abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188928156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 23:59 schreef Benger het volgende:

[..]

Wat je wel en niet moet nemen, moet je natuurlijk zelf bepalen. Denk aan wat voor looptijd je wilt. Veel investeerders nemen alleen leningen met buyback. Maar dat moet je natuurlijk ook zelf weten. Ik neem bijvoorbeeld soms ook leningen met hypotheek zonder buyback. Er is veel keus. Je kan bijvoorbeeld eerst eens beginnen met wat geld te investeren via Invest & Access.
Is dat beter om daarmee te beginnen?
Geniet van het leven:):)
pi_188928214
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 16:58 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Is dat beter om daarmee te beginnen?
Tja, als je echt geen idee hebt kun je beter maar spreiden en een beetje kijken hoe het in de praktijk werkt. Dat kan eenvoudig met Invest & Acces. Het is beter dan maar wat aanklooien zonder dat je begrijpt wat je doet.
pi_188928290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 17:01 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, als je echt geen idee hebt kun je beter maar spreiden en een beetje kijken hoe het in de praktijk werkt. Dat kan eenvoudig met Invest & Acces. Het is beter dan maar wat aanklooien zonder dat je begrijpt wat je doet.
Ok, thanks voor advies
Geniet van het leven:):)
pi_188931027
Om de Robocash cashdrag update maar weer te geven, ik heb nu ook 10% drag opgelopen. 7 sep nog goede investeringen gezien, 10 september nog wat kleine transacties, en daarna alleen saldo opbouw, geen nieuwe leningen meer.

Als jullie je investeringen in ieder geval terughalen heb ik weer meer kans op nieuwe leningen als ze weer komen :P
pi_188931375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 20:14 schreef TechLight het volgende:
Om de Robocash cashdrag update maar weer te geven, ik heb nu ook 10% drag opgelopen. 7 sep nog goede investeringen gezien, 10 september nog wat kleine transacties, en daarna alleen saldo opbouw, geen nieuwe leningen meer.

Als jullie je investeringen in ieder geval terughalen heb ik weer meer kans op nieuwe leningen als ze weer komen :P
Hier ook weer de (einde) wekelijkse cashdrag. Laatste nieuwe lening is van 11/9. Denk dat er zondagavond wel weer nieuwe leningen zijn, maar het begint wel vervelend te worden. Iedere week een aantal dagen geen leningen beschikbaar :(.
pi_188948613
Cashdrag vandaag (sinds vanochtend) weer geheel verdwenen, met een paar wat grotere leningsdelen.

Misschien ook nog iets om naar te kijken, als je per lening maar een klein bedrag maximaal pakt zijn er misschien ook niet genoeg leningen om je cash op te vullen. Als de leningen die je eventueel binnenhaalt vaak/altijd op je max bedrag gepakt worden, moet je die misschien wat hoger zetten.

Rente bij Mintos daalt ondertussen gestaag verder, vandaag wat 11.5% moeten pakken om niet te veel cash te laten staan. Benieuwd wanneer het stopt, maar als het aantal leningen blijft dalen is er kennelijk nog genoeg geld en vindt men het rendement nog oke. Maar denk dat ik zo ook wat ga afromen en verplaatsen.
pi_188948966
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:26 schreef TechLight het volgende:
Cashdrag vandaag (sinds vanochtend) weer geheel verdwenen, met een paar wat grotere leningsdelen.

Misschien ook nog iets om naar te kijken, als je per lening maar een klein bedrag maximaal pakt zijn er misschien ook niet genoeg leningen om je cash op te vullen. Als de leningen die je eventueel binnenhaalt vaak/altijd op je max bedrag gepakt worden, moet je die misschien wat hoger zetten.

Rente bij Mintos daalt ondertussen gestaag verder, vandaag wat 11.5% moeten pakken om niet te veel cash te laten staan. Benieuwd wanneer het stopt, maar als het aantal leningen blijft dalen is er kennelijk nog genoeg geld en vindt men het rendement nog oke. Maar denk dat ik zo ook wat ga afromen en verplaatsen.
Als er überhaupt niet geïnvesteerd (of op mail gereageerd) word denk ik niet dat het max bedrag het issue is.
pi_188953176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 22:46 schreef investeerdertje het volgende:
Als er überhaupt niet geïnvesteerd (of op mail gereageerd) word denk ik niet dat het max bedrag het issue is.
Snap ik. Ik probeer ook maar een beetje mee te denken waar het mis kan gaan. Soms stellen mensen dingen wat zwart witter dan ze zijn. Je had wel aangegeven dat er niets meer geinvesteerd was, maar als het om kruimels ging had je dat misschien in de verwoording naar beneden afgerond. En anders heeft iemand anders misschien nog wat aan de tip ;)

Heb me nu bij Grupeer maar aangemeld, eens kijken hoe dat gaat lopen...
pi_188953789
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 10:12 schreef TechLight het volgende:

[..]

Snap ik. Ik probeer ook maar een beetje mee te denken waar het mis kan gaan. Soms stellen mensen dingen wat zwart witter dan ze zijn. Je had wel aangegeven dat er niets meer geinvesteerd was, maar als het om kruimels ging had je dat misschien in de verwoording naar beneden afgerond. En anders heeft iemand anders misschien nog wat aan de tip ;)

Heb me nu bij Grupeer maar aangemeld, eens kijken hoe dat gaat lopen...
De RoboCash drag ook vandaag weer opgelopen naar inmiddels 16%. Ik heb het max. staan op 50¤, verhoog het nu naar 75¤. Het risico zit toch niet in een specifieke lening, maar op loan originator/platform-niveau, dus je kunt net zo goed een hoger bedrag per lening inzetten is mijn idee.

Ik zit ook bij Grupeer en daar heb je nog rentes boven de 13% en op dit moment nog leningen voldoende.

Rentes bij Mintos dalen hard, zelfs Invest & Access zit nu gemiddeld nog maar op 9.16% (was ruim 12%). Heb noodgedwongen ook al met 11.5% genoegen moeten nemen. Als dit zo doorgaat misschien een deel overhevelen naar Grupeer / FastInvest.

Edit 15-9-19 11:07: grappig, zie nu dat mijn cashdrag tijdens het schrijven van bovenstaande bericht (en na aanpassing autoinvest parameters) inmiddels net weer volledig geïnvesteerd is bij Robocash :).

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdfunder99 op 15-09-2019 11:12:45 ]
pi_188954389
Available loans
0
matching selected settings

0 investeringen
pi_188955795
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:54 schreef investeerdertje het volgende:
Available loans
0
matching selected settings

0 investeringen
Klopt, ik zie nu ook geen leningen meer. Wordt er bij jou helemaal niet meer opnieuw geïnvesteerd ?
pi_188956580
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:35 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Klopt, ik zie nu ook geen leningen meer. Wordt er bij jou helemaal niet meer opnieuw geïnvesteerd ?
Nope. Ik kijk het nog heeeel even aan en dan haal ik mijn geld tot onder premium niveau.
pi_188956713
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

....dan haal ik mijn geld tot onder premium niveau.
Is dat? :?
pi_188957760
Ik snap wel dat als je handmatig kijkt er geen leningen zijn, die zijn als het goed is sowieso snel weg naar de autoinvests. Zou dan toevallig zijn dat je kijkt en er wel leningen zijn (of hun autoinvest algoritme is heel traag; een tijd geleden zag ik wel dat nieuwe leningen redelijk op het hele uur werden gekocht, maar tegenwoordig lijkt het meer random).
pi_188959646
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nope. Ik kijk het nog heeeel even aan en dan haal ik mijn geld tot onder premium niveau.
Vreemd. Misschien eens een nieuwe autoinvest aanmaken ? Heb je looptijden of loan originators uitgesloten ?
pi_188960761
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 14:31 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is dat? :?
Dat loyalty programma doelde ik op.

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:40 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Vreemd. Misschien eens een nieuwe autoinvest aanmaken ? Heb je looptijden of loan originators uitgesloten ?
Ik sta open voor alles haha
  zondag 15 september 2019 @ 21:16:57 #292
104963 ETA
European Travel Author
pi_188963734
Mijn update half Aug-half Sep

• Mintor EUR loopt exact op schema, dus zeer tevreden over.
• Mintos RUB is hoog vanwege de fluctuerende Roebel. Zonder valutuschommeling zat het op rond de 16%, 2% onder de verwachting.
• Grupeer loopt een beetje achter de verwachtingen. Deels omdat een deel van de investeringen in Grupeer kort voor aflopen van deze periode is gedaan, hierdoor heeft het niet gerendeerd. Ik heb wat overgeheveld van Viventor en Robocash naar Grupeer. Verder zit een deel van de leningen in een full bullet. Zonder deze effecten kom ik uit op rond de 13%, zoals verwacht.
• Crowdestate, Estateguru, Bulkestate, Crowdestor; Zitten aardig wat full bullets tussen of kwartaal bullets, dus dit zal sterk blijven fluctueren. Goed gevoel bij Estateguru door een goede aanwas aan aanvragen met redelijke condities (first mortgage + lage LTV). Aandeel bij Estateguru sterk verhoogd.
• Envestio kreeg ook een deel van de cashouts bij Robocash en Viventor, hierdoor loopt het wat achter.
• Viventor; dankzij Aforti heb ik kunnen profiteren van goede kortingen, dus waren de opbrengsten lekker deze maand. Echter ben ik niet helemaal tevreden. Aanbod van goede LO is beperkt en je ziet hier en daar wat vragen over Viventor.
• Robocash, al voldoende besproken hier in de afgelopen weken. Bezig met sterk afbouwen. Wel zie ik deze maand een inhaalslag is gemaakt t.o.v. vorige maand. Dit komt voornamelijk door een hele hap buybacks.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188964048
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:16 schreef ETA het volgende:
Mijn update half Aug-half Sep

[ afbeelding ]

• Mintor EUR loopt exact op schema, dus zeer tevreden over.
• Mintos RUB is hoog vanwege de fluctuerende Roebel. Zonder valutuschommeling zat het op rond de 16%, 2% onder de verwachting.
• Grupeer loopt een beetje achter de verwachtingen. Deels omdat een deel van de investeringen in Grupeer kort voor aflopen van deze periode is gedaan, hierdoor heeft het niet gerendeerd. Ik heb wat overgeheveld van Viventor en Robocash naar Grupeer. Verder zit een deel van de leningen in een full bullet. Zonder deze effecten kom ik uit op rond de 13%, zoals verwacht.
• Crowdestate, Estateguru, Bulkestate, Crowdestor; Zitten aardig wat full bullets tussen of kwartaal bullets, dus dit zal sterk blijven fluctueren. Goed gevoel bij Estateguru door een goede aanwas aan aanvragen met redelijke condities (first mortgage + lage LTV). Aandeel bij Estateguru sterk verhoogd.
• Envestio kreeg ook een deel van de cashouts bij Robocash en Viventor, hierdoor loopt het wat achter.
• Viventor; dankzij Aforti heb ik kunnen profiteren van goede kortingen, dus waren de opbrengsten lekker deze maand. Echter ben ik niet helemaal tevreden. Aanbod van goede LO is beperkt en je ziet hier en daar wat vragen over Viventor.
• Robocash, al voldoende besproken hier in de afgelopen weken. Bezig met sterk afbouwen. Wel zie ik deze maand een inhaalslag is gemaakt t.o.v. vorige maand. Dit komt voornamelijk door een hele hap buybacks.
Hoe kom je bij RoboCash op ruim 16%? Alle leningen zijn daar 12%.
pi_188968589
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:28 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

XIRR, de korte looptijd. Relatief veel inkomend geld, zie daar een hoge (fictieve) rente.
pi_188970291
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 06:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

XIRR, de korte looptijd. Relatief veel inkomend geld, zie daar een hoge (fictieve) rente.
Is dit onderdeel van de cursus Je zelf rijk rekenen voor beginners ? ;)
pi_188975086
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 10:11 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Is dit onderdeel van de cursus Je zelf rijk rekenen voor beginners ? ;)
Nah. Deze poster begrijpt zijn cijfers wel, dit zal naar verloop van tijd ook normaliseren
  maandag 16 september 2019 @ 19:05:23 #297
104963 ETA
European Travel Author
pi_188977211
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:28 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Vorige maand had ik veel leningen die waren delayed, dus daarvan ontving ik geen rente. Deze bak leningen is deze maand in buyback gegaan, dus ontvang ik nu in 1 klap alle rente. Als ik het over laatste 2 maanden trek, dan zit ik iets onder 12%, redelijk op verwachting.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188977290
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef ETA het volgende:

[..]

Vorige maand had ik veel leningen die waren delayed, dus daarvan ontving ik geen rente. Deze bak leningen is deze maand in buyback gegaan, dus ontvang ik nu in 1 klap alle rente. Als ik het over laatste 2 maanden trek, dan zit ik iets onder 12%, redelijk op verwachting.
Misschien is het beter om een groter overzicht te geven. Zo voorkom je dit soort verwarringen
pi_188977457
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 19:05 schreef ETA het volgende:

[..]

Ja ok, een hoop buybacks, maar daarentegen staan ook wel een hoop overdue deze maand. Die 16% suggereert dat in de periode een stuk meer buybacks (als totaalbedrag) waren dan dat er nieuwe overdues bij kwamen.

Bij mij naam het aantal overdue juist toe de afgelopen maand hij RoboCash.
  maandag 16 september 2019 @ 19:55:29 #300
104963 ETA
European Travel Author
pi_188978065
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 19:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Misschien is het beter om een groter overzicht te geven. Zo voorkom je dit soort verwarringen
Goed idee, als ik meer maanden heb kan ik een overzicht per maand geven en een running total.

quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 19:19 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ja ok, een hoop buybacks, maar daarentegen staan ook wel een hoop overdue deze maand. Die 16% suggereert dat in de periode een stuk meer buybacks (als totaalbedrag) waren dan dat er nieuwe overdues bij kwamen.

Bij mij naam het aantal overdue juist toe de afgelopen maand hij RoboCash.
Volgens mij ligt het meer aan dat ik 2 maanden geleden een flinke som geld in RoboCash heb gepompt. Daarvan is een flink deel overdue en is nu pas uitgekeerd. Omdat deze op overdue staan, was er ook geen vers geld om te investeren, dus ook geen flink aantal leningen om op overdue te gaan. Op lange termijn zal dit wel gaan uitmiddelen, maar de hoeveelheid buybacks dat ze moesten doen vind ik zorgwekkend.
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')