uit. Twee weken geleden had ik ook wat grijze strepen op het beddengoed (wit en nieuw natuurlijk). Rubbers van de wasmachine schoongemaakt, kookwas gedaan met vaatwastablet en daarna kwam de was er weer een tijdje goed uit: heb van het weekend weer beddengoed gewassen en daar was me niets aan opgevallen. En nu dit ineens. Echt onwijs smerig.

Ik was handdoeken, ondergoed en beddengoed altijd op zestig graden met vloeibaar wasmiddel, gebruik minder dan op de fles wordt aangegeven, handdoeken van huisdieren was ik met azijn. Deurtje en wasmiddella staan altijd open. Maar dit is wel heel smerig :r

Heb die rubbers bij het deurtje weer schoongeveegd maar er bleef niets achter op de doek. Er draait nu weer een was op 95 graden :{ Heeft iemand het ook eens zo erg gehad en wat was de oplossing? De tips die ik op internet heb gezien heb ik de vorige keer dus al opgevolgd.

Wasmachine is bijna acht jaar oud, eenpersoonshuishouden.
Tap tap tap
  donderdag 8 augustus 2019 @ 11:51:09 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344240
Waarschijnlijk wel vetluis, inderdaad.

Die 95 gradenwas maar weer herhalen, denk ik. Het is kennelijk hardnekkig.

Heeft Hagesan niet iets in het assortiment?
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 11:51:45 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188344250
Kan het uit de wasmiddel-la komen?
En was je weleens leeg op 95 graden? Met azijn of soda?

Probeer voortaan met waspoeder te wassen.
pi_188344358
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:51 schreef maily het volgende:
Kan het uit de wasmiddel-la komen?
En was je weleens leeg op 95 graden? Met azijn of soda?

Probeer voortaan met waspoeder te wassen.
Wasmiddella maak ik regelmatig schoon, juist omdat er vaak van die grijze zeepresten achterin gaan zitten. Heb de machine twee weken geleden nog op 95 graden laten draaien met azijn en een keertje met een vaatwastablet.

Welke soda zou kunnen helpen?

Het stomme is dus dat ik niemand verder ken met dit probleem terwijl iedereen de was alleen op 30 of 40 graden wast. Ik volg netjes de aanwijzingen op en nu zitten al die handdoeken ineens helemaal onder.
Tap tap tap
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 11:58:43 #5
197773 crew  maily
pi_188344381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wasmiddella maak ik regelmatig schoon, juist omdat er vaak van die grijze zeepresten achterin gaan zitten. Heb de machine twee weken geleden nog op 95 graden laten draaien met azijn en een keertje met een vaatwastablet.

Welke soda zou kunnen helpen?

Het stomme is dus dat ik niemand verder ken met dit probleem terwijl iedereen de was alleen op 30 of 40 graden wast. Ik volg netjes de aanwijzingen op en nu zitten al die handdoeken ineens helemaal onder.
Heb je het water er al eens helemaal uit laten lopen (onderkant) en dan de pomp schoongemaakt?
pi_188344401
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:58 schreef maily het volgende:

[..]

Heb je het water er al eens helemaal uit laten lopen (onderkant) en dan de pomp schoongemaakt?
Eeeh dat is alweer zo'n anderhalf jaar geleden gok ik :D
Tap tap tap
pi_188344416
Vetluis, dat zit ook helemaal achter je trommel.

Dat krijg je niet in 1x weg moet slijten,want je kan er niet bij zonder je halve machine te slopen.
Dit krijg je door te vaak minder warm wassen en teveel of te weinig wasmiddel/verzachter of te weinig spoelingen (zuinige programma's). Bij te weinig krijg je vuil en vetaanslag en bij teveel wasmiddel dus wasmiddelresten wat snot wordt en zelfs kan aankoeken.
Probeer voortaan iets er bij van een calgon tablet,deze heb je ook van ah eigen merk. Dit helpt het snot/vuil afbreken.
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 12:01:47 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188344429
Je hebt iets dat ze Citroentje noemen. Dat is geen daadwerkelijke citroen, maar ik heb dat spul, mijn moeder krijgt dat van ergens want je kunt het zo niet in de winkel kopen, maar daarmee gaan alle vlekken eruit. Echt goed spul, maar daar heb je niet zoveel aan als je het niet kunt kopen natuurlijk.

Het is dus niet het spul wat je wél kunt kopen volgens Google, tenminste, dat is niet het spul dat ik hier (ergens) heb staan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188344433
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:00 schreef deadly_kiss het volgende:
Vetluis, dat zit ook helemaal achter je trommel.

Dat krijg je niet in 1x weg moet slijten,want je kan er niet bij zonder je halve machine te slopen.
Dit krijg je door te vaak minder warm wassen en teveel of te weinig wasmiddel/verzachter of te weinig spoelingen (zuinige programma's). Bij te weinig krijg je vuil en vetaanslag en bij teveel wasmiddel dus wasmiddelresten wat snot wordt en zelfs kan aankoeken.
Probeer voortaan iets er bij van een calgon tablet,deze heb je ook van ah eigen merk. Dit helpt het snot/vuil afbreken.
Misschien komt het door het zuinige programma. Kreeg net van m'n moeder de tip om een programma te gebruiken dat veel water gebruikt.
Tap tap tap
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:03:11 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien komt het door het zuinige programma. Kreeg net van m'n moeder de tip om een programma te gebruiken dat veel water gebruikt.
Nee, dat lost niks op, zolang je alleen vloeibaar wasmiddel blijft gebruiken.

Hm. Als ik google raden ze juist vloeibaar wasmiddel aan om vetluis te voorkomen. Vreemd.
pi_188344515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Klopt.
Mijn standaard programma's op 8kg gebruiken maar 2 of 3 spoelingen... ik heb er gewoon standaard al een voorspoel aan toegevoegd.
Tegenwoordig is de was in een uur klaar of minder, waarvan er ook nog tijd vanaf gaat voor het afpompen , water toevoer en centrifugeren ook tussen de spoelingen door... dus hoeveel minuten is je was nou daadwerkelijk aan het draaien/wassen in water? In die minuten zal die je was nat maken,inwassen,uitspoelen en nog verzachter er in... en dat dan ook weer naspoelen.
Daardoor kan er dus steeds laagje voor laagje zooi achterblijven in je trommel maar dus ook in je kleding, daardoor krijgen mensen ook stinkwas.
pi_188344520
Ik zit nu gewoon naar nieuwe wasmachines te kijken, maar dat is niet de oplossing op alles natuurlijk :')
Tap tap tap
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:10:38 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:07 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Klopt.
Mijn standaard programma's op 8kg gebruiken maar 2 of 3 spoelingen... ik heb er gewoon standaard al een voorspoel aan toegevoegd.
Tegenwoordig is de was in een uur klaar of minder, waarvan er ook nog tijd vanaf gaat voor het afpompen , water toevoer en centrifugeren ook tussen de spoelingen door... dus hoeveel minuten is je was nou daadwerkelijk aan het draaien/wassen in water? In die minuten zal die je was nat maken,inwassen,uitspoelen en nog verzachter er in... en dat dan ook weer naspoelen.
Daardoor kan er dus steeds laagje voor laagje zooi achterblijven in je trommel maar dus ook in je kleding, daardoor krijgen mensen ook stinkwas.
De korte programma’s zijn volgens mij niet per se de zuinige programma’s. De ecowas op die van mij is juist het langste programma.

Ik kies nooit voor extra spoelen, was bijna alleen met poeder, heb deze machine 8 jaar en nooit vetluis. Zou het helpen dat ik beddengoed en handdoeken altijd op 60 graden was?
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:12:18 #14
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188344564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit nu gewoon naar nieuwe wasmachines te kijken, maar dat is niet de oplossing op alles natuurlijk :')
Het is wel een oplossing.
pi_188344578
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De korte programma’s zijn volgens mij niet per se de zuinige programma’s. De ecowas op die van mij is juist het langste programma.

Ik kies nooit voor extra spoelen, was bijna alleen met poeder, heb deze machine 8 jaar en nooit vetluis. Zou het helpen dat ik beddengoed en handdoeken altijd op 60 graden was?
Dat doe ik dus ook. Beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, gastendoekjes, handdoeken van de cavia's. En ik gooi hem ook niet meer zo vol als ik in het begin deed, ik spreid het nu wat meer door de week. Eerst propte ik hem helemaal vol maar dat scheen volgens iemand bij de BCC en MediaMarkt ook niet goed te zijn.
Tap tap tap
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:16:10 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook. Beddengoed, ondergoed, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, gastendoekjes, handdoeken van de cavia's. En ik gooi hem ook niet meer zo vol als ik in het begin deed, ik spreid het nu wat meer door de week. Eerst propte ik hem helemaal vol maar dat scheen volgens iemand bij de BCC en MediaMarkt ook niet goed te zijn.
Dan is het verschil dat ik kan vinden dat ik met waspoeder was.
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 12:17:20 #17
197773 crew  maily
pi_188344621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Eeeh dat is alweer zo'n anderhalf jaar geleden gok ik :D
Dan zou ik dat eens doen .... en dan een paar keer met een gieter wat water of azijn er helemaal doorheen laten lopen.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:18:04 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344626
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:58 schreef maily het volgende:

[..]

Oh, dat is ook wel een goede.
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 12:18:26 #19
197773 crew  maily
pi_188344634
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan is het verschil dat ik kan vinden dat ik met waspoeder was.
Ja waspoeder is beter voor je machine dan vloeibaar wasmiddel.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:23:29 #20
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_188344687
Af en toe een kookwasje zonder iets erin, je zult versteld staan van hoeveel wasmiddel er nog overal in de machine zitten.
Minder wasmiddel gebruiken, de meeste mensen gebruiken teveel. Zeker als je zacht water hebt, moet je niet de hoeveelheid die aangegeven staat op de verpakking houden. Tip van de reparateur van de wasmachine.
Zo nu en dan ook poeder gebruiken als je normaal gesproken alleen vloeibaar gebruikt.
Owh en het wil ook wel helpen om geen wasverzachter te gebruiken denk ik.
En betreft hoeveelheid was in de trommel ik denk dat 3/4 vol echt vol genoeg is.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:27:17 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344738
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef maily het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook, maar als ik ga googelen zegt ‘men’ juist dat vloeibaar beter zou zijn omdat het beter oplost.
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 12:29:59 #22
197773 crew  maily
pi_188344767
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook, maar als ik ga googelen zegt ‘men’ juist dat vloeibaar beter zou zijn omdat het beter oplost.
Het is tijd voor een Vraagwatjewilaaneenwasmachinefabrikant :D
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:37:06 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188344872
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:29 schreef maily het volgende:

[..]

Het is tijd voor een Vraagwatjewilaaneenwasmachinefabrikant :D
Of een reparateur, maar dan wel een betrouwbare. })
pi_188344942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:18 schreef maily het volgende:

[..]

Nog een bepaald merk? De huidige flessen zijn toch bijna leeg.
Tap tap tap
  Spellchecker donderdag 8 augustus 2019 @ 12:44:17 #25
197773 crew  maily
pi_188344986
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 12:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of een reparateur, maar dan wel een betrouwbare. })
Eerst maar eens eentje vinden dan ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')