Het gaat om afgesloten spa Blaauw.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:17 schreef Postbus100 het volgende:
Hangt er vanaf. Een nieuw flesje Spa kan natuurlijk geen kwaad. Een flesje waar al aan gelebberd is zou ik toch mee uitkijken. Bacteriën enzo zullen goed gedijen in de warmte.
Die houdbaarheidsdatum staat er alleen op omdat het verplicht is een houdbaarheidsdatum op een product te zetten.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het gaat om afgesloten spa Blaauw.
Daar staat wel een houdbaarheidsdatum op, maar als het water de hele tijd schommelt tussen de 10 en >45 graden dan lijkt die tht me niet meer geldig.
quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:40 schreef dezomervoorbij het volgende:
Geen risico mee nemen. Ben daar eens zo gigantisch ziek van geweest.
Een flesje dat nog niet is open geweeest kan je nog wel even bewaren. Maar mocht je hem al gebruikt hebben zou ik het na enkele uren al niet meer gokken.
Veel drinkplezier!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]![]()
De halve wereld drinkt uit rivieren.. water in een open flesje kun je na een week nog prima drinken, is wel ranzig maar ziek ga je niet worden.. tenminste niet van het water..
Heb je laten onderzoeken waar je ziek van bent geworden?quote:
Enige verschil is dat je normaliter niet je stuur in je mond doet...quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb je laten onderzoeken waar je ziek van bent geworden?
Je autostuur en dashboard (hele interieur) zijn namelijk veeeeel smeriger.. en helemaal bij warm weer..
Ik lik er altijd heel liefdevol aan..quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:28 schreef Sangha het volgende:
[..]
Enige verschil is dat je normaliter niet je stuur in je mond doet...
Als ik een week ga kamperen bijvoorbeeld en ik heb een paar pakken van die flesjes water in de auto .quote:
Graag.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:01 schreef Fer het volgende:
Heb een flesje dat al zeker een maand erin ligt, nieuw Spa blauw. Ben 1,5 week op vakantie.
Zal ik hem proeven?
Ja lag er al 1, was zo’n sixpack en laatste paar dagen ook in de zon.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Graag.![]()
Lag dat flesje er dus ook al toen het 40 graden in Nederland was?
Was de kleur en geur ook nog goed?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja lag er al 1, was zo’n sixpack en laatste paar dagen ook in de zon.
[ afbeelding ]
Heb hem wel gekoeld voor het drinken, maar smaakte prima/normaal. Als jullie niks meer horen vanavond, dan weet je het...
Haha, held.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja lag er al 1, was zo’n sixpack en laatste paar dagen ook in de zon.
[ afbeelding ]
Heb hem wel gekoeld voor het drinken, maar smaakte prima/normaal. Als jullie niks meer horen vanavond, dan weet je het...
Kan geen kwaad.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het gaat om afgesloten spa Blaauw.
Daar staat wel een houdbaarheidsdatum op, maar als het water de hele tijd schommelt tussen de 10 en >45 graden dan lijkt die tht me niet meer geldig.
ik zou me meer zorgen maken over algen die erin gaan groeien, maar dan nog zou het drinkbaar zijn lijkt me.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kan geen kwaad.
In het ergste geval zijn de drie bacteriën die er nog inzaten ook dood gegaan. Geen enkel probleem.
Een flesje dat is geopend zou ik niet doen, maar zelfs daarvan is het risico niet groot. Bacteriën hebben voeding nodig en dat zit niet in spa blauw.
Overigens gaan bacteriën al boven de 55 graden dood bij wat langere blootstelling. Dus grote kans dat elk water heel goed drinkbaar blijft.
Algen, wat gaan die eten dan? Welke fosfaat if stikstof?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 16:31 schreef kree het volgende:
[..]
ik zou me meer zorgen maken over algen die erin gaan groeien, maar dan nog zou het drinkbaar zijn lijkt me.
Maar in de schaduw doen ze dat niet. en met dichte flesjes vanuit de winkel al helemaal niet.
Dus TS kan gewoon en neem aan dat je geen reis door de sahara gaat maken ofzo?
Voor hoelang dacht je ze te houden dan?
geopend en eruit drinken weer dicht doen zou ik niet echt doen, maar zul je er nog niet dood van gaan denk ik.
ook omdat het daarna niet meer te zuipen is, maar als je midden in de sahara staat uit te drogen np?
Koop gewoon paar L flessen dan enzo en ok zolang je niet echt ver buiten europa gaat als in stervens heet enzo dan zou ik ze nog opdrinken erna.
En anders tja je kunt het overal kopen ook nog? Wat zijn de zorgen?
Ik weet ook niet of dat echt zal gebeuren, maar op gevoel durf ik te zeggen dat het waarschijnlijk slimmer is om ze niet vol in de zon in een auto te leggen ofzoquote:Op donderdag 8 augustus 2019 21:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Algen, wat gaan die eten dan? Welke fosfaat if stikstof?
Uv wordt door het glas vooral tegen gehouden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:51 schreef kree het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of dat echt zal gebeuren, maar op gevoel durf ik te zeggen dat het waarschijnlijk slimmer is om ze niet vol in de zon in een auto te leggen ofzo
Wat ik wel weet in zonlicht zit ook UV-straling wat juist weer bacteriën dood enzo.
Dus mjah er valt nog wat over te zeggen, je zou het moeten uitproberen denk.
Dood zal je er sowieso niet van gaan, zolang ze nog niet geopend zijn iig en dan nog.
En ok in theorie dan want zover zal het niet komen bij TS, maar stel als je nu echt ergens strand en er is niks anders als een fles water die al geopend is en lang in de zon gelegen heeft.
Dan is het altij nog beter om wel water te hebben als niet, dus drink je het alsnog.
Kan? ik weet het niet? Je gaat ervan uit dat dat water echt puur zuiver is. En idd dan kan het niet. Maarja algen komen snel en er hoeft maar iets in te zijn of ze gaan groeien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Uv wordt door het glas vooral tegen gehouden.
De temperatuur doodt het meeste sowieso, maar dan nog is er gewoon geen voeding voor welke alg dan ook.
Anders zouden de flessen in de winkel ook algen ontwikkelen
Zal dus niet gebeuren. Het is te zuiver.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:41 schreef kree het volgende:
[..]
Kan? ik weet het niet? Je gaat ervan uit dat dat water echt puur zuiver is. En idd dan kan het niet. Maarja algen komen snel en er hoeft maar iets in te zijn of ze gaan groeien.
Maar goed 99.9% zeker dat dat niet zal gebeuren met water uit flessen hoor ook.
Nou dat is het antwoord op TS zijn vraag, geen probleem dusquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:42 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zal dus niet gebeuren. Het is te zuiver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |