quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:40 schreef Harlekien het volgende:
Ik wil haar niet kwijt maar ik wil ook geen afleiding. wil me ook niet binden.
Laat ik zeggen dat haar leven een stuk simpeler is dan die van mijquote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:47 schreef Lenny77 het volgende:
Leg eens uit wat je bedoelt met: ze heeft me weinig te bieden?
De rest kan ik enigszins nog wel begrijpen, hoewel ik het er niet persé mee eens ben. Mits goede afspraken moet dat toch te doen zijn?
Bijna alles? Wat dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:54 schreef Harlekien het volgende:
Bij mijn vorige ex gaf ik bijna alles op voor haar en daar ben ik bang voor. Misschien wel goed om er bij te vermeldden.
Ok, maar stel dat jij al je doelen behaald op je 30e, wat dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:57 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik stopte met mijn eigen doelen chasen en gaf veel op omdat zij dat wou.
Dat is wel een angst die leeft bij mij, dat ik het dan met niemand kan delenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ok, maar stel dat jij al je doelen behaald op je 30e, wat dan?
Misschien een tandje lager en het met iemand delen en ja dat is angstig. Gevoelens.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:00 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Dat is wel een angst die leeft bij mij, dat ik het dan met niemand kan delen
Entrepeneur inderdaad. Dag begint vaak om half 8 en werk begint om 9u.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:02 schreef 20100 het volgende:
Oh God een entrepreneur ben je er zo eentje?
Flikker toch op man. Financieel onafhankelijk op je 30ste daar heb je een paar miljoen voor nodig.
Als je dag begint om 9u dan kom je er niet
Ik ben bang dat het er insluipt zoals de vorige keer. Ik verlies mezelf snel in liefde zal ik maar zeggen..quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:01 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Misschien een tandje lager en het met iemand delen en ja dat is angstig. Gevoelens.
Je komt onvolwassen over. Ga wat doen aan je identiteit alvorens je überhaupt aan een relatie begint.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:02 schreef Harlekien het volgende:
Ik snap dat de OP de indruk wekt dat ik niets om haar geef, dat is niet waar. Ik hou van haar. Zelfs zo veel dat ik bang ben dat mijn ambities weer verdwijnen omdat ze veel bij me is en ik dus meer bezig ben met haar.
Ik merk wel als ik samen met haar ben dat dan de hele wereld om haar draait.
Ik baal ook enorm van deze 'ruzie'.
Echte liefde is goud waardquote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:06 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het er insluipt zoals de vorige keer. Ik verlies mezelf snel in liefde zal ik maar zeggen..
Ik ben een beetje aangeschoten, daar zou het van kunnen komen. Maar inderdaad heb ik nog 'scars' van mijn vorige relatie. Deze relatie kwam ook vrij snel daarna.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Je komt onvolwassen over. Ga wat doen aan je identiteit alvorens je überhaupt aan een relatie begint.
Ik zou eens met een psycholoog gaan praten om je verleden te verwerken. De doelen en ambities waar jij je druk om moet maken hebben vooral te maken met je zelfbeeld, daar kan zo iemand bij helpen.
Misschien moet ik mijn vriendin ook vragen hoe zij het voor zich ziet, want ze weet hoe ik ben en heeft er waarschijnlijk ook over na gedacht.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:09 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Echte liefde is goud waardMaar misschien moet je niet zo onzeker zijn en kijken naar iemand die echt bij je past, iemand die niks om vermogen geeft.
Lijkt mij een goed plan, misschien wil ze wel wel kleine Harlekientjes. Ze is niet voor niks bij jou.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Misschien moet ik mijn vriendin ook vragen hoe zij het voor zich ziet, want ze weet hoe ik ben en heeft er waarschijnlijk ook over na gedacht.
lolquote:sinds een dik half jaar zijn we samen.
Of dat de helft naar haar gaat.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:05 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Entrepeneur inderdaad. Dag begint vaak om half 8 en werk begint om 9u.
Lig overigens wel gewoon op target om op 30ste op een paar miljoen te zitten. Mits investeringen op het lange termijn goed uitpakken.
Het punt is dat ik goud in handen heb en stel mijn vriendin bedenkt over een paar jaar dat ze me toch niet zo leuk vindt en dan heb ik het goud uit handen gegeven voor haar.
Geef dan je grenzen aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:54 schreef Harlekien het volgende:
Bij mijn vorige ex gaf ik bijna alles op voor haar en daar ben ik bang voor. Misschien wel goed om er bij te vermeldden.
Heel simpel: dat komt door jou. En niet door alle vrouwen. Jij bent de constante in het verhaal.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 06:15 schreef cempexo het volgende:
heb tientallen vriendinnen gehad, maar nog steeds ben ik single. Hoe komt dat?
Als jij jouw relatie wil verneuken door geldzucht moet je dat zelf weten, maar ik raad het je af. Tuurlijk is het leuk op papier om voor je 30e financieel onafhankelijk te zijn, maar om vanaf je 30e niets meer te doen is ook niet aantrekkelijk en alleen maar financieel goed af zijn is ook weer zo leeg.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:40 schreef Harlekien het volgende:
Oké, de meesten kennen me wel hier. Ik heb een enorm leuke relatie met mijn vriendin, sinds een dik half jaar zijn we samen. Ze is een aantal jaar ouder dan mij en werkt momenteel in een kledingwinkel en ze woont nog op kamers. Ook echt met kamergenoten enzo.
Ikzelf heb een huis gekocht vorig jaar en mijn vriendin is vaak bij mij thuis. Dat vind ik niet erg maar zoals de meesten wel weten ben ik een druk persoon, maar dat volgt later.
Mijn vriendin vind wel eens dat ze me weinig ziet, dat klopt ook wel maar ze accepteert dat ik druk ben. Nu is het zo dat wanneer ik met mijn vriendin ben, dat ik al mijn werk links laat liggen. Tenminste vaak. En dat is goed, want dan ben ik van haar.
Nu wil ze die tijd uitbreiden, ze wil namelijk samenwonen. Iets waar ik al bang voor was. Ik ben heel erg bezig met mijn eigen doelen en leven en ik zie haar wel eens als afleiding. Wanneer ze bij me is, dan is de focus op haar en niet op werk. Maar wanneer we samen zijn voor een groot gedeelte van de dag ben ik bang dat het me af gaat leiden. Dan is de scheiding tussen werk en haar te vaag.
Daarnaast vind ik dat ze me weinig te bieden heeft als we samen gaan wonen. Ik probeerde dit allemaal aan haar uit te leggen maar ze vatte het verkeerd op en denkt dat ik haar niet wil.
Ik ben dol op haar maar ik ben bang dat ze mijn doelen in de weg staat. Zoals sommigen wel weten werk ik keihard om voor mijn 30ste financieel onafhankelijk te zijn en werk daarvoor 11-15 uur per dag. In dit plaatje past gewoon geen vrouw om me heen de helft van de tijd.
Normaliter werk ik gewoon van 9 tot 18 uur maar daarna wil ik nog even knallen voor mijn eigen ondernemingen.
Ik wil haar niet kwijt maar ik wil ook geen afleiding. Ik vind het prima zoals het nu gaat maar zij wil stappen vooruit zetten.
Dit even snel getypt, ik vind dit enorm lastig. Doe ik te moeilijk of maak ik logische keuze? Ben ergens bang om haar kwijt te raken..
Zoek een middenweg. Iets meer tijd voor je vriendin en iets minder werken. Dan ben je een paar jaar later binnen, jammerdebammer.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:05 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Entrepeneur inderdaad. Dag begint vaak om half 8 en werk begint om 9u.
Lig overigens wel gewoon op target om op 30ste op een paar miljoen te zitten. Mits investeringen op het lange termijn goed uitpakken.
Het punt is dat ik goud in handen heb en stel mijn vriendin bedenkt over een paar jaar dat ze me toch niet zo leuk vindt en dan heb ik het goud uit handen gegeven voor haar.
Je zou denken dat ze hem genoeg te bieden heeft, koken, schoonmaken enzovoort enzovoort.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zoek een middenweg. Iets meer tijd voor je vriendin en iets minder werken. Dan ben je een paar jaar later binnen, jammerdebammer.
Opmerkingen als ‘ze heeft me weinig te bieden als we samenwonen’ zijn een beetje misselijk. Je kunt niet je hele leven als een verlies- en winstrekening benaderen.
Je las verkeerd. Het gaat over zijn vriendin, niet zijn huishoudster.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze hem genoeg te bieden heeft, koken, schoonmaken enzovoort enzovoort.
Neem me niet kwalijk, ik vroeg me alleen af wat ts bedoeld met niet veel te bieden heeft bij samenwonen, terwijl ze zonder samenwonen kennelijk nog net genoeg te bieden heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je las verkeerd. Het gaat over zijn vriendin, niet zijn huishoudster.
Wat je wel vaak ziet is dat het probleem zich bij samenwonen grotendeels oplost. Nu zie je elkaar af en toe en wil je die tijd 100% aan elkaar besteden. Als je volledig samenwoont ka het vaak eerste weken enorm veel tijd aan elkaar besteden en daarna ga je je langzamerhand weer meer bezighouden met de eigen interesses.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:25 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Misschien moet ik mijn vriendin ook vragen hoe zij het voor zich ziet, want ze weet hoe ik ben en heeft er waarschijnlijk ook over na gedacht.
Als zij niet werkt en hij wel, dan is het anders wel normaal dat zij die taken op zich neemt en je kan dat weldegelijk zien als iets te bieden hebben, toch (zou mijn benadering niet zijn, maar ik denk dan ook niet in een profijtsysteem bij dit soort zaken)?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Je las verkeerd. Het gaat over zijn vriendin, niet zijn huishoudster.
Dan zou ik die vraag stellenquote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, ik vroeg me alleen af wat ts bedoeld met niet veel te bieden heeft bij samenwonen, terwijl ze zonder samenwonen kennelijk nog net genoeg te bieden heeft.
ze heeft niet genoeg te bieden? Waarom ben je dan samen en waarom hou je dan van haar? Dan moet er toch iets zijn zou je zeggen. Bijv dat ze jou aanvult kwa karakter?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:40 schreef Harlekien het volgende:
Oké, de meesten kennen me wel hier. Ik heb een enorm leuke relatie met mijn vriendin, sinds een dik half jaar zijn we samen. Ze is een aantal jaar ouder dan mij en werkt momenteel in een kledingwinkel en ze woont nog op kamers. Ook echt met kamergenoten enzo.
Ikzelf heb een huis gekocht vorig jaar en mijn vriendin is vaak bij mij thuis. Dat vind ik niet erg maar zoals de meesten wel weten ben ik een druk persoon, maar dat volgt later.
Mijn vriendin vind wel eens dat ze me weinig ziet, dat klopt ook wel maar ze accepteert dat ik druk ben. Nu is het zo dat wanneer ik met mijn vriendin ben, dat ik al mijn werk links laat liggen. Tenminste vaak. En dat is goed, want dan ben ik van haar.
Nu wil ze die tijd uitbreiden, ze wil namelijk samenwonen. Iets waar ik al bang voor was. Ik ben heel erg bezig met mijn eigen doelen en leven en ik zie haar wel eens als afleiding. Wanneer ze bij me is, dan is de focus op haar en niet op werk. Maar wanneer we samen zijn voor een groot gedeelte van de dag ben ik bang dat het me af gaat leiden. Dan is de scheiding tussen werk en haar te vaag.
Daarnaast vind ik dat ze me weinig te bieden heeft als we samen gaan wonen. Ik probeerde dit allemaal aan haar uit te leggen maar ze vatte het verkeerd op en denkt dat ik haar niet wil.
Ik ben dol op haar maar ik ben bang dat ze mijn doelen in de weg staat. Zoals sommigen wel weten werk ik keihard om voor mijn 30ste financieel onafhankelijk te zijn en werk daarvoor 11-15 uur per dag. In dit plaatje past gewoon geen vrouw om me heen de helft van de tijd.
Normaliter werk ik gewoon van 9 tot 18 uur maar daarna wil ik nog even knallen voor mijn eigen ondernemingen.
Ik wil haar niet kwijt maar ik wil ook geen afleiding. Ik vind het prima zoals het nu gaat maar zij wil stappen vooruit zetten.
Dit even snel getypt, ik vind dit enorm lastig. Doe ik te moeilijk of maak ik logische keuze? Ben ergens bang om haar kwijt te raken..
Ja waarom is hij dan bij haar? En wat heeft ze met samenwonen niet genoeg te bieden dat ze nu wel heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:21 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan zou ik die vraag stellenRelevante vraag wel.
Dan kun je die huishoudelijke taken over twee verdelen, je kunt moeilijk verwachten dat het hele huishouden op haar neerkomt als ze niet werkt.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als zij niet werkt en hij wel, dan is het anders wel normaal dat zij die taken op zich neemt en je kan dat weldegelijk zien als iets te bieden hebben, toch (zou mijn benadering niet zijn, maar ik denk dan ook niet in een profijtsysteem bij dit soort zaken)?
Ze werkt in een kledingwinkelquote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:39 schreef Cryptocoryne het volgende:
Dan kun je die huishoudelijke taken over twee verdelen, je kunt moeilijk verwachten dat het hele huishouden op haar neerkomt als ze niet werkt.
Oh oke, nu vraag ik me nog harder af wat ze dan te weinig te bieden heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:43 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Ze werkt in een kledingwinkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |