abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2003 @ 11:48:15 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7927097
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:40 schreef Luigi het volgende:
Het boeit mij, als waarschijnlijk-PvdA stemmer, echt absoluut helemaal niks.
Same here!
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een goeie vinden áls dat nodig is!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7927119
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Same here!
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een goeie vinden áls dat nodig is!

Ook mee eens. De verkiezingen gaan hier niet over - het is puur een thema geworden dat door CDA en VVD op tafel is gegooid - hopelijk gaat het tegen ze werken
  donderdag 16 januari 2003 @ 11:53:57 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7927177
Leuk dat iedereen die géén PvdA stemt zich blijkbaar énorm drukmaakt om het onzeker lot van ons arme PvdA-stemmer!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7927208
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Veel mensen boeit het wel, aangezien de verkiezingen meer dan ooit gaan om poppetjes in plaats van echte partij-standpunten. Wouter Bos doet het goed bij de kiezers,. en veel kiezers willen hem dan waarschijnlijk als premier zien.

Ik vraag me af of de PvdA-stemmers echt massaal Bos ook als premier willen. Zijn insteek is vanaf het moment dat hij tot lijsttrekker gekozen werd duidelijk; hij wil de PvdA een veranderingsproces laten ondergaan, en hij denkt dat hem dat het best vanuit de Kamer kan lukken. Hij heeft ook continu geroepen dat zijn ambitie nu zeker niet het worden van premier is, daar is hij geen moment onduidelijk over geweest.

Bos is 40 en komt als politicus eigenlijk nog maar net kijken. Weinig politieke ervaring, wel ervaring in het bedrijfsleven, maar ook weer geen bestuurlijke ervaring. Ik zie hem zeker niet als meest geschikte premier, en ik denk dat zijn tijd wat dat betreft nog wel komt.

pi_7927239
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:53 schreef Hik het volgende:
Leuk dat iedereen die géén PvdA stemt zich blijkbaar énorm drukmaakt om het onzeker lot van ons arme PvdA-stemmer!
Sociaal volkje die fokkers.

Het wordt voor ons bepaald dat we willen weten wie er komt.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_7927278
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de PvdA-stemmers echt massaal Bos ook als premier willen. Zijn insteek is vanaf het moment dat hij tot lijsttrekker gekozen werd duidelijk; hij wil de PvdA een veranderingsproces laten ondergaan, en hij denkt dat hem dat het best vanuit de Kamer kan lukken. Hij heeft ook continu geroepen dat zijn ambitie nu zeker niet het worden van premier is, daar is hij geen moment onduidelijk over geweest.

Bos is 40 en komt als politicus eigenlijk nog maar net kijken. Weinig politieke ervaring, wel ervaring in het bedrijfsleven, maar ook weer geen bestuurlijke ervaring. Ik zie hem zeker niet als meest geschikte premier, en ik denk dat zijn tijd wat dat betreft nog wel komt.

Ik denk dat de premier voor veel mensen een soort uithangbord is. Als bijvoorbeeld een Job Cohen premier gaat worden, wat ik niet hoop, dan is voor vele mensen alles weer terug bij af. Cohen is er namelijk toch weer eentje van de oude garde.

Dat Wouter Bos zichzelf ongeschikt acht voorlopig als premier kan ik nog wel mee inkomen. Hij is pas net leider van de PvdA, en wil de PvdA van binnenuit veranderen, dat heeft zijn tijd nodig, en als premier heb je daar inderdaad niet echt de tijd en de gelegenheid voor. Echter, ik zou als het dan toch zo ver komt honderd keer liever Wouter Bos als premier zien, dan die Job Cohen.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7927304
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Cohen is er namelijk toch weer eentje van de oude garde.

Nee Gerrit Zalm, dat is wat je noemt vers bloed.
pi_7927360
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:01 schreef the-O het volgende:

[..]

Nee Gerrit Zalm, dat is wat je noemt vers bloed.

Denk nou eens gewoon even wat beter na jongen. Bos stelt dat het geen 'oud Paars gezicht gaat worden' en dan is opeens Cohen de meest kansrijke kandidaat...

Het gaat hier helemaal niet over de VVD. Trouwens de kans dat de VVD de premier moet leveren is vrijwel nihil.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_7927415
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Denk nou eens gewoon even wat beter na jongen. Bos stelt dat het geen 'oud Paars gezicht gaat worden' en dan is opeens Cohen de meest kansrijke kandidaat...

Het gaat hier helemaal niet over de VVD. Trouwens de kans dat de VVD de premier moet leveren is vrijwel nihil.

Wacht even, je hebt het over oud paars als een negatief gegeven. Dat kan niet als lijsttrekker of premier. Maar als het over Zalm gaat, die kandidaat premier is (naar eigen zeggen) dan doet het er niet toe, omdat de VVD toch de grootste niet wordt.

Persoonlijk denk ik bij oud paars eerder aan Zalm dan aan Cohen, maar dat kan aan mij liggen.

donderdag 16 januari 2003 @ 12:11:55 #110
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7927455
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Veel mensen boeit het wel, aangezien de verkiezingen meer dan ooit gaan om poppetjes in plaats van echte partij-standpunten. Wouter Bos doet het goed bij de kiezers,. en veel kiezers willen hem dan waarschijnlijk als premier zien.
Dat is het hem nu juist, deze redenering klopt niet.

'Veel mensen boeit het wel': Tja, misschien, maar dan niet de mensen die nu al zeggen op de PvdA te stemmen. De PvdA heeft toch qua duidelijkheid geen plicht richting kiezers van andere partijen?

'veel kiezers willen hem dan waarschijnlijk als premier zien': Nee, kennelijk niet dus. De mensen die nu zeggen op de PvdA te gaan stemmen kan het kennelijk niet schelen óf ze willen Bos juist niet als MP!
Aangezien hij nooit iets anders beweert heeft dan dat hij het zelf niet wilde worden kan ik geen andere conclusie trekken.

quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:29 schreef [Efink] het volgende:
nou ik zou absoluut niet blij zijn met cohen. vind hem niet daadkrachtig overkomen
Tja, dat vind ik vervelend voor je, maar dit is verder natuurlijk een totaal oninteressante mededeling. Jij ging namelijk toch al nooit van je leven op de PvdA stemmen. Het is hetzelfde als dat ik hier nu ga melden dat ik willekeurig welke CDA-er niet zou zien zitten als premier. Wat moet je met zulke informatie?

-edit- Iets algemener gemaakt en naam weggehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-01-2003 12:13]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_7927456
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:09 schreef the-O het volgende:

[..]

Wacht even, je hebt het over oud paars als een negatief gegeven. Dat kan niet als lijsttrekker of premier. Maar als het over Zalm gaat, die kandidaat premier is (naar eigen zeggen) dan doet het er niet toe, omdat de VVD toch de grootste niet wordt.

Persoonlijk denk ik bij oud paars eerder aan Zalm dan aan Cohen, maar dat kan aan mij liggen.

Nee, het gaat erom dat Wouter Bos de PvdA wil vernieuwen, en dat hij niets meer wil zien van die oude PvdA, die onder Paars de dienst uitmaakte. Blijkbaar trekt die nieuwe PvdA onder Wouter Bos veel kiezers.
pi_7927502
Job Cohen heeft wel onder Paars gezeten, maar wordt nou niet echt geassocieerd met echte Paarse gezichten als Melkert, De Vries etc.

Ik snap nog steeds niet hoe mensen kunnen vinden dat het irrelevant is wie er premier wordt, maar goed . Wat mij betreft is Cohen wel een goede kandidaat.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7927533
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat Wouter Bos de PvdA wil vernieuwen, en dat hij niets meer wil zien van die oude PvdA, die onder Paars de dienst uitmaakte.

Ik zal jou nog maar eens quoten: "dan is voor vele mensen alles weer terug bij af. Cohen is er namelijk toch weer eentje van de oude garde."

Het ging dus niet over de vernieuwing van Bos maar over een negatieve uitstraling van Paars. En daarom kom ik bij Zalm. Snap je het nu?

pi_7927555
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:14 schreef Meneer_Aart het volgende:

Ik snap nog steeds niet hoe mensen kunnen vinden dat het irrelevant is wie er premier wordt, maar goed . Wat mij betreft is Cohen wel een goede kandidaat.

Dat zeg ik niet, het is alleen nu nog geen issue wat mij betreft. Als de verkiezingen voorbij zijn, en de PvdA is de grootste partij, DAN ga ik me druk maken over wie het dan zou kunnen gaan worden.
pi_7927569
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, het is alleen nu nog geen issue wat mij betreft. Als de verkiezingen voorbij zijn, en de PvdA is de grootste partij, DAN ga ik me druk maken over wie het dan zou kunnen gaan worden.

Maar dan valt er niets meer te kiezen.
pi_7927590
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:17 schreef the-O het volgende:

[..]

Ik zal jou nog maar eens quoten: "dan is voor vele mensen alles weer terug bij af. Cohen is er namelijk toch weer eentje van de oude garde."

Het ging dus niet over de vernieuwing van Bos maar over een negatieve uitstraling van Paars. En daarom kom ik bij Zalm. Snap je het nu?

Ik snap wel wat je bedoeld, maar dat is nu niet echt ter sprake. Je doelt immers op VVD-lijsttrekker Zalm, maar het gaat hier over Wouter Bos, de PvdA en het (teruggewonnen) electoraat van de PvdA.
pi_7927619
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:19 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat het dan een PvdA MP wordt? Of VVD, of CDA? Niet wie dat poppetje dan is? Of heb ik wat gemist en zijn we nu allemaal voor een rechtstreeks gekozen MP?
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:23:35 #118
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7927640
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:19 schreef Meneer_Aart het volgende:

Als je op de partij stemt i.p.v. het MP-poppetje, valt er genoeg te kiezen lijkt me.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_7927692
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat het dan een PvdA MP wordt? Of VVD, of CDA? Niet wie dat poppetje dan is? Of heb ik wat gemist en zijn we nu allemaal voor een rechtstreeks gekozen MP?

Nou ja, een premier moet wel bepaalde kwaliteiten hebben, dus in die zin maakt het zeker wel uit wie het poppetje is, en minder van welke partij hij is.

Maar misschien overschat ik de rol die een premier heeft want idd, we hebben hier geen rechtstreeks gekozen premier.

pi_7927753
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoeld, maar dat is nu niet echt ter sprake.

Maar jij begon er over toch?
Nog maar eens:

quote:
Cohen is er namelijk toch weer eentje van de oude garde.
quote:
Echter, ik zou als het dan toch zo ver komt honderd keer liever Wouter Bos als premier zien, dan die Job Cohen.
Ik mag aannemen dat er tussen deze uitspraken verband zit. Het 'zwaar belaste verleden' van meneer Cohen zorgt ervoor dat hij niet jouw zegen heeft. Ocherme..

Bij meneer Zalm doet het er niet toe?

pi_7927815
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:29 schreef the-O het volgende:

[..]

Maar jij begon er over toch?
Nog maar eens:
[..]

Over Zalm?

[..]

quote:
Ik mag aannemen dat er tussen deze uitspraken verband zit. Het 'zwaar belaste verleden' van meneer Cohen zorgt ervoor dat hij niet jouw zegen heeft. Ocherme..

Bij meneer Zalm doet het er niet toe?

Lees mijn vorige posts nog maar eens.
pi_7927875
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Over Zalm?

Nee, over paars als kwalificatie.
pi_7927950
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:35 schreef the-O het volgende:

[..]

Nee, over paars als kwalificatie.

Wouter Bos wilde toch niemand van de oude garde?
pi_7928086
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wouter Bos wilde toch niemand van de oude garde?

Zo blijven we bezig ja.
Laten we het erop houden dat de PvdA kiezers mogen bepalen of ze het belangrijk vinden dat Wouter Bos een naam noemt.
En die frustraties bij de anderen, dat heeft ook wel wat.
pi_7928103
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 12:47 schreef the-O het volgende:

[..]

Zo blijven we bezig ja.
Laten we het erop houden dat de PvdA kiezers mogen bepalen of ze het belangrijk vinden dat Wouter Bos een naam noemt.
En die frustraties bij de anderen, dat heeft ook wel wat.

Idd eindeloos. Maar afwachten of PvdA wel de premier gaat leveren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')