Toch niet als het ongeluk al voorbij is. Dat tuig staat gewoon een slachtoffer te filmen terwijl hij gereanimeerd wordt.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:10 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ja en morgen vraagt de politie weer om zo veel mogelijk foto's en filmjes om een ongeval of steekpartij te kunnen reconstrueren.
Politie weet zelf ook niet wat ze willen.
Als het zijn moet zoek ik die inderdaad op, dan rijd ik desnoods vijf keer langs om staande gehouden te worden. Bij zoiets blijf ik echter weg, als mogelijk, ik kan toch niet helpen, maar het halve korps wat uit nieuws gierigheid aangereden komt heeft niemand een tent van bij zich.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:28 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Hoe zit het dan wel volgens jou?
Ik krijg de indruk dat je bewust de confrontatie zoekt, klopt dat?
On topic: die mensen moesten zich kapot schamen.
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:51 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Er kunnen zoveel redenen zijn om iets af te zetten en waarbij het niet de prioriteit heeft om dit uit te leggen. Er wordt ook vanuit gaan dat de professionaliteit van de hulpverleners niet in twijfel getrokken wordt en dat mensen zich maar aanpassen.
- Staat een heli op de weg. Als mensen op het fietspad gaan staan kan dat met opstijgen gevaarlijk zijn. Dus afsluiten
- Er ligt een dode op de weg en het is niet wenselijk dat mensen dat zien, dus afsluiten
- Je kan het fietspad als veilige plek gebruiken of als aanrij of afvoer route gebruiken als de snelweg dicht komt te zitten, dus afsluiten
- Er is een plaats delict die onderzocht moet worden. Dan is het niet wenselijk dat mensen door die plaats delict heen lopen want dan valt er niks te onderzoeken, dus afsluiten
- Hulpverleners hebben ruimte nodig voor apparatuur en een veilige werkruimte nodig, dus afsluiten
Er is spoed want je probeert een mensen leven te redden dus er is niet direct een persoon beschikbaar die ongeduldige, nieuwsgierige mensen van commentaar kan voorzien.
Dat jij om moet rijden is jammer voor jou, maar doodgaan op de weg lijkt mij ook geen pretje. Probeer je even in de familie van hem te plaatsen. Er zijn belangrijkere dingen op de wereld dan die 5 minuten die jij om moet fietsen. Gebeurt dit met jou familielid dan hoop jij ook dat de hulpverleners er alles aan doen om het leven van jou kind of familielid te redden in plaats van de capaciteit te verdelen door iemand bij een lintje te zetten om ongeduldige mensen te woord te staan.
Heeft ook met (en het gebrek aan) fatsoensnormen te maken.
Het is alleen nogal moeilijk controle uit te oefenen op gedragingen en acties van andere mensen. Je gaat er namelijk nog steeds van uit dat deze meneer door eigen schuld omgekomen is, wat niet zo hoeft te zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat het wat harteloos klinkt dat ik de motorrijder zijn (overkomen) ongeluk verwijt (ook uit mijn frustratie dat het weer zover is), neem ik voor lief. Elke motorrijder, zeker die dagelijks rijdt in weer en wind wil overleven, moet primair zorgen voor z'n eigen veiligheid en mag niet vertrouwen op regels; laat staan de weg of het gedrag van anderen.
Je hebt gelijk "we" gaan ons overgeven aan speculatieve analyse op "afstand" wat geldt voor het ongeluk ansich en (redenen van) afzetting. Dus voortaan bij Fok! maar geen ongelukken meer (willen) bespreken.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is alleen nogal moeilijk controle uit te oefenen op gedragingen en acties van andere mensen. Je gaat er namelijk nog steeds van uit dat deze meneer door eigen schuld omgekomen is, wat niet zo hoeft te zijn.
En zou het wel door eigen schuld komen, mensen maken fouten. En hij moest dat met de dood bekopen, dat is al erg genoeg. En dan is zo reageren als jij doet inderdaad een teken van weinig empathisch vermogen. Best jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je wel met andere dingen bezig bent dan het zoeken van een "enthousiaste" omstander of iemand die nieuwsgierige omstanders van informatie voorziet. Je werkt in een aantal seconden/minuten een procedure af en kijkt daarbij wat de meeste prioriteit heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Ik kan genoeg noemen wat jouw repliek onderbouwd tegenspreekt en het beeld dat mensen zonder ook maar een seconde te wachten "hier' als een tokkie door het lint gingen, is/lijkt hier niet het geval. Het is vooral nofi, wat smeuïgge AD clickbait storytelling.
En dat het wat harteloos klinkt dat ik de motorrijder zijn (overkomen) ongeluk verwijt (ook uit mijn frustratie dat het weer zover is), neem ik voor lief. Elke motorrijder, zeker die dagelijks rijdt in weer en wind wil overleven, moet primair zorgen voor z'n eigen veiligheid en mag niet vertrouwen op regels; laat staan de weg of het gedrag van anderen.
Staat toch echt op deze foto...quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het zijn moet zoek ik die inderdaad op, dan rijd ik desnoods vijf keer langs om staande gehouden te worden. Bij zoiets blijf ik echter weg, als mogelijk, ik kan toch niet helpen, maar het halve korps wat uit nieuws gierigheid aangereden komt heeft niemand een tent van bij zich.
Ik moet trouwens het eerste lint nog zien waar politie niet betreden op staat.
Misschien wordt het ook eens tijd dat je door krijgt dat het bij een ongeluk niet om jou en je meekijkende vriendjes draaitquote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima opsomming.... zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Ik kan genoeg noemen wat jouw repliek onderbouwd tegenspreekt en het beeld dat mensen zonder ook maar een seconde te wachten "hier' als een tokkie door het lint gingen, is/lijkt hier niet het geval. Het is vooral nofi, wat smeuïgge AD clickbait storytelling.
Is dit serieus? Aan "zomaar" een rood-wit lint met "POLITIE - NIET BETREDEN" is je weinig gelegen maar een omstander met geel hesje kan jou wel rechtsomkeert doen maken?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
zoals gezegd zet dan iemand neer die het proces begeleid ipv "zomaar" een lint spannen. Desnoods stel je als politie een enthousisaste "omstander" gehuld in veiligheidshesje voor dat klusje aan.
Maakt dit alles ook maar IETS uit voor het feit dat daar iemand ligt te sterven? Jij wilt eerst de VOA ter plaatse en de uitslag van dat onderzoek weten, voordat je je menselijk gaat gedragen?quote:Onderuit gaan door "onbekende oorzaak" op een lekkere zigzag weg met 2 haakse bochten over een afstand van ca 100m (om wrs op de andere - dubbeldoortrokken streep - weghelft een tegenligger te ontdekken denk ik dan) en dan door de vangrail in tweeën gehakt worden......
Er waren geen andere voertuigen betrokken bij het ongeluk.... een langskomende landbouwer verleende de eerste hulp.....
Ik ga oprecht benieuwd wat de buitenschuld oorzaak gaat zijn die de bestuurder daar absoluut niet kon verwachten...... ook om daar van te kunnen leren dat dat mij niet zal gaan gebeuren
Dat het in NWS staat wil niet zeggen dat je al je hufterigheid maar tentoon kunt spreiden.quote:En wanneer empathie gewenst is kan/kon het artikel beter geplaatst worden in R&P of KLB. Ik heb al diverse malen mijn "nofi" aangegeven.
Je hebt generiek gezien absoluut gelijk.......quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:13 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat je wel met andere dingen bezig bent dan het zoeken van een "enthousiaste" omstander of iemand die nieuwsgierige omstanders van informatie voorziet. Je werkt in een aantal seconden/minuten een procedure af en kijkt daarbij wat de meeste prioriteit heeft.
Ik kan je vertellen dat nieuwsgierige omstanders niet bovenaan dat lijstje staan. Je hebt alle handjes nodig om te zorgen dat je recht doet aan het behandelen van de verschrikkelijke situatie waar iemand of meerdere mensen in terecht zijn gekomen.
Daarbij heeft elke hulpverleningsorganisatie andere prioriteiten en andere belangen. Maar wat bij iedereen bovenaan staat is de veiligheid en het welzijn van degene die gewond is geraakt. Daar moet veel voor wijken.
Ik heb nu een aantal redenen gegeven waarom je dat fietspad af zou sluiten maar als ik nu denk kan ik tientallen redenen bedenken waarom je snel iets af zou willen sluiten.
Verder zou ik adviseren om niet eigenwijs te zijn en zelf te denken dat jij het allemaal beter kan inschatten dan de hulpverleners die op dat moment veel meer informatie hebben dan jij. Laat ze hun werk doen en draai om en rij een stukje om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een protocol verbeteringspuntje dat je mogelijk actiever anticiperend mensen dan op afstand moet houden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zoals ik schrijf ik moet het de eerste keer nog zien, dus ik houd mij daar verre van!quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Staat toch echt op deze foto...
[ afbeelding ]
Het politielogo en daarnaast 'niet betreden'
Omrijden dusquote:Op donderdag 1 augustus 2019 16:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoals ik schrijf ik moet het de eerste keer nog zien, dus ik houd mij daar verre van!
Is helaas niet altijd mogelijk, maar dan nog andermans leed vermijd ik liever, dus als dan blijf ik in het voertuig.quote:
Het gaat om de informatievoorziening en ik denk dat wanneer je iemand daar in een hulphesje neerzet de kans afneemt dat iemand "zo maar" het lint omhoog trekt. Voorts is de onderkruiper alsnog weggestuurd en klaagt politie op verzoek van het AD over "nukkig" gedrag.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dit serieus? Aan "zomaar" een rood-wit lint met "POLITIE - NIET BETREDEN" is je weinig gelegen maar een omstander met geel hesje kan jou wel rechtsomkeert doen maken?
Ben FF aan zoeken wat je wilt verduidelijken. Je voegt ter illustratie, elementen toe die beter buiten schot blijven. Gaat het om (welk) wenselijk van -of het menselijk gedrag in de situatie ?quote:Maakt dit alles ook maar IETS uit voor het feit dat daar iemand ligt te sterven? Jij wilt eerst de VOA ter plaatse en de uitslag van dat onderzoek weten, voordat je je menselijk gaat gedragen?
[..]
Een discussie begint altijd klein...... "Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........" wat vervolgens verderop uit verband (gehaald) gaat worden of andermans leven niets waard is.quote:Dat het in NWS staat wil niet zeggen dat je al je hufterigheid maar tentoon kunt spreiden.
"POLITIE - NIET BETREDEN" is meer dan genoeg informatie. Of die informatie nou tot jou komt via een rood-wit lint of via een poppetje met een geel hesje aan, maakt geen klap uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat om de informatievoorziening en ik denk dat wanneer je iemand daar in een hulphesje neerzet de kans afneemt dat iemand "zo maar" het lint omhoog trekt. Voorts is de onderkruiper alsnog weggestuurd en klaagt politie op verzoek van het AD over "nukkig" gedrag.
Menselijk. Met een 'M'.quote:[..]
Ben FF aan zoeken wat je wilt verduidelijken. Je voegt ter illustratie, elementen toe die beter buiten schot blijven. Gaat het om (welk) wenselijk van -of het menselijk gedrag in de situatie ?
Toegegeven dat het wenselijke gedrag overduidelijk niet overeenstemde met het menselijke gedrag. Ik laat tactvol in het midden van welk zijde -en met wel doel bezien.
Had mij sws moeten kunnen onthouden van uitspraken aangaande ongeluk en situatie; wat dan twee kanten op dient te werken. Omstanders (laten) betichten als naar bloed smachtende kijkdieren, is dat dan ook.
Mooi. Waarvan akte.quote:[..]
Een discussie begint altijd klein...... "Tja, als je dan als politie ook het fietspad gaat afzetten wordt het een lastig verhaal wanneer je er toch langs moet........" wat vervolgens verderop uit verband (gehaald) gaat worden of andermans leven niets waard is.
Er ontstaat een nieuw "doel" om op te schieten met uiteindelijk ("jij bent/moet") uitspraken omdat respons niet strookt met een ingedaalde wensgedachte.
Zo dan, easy there Ted.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit gebeurt overal helaas. LiveLeak bewijst hoe wijdverbreid dit fenomeen is. Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
Herhaling van argumentatie, het gaat om de informatievoorziening omtrent onverwachte verboden. De eerste 5 minuten houdt een rood stoplicht iedereen wel tegen daarna gaan mensen toch oprijden zodra dat kan. Fout ja, maar te verwachten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 18:29 schreef r_one het volgende:[..]
"POLITIE - NIET BETREDEN" is meer dan genoeg informatie. Of die informatie nou tot jou komt via een rood-wit lint of via een poppetje met een geel hesje aan, maakt geen klap uit.
Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.quote:En het AD bepaalt niet waarover de politie -terecht!- mag klagen; dat verzin jij er zelf voor het gemak maar even bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Herhaling van argumentatie, het gaat om de informatievoorziening omtrent onverwachte verboden. De eerste 5 minuten houdt een rood stoplicht iedereen wel tegen daarna gaan mensen toch oprijden zodra dat kan. Fout ja, maar te verwachten.
Ik laat nog in het middel of het wel noodzakelijk was de fietspaden zo strikt af te sluiten.
Maar goed, de "politie" heeft het afgewogen en mag je er dus niets van vinden.
Op allerlei MSM kun je waarnemen dat er een paar geïnteresseerde omstanders zijn. Wat m.i. weer uitnodigend is dat je dus ook wel langs kunt... iets met psychologie..... etc.etc.
Wedervraag, waarom niet gewoon een patrouillerende politieagent voor en achter het ongeluk neerzetten die "stoute" omstanders op afstand houdt ? Er liepen zeker 12 hulpverleners waarvan 2 of 3 setjes aan politie. Ik ga natuurlijk niet over de coördinatie.
[..]
Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.
Dat de plaatselijke wijkagent (Stephanie) iets "ongelooflijk" vindt, wat gewoon haar werk is (mensen op afstand houden) verbaasde mij dan weer hooglijk. Het hele artikel is populair gefundeerd op, laten we zeggen, een persoonlijke uitlating die daarmee uitnodigde om er over te discussieren.Zeldzaam veel domheid in een post. Walgelijke goed praterij. Ja maar dit, ja maar dat, een drammerig klein kind ben je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies. En dat willen we graag zo houden.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 22:08 schreef Vallon het volgende:
Ik ga natuurlijk niet over de coördinatie.
Issues? Met de politie en met de pers?quote:Ik vind het klagen. Het AD bepaalde wat zij (wat selectief) overnamen uit -en van sociale media en afwogen als waardevol nieuws aan haar lezers. Wanneer je dan goed journalistiek bezig wilt zijn, zocht je uit wat de "onderkruipers" waarom bezielden. Want de politie wist dat kennelijk niet te duiden.
Dat de plaatselijke wijkagent (Stephanie) iets "ongelooflijk" vindt, wat gewoon haar werk is (mensen op afstand houden) verbaasde mij dan weer hooglijk. Het hele artikel is populair gefundeerd op, laten we zeggen, een persoonlijke uitlating die daarmee uitnodigde om er over te discussieren.
quote:Gast, doe effe normaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En 'menselijk' werd gebruikt als bijwoord, door jou en door mij
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |