SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackles en meer. Met andere woorden: ben je op weg om een wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 185. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 200 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves:
https://test.addictedtofm(...)and-how-to-use-them/
Stuur een PM met je ingevulde speler naar Drizzt
Na ongeveer 20 seizoenen worden alle carrières bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeeld worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Voorbeeld van een inschrijving:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19Voornaam: Frans
Achternaam: Okker
Geboorteplaats en -land: Amsterdam, Nederland
Nationaliteit: Nederlands
Eventuele 2e nationaliteit: Zweeds
Ik kies scenario: 2
Club: Roda JC
Primaire positie: AMC
Secundaire positie: ST
Links- of rechtsvoetig: Rechts
Lengte: 178
Gewicht: 68
Eventueel familielid (plus familierol): Zoon van Henke Larsson
Techniek: 15 finishing, 15 first touch, 10 passing
Mentaal: 14 composure, 16 off the ball, 10 agression
Fysiek: 15 acceleration, 15 natural fitness
Verborgen vaardigheden: 17 consistency, 13 important matches
Persoonlijkheid: 10 Adaptability, 10 Ambition, 10 Controversy, 20 Loyalty, 15 Pressure, 15 Professionalism, 10 Sportsmanship, Temperament 10
2 Preferred moves: Likes to beat offside trap, shoots with power
Verdeel 40 punten over de technische en mentale vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid, 30 in fysieke vaardigheden en 30 in verborgen eigenschappen. Degene die geen waarde van je ontvangen zullen automatisch worden berekend naar aanleiding van een aantal factoren door FM.
Als je tweevoetig bent, mag je maar 35 punten besteden in techniek.
Meer info over player attributes
Beter overzicht van player attributesErgens 20 punten in stoppen heeft geen nut, FM zal het omlaagbrengen naar 15, waardoor je dus dure punten kwijt bent!
Forum voor de spelers is alvast aangemaakt: http://fokfmalsspeler.proboards.com/, daar komen shortlists en jaarlijkse statistieken te staan. Gewone screenshots plaats ik uiteraard hier.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:04 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Hoe ziet de selectie van Feyenoord er verder uit momenteel?
quote:
quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:07 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat ontzettend droevig. Die 12e plek is niet zo vreemd dusOh, 8e inmiddels zie ik. Met VUILE KLOOTZAK als trainer.
Ben momenteel aan het simuleren tot 1 mei, kijk zo wel ff.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:36 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoeveel wedstrijden heeft Lejeune al gespeeld, Drizzt?
Hoopte meer al een paar wedstrijden in het tweede. In Ajax 1 wsl nog 0.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ben momenteel aan het simuleren tot 1 mei, kijk zo wel ff.
edit: kan nergens vinden hoe je "gepseelde wedstrijden bij de jeugd" aan de shortlist toe kan voegen, dus best kans dat er maar een paar zijn.
1 invalbeurtje bij het eerste en in totaal 24 wedstrijden bij Jong Ajax.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoopte meer al een paar wedstrijden in het tweede. In Ajax 1 wsl nog 0.
Wat zijn de stats van Simba Mufasa in de jeugdcompetitie?quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
1 invalbeurtje bij het eerste en in totaal 24 wedstrijden bij Jong Ajax.
Iedereen die nu al vast in het 1e zit is op zijn 30e opgebrandquote:Op zondag 4 augustus 2019 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Helaas onbekend...quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat zijn de stats van Simba Mufasa in de jeugdcompetitie?
Ah. prima.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Oh staat onder vriendschappelijk dan.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Helaas onbekend...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed, op naar 1 juni. Dan post ik spelernieuws en de eindstanden van competities. Vervolgens even de afwas doen en door laten denderen tot 1 juli zodat ik hier de shortlist en een overzicht van elke speler op het forum post.
4 wedstrijden, 3 keer geelquote:Op zondag 4 augustus 2019 20:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh staat onder vriendschappelijk dan.
Heb nog meer wedstrijden in het eerste dan gedacht, wel matige prestaties (lol). Volgend seizoen dan maar renderen.
Positie kiezen, concentratie en anticiperen allemaal laag, ja dan moet je wel eens te laat ingrijpen.quote:
Als linksbuiten ook nog. Man man man.quote:Op zondag 4 augustus 2019 20:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Positie kiezen, concentratie en anticiperen allemaal laag, ja dan moet je wel eens te laat ingrijpen.
Ja die gozer speelt zelden maar heeft al één van de hoogste waardes van het team met zijn jeugdcontractjequote:Op zondag 4 augustus 2019 21:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als linksbuiten ook nog. Man man man.
Wel hoge waarde voor iemand bij Volendam.
Ik dacht: ik kies voor Ajax wegens de goede faciliteiten en trainers. Ben maar 5 punten beter geworden in een jaar. Man man man.
Serie C is over een paar weken zichtbaar.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:07 schreef maxi-mus het volgende:
Wordt tijd dat ze daar in Italië eens wakker worden.
Ik bedoelde dat ze mijn mannetje even moeten oproepen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Serie C is over een paar weken zichtbaar.
Ach soquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik bedoeld dat ze mijn mannetje even moeten oproepen.
OlicGodquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Vitesse kampioen
Wat een apart spel is het soms toch.
Is een genotsspel hoor.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:23 schreef maxi-mus het volgende:
Wel tof dat je dit doet hoor, ik heb nooit FM gespeeld maar leuk om te volgen zo.
Kan wel overwhelming zijn op het begin met waar je allemaal rekening mee moet houden, maar daarna is het wel tof. Sowieso met Ajax beginnen is het wel zo makkelijk om het te leren, ken je ook alle spelers al.quote:
vond fm2008 wel de leukste, gewoon lekker simpel en niet 50000 opties.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan wel overwhelming zijn op het begin met waar je allemaal rekening mee moet houden, maar daarna is het wel tof. Sowieso met Ajax beginnen is het wel zo makkelijk om het te leren, ken je ook alle spelers al.
Ik hoop dat Max ooit wordt verkocht, alles boven de euro is gelijk record.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Alle boys hebben een nieuw contract getekend, maar geen zin om het allemaal te posten, aangezien ze nog steeds een lullig bedragje per week vangen (de meeste 100 of 110 euro, een enkeling 475).
Oh ik vind die nieuwere opties eigenlijk wel leuker, al geef ik veel taken vaak ook uit handen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:34 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
vond fm2008 wel de leukste, gewoon lekker simpel en niet 50000 opties.
oh het is wel leuk, maar doe nu echt lang over 1 dag en de spelers janken bij mij echt heel snel. Zeg maar je bent 1 wedstrijd in het seizoen en ze janken al dat ze te weinig spelen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh ik vind die nieuwere opties eigenlijk wel leuker, al geef ik veel taken vaak ook uit handen.
Oh valt bij mij wel mee eigenlijk, maar ik rouleer vaak sowieso veel dus iedereen komt aan genoeg wedstrijden. En er zit nu ook een sociale dynamiek in dus als er wat spelers laag in de hierarchie gaan mopperen (leuk woord) boeit het toch niet.quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
oh het is wel leuk, maar doe nu echt lang over 1 dag en de spelers janken bij mij echt heel snel. Zeg maar je bent 1 wedstrijd in het seizoen en ze janken al dat ze te weinig spelen.
Is de reden dat ik eigenlijk al weer even gestopt ben met fm19 (en tijdgebrekquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
oh het is wel leuk, maar doe nu echt lang over 1 dag en de spelers janken bij mij echt heel snel. Zeg maar je bent 1 wedstrijd in het seizoen en ze janken al dat ze te weinig spelen.
Ik maak genoeg meequote:Op zondag 4 augustus 2019 13:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Doe maar gelijk 5 jaar
Dan maakt Nick misschien eens wat mee.
misschien iets voor de OP?quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:24 schreef xminator het volgende:
Bijgaand ook een linkje om je gegevens bij te houden in excel:
https://transfernow.net/119ok7z3ym28
er kloppen wel meer stats niet. lekker boeiuhquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:28 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Maar in de regels stond minimaal 10
dat is ook wat overdreven hequote:Op zondag 4 augustus 2019 21:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
- Beloof speeltijdquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:42 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |