Eerlijk is eerlijk, dit zijn wel teksten van Van Bommel. Snijdt veel hout.quote:De teleurstelling bij PSV was groot na de 2-1 nederlaag in Zwitserland. 'Dat is niet meer dan normaal, maar we moeten doorgaan', vertelde Van Bommel vrijdag op zijn perspraatje via de clubkanalen. 'De teleurstelling was groot, iedereen heeft alles gegeven en daarom kon ik ook niet boos worden op de spelers. Feit is wel dat je doelpunten moet maken en voorkomen.'
het gaat om de invulling ervan, kijk bijvoorbeeld naar deze passmap, hoe 4-3-3 ziet dat eruit? dat zegt dus gewoon weinig, het gaat erom dat de juiste spelers op de juiste plek de bal krijgenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
4-3-3, en dan vooral zoals PSV het speelt, is erg 1985. Of moeten we nog verder terug in de tijd? Enfin, bij PSV breien ze alsof ze het Ajax van twee drie jaar geleden zijn. Terwijl je spelers hebt die technisch begaafd zijn, vaak ook nog met snelheid, en die dus veel beter kunnen.
Wat je wel mist bij deze generatie is karakter. Kan ook niet anders bij zo’n jonge groep, maar dat je als speler zegt tot hier en niet verder.
Zij staan ten slotte op het veld. Ik zou niet met zulk voetbal geassocieerd willen worden.
Dit ziet eruit als innovatief veldspel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om de invulling ervan, kijk bijvoorbeeld naar deze passmap, hoe 4-3-3 ziet dat eruit? dat zegt dus gewoon weinig, het gaat erom dat de juiste spelers op de juiste plek de bal krijgen
[ afbeelding ]
Een Fourier transformatie is idd op een integraal gebaseerd. Niet dat we dat nog met de hand doen, daar hebben we computers voor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat is meer integraalvergelijken dan dan differentiaalvergelijken toch ?
tikkie terug Jaapquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als innovatief veldspel.
Goed punt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat om de invulling ervan, kijk bijvoorbeeld naar deze passmap, hoe 4-3-3 ziet dat eruit? dat zegt dus gewoon weinig, het gaat erom dat de juiste spelers op de juiste plek de bal krijgen
[ afbeelding ]
En dat Guti, die toch een creatieve middenvelder moet zijn, qua oplossingen niet verder komt dan 'de linkerkant' is ook wel een teken aan de wand. Of hij is niet zo creatief, of het spel van PSV betekent dat hij alleen daar afspeelmogelijkheden krijgt.quote:
Hoi Safer, leuk dat je terug bentquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef vhyrian het volgende:
[..]
Hetzelfde spul dat John de Jong rookt.
Je hebt wel een punt dat je het middenveld meer moet bezetten, dat deed Ajax ook vorig seizoen. Vaak één van de flankspelers stond maar in de buitenste lijn en dan de ander meer naar binnen om alles te versterken daar. Hoeft dus niet per se een middenvelder te zijn. Al heb je dan wel veel spelers nodig die op meerdere posities uit de voeten kunnen en elkaar afwisselen qua kwaliteit waar het bij PSV op dit moment veel van hetzelfde is met Bergwijn, Bruma, Lozano en Malen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed punt.
Wat je aan dit plaatje goed kunt zien, is dat spelers vooral samen met de spelers naast hun spelen. Statisch en voorspelbaar 4-3-3 voetbal.
Je hebt er de verdedigers niet voor, maar Popescu wilde nog wel eens een 1-2 met de spits aangaan. Dat zou in het huidige voetbal een revolutie zijn. Geen team dat daar op rekent. Ja, dat kan in 4-3-3.
Waarom ik zo tegen 4-3-3 ben? Je komt altijd iemand tekort op het middenveld, en je wordt haast wel gedwongen om over de flanken te gaan, want waarom zou je anders daar je kapitaal (Lozano, Bergwijn/Bruma) neerzetten? Vleugelspelers zijn peperduur maar niet altijd even effectief. Backs. Ook zoiets. Waarom met vleugelspelers en backs spelen? Backs zijn leuk zonder vleugelspelers, om de achterlijn te halen (denk Silooy/Blind van het jaren 90 Ajax). Maar dan moeten die vleugelspitsen niet in de weg lopen.
Met een vier of zelfs vijfmans middenveld ben je veel minder voorspelbaar. Want er ligt ruimte voor je, waar iedereen in kan springen.
PSV is nu vooral afhankelijk van freaks of nature. Met Gakpo, Ihattaran, Abhoeklal, etc is er een nieuwe uiterst begaafde en getalenteerde generatie, die puur vanwege hun talent iets kunnen forceren.
Maar is dat nodig? Volgens mij kun je met veel minder begaafde spelers heel doeltreffend zijn, als je minder voorspelbaar bent. Met bijvoorbeeld een zwaarder bezet middenveld.
Bij tijd en wijle ben jij toch echt een heerlijke vent.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat ik - narcist die ik ben - wilde zeggen, is dat ik er met 25 ervaring in complexe materie ook wel iets te zeggen heb over hoe je een voetbalteam laat spelen. Andersom zie ik MvB geen differentiaalvergelijking oplossen.
Iets waar de user onder jouw post het niet mee eens is (hij zal niet de enige zijn).
Je kunt mijn bijdragen met een korrel zout nemen, maar ik heb het idee dat MvB als een houthakker aan het trainen en coachen is, en beter eerst het vak onder een Guardiola of Klopp had kunnen leren, voordat hij zelf voor de groep ging staan.
Tactisch klopt er niet veel van (zie de verschillende analyses) en als mensenmens komt hij ook te kort. Iets waar bijvoorbeeld Hiddink of Beenhakker meesters in waren. Is ook niet zo lastig hoor. Laat mensen in hun waarde en stel duidelijke regels en verwachtingen.
Ik durf deze harde conclusies te trekken, maar dat Marcel Brands en Topsport Toon (ben zn naam kwijt) en de raad van bestuur - die allemaal veel meer verdienen dan ik - zichzelf zo in de vingers hebben gesneden, zegt wel wat.
Hmmm. Wat een negativiteit. Vorig jaar was ik nog lovend over het beleid wat ze op de Herdgang hadden neergezet.
De bal is rond.
Alvast bedanktquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:58 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Alvast gefeliciteerd met de 3e of 4e plaats aan 't einde van het seizoen
Afwachten. Die transferperiode moet maar eens snel voorbij zijn. Bezopen dat je al belangrijke wedstrijden moet spelen en je niet zeker weet wie er nog weg gaan en komen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:58 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Alvast gefeliciteerd met de 3e of 4e plaats aan 't einde van het seizoen
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een paar lange ballen naar Bruma, zo te zien. Aardig verschil inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:06 schreef TehRocks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor de grap die tegen Ajax ernaast leggen en je kan direct zien wat een verschil Boscagli geeft met Viergever.
Die geeft dus passes af waar de beste kansen uit ontstaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:06 schreef TehRocks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor de grap die tegen Ajax ernaast leggen en je kan direct zien wat een verschil Boscagli geeft met Viergever.
Gaan we de EL nog mislopen ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:44 schreef tompsv18 het volgende:
Voorloting geweest, tegenstander komt dus uit 5 tot en met 8. Torino lijkt me niet heel prettig. Maargoed, eerst 3e voorronde maar eens overleven natuurlijk.
GROUP 1
Seeded
1: Pyunik (ARM) / Wolverhampton Wanderers (ENG)
2: Legia Warszawa (POL) / Atromitos (GRE)
3: FCSB (ROU) / Mladá Boleslav (CZE)
4: Haugesund (NOR) / PSV Eindhoven (NED)
Unseeded
5: Torino (ITA) / Shakhtyor Soligorsk (BLR)
6: Ventspils (LVA) / Vitória SC (POR)
7: Austria Wien (AUT) / Apollon Limassol (CYP)
8: Midtjylland (DEN) / Rangers (SCO)
Ziedend.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:43 schreef nickhguitar het volgende:
Real Madrid voor 60 a 70 mil in de markt voor Donny v.d. Beek, houd op hoor. de Jong en de Ligt akkoord, ongekende talenten, maar een huis-tuin-en-keuken voetballer als v.d. Beek 60 miljoenHef de Eredivisie dan maar op.
Nou, heb dan maar hoop dat een Rosaria en Mauro ook voor 50+ miljoen weg kunnen gaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:43 schreef nickhguitar het volgende:
Real Madrid voor 60 a 70 mil in de markt voor Donny v.d. Beek, houd op hoor. de Jong en de Ligt akkoord, ongekende talenten, maar een huis-tuin-en-keuken voetballer als v.d. Beek 60 miljoenHef de Eredivisie dan maar op.
Van de Beek is geen huis-tuin-en-keukenvoetballer hoor, wel een categorie (of twee) onder Frenkie en De Ligt ja maar denk wel dat hij hetzelfde potentieel heeft als een Wijnaldum.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:43 schreef nickhguitar het volgende:
Ik vraag me af of het feit dat ie vóór Frenkie speelde nog veel invloed heeft gehad op hoe hijzelf uit de verf kwam de laatste tijd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van de Beek is geen huis-tuin-en-keukenvoetballer hoor, wel een categorie (of twee) onder Frenkie en De Ligt ja maar denk wel dat hij hetzelfde potentieel heeft als een Wijnaldum.
Nou precies, dat denk ik dus ook. Die ging namelijk voor 20 miljoen weg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van de Beek is geen huis-tuin-en-keukenvoetballer hoor, wel een categorie (of twee) onder Frenkie en De Ligt ja maar denk wel dat hij hetzelfde potentieel heeft als een Wijnaldum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |