quote:En ik maar denken dat het bij de PvdA om de inhoud ging
Op dinsdag 14 januari 2003 16:24 schreef Philosocles het volgende:[..]
Nou, dan verliest de PvdA prompt de stemmen van een hele hoop droogstaande 40+ vrouwen, want dhr. Van der Zwan ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Arie van der Zwan was vorig jaar mei al erg helder waar het ging om immigratiebeleid:
Vrijwel niemand in de PvdA durfde er tot nu toe zijn of haar vingers aan te branden.
De voormalige Nieuw-Linkser en oud-Vendex-topman Arie van der Zwan deed dat wel. Hij heeft een perfecte aanzet gegeven voor een scherpe polemiek. Eén maand voor de verkiezingen in mei 2000 publiceerde hij in S en D, het maandblad van het wetenschappelijke bureau van de PvdA, een artikel waarin hij de vloer aanveegt met het huidige immigratiebeleid. Van der Zwan stelt dat het ons bij ongewijzigd beleid niet meer zal lukken de problemen binnen de grenzen van het hanteerbare te houden. 'Het politieke establishment heeft deze kwestie, die diep ingrijpt in het bestaan van het minder bevoorrechte deel van de natie, lelijk laten zitten.'
Bron: Een column van Felix Rottenberg uit Het Parool van 18-5-2002.
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 14-01-2003 18:04]
Het zou mij niet verbazen als het Jaques Wallage wordt, ook al moet hij hiervoor de mooiste en gezelligste stad van Nederland verlaten (offtopic)
Schaamt de PVDA zich voor hun lijst??? Denken ze dat ze veel kierzers zullen verliezen als ze dit bekend maken??
Ik vind het belachelijk iig, en denk dat de kiezer er recht op hebben om het te weten.
quote:Wallage is een belangrijke adviseur van Bos en staat daarom vrijwel dagelijks in contact met de PvdA-lijsttrekker. Ik denk dat dat vooral de reden is dat hij genoemd wordt en dat dit verder nergens op is gestoeld.
Op dinsdag 14 januari 2003 22:45 schreef topdroppie het volgende:
Het zou mij niet verbazen als het Jaques Wallage wordt, ook al moet hij hiervoor de mooiste en gezelligste stad van Nederland verlaten (offtopic)
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-01-2003 19:33]
quote:De kandidatenlijst van de PvdA is gewoon bekend hoor...
Op woensdag 15 januari 2003 19:21 schreef Golfen het volgende:
Ik vind het belachelijk dat Bos ook na vandaag nog steeds niet wil zeggen wie de PVDA als premier eventueel naar voren zou schuiven.Schaamt de PVDA zich voor hun lijst??? Denken ze dat ze veel kierzers zullen verliezen als ze dit bekend maken??
quote:De kiezer weet dat de degene die premier wordt mogelijk pas tijdens de formatie bekend wordt indien hij/zij ervoor zorgt dat de PvdA de grootste wordt. Dat kan de kiezer dan ook gewoon in zijn achterhoofd houden op het moment dat hij/zij voor de stemcomputer staat.
Ik vind het belachelijk iig, en denk dat de kiezer er recht op hebben om het te weten.
quote:
Cohen onduidelijk over premierschapBurgemeester van Amsterdam Job Cohen, die steeds vaker wordt genoemd als kanshebber, reageerde woensdag uiterst onduidelijk op de vraag of hij premier zou willen worden. Hij zei de optie "interessant" te vinden, maar gaf aan dat hij "met veel plezier burgemeester van Amsterdam is". "Er rijden hier veel trams. Je zal er maar onder komen, dan hebben jullie ook geen burgemeester meer", zei hij woensdag tijdens de gemeenteraadsvergadering. Cohen is twee jaar burgemeester van de hoofdstad.
Trouwens, even iets heel anders, heeft onze Wouter maar 1 trui of zo
Ik zie hem elke keer met dezelfde trui aan, waar hij ook verschijnt
quote:En toch heb ik het sterke vermoeden en ik kan het nog niet verder bevestigen dat Job Cohen door Wouter Bos naar voren geschoven gaat worden als kandidaat-premier.
Op woensdag 15 januari 2003 22:08 schreef milagro het volgende:
Cohen heeft een invalide vrouw, lijkt me niet dat hij zo'n stressvolle baan zal nemen, genoeg zorgen aan zijn hoofd...Trouwens, even iets heel anders, heeft onze Wouter maar 1 trui of zo
![]()
Ik zie hem elke keer met dezelfde trui aan, waar hij ook verschijnt
Denk dat we het zaterdag te horen krijgen.
kan dat in NL wel, een Joodse PM?
quote:Diederik Samsom (# 9 op de PvdA-lijst) zei zojuist bij BvD eerst JA, daarna NEE en vervolgens weer JA op Job Cohen. Als nuancering noemde hij Cohen de perfecte kandidaat, maar zei hij dat hij echt geen idee had wie de partijleiding eventueel op het oog heeft.
Op woensdag 15 januari 2003 23:36 schreef golfer het volgende:[..]
En toch heb ik het sterke vermoeden en ik kan het nog niet verder bevestigen dat Job Cohen door Wouter Bos naar voren geschoven gaat worden als kandidaat-premier.
quote:Heb ik gezien en ik heb nog wat andere bronnen ook.
Op woensdag 15 januari 2003 23:39 schreef Kozzmic het volgende:Diederik Samsom (# 9 op de PvdA-lijst) zei zojuist bij BvD eerst JA, daarna NEE en vervolgens weer JA op Job Cohen. Als nuancering noemde hij Cohen de perfecte kandidaat, maar zei hij dat hij echt geen idee had wie de partijleiding eventueel op het oog heeft.
Hoop dat Job het met zijn vrouw kan regelen.
Ik vind dat een partij vantevoren zoveel mogelijk duidelijkheid moet kunnen geven wie zijn evt. naar voren schuiven als kandidaat voor het premierschap ... Het zou een akelige verrassing zijn als je PVDA stemt en ze ineens Bram Peper of Jeltje van Nieuwenhoven uit de hoge hoed toveren om premier te worden
Bah. Ik word er echt MOE van.
Nou Bos, vertel het dan maar ook, want iets anders willen ze toch niet horen kennelijk. .
quote:Ja, belachelijk inderdaad.
Op donderdag 16 januari 2003 09:14 schreef Luigi het volgende:
Wat een bout-discussie zeg. Vanochtend 3 teletekst pagina's over dit onderwerp! 3!!
Maar goed, nu we het er toch over hebben. Cohen lijkt mij echt een prima kandidaat voor het premierschap. Persoonlijk vind ik hem eerlijk gezegd nog geschikter dan Bos zelf, die ik inderdaad liever zie als fractievoorzitter. Voorheen vermoedde ik dat de omstandigheden met zijn vrouw hem ervan zouden weerhouden om in te stemmen, maar nu hij niet duidelijk 'nee' zegt denk ik toch dat hij een belangrijke (zoniet de belangrijkste) kandidaat is.
Trouwens, nog een voordeel van Cohen: Hij kan het natuurlijk ook goed vinden met de Koningin, na zijn goede optreden bij het huwelijk van Wim-Lex en Maxima.
quote:Vast wel dan is Frits Barend ook gelijk weer tevreden en zullen barend en van dorp nog minder kritische vragen stellen
Op woensdag 15 januari 2003 23:36 schreef golfer het volgende:kan dat in NL wel, een Joodse PM?
quote:Ziehier de reden om geen naam te noemen.
Op donderdag 16 januari 2003 10:46 schreef du_ke het volgende:[..]
Vast wel dan is Frits Barend ook gelijk weer tevreden en zullen barend en van dorp nog minder kritische vragen stellen
quote:Is er überhaupt een PvdA-premier waar jij je in kan vinden?
Op donderdag 16 januari 2003 11:29 schreef [Efink] het volgende:
nou ik zou absoluut niet blij zijn met cohen. vind hem niet daadkrachtig overkomen
quote:Als PvdA de premier moet leveren dan moet het maar Wouter Bos worden, stukken beter in ieder geval dan Jeltje van Nieuwenhoven of Job Cohen.
Op donderdag 16 januari 2003 11:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Is er überhaupt een PvdA-premier waar jij je in kan vinden?
quote:Het boeit mij, als waarschijnlijk-PvdA stemmer, echt absoluut helemaal niks. Ik vind het getuigen van een verkapt soort arrogantie, om alvast maar je MP te kiezen, ook al ziet het er niet naar uit dat je de grootste wordt. Wacht eerst maar af, denk ik dan.
Op donderdag 16 januari 2003 11:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Natuurlijk dien je dat gewoon te vertellen, de kiezers hebben er wel recht op vind ik om te weten wie er premier gaat worden als de PvdA gaan stemmen.
quote:*afwacht*
Op donderdag 16 januari 2003 11:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Is er überhaupt een PvdA-premier waar jij je in kan vinden?
Ik kan leven met Cohen als onze nieuwe mp.
quote:Veel mensen boeit het wel, aangezien de verkiezingen meer dan ooit gaan om poppetjes in plaats van echte partij-standpunten. Wouter Bos doet het goed bij de kiezers,. en veel kiezers willen hem dan waarschijnlijk als premier zien.
Op donderdag 16 januari 2003 11:40 schreef Luigi het volgende:[..]
Het boeit mij, als waarschijnlijk-PvdA stemmer, echt absoluut helemaal niks. Ik vind het getuigen van een verkapt soort arrogantie, om alvast maar je MP te kiezen, ook al ziet het er niet naar uit dat je de grootste wordt. Wacht eerst maar af, denk ik dan.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar Stekelenburg, maar ik denk dat Cohen misschien nog sterker iemand is die op z'n Koks boven alle partijen kan staan, en daardoor Bos weinig in de weg zal lopen in diens rol als PvdA-partijleider. Daarnaast is Cohen zeer intelligent, rustig, heeft hij de juiste leeftijd (55) en veel ervaring als bestuurder (burgemeester, 2x staatssecretaris, rector Universiteit van Maastricht).
quote:
Job Cohen (18 oktober 1947)Marius Job Cohen werd in Haarlem geboren. In 1966 behaalde hij het diploma Gymnasium A. Daarna studeerde hij publiekrecht aan de Rijksuniversiteit te Groningen, waar hij in 1971 afstudeerde.In 1981 promoveerde hij aan de Rijksuniversiteit te Leiden op het onderwerp studierechten in het wetenschappelijk onderwijs.
Hij was van 1971 tot 1981 als wetenschappelijk medewerker verbonden aan het Bureau Onderzoek van Onderwijs van de Rijksuniversiteit te Leiden, daarna tot 1993 achtereenvolgens wetenschappelijk hoofdmedewerker, hoogleraar en rector magnificus aan de Rijksuniversiteit Limburg.Van 1993 tot 1994 was hij staatssecretaris van Onderwijs en Wetenschappen. Hierna keerde hij terug naar de Universiteit van Maastricht om van 1995 tot 1998 het rectoraat weer op te nemen. Na kortstondig waarnemend directeur van de VPRO te zijn geweest was hij van 1998 tot 2001 staatssecretaris van Justitie.
Hij bekleedde binnen en buiten de Partij van de Arbeid diverse bestuurlijke functies. Hij was verder onder andere lid van de Onderwijsraad, van de Raad van Toezicht van TNO en van Felix Meritis, van het bestuur van de VPRO, en het bestuur van de Jan van Eyck Academie. Job Cohen was van 1995 tot 1998 lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal, waarvan de laatste twee jaar als fractievoorzitter.
Hij werd op 17 januari 2001 geïnstalleerd als burgemeester van Amsterdam met als portefeuille: Algemeen Bestuur en Juridische Zaken, Politie, Communicatie, Brandweer, Internationale Contacten, 4+5 Mei-comité. Voor de Binnenstad: Algemene Zaken
http://www.rug.nl/cis/alumni/alumnibu/alumni/cohen.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |