abonnement Unibet Coolblue
pi_188201567


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_188201704
GVE
U hebt onlangs geïnvesteerd in een project van Noordermeer Vastgoed. Wij hebben vandaag een onjuistheid in de 'Toelichting van Geldvoorelkaar.nl' in de pitches van projecten III (20155) en IV (20259) geconstateerd. De BKR score van mevrouw Meurs was ten tijde van publicatie van project I (19569) en II (19884) een 'G' (gemiddeld risico). Doordat de leningen van project I en II door Geldvoorelkaar.nl geregistreerd zijn bij BKR - volgens regulier beleid - is de score verhoogd naar 'J' (verhoogd risico). Deze score is gelijk aan die van de heer Noordermeer. Hoewel de scorewijziging bekend was bij Geldvoorelkaar.nl, is deze per abuis niet goed overgenomen in de pitch. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Ze mogen de rente verhogen naar 5,5% anders wordt mijn investering geannuleerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 30-07-2019 11:39:36 ]
  dinsdag 30 juli 2019 @ 11:33:40 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188201708
Heb mijn rendementen maar eens nagekeken:

GvE:
Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,59%

Over misschien wel 100 projecten..waarvan er nog maar een handjevol lopen nu.

KoM:
Netto rendement per jaar 6,74 %
2 projecten bijna afgerond

CCF:
Netto rendement per jaar 6,64 %
1 project bijna afgerond.

Aygodutch:
Netto rendement per jaar -80% ofzo :')
1 project, 2 betalingen ontvangen en toen was het gedaan :')

Over het algemeen dus niet slecht, maar dat komt vast ook doordat de tijd 5 jaar geleden anders was. De rente/risico verhouding is er volgens mij niet beter op geworden.
pi_188201860
Mijn rendement bij GVE, geinvesteerd in 109 projecten in de afgelopen 6 jaar. Genoeg spreiding zou je zeggen:
Netto rendement 365d na aftrek fee en achterstand: 0,04%
Netto rendement 90d: na aftrek fee en achterstand 0,04%
Netto rendement na aftrek fee en achterstand: 0,77%

Als er niet nog behoorlijk wat terugkomt van de achterstanden had ik het beter bij de bank kunnen laten staan...nou ja, je probeert eens wat he.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_188202049
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:08 schreef Buurman_ het volgende:
Hier een van de bedrijfsunits van GvE:

https://www.fundainbusine(...)ct-40015375-neonweg/
Eigenlijk komt het er dus op neer dat de 4 units niet verkocht raken en zij nu zelf willen gaan kijken voor de verhuur

Metrage
• A1 circa 224,21 m² (188,99 m² bedrijfsruimte, 35,22 m² kantooruimte) (Verkocht)
• A2 circa 222,47 m² (186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (Verkocht)
• A3 circa 222,47 m2(186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (OPTIE)
• A4 circa 226,61 m2(190,85 m² bedrijfsruimte, 35,76 m² kantooruimte) (OPTIE)

Koopprijs
• Apartementsindex A3 - ¤ 235.000 VON;
• Apartementsindex A4 - ¤ 235.000 VON.

Oplevering
Start bouw na 100% voorverkoop.

Verkoopgeschiedenis
Aangeboden sinds14 februari 2019
Verkoopdatum11 juli 2019
Looptijd4 1/2 maand
pi_188202312
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:59 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Eigenlijk komt het er dus op neer dat de 4 units niet verkocht raken en zij nu zelf willen gaan kijken voor de verhuur

Metrage
• A1 circa 224,21 m² (188,99 m² bedrijfsruimte, 35,22 m² kantooruimte) (Verkocht)
• A2 circa 222,47 m² (186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (Verkocht)
• A3 circa 222,47 m2(186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (OPTIE)
• A4 circa 226,61 m2(190,85 m² bedrijfsruimte, 35,76 m² kantooruimte) (OPTIE)

Koopprijs
• Apartementsindex A3 - ¤ 235.000 VON;
• Apartementsindex A4 - ¤ 235.000 VON.

Oplevering
Start bouw na 100% voorverkoop.

Verkoopgeschiedenis
Aangeboden sinds14 februari 2019
Verkoopdatum11 juli 2019
Looptijd4 1/2 maand
Succesvolle (volledige) verkoop had ze dus in theorie 4*235K minus bouwkosten ad 780K , 160K aan winst opgeleverd.
Maar nu worden de heren wat zenuwachtig blijkbaar. Er is een overbruggingskrediet nodig. Ik denk dat ze helemaal niet serieus van plan zijn te verhuren.
Als ze die hokken alsnog weten te verkopen kan het hele bedrag ineens boetevrij worden afgelost. Eéntje is in principe al voldoende om afscheid te nemen van GvE.

Dat aannemingsbedrijfje, daar blijft ook nog een deel winstopslag hangen voor de mannen neem ik aan.

Verhuur, slechte spreiding want slechts 2 objecten, als één appt. leeg staat kunnen ze eigenlijk al niet meer aan hun verplichtingen voldoen, en privé hebben ze blijkbaar niets.

Kortom als het allemaal goed gaat is de hele buit voor Nick&Dave, als het beroerd blijkt te gaan dan is het aanzienlijke risico voor de crowdfunders.
Voor zo'n beetje rente bij zo'n onvolledig gedocumenteerd project, ga ik voor de mannen niet mijn nek uitsteken, ze zoeken het maar uit daar in Almere.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-07-2019 12:25:51 ]
Pecunia non olet
pi_188203105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Succesvolle (volledige) verkoop had ze dus in theorie 4*235K minus bouwkosten ad 780K , 160K aan winst opgeleverd.
Maar nu worden de heren wat zenuwachtig blijkbaar. Er is een overbruggingskrediet nodig. Ik denk dat ze helemaal niet serieus van plan zijn te verhuren.
Als ze die hokken alsnog weten te verkopen kan het hele bedrag ineens boetevrij worden afgelost. Eéntje is in principe al voldoende om afscheid te nemen van GvE.

Dat aannemingsbedrijfje, daar blijft ook nog een deel winstopslag hangen voor de mannen neem ik aan.

Verhuur, slechte spreiding want slechts 2 objecten, als één appt. leeg staat kunnen ze eigenlijk al niet meer aan hun verplichtingen voldoen, en privé hebben ze blijkbaar niets.

Kortom als het allemaal goed gaat is de hele buit voor Nick&Dave, als het beroerd blijkt te gaan dan is het aanzienlijke risico voor de crowdfunders.
Voor zo'n beetje rente bij zo'n onvolledig gedocumenteerd project, ga ik voor de mannen niet mijn nek uitsteken, ze zoeken het maar uit daar in Almere.

Goede analyse. Lijkt me iid het verhaal.

Ze kunnen natuurlijk ook altijd nog met de prijs omlaag :-)

En als ze niet snel met de bouw beginnen, dan zal de aannemer zijn capaciteit wel ergens anders inzetten en zullen de 2 koopcontracten wel vervallen

[ Bericht 4% gewijzigd door PON op 30-07-2019 13:20:07 (aanvulling) ]
pi_188204562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Succesvolle (volledige) verkoop had ze dus in theorie 4*235K minus bouwkosten ad 780K , 160K aan winst opgeleverd.
Maar nu worden de heren wat zenuwachtig blijkbaar. Er is een overbruggingskrediet nodig. Ik denk dat ze helemaal niet serieus van plan zijn te verhuren.
Als ze die hokken alsnog weten te verkopen kan het hele bedrag ineens boetevrij worden afgelost. Eéntje is in principe al voldoende om afscheid te nemen van GvE.

Dat aannemingsbedrijfje, daar blijft ook nog een deel winstopslag hangen voor de mannen neem ik aan.

Verhuur, slechte spreiding want slechts 2 objecten, als één appt. leeg staat kunnen ze eigenlijk al niet meer aan hun verplichtingen voldoen, en privé hebben ze blijkbaar niets.

Kortom als het allemaal goed gaat is de hele buit voor Nick&Dave, als het beroerd blijkt te gaan dan is het aanzienlijke risico voor de crowdfunders.
Voor zo'n beetje rente bij zo'n onvolledig gedocumenteerd project, ga ik voor de mannen niet mijn nek uitsteken, ze zoeken het maar uit daar in Almere.

Ik denk inderdaad dat je conclusie juist is. Naast de verhoogde risico’s zijn met name de mogelijkheid om boetevrij af te lossen voor mij reden om hem niet mee te nemen. Als er 6 maanden boeterente tegenover zou hebben gestaan zou ik hem misschien nog overwogen hebben.

Helaas, op naar de volgende.
pi_188205308
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat je conclusie juist is. Naast de verhoogde risico’s zijn met name de mogelijkheid om boetevrij af te lossen voor mij reden om hem niet mee te nemen. Als er 6 maanden boeterente tegenover zou hebben gestaan zou ik hem misschien nog overwogen hebben.

Helaas, op naar de volgende.
Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken.
ze hebben dan toch nog maar 2 ton.
De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil.
de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is.
De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is.
iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
pi_188205357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:49 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken.
ze hebben dan toch nog maar 2 ton.
De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil.
de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is.
De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is.
iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
Ik begrijp je vragen en zou het op zich ook wel willen weten. Aan de andere kant ga ik geen tijd en energie steken in een project waarvan ik nu al weet dat ik hem toch niet ga meenemen.

Je zou je vragen voor kunnen leggen aan GvE.
pi_188205476
Berichtje van SiG m.b.t. Aaf Bouberstraat

quote:
Geachte investeerder,



Zoals wij eerder hebben bericht ging de aankoop van het project Aaf Bouberstraat 116 te Amsterdam niet door.

De verkopende woningbouw coöperatie besloot niet te verkopen. De verkoper had hier zonder opgave van reden het recht toe.

Intussen hebben wij de gelden teruggestort.

Wij vinden het erg jammer dat we uw investering hebben moeten terugstorten en hebben besloten om als genoegdoening een halve maand rente

te betalen aan de investeerders in het project.
Ik ben er niet blij mee maar op zich netjes opgelost.
Het geld zit inmiddels, na een maand, weer in de Wallet.
pi_188205663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:49 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken.
ze hebben dan toch nog maar 2 ton.
De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil.
de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is.
De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is.
iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
De aannemer, dat zijn ze toch zelf? Tenminste zo begreep ik het, vandaar die opmerking over winstopslag. Misschien dat ze bepaalde delen uitbesteden, maar onder eigen regie....
Pecunia non olet
pi_188205745
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

De aannemer, dat zijn ze toch zelf? Tenminste zo begreep ik het, vandaar die opmerking over winstopslag. Misschien dat ze bepaalde delen uitbesteden, maar onder eigen regie....
ik las in het begin van de pitch
Met een aannemer is overeenstemming voor de realisatie van het pand.
ga er dus vanuit dat ze dat niet zelf zijn.
pi_188206384
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:16 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik las in het begin van de pitch
Met een aannemer is overeenstemming voor de realisatie van het pand.
ga er dus vanuit dat ze dat niet zelf zijn.
Inderdaad maar verderop staat: Geldnemer is Aannemersbedrijf H*gekant ........Dit is de vennootschap onder firma van de heer N. Ble**kenhorst en de heer D. Sc**eich die hiermee tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Ze noemen het toch niet voor niets zo, zou je zeggen 8)7

Ik zou me kunnen voorstellen dat de kopers van de 2 units in project-termijnen betalen naar rato van voortgang. Maar ik denk verder net als Horsemen, ik ga zeer zeker niet investeren dus....
Pecunia non olet
pi_188206521
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:49 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken.
ze hebben dan toch nog maar 2 ton.
De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil.
de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is.
De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is.
iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

De aannemer, dat zijn ze toch zelf? Tenminste zo begreep ik het, vandaar die opmerking over winstopslag. Misschien dat ze bepaalde delen uitbesteden, maar onder eigen regie....
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:16 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik las in het begin van de pitch
Met een aannemer is overeenstemming voor de realisatie van het pand.
ga er dus vanuit dat ze dat niet zelf zijn.
uit de funda link die eerder gedeeld was:

Meerwerk
Is bespreekbaar in overleg met de aannemer MaerlantBouw ( onze makelaars naar de meerwijklijst en de mogelijkheden.

Dus lijkt mij dat de ze de aannemer ook zelf zijn aangezien die het bedrijf van Dacy/Dave is
pi_188206918
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

In mijn geval project Aquarium , aflossing na 1(!) Maand.
En het Poolse kapstertje👍😋
Pecunia non olet
pi_188208082
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Voilà, wederom zo'n fuifnummer waarbij alle alarmbellen af(zouden moeten) gaan *O*
Pecunia non olet
pi_188209158
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:33 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
U hebt onlangs geïnvesteerd in een project van Noordermeer Vastgoed. Wij hebben vandaag een onjuistheid in de 'Toelichting van Geldvoorelkaar.nl' in de pitches van projecten III (20155) en IV (20259) geconstateerd. De BKR score van mevrouw M**** was ten tijde van publicatie van project I (19569) en II (19884) een 'G' (gemiddeld risico). Doordat de leningen van project I en II door Geldvoorelkaar.nl geregistreerd zijn bij BKR - volgens regulier beleid - is de score verhoogd naar 'J' (verhoogd risico). Deze score is gelijk aan die van de heer N****. Hoewel de scorewijziging bekend was bij Geldvoorelkaar.nl, is deze per abuis niet goed overgenomen in de pitch. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Ze mogen de rente verhogen naar 5,5% anders wordt mijn investering geannuleerd.
Het is toch bijzonder dat dit soort vergissingen/slordigheden nog steeds voorkomen.

De inflatie was in Nederland op jaarbasis in mei 2,44%. Boven het heffingsvrij vermogen moet je minimaal 3,02% maken om koopkracht te behouden. Wie in de tweede schijf zit, moet minimaal 3,78% maken om koopkracht te behouden. Met een alsmaar dalende rentevergoeding op crowdfundingprojecten komt er een moment dat het rendement het risico niet meer waard is.
pi_188209291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:53 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Voilà, wederom zo'n fuifnummer waarbij alle alarmbellen af(zouden moeten) gaan *O*
Even checken of ik ze allemaal zie:
- Geen cijfers over 2018.
- Dalende omzet.
- Dalende winst.
- Toegenomen kortlopende schulden.
- Raar bestedingsdoel: een 'sterke internetnaam' meer bekendheid geven.
+ Flink positief EV.
+ Current ratio > 1.
+ Geen langlopende schulden.

Het is een BV en ik vermoed dat jij de post 'vlottende activia' niet vertrouwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 31-07-2019 08:26:01 ]
pi_188210780
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Even checken of ik ze allemaal zie:
- Geen cijfers over 2018.
- Dalende omzet.
- Dalende winst.
- Toegenomen kortlopende schulden.
- Raar bestedingsdoel: een 'sterke internetnaam' meer bekendheid geven.
+ Flink positief EV.
+ Current ratio > 1.
+ Geen langlopende schulden.

Het is een BV en ik vermoed dat jij de post 'vlottende activia' niet vertrouwd.
Precies. Plus al die andere negatieve kenmerken. Ondanks het ogenschijnlijk grote EV, zou het
zomaar kunnen zijn dat hij aan de rand van de afgrond zit. Oorzaak wellicht te hoge privé opnamen.
Pecunia non olet
pi_188217840
quote:
De verkopende woningbouw coöperatie besloot niet te verkopen. De verkoper had hier zonder opgave van reden het recht toe.
Ik denk dat er wel een reden gegeven is, namelijk dat woningbouwcorporaties geen vastgoed verkopen aan beleggers (dmv clausule eigen bewoning).
pi_188219135
Projectenstroom bij FNC lijkt opgedroogd.
Al enige dagen geen enkel nieuw project meer daar
pi_188219468
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 11:17 schreef bleyenburg het volgende:
Projectenstroom bij FNC lijkt opgedroogd.
Al enige dagen geen enkel nieuw project meer daar
Bij de meeste platforms is de komkommertijd aangebroken.
pi_188219884
Is deze (inter)nationale autohandelaar nog niet besproken toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I.m.o. deels vaag product, wel 2e hypotheek met materiële waarde. Wel achter een eerste van 1,5 mio.
pi_188219966
Nieuwe *****-aanvraag op HCN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn AI stond nog uit. Heeft iemand (al) een linkje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')