een minister president moet geschikt zijn en niet per sé een vrouw
job cohen lijkt mij persoonlijk wel een goede kandidaat, zo iemand als jeltje van nieuwenhoven wat minder
in ieder geval moet er niet op geslacht of ras maar op kwaliteit gekozen worden vind ik
quote:Hartstikke mooi voor Wouter dat hij dat bekend heeft mogen maken.
Op vrijdag 17 januari 2003 21:03 schreef Melk het volgende:
Het is... Ad melkert!
Werd net bij .. en dit is claudia op 3fm door wouter bos persoonlijk bekendgemaakt.
Nu nog maar hopen dat ze hem mogen leveren... (nou ja, in het geval van onze Melkert die met z'n staart tussen de benen naar Washington is vertrokken na de vorige verkiezingen...)
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn78 op 17-01-2003 21:11]
quote:Tuurlijk, and pigs can fly.
Op vrijdag 17 januari 2003 21:03 schreef Melk het volgende:
Het is... Ad melkert!
Werd net bij .. en dit is claudia op 3fm door wouter bos persoonlijk bekendgemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 17-01-2003 21:12]
quote:Ik vraag me toch wel af of het wel toepasselijk is dat PvdA-leden nu beginnen met hun vriendjes naar voren te schuiven.
Op vrijdag 17 januari 2003 21:26 schreef Kozzmic het volgende:
Om het gesloten topic van BHFH even aan te halen; Bram Peper (die zich meer en meer tot de Wiegel van de PvdA begint te ontpoppen) sprak in Netwerk zijn voorkeur uit voor Johan Stekelenburg. Ervaren, niet besmet door een Paars verleden en iemand die partijen kan binden.
quote:Het is niet specifiek tijd voor een vrouwelijke of een zwarte premier ... maar tijd voor een goede premier.
Op donderdag 16 januari 2003 20:30 schreef LuQas het volgende:
Overigens vind ik dat het tijd is voor een vrouwelijke premier.
geslacht en afkomst doesn't give a fuck
quote:Volgens Marijnissen dus wel. Hij gaf hem 90 % kans.
Op vrijdag 17 januari 2003 23:13 schreef golfer het volgende:
Nieuwste naam die de ronde doet in Den Haag: het schijnt Tjeenk Willink te worden?
quote:Vice-president van de Raad van State, ex-informateur.
Op vrijdag 17 januari 2003 23:14 schreef kratovsk het volgende:
Kan iemand mij even vertellen wie dit figuur is, want ik heb er nooit van gehoord......
quote:'De onderkoning van Nederland' aldus Marijnissen
Op vrijdag 17 januari 2003 23:17 schreef golfer het volgende:[..]
Vice-president van de Raad van State, ex-informateur.
quote:Lijkt me juist het toppunt van de door de PvdA in de ban gedane "regenten-cultuur".
Op vrijdag 17 januari 2003 23:17 schreef golfer het volgende:[..]
Vice-president van de Raad van State, ex-informateur.
quote:Hebben we na Pim Fortuyn toch nog een homofiel aan de macht.
Nieuwste naam die de ronde doet in Den Haag: het schijnt Tjeenk Willink te worden?
quote:Mr. H.D.Tjeenk Willink
Op vrijdag 17 januari 2003 23:21 schreef golfer het volgende:
Voor meer info over de Raad van State, zie
http://www.raadvanstate.nl/
Opleiding
Rechtenstudie aan de Rijksuniversiteit Leiden en de Universiteit van Parijs
Loopbaan
Wetenschappelijk medewerker aan de Rijksuniversiteit Leiden
Ministerie van Algemene Zaken / Kabinet Minister-President
Adviseur Commissie Hoofdstructuur Rijksdienst
Regeringscommissaris reorganisatie Rijksdienst
Buitengewoon hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Brabant
Kabinetsinformateur
Lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal voor de PvdA
Voorzitter van de Eerste Kamer der Staten-Generaal
Vice-President van de Raad van State, sedert 1997
Huidige nevenfuncties
Voorzitter van de Stichting Fondation Nouvelles Images;
Lid van het Bestuur van het Nexus Institute;
Lid van de Stichting Stop Aids Now;
Lid van de Raad van Toezicht Anne Frank Stichting
quote:Rottenberg noemde hem, en Marijnissen zei dat volgens zijn bronnen het voor 90% zeker zou zijn.
Het is iemand die denk ik bij de kiezer niet echt bekend is, maar tegelijkertijd (mede daardoor) ook niet 'besmet' met een verleden. Er zullen weinig negatieve dingen te melden zijn over hem...
quote:
Biografie Willink, Dr. H.D. Tjeenktitulatuur, naam; voor- en roepnaam
Dr. H.D. Tjeenk Willink Herman Diederik (Herman)
geboorteplaats en -datum
Amsterdam, 23 jan. 1942
politieke partij(en)
P.v.d.A. (Partij van de Arbeid)
academisch onderwijs
rechten Rijksuniversiteit te Leiden tot 1968
post-academisch onderwijs
studie staatsrecht en politieke wetenschappen te Parijs, toelichting: enkele maanden
loopbaan
wetenschappelijk medewerker Bestuurskunde Rijksuniversiteit te Leiden, van 1968 tot 1970 adjunct-secretaris Commissie Interdepartementale Taakverdeling en Coördinatie, van 1970 tot 1972 adjunct-secretaris ministerraad, van 1972 tot 1982 raadadviseur ministerie van Algemene Zaken, van 1972 tot 1982 regeringscommissaris voor de Reorganisatie Rijksdienst, van 1 febr. 1982 tot 30 sept. 1986 buitengewoon hoogleraar politieke en bureaucratische besluitvorming Katholieke Universiteit Brabant te Tilburg, van sept. 1983 tot 1 okt. 1987 ambteloos, toelichting: wachtgeld, van 1 okt. 1986 tot 23 juni 1987 lid Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 23 juni 1987 tot 11 mrt. 1997 voorzitter Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 11 juni 1991 tot 11 mrt. 1997 stage bij de Raad van State, van 1 apr. 1997 tot 1 juli 1997 vice-president Raad van State, van 1 juli 1997
http://www.pdc.nl/9223000/p/p102845b.htm
quote:Al dat gedoe om die 'paarse achtergrond' mag van mijn part wel afgelopen zijn, het wordt veel te veel opgeklopt en er wordt over gepraat alsof het een nationale ramp was. Als "het volk" écht genoeg zou hebben van paarse politci dan waren Bos en Zalm ook allang vertrokken.
Het lijkt er dus op dat de meest waarschijnlijke kandidaat Job Cohen is. Wel een beetje opmerkelijk omdat Bos natuurlijk gezegd heeft niet te willen terugvallen op personen met een Paarse achtergrond, en Cohen was in Paars II staatssecretaris. Persoonlijk vind ik dat geen punt overigens.
Het gaat erom dat er goeie en betrouwbare kandidaten komen en waar ze vandaan komen maakt me niks uit.
quote:Cohen valt toch wel mee, het is iig iemand die duidelijk een boodschap kan overbrengen en er betrouwbaar uitziet. Wat de PvdA stemmer er van vindt merken we vanzelf aan de uitslag.
Denk nou eens gewoon even wat beter na jongen. Bos stelt dat het geen 'oud Paars gezicht gaat worden' en dan is opeens Cohen de meest kansrijke kandidaat...
Welk 'niet paars' PvdA lid had jij btw in gedachten?
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 17-01-2003 23:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |