Ik geef Bos groot gelijk. Indien hij gekozen wordt om zijn persoonlijkheid dan heb je meer aan 'm als fractieleider. Wat maakt het dan uit wie premier wordt? Stekelenburg, Cohen of Tjeenk Willink moeten toch alleen maar het standpunt van de gehele regering naar voren brengen.
quote:Ik vermoed dat zelfs bij inheemse stammen in het meest afgelegen oerwoud inmiddels het bericht wel is doorgedrongen dat Wouter Bos geen Minister President wil worden.
Op zaterdag 18 januari 2003 14:54 schreef lindaatje het volgende:
De mensen stemmen nu uiteindelijk voor iemand anders, terwijl ze denken op Bos te stemmen.
quote:Spreek voor jezelf als je dat weet. Je verschuilen achter 'men' getuigt alleen maar dat men zich niet dient te verschuilen achter die smoezen.
Op zaterdag 18 januari 2003 15:13 schreef lindaatje het volgende:
Ik spreek gewoon voor de Nederlandse gemeenschap die allemaal wel denken dat de lijsttrekker de premier wordt. Ik weet ook wel dat dat niet moet. Maar mensen stemmen toch op de lijsttrekker en verwachten ook dat die premier worden.
Ik vind gewoon dat Nederland te mild is op een groot aantal vlakken, zoals het integratiebeleid, de asielzoekers enz. Dit hebben we allemaal te danken aan 8 jaar paars. Daarom wil ik ook een iets rechtser kabinet die ervoor zorgt dat er harder opgetreden wordt tegen onder andere bovengenoemde zaken. CDA+VVD met Balkenende als premier lijkt me een heel wat betere vooruitzicht dan CDA+PVDA met Job Cohen??
Ja 8 jaar paars, maar 8 jaar paars was ook een programma wat een smeltkroes was van wat PvdA, wat VVD en wat D66. Het uiteindelijke resultaat van een PvdA-CDA-kabinet zal een heel verschillende inhoud hebben. Geef mij maar Cohen die heeft ervaring met verschillende culturen en het samenhouden van 130 nationaliteiten.
quote:Nou, goede zaak dat die mythe eens aangepakt wordt dan. Of, ben je voorstander van het aloude zeteltjes en posten verdelen, iets waar Paars zo hard voor is afgestraft?
Ik spreek gewoon voor de Nederlandse gemeenschap die allemaal wel denken dat de lijsttrekker de premier wordt. Ik weet ook wel dat dat niet moet. Maar mensen stemmen toch op de lijsttrekker en verwachten ook dat die premier worden.
quote:Paars heeft een behoorlijk harde trend ingezet anders, een organisatie als Vluchtelingenwerk klaagt NU al steen en been. De resultaten van het Paarse beleid beginnen nu zijn vruchten af te werpen, daar zit nog geen milimeter resultaat van kabinet Balkenende bij.
Ik vind gewoon dat Nederland te mild is op een groot aantal vlakken, zoals het integratiebeleid, de asielzoekers enz. Dit hebben we allemaal te danken aan 8 jaar paars. Daarom wil ik ook een iets rechtser kabinet die ervoor zorgt dat er harder opgetreden wordt tegen onder andere bovengenoemde zaken.
quote:Dat is jouw mening. Gezien jouw voorkeur moet je dus ook zeker geen PvdA stemmen. Tot nu toe maken alleen niet-PvdA stemmers (en de media) zich ongelooooooflijk druk om de kandidaat-MP van de PvdA, niet de PvdA stemmers zelf. Raar is dat toch.
CDA+VVD met Balkenende als premier lijkt me een heel wat betere vooruitzicht dan CDA+PVDA met Job Cohen??
quote:Dan moet je dus sowieso al niet op de PvdA stemmen als dit je mening is, dan lijkt het CDA me inderdaad een betere (logischere) keus.....
Ik vind gewoon dat Nederland te mild is op een groot aantal vlakken, zoals het integratiebeleid, de asielzoekers enz. Dit hebben we allemaal te danken aan 8 jaar paars. Daarom wil ik ook een iets rechtser kabinet die ervoor zorgt dat er harder opgetreden wordt tegen onder andere bovengenoemde zaken. CDA+VVD met Balkenende als premier lijkt me een heel wat betere vooruitzicht dan CDA+PVDA met Job Cohen??
quote:RTL Nieuws berichtte er zojuist ook over.
Op zaterdag 18 januari 2003 11:42 schreef 13pm het volgende:
PRIMEUR: De Partij van de Arbeid heeft afgelopen week de knoop doorgehakt. De kandidaat voor het premierschap wordt Johan Stekelenburg.Dit blijkt uit het simpele feit dat van alle mogelijke kandidaten, er slechts van eentje de domeinnaam is vastgelegd door de PvdA, namelijk die van Stekelenburg. Dit gebeurde gisteren. Wat zou een andere reden kunnen zijn om juist nu deze domeinnaam vast te leggen?
quote:Dat maar meer dat Cohen voor een zachte aanpak is wat betreft integratie en aanverwante zaken en Bos wat harder op wilt treden.
Op zaterdag 18 januari 2003 13:04 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Want zieke vrouw enzo? Of heb je nieuwe info?
Dat gaat botsen.
Ik gok op Stekelenburg, die andere meneer Willink, die ken ik niet dus kan daar niets van zeggen.
quote:
Balkenende kandideert zich bij PvdA
UDEN - CDA-leider Balkenende wil wel premier worden als de PvdA woensdag bij de verkiezingen de grootste partij wordt. "Als de PvdA zoveel tijd nodig heeft om met een premierskandidaat te komen, laat mij dan gewoon zitten als minister-president", zei Balkenende zaterdag tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Uden.Hij herhaalde daar dat het CDA met de VVD een nieuw kabinet wil vormen, omdat volgens hem dan de problemen in onder meer de zorg en het onderwijs het best opgelost kunnen worden. Balkenende hekelde opnieuw de financiële onderbouwing van de PvdA-plannen.
juist, de gemeente waar ie nu bestuurder is. mijn gevoel zegt me dat ze job cohen naar voren schuiven. die is echt goed.
quote:Het zal wel weer een CDA-VVD-LPF coalitie worden, balkenende gaf namelijk eerst te kennen dat hij de LPF er niet bij wilde hebben omdat ze er zo'n zootje van gemaakt hadden en later (nadat de VVD de deur voor de LPF weer open had gezet) zei hij hetzelfde máár dat hij in principe geen partijen zou uitsluiten. Hij komt daar dus weer op terug...
Op zaterdag 18 januari 2003 20:35 schreef Kozzmic het volgende:
De eerste die zich officieel kandidaat stelt; Balkenende is ook bereid premier te worden in een coalitie waarbij de PvdA de grootste is...
[..]
En als ik zo de peilingen bekijk (VVD + CDA =70 + LPF = 75) dan denk ik dat we die kant weer opgaan (mocht het CDA de grootste partij worden)
quote:Die kant gaan we ook op als PvdA de grootste wordt. CDA graaft zich in op een paar onverenigbare punten, formatie ketst af en als tweede partij mag CDA dan gaan formeren en hoppa...
Op zondag 19 januari 2003 11:20 schreef Beathoven het volgende:[..]
Het zal wel weer een CDA-VVD-LPF coalitie worden, balkenende gaf namelijk eerst te kennen dat hij de LPF er niet bij wilde hebben omdat ze er zo'n zootje van gemaakt hadden en later (nadat de VVD de deur voor de LPF weer open had gezet) zei hij hetzelfde máár dat hij in principe geen partijen zou uitsluiten. Hij komt daar dus weer op terug...
En als ik zo de peilingen bekijk (VVD + CDA =70 + LPF = 75) dan denk ik dat we die kant weer opgaan (mocht het CDA de grootste partij worden)
quote:Nee, hij bedoelde nadrukkelijk een CDA/PvdA-kabinet waarin het CDA de kleinste partij is. Een opmerking om te stangen uiteraard.
Op zondag 19 januari 2003 11:20 schreef Beathoven het volgende:[..]
Het zal wel weer een CDA-VVD-LPF coalitie worden, balkenende gaf namelijk eerst te kennen dat hij de LPF er niet bij wilde hebben omdat ze er zo'n zootje van gemaakt hadden en later (nadat de VVD de deur voor de LPF weer open had gezet) zei hij hetzelfde máár dat hij in principe geen partijen zou uitsluiten. Hij komt daar dus weer op terug...
quote:Dat weet ik, maar er bestaat natuurlijk ook nog steeds kans dat het CDA de grootste wordt. Ik hou die polls niet zo bij maar in de laatste pol die ik gezien heb stonden ze beide zo rond de 40 zetels. De polls geven wel een indicatie van hoe het er op dit moment voorstaat, maar er kan altijd een kleine afwijking van 1 of 2 zetels in zitten.
Op zondag 19 januari 2003 11:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee, hij bedoelde nadrukkelijk een CDA/PvdA-kabinet waarin het CDA de kleinste partij is. Een opmerking om te stangen uiteraard.
quote:Er zijn nog zoveel zwevende kiezers, het kan nog alle kanten op 22 januari.
Op zondag 19 januari 2003 13:15 schreef Beathoven het volgende:[..]
Dat weet ik, maar er bestaat natuurlijk ook nog steeds kans dat het CDA de grootste wordt. Ik hou die polls niet zo bij maar in de laatste pol die ik gezien heb stonden ze beide zo rond de 40 zetels. De polls geven wel een indicatie van hoe het er op dit moment voorstaat, maar er kan altijd een kleine afwijking van 1 of 2 zetels in zitten.
15 mei had ook niemand zo'n grote overwinning voor het CDA voorspelt, omdat op het laatste moment heel veel zwevenden op hun stemden.
Naar mijn mening heeft Balkenende nog 'recht' op een tweede kans.
Hij is een uitstekende premier, maar door het wanordelijke gedrag van de LPF, om het nog maar even op z'n zachst uit te drukken, heeft hij niet de mogelijkheid gehad om zich goed te kunnen bewijzen.
En ik denk dat we, gezien de omstandigheden m.b.t. onze economische situatie, veel meer baat hebben bij een CDA-VVD colitie, ipv een links-sociale colitie.
Maar ik ontken niet dat Bos het uitstekend doet als lijsttrekker, die man heeft echt uitstraling. Maar ja, als ik een blik werp op het percentage 'nog zwevende kiezers' dan zie ik dat er nog een hele hoop kan gebeuren op 22 januari. We zullen zien...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |