SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackles en meer. Met andere woorden: ben je op weg om een wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 185. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 200 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves:
https://test.addictedtofm(...)and-how-to-use-them/
Stuur een PM met je ingevulde speler naar Drizzt
Na ongeveer 20 seizoenen worden alle carrières bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeeld worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Voorbeeld van een inschrijving:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19Voornaam: Frans
Achternaam: Okker
Geboorteplaats en -land: Amsterdam, Nederland
Nationaliteit: Nederlands
Eventuele 2e nationaliteit: Zweeds
Ik kies scenario: 2
Club: Roda JC
Primaire positie: AMC
Secundaire positie: ST
Links- of rechtsvoetig: Rechts
Lengte: 178
Gewicht: 68
Eventueel familielid (plus familierol): Zoon van Henke Larsson
Techniek: 15 finishing, 15 first touch, 10 passing
Mentaal: 14 composure, 16 off the ball, 10 agression
Fysiek: 15 acceleration, 15 natural fitness
Verborgen vaardigheden: 17 consistency, 13 important matches
Persoonlijkheid: 10 Adaptability, 10 Ambition, 10 Controversy, 20 Loyalty, 15 Pressure, 15 Professionalism, 10 Sportsmanship, Temperament 10
2 Preferred moves: Likes to beat offside trap, shoots with power
Verdeel 40 punten over de technische en mentale vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid, 30 in fysieke vaardigheden en 30 in verborgen eigenschappen. Degene die geen waarde van je ontvangen zullen automatisch worden berekend naar aanleiding van een aantal factoren door FM.
Als je tweevoetig bent, mag je maar 35 punten besteden in techniek.
Meer info over player attributes
Beter overzicht van player attributesErgens 20 punten in stoppen heeft geen nut, FM zal het omlaagbrengen naar 15, waardoor je dus dure punten kwijt bent!
Forum voor de spelers is alvast aangemaakt: http://fokfmalsspeler.proboards.com/, daar komen shortlists en jaarlijkse statistieken te staan. Gewone screenshots plaats ik uiteraard hier.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 04-08-2019 00:34:25 ][b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Zet in de OP er ook ff bij dat de inschrijving is gesloten?quote:Op zondag 4 augustus 2019 00:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, ik ga een maandje op vakantie en maak intussen m'n excelsheet (in OpenOffice).
quote:Op zondag 4 augustus 2019 00:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ojee, daar begint de ellende al... Vodka had teveel gezopen:
[ afbeelding ]
Ik hou het nietquote:Op zondag 4 augustus 2019 01:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is nu 31 augustus en FM is flink bezig op de laatste dag van de transferperiode. SPANNEUND!
Staan de fok!- spartanen wel samen in jong?quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Transferdag is trouwens voorbij, er is niemand verhuurd of verkocht, maar wat niet is kan nog komen.
Tevens: schroom niet om een vraag te stellen als je speler nog niet voorbij is gekomen! Ik kan altijd even zien hoe en wat
Ik ga even voor je kijken:quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:09 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Staan de fok!- spartanen wel samen in jong?
Nice. Nu nog denderend debuteren.quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ga even voor je kijken:
Gaylord en Yuriy spelen bij de -19, jouw Cisco is naar het eerste gehaald
quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gaylord ontving een te grote en kan een tijdje niet fatsoenlijk lopen:
[ afbeelding ]
Toppers!quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De Souza, Lejeune en Inzaghi spelen voor hun Nationale -19
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nakotomo is helaas even blessa:
[ afbeelding ]
Barbaros speelt voortreffelijk bij Crewe:
[ afbeelding ]
Kareltje schopt er eentje zo hard doormidden dat 'ie 3 wedstrijden niet mag spelen:
[ afbeelding ]
Scar is een klootzak en neemt Simba flink te grazen
[ afbeelding ]
zijn die potjes op Nakamoto's naam bij het eerste? zal niet toch?quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kareltje schopt er eentje zo hard doormidden dat 'ie 3 wedstrijden niet mag spelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:48 schreef aTypisch het volgende:
[..]
zijn die potjes op Nakamoto's naam bij het eerste? zal niet toch?
Ragnar deed het goed tegen Sparta -19, maar geen van jullie was daarbij:quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:50 schreef Ciscus het volgende:
Dus jouw Ragnar heeft onze Spartaanse jongens het leven moeilijk gemaakt?
Stond eerder dat het een 2-0 overwinning was, maar dat terzijde.quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ragnar deed het goed tegen Sparta -19, maar geen van jullie was daarbij:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:58 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Stond eerder dat het een 2-0 overwinning was, maar dat terzijde.
Jammer dat we niet mee mochten ballen.
Verdomme meteen 4 maanden eruitquote:Op zondag 4 augustus 2019 01:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 02:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Verdomme meteen 4 maanden eruitstelletje racisten daar op de training.
Totaal niet verwacht dat Eddie voor Frankrijk kiest.quote:Op zondag 4 augustus 2019 02:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Eddie lijkt voor Frankrijk te kiezen:
[ afbeelding ]
Barbaros pakt nog maar eens een record:
[ afbeelding ]
Gaylord, Ragnar, Kareltje en Cervezas uitstekend bij hun respectievelijke Jong-teams:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yuriy nipte van vader's drank en is meteen naar de tyfus op de training
[ afbeelding ]
Eindelijk goed nieuwsquote:Op zondag 4 augustus 2019 02:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vodka debuteert in het eerste van Spartak Moskou!
[ afbeelding ]
Mag je spelers van 15 uberhaupt wel uitlenen? Volgens mij kan dat pas vanaf 17quote:Op zondag 4 augustus 2019 02:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Goed, spel opgeslagen op 31 december 2013, eens zien of er uitleenbeurten of verkopen aan gaan komen in de komende maand!
Oh, dat kan best, maar we zien welquote:Op zondag 4 augustus 2019 02:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Mag je spelers van 15 uberhaupt wel uitlenen? Volgens mij kan dat pas vanaf 17
Huhquote:Op zondag 4 augustus 2019 01:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ach, geen wonder dat we o.a. niks van @:GGMM z'n speler horen, die knul is buitenlands en jonger dan 18, dus mag niet spelen
#deleef is soms kut.quote:
Sharing = caring.quote:Op zondag 4 augustus 2019 00:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het ziet er zo voor me uit
[ afbeelding ]
JAAAA TOETERTJES!!!quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gaylord maakt zijn debuut voor Sparta
[ afbeelding ]
Jij 23, Drizz 35, ik 5.quote:Op zondag 4 augustus 2019 09:48 schreef Sejt het volgende:
[..]
JAAAA TOETERTJES!!!![]()
Drizzt
23 punten omhoog gegaan in 1 jaar.
quote:Op zondag 4 augustus 2019 10:17 schreef Swaytje het volgende:
Damn, geen tijd gehad gisteren en buiten de boot gevallen.
Ga het topic wel volgen en dan doe ik de volgende ronde wel weer mee
Ook nog eens tegen Cambuur, dan ben je meteen een publiekslieveling.quote:Op zondag 4 augustus 2019 01:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Evenepoel maakt zijn debuut, en Eddie heeft meteen twee records te pakken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gingen toch wel voor de tandem Oekraïne/Italië voorin bij Sparta? Geduld, je bent pas 16.quote:Op zondag 4 augustus 2019 11:01 schreef Zenit- het volgende:
Mijn Yuriy staat in de belangstelling van 2 clubs! Dat was Zenit en wie nog meer Drizzle?
Ik zou weggaan, nog niet eens een debuut mogen maken
Huh? andere competities?quote:
Nou hopelijk krijgt hij volgend jaar gewoon een basisplaats.quote:Op zondag 4 augustus 2019 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Simba's debuut voor Volendam
[ afbeelding ]
De hele familie zat op de tribunequote:Op zondag 4 augustus 2019 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nou hopelijk krijgt hij volgend jaar gewoon een basisplaats.
Ik heb als tweede nationaliteit Nederlands.quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:38 schreef GGMM het volgende:
Waarom mag Simba wel zijn debuut maken die is toch ook buitenlands??
Klopt. Ik heb een Colombiaanse Nieuw-Zeelander. Maar een paar jaar voetballen in Spanje en dan ben je ook Spaans als het goed isquote:Op zondag 4 augustus 2019 12:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
Is wel handig ivm werkvergunningen later naar andere competities.
Vroeger op mijn videoband sprak hij altijd Nederlands.quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:41 schreef GGMM het volgende:
Ah gewoon cheats dus
De echte Simba is ook niet Nederlands.
Ja Spanje is twee jaar voor het verkrijgen van die nationaliteit ja.quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:42 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb een Colombiaanse Nieuw-Zeelander. Maar een paar jaar voetballen in Spanje en dan ben je ook Spaans als het goed is
http://www.fm-base.co.uk/(...)ionality-thread.htmlquote:Op zondag 4 augustus 2019 12:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vroeger op mijn videoband sprak hij altijd Nederlands.
[..]
Ja Spanje is twee jaar voor het verkrijgen van die nationaliteit ja.
Oei, dat is wel karig.quote:
Heb je een voorbeeldscreenshot van zoiets? Ik weet dat jij dat jaren geleden deed, maar kan me naast de jaarlijkse update niet echt herinneren wat er zoal getoond werd.quote:Op zondag 4 augustus 2019 10:09 schreef Sejt het volgende:
Drizzt: Tip om het volgen van spelers leuk te maken in dit topic: Maak een custom view op je shortlist, en voeg bepaalde statistieken toe aan die custom view.
Je kan heel veel statistieken in zo'n view proppen, zoals: aantal wedstrijden gespeeld, aantal goals/assists, transferwaarde, salaris, aantal tackles/schoten, etc.
En dan kan je bv. 2x per jaar die view posten hier, zodat iedereen zijn speler kan vinden en in één oogopslag zijn statistieken kan zien.
Vast wel jaquote:
Ik denk dat Nick vooral onder de douche aan het zingen is.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Doe maar gelijk 5 jaar
Dan maakt Nick misschien eens wat mee.
Zat ernstig aan de cola/rumquote:
Als m'n hoofdrekenen een beetje goef gaat heeft Cisco Inzaghi +18...niet heel slecht, maar kan beter.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:41 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[ afbeelding ]
Prima ontwikkeling, ben benieuwd naar het volgende seizoen.
Verder natuurlijk top bezig Drizzt
Ik kan me herinneren van toen ik hostte dat het aantal wedstrijden, minuten speeltijd, goals, interlands, interlandgoals, gele kaarten, rode kaarten en gemiddeld cijfer was, zoiets.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeldscreenshot van zoiets? Ik weet dat jij dat jaren geleden deed, maar kan me naast de jaarlijkse update niet echt herinneren wat er zoal getoond werd.
Die van mij +21, maar door doorzettingsvermogen -3 heb ik er een slecht gevoel vanquote:Op zondag 4 augustus 2019 13:51 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Als m'n hoofdrekenen een beetje goef gaat heeft Cisco Inzaghi +18...niet heel slecht, maar kan beter.
Ja die mogen blijkbaar niet spelen voor hun 18equote:
bij normale spelers in FM begint het ook pas te lopen als ze 17-18 zijn meestal, dus geef de hoop niet opquote:
Oh, dat had er dan wel even bij mochten staan.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja die mogen blijkbaar niet spelen voor hun 18e
Al weet ik niet of het nog uitmaakt of hij buiten de eu komt
Ik ben ook woedendquote:Op zondag 4 augustus 2019 13:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oh, dat had er dan wel even bij mochten staan.
Ligt aan de competitieregels volgens mijquote:Op zondag 4 augustus 2019 13:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oh, dat had er dan wel even bij mochten staan.
Dat maakt wel uit ja.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ohquote:Op zondag 4 augustus 2019 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit ja.
Als je speler uit Italië komt boeit het niet zoveel.
Ik denk een laatbloeier!quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh
Dan is die speler dus gewoon niet zo goed.Jammer max!
mijn spelers is geboren in Noord-Korea en een Amerikaan en mag gewoon spelen in Zwitserlandquote:
Het is idd een Buiten-EU regel voor JL-clubs.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mijn speler gaat sowieso meer prijzen pakken dan die speler van jou.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
mijn spelers is geboren in Noord-Korea en een Amerikaan en mag gewoon spelen in Zwitserland
Je carrière moet je wel goed uitstippelen hé. Je hebt er weer een haastklusje van gemaakt nadat je mij eerder al uitlachte. In sommige culturen noemen ze dit karma.
Oh voor JL-clubs alleen?quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het is idd een Buiten-EU regel voor JL-clubs.
Die van mij blijft bij doorzettingsvermogen op 5..en bij lef op 2. Hij lijkt op me.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Die van mij +21, maar door doorzettingsvermogen -3 heb ik er een slecht gevoel van
einde bericht
Ik ga eens even opzoeken hoe ik dat kan laten zienquote:Op zondag 4 augustus 2019 13:52 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren van toen ik hostte dat het aantal wedstrijden, minuten speeltijd, goals, interlands, interlandgoals, gele kaarten, rode kaarten en gemiddeld cijfer was, zoiets.
Daar ga ik zometeen eens naar kijken (eerste elftal lijkt me het nuttigst, gewoon voor je clubhart ditdat, maar als men de -19 wil checken kan dat ook).quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat waren eigenlijk de resultaten van de teams waar al die spelers zitten @:Drizzt?
Dit is wel opmerkelijk ja, wellicht hanteren ze in Zwitserland andere regels.quote:Op zondag 4 augustus 2019 13:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
mijn spelers is geboren in Noord-Korea en een Amerikaan en mag gewoon spelen in Zwitserland
Je carrière moet je wel goed uitstippelen hé. Je hebt er weer een haastklusje van gemaakt nadat je mij eerder al uitlachte. In sommige culturen noemen ze dit karma.
Ja dan weet je hoeveel kans je hebt om door te komen in het eerste elftal ook.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar ga ik zometeen eens naar kijken (eerste elftal lijkt me het nuttigst, gewoon voor je clubhart ditdat, maar als men de -19 wil checken kan dat ook).
Custom view aanmaken. Er was ooit een apart bestand voor, maar dat ligt bij Sejt of SiebeJ, als het nog bestaatquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ga eens even opzoeken hoe ik dat kan laten zien
[..]
Daar ga ik zometeen eens naar kijken (eerste elftal lijkt me het nuttigst, gewoon voor je clubhart ditdat, maar als men de -19 wil checken kan dat ook).
[..]
Dit is wel opmerkelijk ja, wellicht hanteren ze in Zwitserland andere regels.
Salaris en transferwaarde stond er ook bij overigensquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ga eens even opzoeken hoe ik dat kan laten zien
[..]
[..]
Dit is wel opmerkelijk ja, wellicht hanteren ze in Zwitserland andere regels.
quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:08 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Custom view aanmaken. Er was ooit een apart bestand voor, maar dat ligt bij Sejt of SiebeJ, als het nog bestaat
Ah, dan moeten we daar even op wachten.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:13 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Salaris en transferwaarde stond er ook bij overigens
Jaloers!!quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:22 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Barbaros gaat als een speeeeeeer
En Volendam?quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
@:GGMM We zijn kampioen geworden, maar je mag komend seizoen niet meedoen in de eredivisie, want -18 Buiten-EU regel
Sparta werd 5e maar promoveerde niet. Telstar 14e. Cambuur degradeert omdat ze 18e werden in de eredivisie.
Hoe zit het met Huesca?quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
@:GGMM We zijn kampioen geworden, maar je mag komend seizoen niet meedoen in de eredivisie, want -18 Buiten-EU regel
Sparta werd 5e maar promoveerde niet. Telstar 14e. Cambuur degradeert omdat ze 18e werden in de eredivisie.
2e, maar uitgeschakeld in de playoffs.quote:
Ik dacht dat ze op het tweede niveau van Spanje actief waren, maar blijkt dus het derde te zijn, waardoor ik er geen zicht op hebquote:
Uiteraard.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:25 schreef Ciscus het volgende:
Zou het voor onze spartaboys nou gunstig zijn om nog een jaartje jupiler league te pakken, denken jullie?
Mooiquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
2e, maar uitgeschakeld in de playoffs.
En wat heeft De Graafschap gedaan?quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat ze op het tweede niveau van Spanje actief waren, maar blijkt dus het derde te zijn, waardoor ik er geen zicht op hebMisschien over 9 dagen aangezien ik het 3e niveau zojuist aan de competities heb toegevoegd.
16e in de JLquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:29 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
En wat heeft De Graafschap gedaan?
Huh, ik dacht ook tweede niveauquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht dat ze op het tweede niveau van Spanje actief waren, maar blijkt dus het derde te zijn, waardoor ik er geen zicht op hebMisschien over 9 dagen aangezien ik het 3e niveau zojuist aan de competities heb toegevoegd.
Doe het het beter als mij, +5quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:44 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
En dat is dus ZONDER te spelen mensen!
Gaat dus toch een grote wordenquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:44 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Dus nog 2 jaar Sparta en dan naar zo'n obscure club als Shakthar.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De eerste transfer is een feit! Al gaat 'ie pas over twee jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij baalt vd concurrentie met Inzaghi, ik snap het wel.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dus nog 2 jaar Sparta en dan naar zo'n obscure club als Shakthar.
Hopelijk denkt mijn speler 2 keer na voordat hij ergens tekent.
Ik hoop niet dat het Shaktar van Noord-Korea mijn speler op gaat pikken zo vroeg al.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De eerste transfer is een feit! Al gaat 'ie pas over twee jaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste speler geboren in Rome.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:54 schreef GGMM het volgende:
Krijgen we op het eind ook statistiekjes
Meeste interlands
Meeste prijzen
Hoogste transfersom
Totaal transfergeld dat de speler heeft opgebracht
Meeste balcontacten op helft van de tegenstander.
Grootste clubhopper
Grootste club van Oekraïne en standaard Champions Leaguequote:Op zondag 4 augustus 2019 14:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dus nog 2 jaar Sparta en dan naar zo'n obscure club als Shakthar.
Hopelijk denkt mijn speler 2 keer na voordat hij ergens tekent.
En rivaal van Spartak Moskouquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:01 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Grootste club van Oekraïne en standaard Champions League
Wat een belachelijk lelijke opmaak.quote:Op zondag 4 augustus 2019 14:44 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
@xminatorquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat een belachelijk lelijke opmaak.
https://transfernow.net/119ok7z3ym28quote:Op zondag 4 augustus 2019 15:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat een belachelijk lelijke opmaak.
Klasse! Thanksquote:Op zondag 4 augustus 2019 14:24 schreef xminator het volgende:
Bijgaand ook een linkje om je gegevens bij te houden in excel:
https://transfernow.net/119ok7z3ym28
Maar in de regels stond minimaal 10quote:Op zondag 4 augustus 2019 15:26 schreef Lindgren. het volgende:
+23 hierNiet ontevreden.
Heb dit keer dus bewust ook een 1 bij mandekking en een 1 bij long throws gezet. Volgens mij eet dat namelijk ook een (klein) deel van je CA op, zo krijg je dus automatisch betere stats op de andere eigenschappen, leek me. Correct me if i'm wrong.
Ik zie hetquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:28 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Maar in de regels stond minimaal 10
Oja, heb ik dus gewoon dom ingevuld zonder er naar te kijkenquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:28 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Maar in de regels stond minimaal 10
Maar waarom is dat eigenlijk minimaal 10? Is daar een reden voor?quote:Op zondag 4 augustus 2019 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Oja, heb ik dus gewoon dom ingevuld zonder er naar te kijken
Een omhaalquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Evenepoel doet het lekker bij Oranje -19:
[ afbeelding ]
Top, komen we tenminste een beetje op niveauquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Huesca is trouwens naar het tweede niveau van Spanje gepromoveerd door kampioen te worden op het derde niveau
Nou ja, dan zit er in ieder geval hopelijk Europees voetbal inquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Fondue naar Griekenland?
[ afbeelding ]
Baaaaaaaas!!!quote:Op zondag 4 augustus 2019 15:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Troost schiet Oranje -19 naar de halve finale EK -19:
[ afbeelding ]
Wel weer verliezen van de Duitsers daarnaquote:Op zondag 4 augustus 2019 15:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Siebele speelde zo smerig dat 'ie 3 wedstrijden niet voor Oranje -19 mag spelen en mist aldus de halve finale
[ afbeelding ]
En werd gemist, want we verliezen van de moffen
[ afbeelding ]
Wat een mentaal wrak.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Inzaghi scoort nog steeds niet:
[ afbeelding ]
Is mijn speler al opgeroepen voor het nationale elftal?quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ragnar kan makkelijk meekomen in de eredivisie
[ afbeelding ]
Spannend, hopelijk blijft mijn Wout nog lekker een tijdje bij Heerenveen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het spel is druk bezig op 31 augustus.
Yup, je speelt bij Oranje -19, net als Barbaros, Siebele, Gaylord, Troost, Derksen en Evenepoel.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is mijn speler al opgeroepen voor het nationale elftal?
Op je 16e man of the match in de eredivisie, keurig hoorquote:Op zondag 4 augustus 2019 16:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ragnar kan makkelijk meekomen in de eredivisie
[ afbeelding ]
Oh ik had Tanzania wel verwacht.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:14 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Yup, je speelt bij Oranje -19, net als Barbaros, Siebele, Gaylord, Troost, Derksen en Evenepoel.
Kan nog altijd, maar het lijkt er op dat Simba slim isquote:Op zondag 4 augustus 2019 16:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh ik had Tanzania wel verwacht.
Dat soort landen spelen amper wedstrijden volgens mijquote:Op zondag 4 augustus 2019 16:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oh ik had Tanzania wel verwacht.
Begrijpelijk, wel veel concurrentie dan.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kan nog altijd, maar het lijkt er op dat Simba slim is
Kwalificatie voor de Afrika Cup ja, maar Tanzania zal verder wel vol zitten met grijze spelers.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:16 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Dat soort landen spelen amper wedstrijden volgens mij
Dan Nederland maar wereldkampioen maken.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:21 schreef GGMM het volgende:
Dat krijg je ervan als je wil cheaten, speel je mooi voor Nederland nu
Jij, of één van de andere 17 spelers die daar kan spelen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan Nederland maar wereldkampioen maken.
quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Fondue 3 maanden blessa
[ afbeelding ]
Krijg weinig over hem te lezen, maar zit wel bij de Socceroos -19:quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:15 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Op je 16e man of the match in de eredivisie, keurig hoor
Benieuwd of Wolfgang nog in het nieuws komt, die laat zich tot nu toe nog helemaal niet zien
Just wait.. (hij wacht totdat hij in de basis mag beginnen en gaat dan los)quote:Op zondag 4 augustus 2019 16:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat een mentaal wrak.
Dat wordt nooit iets.
quote:Op zondag 4 augustus 2019 17:28 schreef Ciscus het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Inzaghi veel speelt bij -19 en of hij daar scoort. Mocht je daar een screenshot van hebben. Door GGMM ben ik al het vertrouwen in m'n speler kwijt.
Die heeft nog een genottelijk seizoen bij me gedraaid toen ik manager van Toulouse wasquote:
Zie beneden; screenshots zijn uit FM17, maar dit is nooit veel veranderd.quote:Op zondag 4 augustus 2019 15:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is nu 7 augustus 2014, ben aan het opslaan en ga dan door naar 31 augustus. Zodra Sejt (of iemand anders) mij kan vertellen hoe ik interessantere shortlists maak gaat het een stuk interessanter worden om hier te kijken, dus tot die tijd blijft het nogal summier
Top, bedanktquote:Op zondag 4 augustus 2019 17:37 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meest behulpzame FA
Dank je, in ieder geval loonsverhoging gehad, toch lekker die 40,- extra per weekquote:Op zondag 4 augustus 2019 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Krijg weinig over hem te lezen, maar zit wel bij de Socceroos -19:
[ afbeelding ]
Ik heb momenteel een beste kater en ben eten aan het maken, vandaar dat het wat aan de trage kant gaatquote:Op zondag 4 augustus 2019 17:37 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meest behulpzame FA
Ik hoor ook weinig over mijn speler bij Volendam.quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:09 schreef napoleonfour het volgende:
Telstar was voor Max misschien niet de beste optie.
quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ah, geen wonder dat we zo weinig van Hühnerbein en Decimus Meredius hoorden, die waren op de een of andere manier van de shortlist verdwenen
quote:
Maxie doet het best aardigquote:Op zondag 4 augustus 2019 18:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Shortlist per 31 december 2014:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
8 wedstrijden in op zijn 15e, 0 op zijn 16e. Wanbeleid daar bij de Graafschapquote:Op zondag 4 augustus 2019 18:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Shortlist per 31 december 2014:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach potverdikkie, helemaal de Bundesliga vergeten te laten zienquote:Op zondag 4 augustus 2019 19:31 schreef alf89 het volgende:
Ik ben nog niet gedebuteerd (of misschien ook al wel), maar heb je de Duitse Bundesliga voor HSV wel geabonneerd?
tijd dat basel de jeugd een kans geeft, het gaat niet best daarquote:Op zondag 4 augustus 2019 19:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tussenstanden van de competities. PowerLoungen heeft eventjes pech, want Juve Stabia is afgelopen seizoen naar de Serie C gedegradeerd, en die heb ik momenteel niet ingeladen. Komt in juli wel goed:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
No problemo.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ach potverdikkie, helemaal de Bundesliga vergeten te laten zien
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat voor systeem speelt Volendam @:Drizzt?
Idd, momenteel twee invalbeurtjes, en da wast. Ik ga even in de shortlist kijken of ik "gespeelde wedstrijden bij de jeugd" toe kan voegen.quote:
De nieuwe Thuram. Lekker hoor.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het nieuws van februari:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]