Deze niet. Wel gooide hij dingen naar de hoofden van collega's. En regelmatig vloog de telefoon in de hoek. De knoppen vlogen door de lucht. Het werd pas leuk toen anderen hem na begonnen te doen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 09:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat kan, maar scholden ze ook op medewerkers?
Ik heb meegemaakt bij een trip van de installatie , dat mensen met de deuren gooiden en veiligheidshelmen op de grond smeten, maar wel elkaar wilden helpen om de installatie weer op te starten.
Dat is hij ook aan het doen, maar hij mag ondertussen toch wel een topic hierover openen? Dat is toch het idee van een forum?quote:Op zondag 4 augustus 2019 10:03 schreef Nismo91 het volgende:
Nee, ik haat mijn werk niet.
Als je je werk haat dan moet je iets anders gaan zoeken ipv gaan lopen klagen op Fok!
Ja, misschien is erom lachen wel het beste.quote:Op zondag 4 augustus 2019 09:48 schreef Sigaartje het volgende:
Wel heel veel gelachen. Een keer stond een collega met gebalde vuisten luidkeels de sterren van de hemel vloekend op een bureau op en neer te springen. We kwamen niet meer bij. Komt die chef net binnen zeg. Wat is hier aan de hand?
Ja, dan ga je niet zeggen, we zijn jou na aan het doen. We hebben maar gezegd dat z'n salaris nog niet was gestort. Je moet toch iets zeggenz
Geen idee, sommige zijn honkvast, loyaal of vinden het allemaal wel prima... Er zijn ook mensen die het leuk vinden om gecommandeerd te wordenquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:41 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
Wow, wat een verhaal, en waarom bleef de helft wel?
Werk is niet altijd leuk en dat hoeft ook helemaal niet.quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:53 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ach ja, ik heb ook wel baantjes en bazen gehad waar ik schijnbaar niks goed kon doen waardoor ik elke dag met lood in de schoenen naar mijn werk ging terwijl later een andere werkgever met min of meer hetzelfde werk zeer blij met me was. Ik ben nu redelijk tevreden over mijn baan, al zijn er mindere en betere dagen en ben ik altijd de uren tot het weekend en de weken tot de vakantie aan het aftellen. Hopelijk over een jaar of 10 financieel onafhankelijk en ben ik er vanaf.
Klinkt als een flutbaan met dito salaris, hoe ga je over 10 jaar binnen zijn dan?quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:53 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ach ja, ik heb ook wel baantjes en bazen gehad waar ik schijnbaar niks goed kon doen waardoor ik elke dag met lood in de schoenen naar mijn werk ging terwijl later een andere werkgever met min of meer hetzelfde werk zeer blij met me was. Ik ben nu redelijk tevreden over mijn baan, al zijn er mindere en betere dagen en ben ik altijd de uren tot het weekend en de weken tot de vakantie aan het aftellen. Hopelijk over een jaar of 10 financieel onafhankelijk en ben ik er vanaf.
Duidelijk tegen betreffende personen zeggen wat je ervan vind. Wel onder vier ogen natuurlijk. Of niet natuurlijk, als je echt een bom wilt laten afgaan :p Hierbij moet je je niet teveel inhouden. Aangezien dit soort figuren alleen wakker worden van harde woorden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 17:48 schreef Orion_in_space het volgende:
Wie haat zijn werk nog meer? En waarom? En wat doe je om uit deze situatie te komen?
Dit vind ik een goed advies. Toevallig pas nog met mijn zus over zo'n situatie gehad. Zij is het niet eens met hoe zij behandeld wordt maar is bang om tijdens een beoordelingsgesprek voor zichzelf op te komen en denkt dan gelijk dat haar baan gevaar loopt. Dat is niet zo, bij sommige figuren moet je juist tegengas geven om een beetje respect te krijgen. Gewoon constant je ogen open houden op kantoor en bestuderen hoe mensen in elkaar zitten, hoe de groep is en wat jouw positie in het geheel is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:05 schreef tstile het volgende:
[..]
Duidelijk tegen betreffende personen zeggen wat je ervan vind. Wel onder vier ogen natuurlijk. Of niet natuurlijk, als je echt een bom wilt laten afgaan :p Hierbij moet je je niet teveel inhouden. Aangezien dit soort figuren alleen wakker worden van harde woorden.
Vreemd genoeg vinden ze het juist fijn als mensen hun bek eens opentrekken en tegengas geven. Soms moet je je plekje een beetje veroveren. Zeggen waar het op staat, mening geven, vooral schijt hebben want ze weten dat ze alleen mensen kunnen trollen die in anst leven. Dit werkt niet altijd. Als de rest het fantastisch vind en alles slikt dan ben je de enige zeikerd en kan je maar beter vertrekken.
Dat is dan weer punt 2. Kijk naar collega's. Als zij het allemaal fantastisch vinden dan is het gewoon geen werk voor jou. Dan is de enige optie vertrekken of proberen te ontdekken hoe zij het werk doen en hoe zij alles beleven en het ook vanaf die kant bekijken.
Dat kan ook als het wel kutwerk is maar je wel even moet blijven. Praten met collega's die gelukkig zijn en hun vragen hoe zij dingen zien. Het helpt ietsje.
SelangGodquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:51 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig nooit meegemaakt op die manier (toen ik nog werkte). Ik kon altijd prima overweg met mijn leidinggevenden en de bedrijven waar ik werkte hadden sowieso nogal een relaxte cultuur.
Wel was ik regelmatig erg gefrustreerd door de stroperige en inefficiënte, vaak debiele organisatie en manier van werken. Maar dat was niet iets waar mijn directe leidinggevenden iets aan konden doen want zij waren daar zelf ook slachtoffer van. (Ik kaartte het wel aan natuurlijk). Soms was het ook gewoon de cultuur van een land.
Dus ja, er waren dagen dat ik mijn werk haatte. Maar dan keek ik naar mijn salarisstrookje en dan kreeg ik gelijk weer een grijns op mijn gezicht. Dan dacht ik: "No problem, for that money I can put up with this shit!". Sparen en accumuleren. En dan één week voor mijn 40-ste verjaardag de stekker eruit getrokken. Beste beslissing ooit
Nu ruim 11 jaar geleden.
Wat deed jij eigenlijk voor een werk dat je zodanig verdiende dat je oo je 40e kon stoppen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:51 schreef SeLang het volgende:
Gelukkig nooit meegemaakt op die manier (toen ik nog werkte). Ik kon altijd prima overweg met mijn leidinggevenden en de bedrijven waar ik werkte hadden sowieso nogal een relaxte cultuur.
Wel was ik regelmatig erg gefrustreerd door de stroperige en inefficiënte, vaak debiele organisatie en manier van werken. Maar dat was niet iets waar mijn directe leidinggevenden iets aan konden doen want zij waren daar zelf ook slachtoffer van. (Ik kaartte het wel aan natuurlijk). Soms was het ook gewoon de cultuur van een land.
Dus ja, er waren dagen dat ik mijn werk haatte. Maar dan keek ik naar mijn salarisstrookje en dan kreeg ik gelijk weer een grijns op mijn gezicht. Dan dacht ik: "No problem, for that money I can put up with this shit!". Sparen en accumuleren. En dan één week voor mijn 40-ste verjaardag de stekker eruit getrokken. Beste beslissing ooit
Nu ruim 11 jaar geleden.
Ik denk dat het vooral belangrijk is wat hij met zijn verdiende geld deed 😅quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat deed jij eigenlijk voor een werk dat je zodanig verdiende dat je oo je 40e kon stoppen?
En waar hij het uitgeeft...quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 17:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral belangrijk is wat hij met zijn verdiende geld deed 😅
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |