abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190383274
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:00 schreef Slayage het volgende:
Gelukkig alleen kit Harington genomineerd :p

Slechts één Golden Globes-nominatie voor 'Game of Thrones' seizoen 8
Jij vond seizoen 8 toch goed?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Liever dat ie het goed doet en de tijd neemt dan dat we de bullshit van de serie nog een keer in boek vorm krijgen.

Grote kans dat ie dood is voor het verhaal klaar is, dat dan weer wel :')
Ja eens hoor, maar het lijkt me ook stug dat hij alles weet op te lossen in nog twee boeken zonder het ook af te raffelen.
Oh.
  woensdag 11 december 2019 @ 18:56:37 #202
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190383883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[..]

Ja eens hoor, maar het lijkt me ook stug dat hij alles weet op te lossen in nog twee boeken zonder het ook af te raffelen.
Ik geloof dat hij wel eens heeft gezegd dat hij van plan is om niet alles op te lossen, omdat hij wil dat er ook een paar mysteries blijven.
Maar natuurlijk moeten we nog de slag bij Mereen, de slag bij Storms End, de slag bij Winterfell met Stannis, de slag bij Oldtown, de komst van Dany naar Westeros, de val van Aegon, de onthulling van Jon's ouders, de val van de Muur, de invasie van de Others, verslaan van Cersei, kroning van Bran en daarna een stukje over zijn heerschappij.

Geen idee wat het idee is met Arya en Sansa, want die deden geen reet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190383964
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:00 schreef Slayage het volgende:
Gelukkig alleen kit Harington genomineerd :p

Slechts één Golden Globes-nominatie voor 'Game of Thrones' seizoen 8
En vier Critics' Choice Awards (Best Drama, Kit Harrington, Peter Dinklage & Gwendoline Christie). Ook twee SAG Awards (Best Drama & Peter Dinklage), terechte nominaties. Die ene Golden Globe vind ik wat te weinig, maar die hebben sowieso meer met de wat nieuwere series.
pi_190385126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben zelf pas 1/3 door het eerste boek heen, dus ik kan er verder niet echt over meepraten :@
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 11 december 2019 @ 20:00:25 #205
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190385412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 19:49 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik ben zelf pas 1/3 door het eerste boek heen, dus ik kan er verder niet echt over meepraten :@
Nice.
Veel plezier er mee :)
pi_190408221
'And now our watch has ended' ;(.

Het laatste seizoen was weliswaar niet bepaald om over naar huis te schrijven (no pun intended) maar voor mij persoonlijk doet dat alle mooie momenten in de serie die daaraan vooraf gingen geenzins teniet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2019 22:34:01 ]
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:36:21 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190412700
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij wel eens heeft gezegd dat hij van plan is om niet alles op te lossen, omdat hij wil dat er ook een paar mysteries blijven.
Maar natuurlijk moeten we nog de slag bij Mereen, de slag bij Storms End, de slag bij Winterfell met Stannis, de slag bij Oldtown, de komst van Dany naar Westeros, de val van Aegon, de onthulling van Jon's ouders, de val van de Muur, de invasie van de Others, verslaan van Cersei, kroning van Bran en daarna een stukje over zijn heerschappij.

Geen idee wat het idee is met Arya en Sansa, want die deden geen reet.
Arya komt denk ik op de laatste pagina met een keukenmes aankakken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_190412965
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:33 schreef JoshCampbell het volgende:
'And now our watch has ended' ;(.

Het laatste seizoen was weliswaar niet bepaald om over naar huis te schrijven (no pun intended) maar voor mij persoonlijk doet dat alle mooie momenten in de serie die daaraan vooraf gingen geenzins teniet.
Mij wel, want wat was het nut ervan..
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:54:17 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190413001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 09:36 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Arya komt denk ik op de laatste pagina met een keukenmes aankakken.
Ze herkent namelijk een moordenaar wanneer ze er eentje ziet. En Sansa is de slimste persoon die ze kent.
pi_190413133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 09:52 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Jaren entertainment?
  vrijdag 13 december 2019 @ 12:24:58 #211
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_190415535
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 10:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jaren entertainment?
Probeer het nu maar te rewatchen als je weet dat geen enkele verhaallijn ertoe doet.

Het begint al met de White Walkers "Oh die komen niet eens voorbij Winterfell, doden alleen Theon en gaan dood door een mestrucje van Arya"

Bran zijn krachten "Doet er niks mee behalve een autistische apaat zijn"

Dany haar path "Wordt ineens Hitler met draken omdat haar vriendin wordt vermoord"

Tyrion "Eindigt als de grootste zwakzinnige ooit, dus waarom volgen hoe hij zijn intelligentie gebruikt eerder"

Jaime en Cersei "Eindigen onder wat stenen"

Arya "Wordt een anime character die nooit meer haar Faceless Men skills gebruikt"

Sansa "Doet nooit iets nuttigs met haar groei tot politieke mastermind, behalve wat Mean Girls gedoe met Dany"

Dus ja alles is vrijwel kansloos geworden en werkt nergens heen, GoT is nu net een serie waar de belofte van een groots slot met aan elkaar geknoopte eindjes alles extra spannend maakte. Nu je weet dat het nergens heen gaat is de opbouw meteen ook een stuk slechter.
Oh.
  vrijdag 13 december 2019 @ 13:48:56 #212
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190416993
heeft het nog zin om aan GoT te beginnen?
Omdat het einde zo zwak was.
pi_190417045
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 12:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Probeer het nu maar te rewatchen als je weet dat geen enkele verhaallijn ertoe doet.

Het begint al met de White Walkers "Oh die komen niet eens voorbij Winterfell, doden alleen Theon en gaan dood door een mestrucje van Arya"

Bran zijn krachten "Doet er niks mee behalve een autistische apaat zijn"

Dany haar path "Wordt ineens Hitler met draken omdat haar vriendin wordt vermoord"

Tyrion "Eindigt als de grootste zwakzinnige ooit, dus waarom volgen hoe hij zijn intelligentie gebruikt eerder"

Jaime en Cersei "Eindigen onder wat stenen"

Arya "Wordt een anime character die nooit meer haar Faceless Men skills gebruikt"

Sansa "Doet nooit iets nuttigs met haar groei tot politieke mastermind, behalve wat Mean Girls gedoe met Dany"

Dus ja alles is vrijwel kansloos geworden en werkt nergens heen, GoT is nu net een serie waar de belofte van een groots slot met aan elkaar geknoopte eindjes alles extra spannend maakte. Nu je weet dat het nergens heen gaat is de opbouw meteen ook een stuk slechter.
Mwah, ieder zo zn visie. Niet elke verhaallijn hoeft van mij ergens naar toe te leiden, als het op dat moment maar logisch is. En ik vind dat sommige van je punten wel gewoon zijn uitgelegd en dat er op door is gebouwd, maar zoals ik al zei; ieder zo z’n kijk. Heb onlangs die limited complete set gehaald, kijk er naar uit om t te rewatchen O+
  vrijdag 13 december 2019 @ 13:57:41 #214
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_190417170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:48 schreef KingRadler het volgende:
Nee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah, ieder zo zn visie. Niet elke verhaallijn hoeft van mij ergens naar toe te leiden, als het op dat moment maar logisch is. En ik vind dat sommige van je punten wel gewoon zijn uitgelegd en dat er op door is gebouwd, maar zoals ik al zei; ieder zo z’n kijk. Heb onlangs die limited complete set gehaald, kijk er naar uit om t te rewatchen O+
Er was niks logisch in het laatste seizoen, dat is ook geen "iedereen heeft zijn visie" of dat het een mening is want het was vaak objectief gezien slecht schrijfwerk. Dat is te zien aan het verraden van hoe personages waren, hoe dialogen slecht geschreven waren en hoe regels uit eerdere seizoenen niet meer gevolgd werden.
Oh.
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:02:07 #215
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190417260
Je kan dus beter wachten tot serie helemaal is afgelopen, als einde slecht is dan hoef je er ook niet aan te beginnen.

:)
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:02:36 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190417267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus iedere keer zeuren dat er te weinig tijd is, maar tegelijkertijd urenlang besteden aan verhaallijnen die nergens toe hebben geleid vind jij een goede serie.
Oké :')
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:05:00 #217
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_190417308
Ik heb toch wel te doen met de kijkers van GoT.
Ze hadden beter de tijd ergens anders in kunnen steken.
pi_190417817
quote:
Dat sowieso, de serie al geheel blijft fantastisch. Het einde moet je zelf zien en ervaren. Er wordt veel geroeptoetert op het internet daarover. :)

Zo slecht is het niet.
pi_190417835
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:02 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus iedere keer zeuren dat er te weinig tijd is, maar tegelijkertijd urenlang besteden aan verhaallijnen die nergens toe hebben geleid vind jij een goede serie.
Oké :')
Ik vind dus wel degelijk dat ze ergens naartoe leiden. Genoeg andere mensen vonden het ook gewoon een prima afsluiter. En sommigen niet, allemaal prima.
pi_190417855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Er was niks logisch in het laatste seizoen, dat is ook geen "iedereen heeft zijn visie" of dat het een mening is want het was vaak objectief gezien slecht schrijfwerk. Dat is te zien aan het verraden van hoe personages waren, hoe dialogen slecht geschreven waren en hoe regels uit eerdere seizoenen niet meer gevolgd werden.
Dat is dus wel degelijk subjectief. Genoeg mensen die het einde wel waarderen. Maar dat mag blijkbaar niet, ook prima hoor :*
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:41:28 #221
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_190417959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is dus wel degelijk subjectief. Genoeg mensen die het einde wel waarderen. Maar dat mag blijkbaar niet, ook prima hoor :*
Waar dan? Zoveel mensen zie ik niet die het echt waarderen. Misschien lijkt dat zo door mensen die nooit zo invested erin waren als de meeste mensen en het alleen keken voor het spektakel en het de dag na de finale alweer vergeten waren. Zegt niks over het gebrek aan kwaliteit van het laatste seizoen.
Oh.
  vrijdag 13 december 2019 @ 14:46:02 #222
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_190418047
quote:
Natuurlijk wel. De serie is briljant, alleen verliest iets van zijn glorie tegen het einde.
Maar er zit genoeg in om zeker van te genieten.

Je mist echt wel wat als je het niet gaat kijken.
Laat je niet afschrikken door een paar elitaire zuurpruimen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Waar dan? Zoveel mensen zie ik niet die het echt waarderen. Misschien lijkt dat zo door mensen die nooit zo invested erin waren als de meeste mensen en het alleen keken voor het spektakel en het de dag na de finale alweer vergeten waren. Zegt niks over het gebrek aan kwaliteit van het laatste seizoen.
Ik.
Voor de versie van het verhaal dat het geworden was, was dit einde prima.
Hoewel ik hoop dat de boeken toch een iets andere kant op gaan.
Maar ik vermoed dat we dat nooit zullen weten, of Brian Sanderson moet zich achter de coulissen al warm lopen natuurlijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_190418759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Een paar mensen in mijn omgeving volgen de serie sinds het begin (en boeken ook) en vonden het einde prima bij de serie passen. Iedereen had wel een of twee dingetjes die ze aan hadden gepast (Jamie/Cersei einde voornamelijk), maar over het algemeen enthousiast. Man en ik dus ook. En ook op verschillende fora lees ik positieve berichten. Wel minder dan negatieve meningen, maar negatieve dingen lees je online veel sneller.

Uiteindelijk heeft iedereen gewoon een mening; allemaal top. Alleen maar fijn dat er mensen zijn die het wel waardeerden, toch? Ik snap niet zo goed waarom je die meningen eigenlijk teniet doet door dan maar te komen met ‘ach, dan waren ze vast niet fan genoeg’.
pi_190420019
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ik snap niet zo goed waarom je die meningen eigenlijk teniet doet door dan maar te komen met ‘ach, dan waren ze vast niet fan genoeg’.
in denk dat deels van de verklaring van de split is dat de casual kijker minder kritisch keek en minder emotioneel geëngageerd waren dan de "fanboys", waar ik mezelf onder schaar. en als ik mezelf vergelijk met mijn vriendenkring was ik de enige die zo pissed was om dat laatste seizoen, de overige vrienden, die het laatste seizoen wel okay vonden of niet zo belabberd als ik, die keken ook, waren ook fan, maar ze waren simpel weg veel minder emotioneel betrokken omdat ze vaak ook ik weet niet hoeveel andere serie naast game of thrones volgden. voor mij was game of thrones de enige serie die ik volgde, waardoor ik enorm geëngageerd was.

voor wat betreft het kritische kijken hoef je alleen naar de cijfers van de recensies te kijken van een site als rotten tomatoes om te zien dat het laatste seizoen simpelweg belabberd was. het laatste seizoen 58% dus rotten en alle overige seizoenen 90% en hoger. https://www.rottentomatoes.com/tv/game_of_thrones
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_190429265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 09:52 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Waarom zou kunst nut moeten hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')