abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188226979
Ik heb een ruimte waar de wasmachine en droger staat. In de muur zit al een gat met een doorsnee van 11,5 cm

Nu wordt het in de ruimte erg warm en ik wil daarom een ventilator inbouwen in de ruimte om de warmte af te zuigen.

Maar hoe zit het met dan de stroomtoevoer? Bij het gat zit wel een stopcontact in de buurt.

Ik kan natuurlijk een stroomkabel er aan koppelen en aan de buitenkant van de ventilator de stroomkabel laten gaan.

De 1,5 cm ruimte kan ik dan wel opvullen met bv afdichtingsband

Is dit een optie denken jullie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isane op 31-07-2019 21:13:05 ]
pi_188227332
wat?
pi_188227420
Waar komt dat gat op uit. met die rode dop
pi_188227687
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:19 schreef LorneMalvo het volgende:
Waar komt dat gat op uit. met die rode dop
Op de buitenmuur :) !
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 21:56:11 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188227761
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:47 schreef Isane het volgende:
Ik heb een ruimte waar de wasmachine en droger staat. In de muur zit al een gat met een doorsnee van 11,5 cm

[ afbeelding ]

Nu wordt het in de ruimte erg warm en ik wil daarom een ventilator inbouwen in de ruimte om de warmte af te zuigen.

Maar hoe zit het met dan de stroomtoevoer? Bij het gat zit wel een stopcontact in de buurt.

Ik kan natuurlijk een stroomkabel er aan koppelen en aan de buitenkant van de ventilator de stroomkabel laten gaan.

Dat lijkt mij wel een werkbare optie :)
pi_188227829
Komende week ben ik van plan om de woonkamer opnieuw te gaan sauzen. Nu zitten er hier en daar wat ondiepe beschadigingen in het stuc werk, wat ook al een aantal keer gesausd is. Hoe kan ik deze ondiepe gaten het beste dichtmaken zodat de muur weer mooi glad oogt? Kan ik daarvoor muurvuller uit een tube voor gebruiken? Of is het beter om gips aan te maken en hoe voorkom ik dat na het opdrogen een "kuiltje"ontstaat?
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:14:49 #7
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_188228021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:00 schreef drahcir058 het volgende:
Komende week ben ik van plan om de woonkamer opnieuw te gaan sauzen. Nu zitten er hier en daar wat ondiepe beschadigingen in het stuc werk, wat ook al een aantal keer gesausd is. Hoe kan ik deze ondiepe gaten het beste dichtmaken zodat de muur weer mooi glad oogt? Kan ik daarvoor muurvuller uit een tube voor gebruiken? Of is het beter om gips aan te maken en hoe voorkom ik dat na het opdrogen een "kuiltje"ontstaat?
Je kunt het beste een nieuw topic openen.

https://forum.fok.nl/rde/post_topic/99/
Via deze link maak je een nieuw topic in het gedeelte over klussen en zal je zeker gepast advies krijgen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_188228023
quote:
Ik gebruik vaak de Alabastine sneldrogende muurvuller.

Ligt er aan hoe diep de gaten zijn natuurlijk en hoeveel je nodig hebt maar voor kleine klusjes is het ideaal. Smeert goed uit, zakt niet uit.

Als je kuiltjes krijgt, opnieuw vullen.

Breng niet teveel aan, anders ben je lang aan het schuren om het vlak te krijgen. Liever de eerste keer wat te weinig aanbrengen en de 2e keer gladstrijken, dan na het drogen schuren tot het egaal is met de rest van de muur.

Maak er geen haastklus van, dat erger je nog jaren aan. Liever nog een keer vullen en schuren.
  Moderator woensdag 31 juli 2019 @ 22:26:04 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_188228147
quote:
Wil je je vraag hier in dit topic stellen ? --> K&W / Korte Klus Kwesties deel 27 - Jan kwam thuis om een boterham te vragen

Of een geheel nieuw topic openen; dan blijft het overzichtelijk voor iedereen. ^O^
pi_188241134
Even een aanvullend vraagje, heeft de ventilator wel nut achter de droger op deze hoogte (1 meter hoog) ? Of kan ik beter een gat laten boren tegen het plafond aan?
  Moderator donderdag 1 augustus 2019 @ 21:06:43 #11
92034 crew  Vonkenboer
pi_188242193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:15 schreef Isane het volgende:
Even een aanvullend vraagje, heeft de ventilator wel nut achter de droger op deze hoogte (1 meter hoog) ? Of kan ik beter een gat laten boren tegen het plafond aan?
Er komt dus ook nog een droger voor te staan ? Je liet het overkomen alsof je geen droger hebt en dan daar maar een ventilator wil plaatsen ?
pi_188242706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Er komt dus ook nog een droger voor te staan ? Je liet het overkomen alsof je geen droger hebt en dan daar maar een ventilator wil plaatsen ?
Sorry voor de verwarring! Ja de ventilator komt dan achter de droger te staan.
  Moderator donderdag 1 augustus 2019 @ 21:42:21 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_188243099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:27 schreef Isane het volgende:

[..]

Sorry voor de verwarring! Ja de ventilator komt dan achter de droger te staan.
Dat lijkt mij persoonlijk weinig zinvol. Dan beperk je de circulatie wel heel erg.
pi_188243493
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:47 schreef Isane het volgende:

[ afbeelding ]

Optie.

Een afzuigbox hoog in de hoek zetten. Met stekker aansluiten op middenstand (vast).
Met een platte goot de afvoer buis aansluiten op de box.
Deze op het gat zetten:

Laatste meter naar box met geluidsdempende flexleiding.

Materialen hier:
https://www.ventilatielan(...)x55mm-ksd25-125.html
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')