Hallo lezers,
Ik ben manager bij een technisch installatiebedrijf dat zich vooral richt op verwarming en koeling. We zijn de afgelopen tijd enorm aan het groeien en daarom zijn we hard zoekende naar goede servicemonteurs. Helaas zijn ze enorm moeilijk te krijgen en daarom willen wij aantrekkelijke regelingen gaan instellen. Ik probeer informatie in te winnen over wat de grote bedrijven binnen ons branche uitkeren qua consignatiedienst vergoedingen en bonussen.
Bij grote bedrijven denk ik aan; Bogro, Energiewacht, Feenstra, Giesbers, Eneco, Mampaey, Bonarius en anderen van dit kaliber.
Ik heb via een monteur in dienst bij Eneco begrepen dat zij het volgende ontvangen:
- 150 euro (vermoedelijk bruto) wachtgeld voor een consignatiedienst, voor de gereden overuren 125% doordeweeks, 150% zaterdag en zondag + feestdagen 200%. Tevens 50 euro eetgeld netto.
- Een firstride bonus van 1000,- per jaar als er bij meer dan 83% van je klanten binnen een jaar niemand binnen 3 maanden terug hoeft te gaan.
- Een klantvriendelijkheidsbonus van 1000,- per jaar als je gemiddelde beoordeling hoger is dan een 8,3.
- Een uitkering om jezelf gezond te houden van 1000,- per jaar, te besteden aan de sportschool, sauna, massages etc.
- Een flexbudget van 220,- per maand voor eventuele onkosten die je maakt tijdens je werk.
- Een winstuitkering.
Werkt iemand van jullie binnen deze branche of ken je iemand? Kunnen jullie mij helpen en vertellen wat jullie krijgen of de servicemonteur die je kent. Is er tevens iemand die mij het bovenstaande verhaal kan bevestigen?
Uitzendbureaus waar ik contact mee heb willen me over het algemeen niet meer duidelijkheid geven over dit soort situaties bij andere werkgevers. De servicemonteurs die over de vloer maken het wellicht mooier dan het in werkelijkheid is tijdens onze gesprekken.
Bij voorbaat dank,
Ron