abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188198276
Het automerk Daewoo bestaat al bijna 15 jaar niet meer. Nu zelfs de laatste (GM) auto's met Daewoo badges (e.g. Matiz en Kalos) al bijna 15 jaar oud zijn, beginnen het heuse zeldzaamheden op de weg te worden. Vooral de echte Daewoo's zoals de Espero, Lanos, Nubira, Leganza en Tacuma (met uitzondering van de Matiz) zijn bepaald geen alledaagse verschijningen meer.

Wie heeft nog een interessante of leuke anekdote over Daewoo of zijn / haar (voormalige) Daewoo automobiel te vertellen? :)







[ Bericht 2% gewijzigd door Volvo340GLSuperDeluxe5Bak op 30-07-2019 23:48:22 ]
pi_188199291
Lol
De eerste foto is eigenlijk een Opel Kadett.
De motor die er in zit was een Opel gsi blok.

Grappige om weer eens een foto te zien.
pi_188200159
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 04:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
Lol
De eerste foto is eigenlijk een Opel Kadett.
De motor die er in zit was een Opel gsi blok.

Grappige om weer eens een foto te zien.
Eén 1.5 16 kleppertje noem ik nou niet echt een GSI blok.
pi_188200192
Heb ooit een Nexia gehad.

Traag en niet echt bepaald zuinig.

Binnen een maand weer doorverkocht.

Koppakkingen zijn ook nog wel een beruchte zwakke plek bij Daewoo
pi_188200343
Heb ooit een Tacuma mee gehad als vervangende auto toen mijn Opel Zafira voor een beurt naar de garage moest. Toen heb ik besloten dat ik nooit meer een Daewoo wilde
Het is wat.......
pi_188202495
Ik heb wel een anekdote over een Espero, maar aangezien de Vlaamse politie en een vrachtwagen vol hash + een autobrand in de havens erbij betrokken zijn slaan we 'm deze keer maar over.
pi_188209540
Mijn broertje heeft een Lacetti. Op de auto zitten al Chevrolet-badges, maar op de sleutel en volgens mij het stuurwiel staat nog gewoon Daewoo. Op sommige onderdelen ook; op andere het GM-logo. En je merkt wel, vooral in het interieur, dat het geen al te dure auto moest zijn.

Ding is niet één van meest briljante wagens imho. Een vorige eigenaar heeft ooit iets geraakt met de uitlaat zodat die niet meer correct eronder hangt; het deel met de middendemper heb ik moeten verlengen met een stukje pijp omdat het anders op de lasnaden uiteen werd getrokken. Ook het uitlaatspruitstuk en flexibele deel heb ik al moeten vervangen. Remklauw RA moeten vervangen omdat die knalvast zat, LA kon ik reviseren. Jaar later ook de klauw LV. Zo nu en dan geeft hij een motorstoring op de nokkenaspositiesensor, maar dat is geheel afhankelijk van de stand van de maan en Saturnus (sensor heb ik met de d-riem mee vervangen vorig jaar; maakte niets uit, en storing kan maanden weg zijn of wekenlang dagelijks voorkomen - auto loopt er verder niet minder om).
Ik moest ooit eens voor m'n broertje opdraven ergens in een dorp want 'hij maakte een raar geluid'. Bleek een bougie te zijn die op de één of andere manier los was geraakt: elektrode fijngeperst en bougiekabel ook stuk. Gelukkkig had de grote onderdelenboer dat spul in het magazijn liggen, dus ik kon het direct vervangen. Een andere keer stond-ie ergens in een bos want 'iets lekte heel erg'. Thermostaathuis is van plastic, en was finaal afgebroken _O- Gelukkig had-ie wel een 5-liter fles water aan boord, en ook dit ding lag bij de onderdelenboer al op de plank, dus die kon ik ook terplekke vervangen.

En de d-riem mag om de 4 jaar gedaan worden. Wat gewoon gedoe is.
pi_188214391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:09 schreef Dingest het volgende:
Mijn broertje heeft een Lacetti. Op de auto zitten al Chevrolet-badges, maar op de sleutel en volgens mij het stuurwiel staat nog gewoon Daewoo. Op sommige onderdelen ook; op andere het GM-logo. En je merkt wel, vooral in het interieur, dat het geen al te dure auto moest zijn.

Ding is niet één van meest briljante wagens imho. Een vorige eigenaar heeft ooit iets geraakt met de uitlaat zodat die niet meer correct eronder hangt; het deel met de middendemper heb ik moeten verlengen met een stukje pijp omdat het anders op de lasnaden uiteen werd getrokken. Ook het uitlaatspruitstuk en flexibele deel heb ik al moeten vervangen. Remklauw RA moeten vervangen omdat die knalvast zat, LA kon ik reviseren. Jaar later ook de klauw LV. Zo nu en dan geeft hij een motorstoring op de nokkenaspositiesensor, maar dat is geheel afhankelijk van de stand van de maan en Saturnus (sensor heb ik met de d-riem mee vervangen vorig jaar; maakte niets uit, en storing kan maanden weg zijn of wekenlang dagelijks voorkomen - auto loopt er verder niet minder om).
Ik moest ooit eens voor m'n broertje opdraven ergens in een dorp want 'hij maakte een raar geluid'. Bleek een bougie te zijn die op de één of andere manier los was geraakt: elektrode fijngeperst en bougiekabel ook stuk. Gelukkkig had de grote onderdelenboer dat spul in het magazijn liggen, dus ik kon het direct vervangen. Een andere keer stond-ie ergens in een bos want 'iets lekte heel erg'. Thermostaathuis is van plastic, en was finaal afgebroken _O- Gelukkig had-ie wel een 5-liter fles water aan boord, en ook dit ding lag bij de onderdelenboer al op de plank, dus die kon ik ook terplekke vervangen.

En de d-riem mag om de 4 jaar gedaan worden. Wat gewoon gedoe is.
Interessant weetje: ''Lacetti was developed based on its predecessor Nubira under Daewoo before it was acquired by GM.'' https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lacetti

Bij sommige motoren van andere merken (e.g. Renault, Alfa Romeo) moet de D-riem officieel ook iedere 4 jaar of x kilometer worden vervangen. En tja, bij een oude auto gaan dingen stuk. Het voordeel bij een Daewoo of GM product is dat de onderdelen niet de hoofdprijs kosten.
pi_188214635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:11 schreef gooddaddy het volgende:
Heb ooit een Tacuma mee gehad als vervangende auto toen mijn Opel Zafira voor een beurt naar de garage moest. Toen heb ik besloten dat ik nooit meer een Daewoo wilde
Ik moet zeggen dat ik af en toe nog wel eens een Tacuma zie rijden. Opmerkelijk want het lijkt me niet echt een liefhebbersauto. Ik weet wel dat je ze nieuw in NL veel zag rijden (het was dan ook een koopje in vergelijking met een Scenic, Picasso of Zafira).
pi_188214704
15 jaar is een respectabele leeftijd voor de techniek en blikkwaliteit van Koreaanse auto's uit die tijd.
pi_188214738
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:32 schreef sig000 het volgende:
15 jaar is een respectabele leeftijd voor de techniek en blikkwaliteit van Koreaanse auto's uit die tijd.
De Nubira werd ontwikkeld onder toezien van een voormalig Porsche ingenieur.. https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Nubira :')
pi_188214824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:33 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

De Nubira werd ontwikkeld onder toezien van een voormalig Porsche ingenieur.. https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Nubira :')
Indrukwekkend.

"Daewoo Lacetti, under GMDAT management came with a new Pininfarina-designed body"
pi_188215091
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Indrukwekkend.

"Daewoo Lacetti, under GMDAT management came with a new Pininfarina-designed body"
:+

De Daewoo Lanos is ontworpen door niemand minder dan Giorgetto Giugiaro https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos
pi_188215220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:51 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

:+

De Daewoo Lanos is ontworpen door niemand minder dan Giorgetto Giugiaro https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos
Met zoveel beroemde namen zulke auto's op de markt zetten is wel bijzonder.
pi_188215247
quote:
11s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:01 schreef sig000 het volgende:

[..]

Met zoveel beroemde namen zulke auto's op de markt zetten is wel bijzonder.
Het kan niet anders dan dat Daewoo hele goede auto's heeft gemaakt ;)
pi_188215264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:03 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Het kan niet anders dan dat Daewoo hele goede auto's heeft gemaakt ;)
Het Koreaanse staal was nog niet helemaal op peil in die tijd helaas.
pi_188215318
quote:
9s.gif Op woensdag 31 juli 2019 00:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het Koreaanse staal was nog niet helemaal op peil in die tijd helaas.
De Euroncap weet daar alles van :')
pi_188215385
Inmiddels zijn wat andere Koreaanse merken wat betere doorsnee auto's gaan maken en bijna op Japans niveau.
pi_188218191
Ik kan me de grootse inruilactie van de eerste Daewoo's op de Nederlandse markt nog wel herinneren.
Volgens mijn ouders ben ik toen in huilen uitgebarsten als klein jochie omdat mijn pa me als grap vertelde dat hij zijn auto in ging ruilen op een Nexia.
  woensdag 31 juli 2019 @ 10:58:56 #20
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_188218923
Kalos was mijn eerste autootje. O+
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_188226567
Ben levensmoe in een Daewoo.

Vele jaren geleden zaten 3 collega's en ik in een Daewoo taxi in Baku, Azerbaijan.
Een minuut daarvoor had nog een van hun de opmerking ; goh, valt best wel mee qua auto's hier, je ziet niet echt wrakken rijden ( leuke mix van Lada tot Lamborghini daar).
Moment later verremde de locale taxi chauffeur zich met een kleine botsing tot gevolg, 10 seconden later gevolgt door een enorme klap van achter toen een Vito met bouwvakkers in onze achterkant reed.
Na enige discussie onderling en het innemen van wat auto papieren, werdt de Daewoo weer gestart, om met veel bijgeluiden en rook uit een wielkast door te rijden naar ons hotel !
Taxi chauffeur heb ik fooi gegeven voor de service.
pi_188235990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:16 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

Interessant weetje: ''Lacetti was developed based on its predecessor Nubira under Daewoo before it was acquired by GM.'' https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lacetti

Bij sommige motoren van andere merken (e.g. Renault, Alfa Romeo) moet de D-riem officieel ook iedere 4 jaar of x kilometer worden vervangen. En tja, bij een oude auto gaan dingen stuk. Het voordeel bij een Daewoo of GM product is dat de onderdelen niet de hoofdprijs kosten.
Ik heb zelf wel wat Alfa's van die leeftijd gehad - ook al met genoeg onderhoud, maar dan heb je wel een plezierige bak :P De styling van zo'n Lacetti valt nog wel mee, maar er zit 0 beleving in die auto. Kennis heeft een Barchettta, de is ook om de vier jaar aan de beurt met z'n riem. Maar voor een doorsnee-auto vind ik 4 jaar best vaak, gezien de kosten die je er normaal gesproken aan hebt. Ik heb gewoon niets met het ding :)

Hiervoor had m'n broertje een Xsara, waarvan ik de achteras en de koppakking heb moeten vervangen, maar dat was twee keer een grote klus (keurig per jaar eentje :+ ) dan dat-ie om de 2-3 maanden met een nieuw, ander dingetje op m'n oprit staat. In dat opzicht is hij niet zo betrouwbaar als andere oude auto's die ik heb en ken (14 jaar is imho ook niet overdreven oud). Dat is irritanter dan een bult werk in één keer, helemaal als het iets is waardoor de auto je laat staan.
Overigens vorig week een Daewoo Lanos uit 2000 in de garage gehad die eigenlijk wel rijp is voor de sloop; aantal mankementen voor de APK, tik in het blok en de dorpels waren al goed foetsie...
pi_188237802
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:54 schreef GM78 het volgende:

[..]

Eén 1.5 16 kleppertje noem ik nou niet echt een GSI blok.
Dat was dus het leukste er aan.
Het word opgegeven als een 1.5l maar dat komt omdat de fabrikant mag afronden
Bij Opel is die motor dus een 1.6l 16v en bij de deawoo was het een 1.5l 16v.
Beide bezitten de 1.6l 16v gsi regelapparaat.

Deze wagen was uit elkaar gehaald op curses carrosserie bouw bij voc in Nieuwegein .
Ik zag dus de regelapparaat hangen van de motor en op die type nummer kon ik dus vinden welke motor er in lag.
pi_188237853
Weet weinig van Opels, maar een Kadett GSi had toch een 2 liter?
pi_188238416
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Weet weinig van Opels, maar een Kadett GSi had toch een 2 liter?
Correct. De Corsa GSI had wel een 1.6.
pi_188238485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Correct. De Corsa GSI had wel een 1.6.
Aaah natuurlijk. Ging bij de Nexia meteen van een Kadett uit. Dank voor de opheldering.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:27:17 #27
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188241372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:57 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Dat was dus het leukste er aan.
Het word opgegeven als een 1.5l maar dat komt omdat de fabrikant mag afronden
Bij Opel is die motor dus een 1.6l 16v en bij de deawoo was het een 1.5l 16v.
Beide bezitten de 1.6l 16v gsi regelapparaat.


Huh? Afronden kan maar dat zou, bij gelijk aantal decimalen achter de komma, altijd tot hetzelfde getal moeten lijden? Tell me more?!
pi_188241625
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:27 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Huh? Afronden kan maar dat zou, bij gelijk aantal decimalen achter de komma, altijd tot hetzelfde getal moeten lijden? Tell me more?!
1600 cc is geen 1600cc.
Het kan dus ook een 1530cc zijn of een 1480cc.
Het is dus nooit 1600cc
Zal even een link opzoeken en plaatsen.

Vaak zie je dat bij wagens die naar België toe gaan .
Daar word de cilinder inhoud bepaald wat je moet betalen aan de belasting .
Dus ronden de fabrikant het naar beneden af .

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?f=84&t=6621

Hier zie je meerderen wagens welke cilinder.inhoud ze hebben.
Sommige fabrikanten rond het naar boven af en de anderen naar beneden toe.

Wel grappige dat zoals Italië en België allebij de belasting op cilinder inhoud gaat .

[ Bericht 19% gewijzigd door suijkerbuijk op 01-08-2019 20:52:54 ]
pi_188241670
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:27 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Huh? Afronden kan maar dat zou, bij gelijk aantal decimalen achter de komma, altijd tot hetzelfde getal moeten lijden? Tell me more?!
Gaat in cc's he. De ene rond bv 1540cc naar 1.5 af en de ander naar 1.6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188241678
#spuitelf :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:53:07 #31
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188241855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:43 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

1600 cc is geen 1600cc.
Het kan dus ook een 1530cc zijn of een 1480cc.
Het is dus nooit 1600cc
Zal even een link opzoeken en plaatsen.

Vaak zie je dat bij wagens die naar België toe gaan .
Daar word de cilinder inhoud bepaald wat je moet betalen aan de belasting .
Dus ronden de fabrikant het naar beneden af .
Ik denk dat ik het snap. Je hebt 1.6L als werkelijke inhoud en 1.6L als beschrijving voor een interval van een werkelijke inhoud, en wel [1.55L, 1.65L). 1.60L als werkelijke inhoud kan je eigenlijk niet schrijven, kan wel maar slaat nergens op, schrijf je 1.60L als beschrijving voor een interval dan is dat [1.595L, 1.605L). Alleen het lijkt mij fraude in dit geval. Niks is marketing mensen vreemd hoor, geen aanval op jou.
pi_188241946
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:53 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het snap. Je hebt 1.6L als werkelijke inhoud en 1.6L als beschrijving voor een interval van werkelijke inhoud, en wel [1.55L, 1.65L). 1.60L als werkelijke inhoud kan je eigenlijk niet schrijven, kan wel maar slaat nergens op, schrijf je 1.60L als beschrijving voor een interval dan is dat [1.595L, 1.605L). Alleen het lijkt mij fraude in dit geval. Niks is marketing mensen vreemd hoor, geen aanval op jou.
Wel hoe hoger hoe leuker

Nog zo leuk iets.
De bwm 3 serie van de jaren 80 was de 1.6l en de 1.8l de zelfde motor lol
Zat alleen anderen in en uitlaat op namelijk .

Ik geloof dat er zo verhaal was van de bwm 2.3l en de 2.5l dat die ook de zelfde motor was .
Maar of dat waar is geen idee.
Wel weet ik dat de 2l van de bwm een betere motor was om een turbo op te schroeven dan de iets grotere broers .
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:58:52 #33
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188242002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Wel hoe hoger hoe leuker

Nog zo leuk iets.
De bwm 3 serie van de jaren 80 was de 1.6l en de 1.8l de zelfde motor lol
Zat alleen anderen in en uitlaat op namelijk .

Ik geloof dat er zo verhaal was van de bwm 2.3l en de 2.5l dat die ook de zelfde motor was .
Maar of dat waar is geen idee.
Wel weet ik dat de 2l van de bwm een betere motor was om een turbo op te schroeven dan de iets grotere broers .
Dank. Schandalig dat dit gebeurd. Moterinhoud is een essentieel kenmerk van een auto. Ik koop mijn auto er zelfs op.
pi_188242855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Wel hoe hoger hoe leuker

Nog zo leuk iets.
De bwm 3 serie van de jaren 80 was de 1.6l en de 1.8l de zelfde motor lol
Zat alleen anderen in en uitlaat op namelijk .

Ik geloof dat er zo verhaal was van de bwm 2.3l en de 2.5l dat die ook de zelfde motor was .
Maar of dat waar is geen idee.
Wel weet ik dat de 2l van de bwm een betere motor was om een turbo op te schroeven dan de iets grotere broers .
Motor was in basis hetzelfde, echter de slag van de krukas langer = meer cilinderinhoud

Op de M30 motor (veel gebruikt in de jaren 70-80) staat op de inlaat dan ook 2.5/2.8 geperst.
Basis blok is hetzelfde, inhoud afhankelijk van setup

De 323i en 325i uit de E36 waren beide 2.5 liter, de 323i had echter een kleinere inlaat en andere software. 170 ipv 192 pk als gevolg
  donderdag 1 augustus 2019 @ 21:37:48 #35
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_188242992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:32 schreef pvdplanet het volgende:

[..]

Motor was in basis hetzelfde, echter de slag van de krukas langer = meer cilinderinhoud

Op de M30 motor (veel gebruikt in de jaren 70-80) staat op de inlaat dan ook 2.5/2.8 geperst.
Basis blok is hetzelfde, inhoud afhankelijk van setup

De 323i en 325i uit de E36 waren beide 2.5 liter, de 323i had echter een kleinere inlaat en andere software. 170 ipv 192 pk als gevolg
Een kenner aan het woord _O_
pi_188243618
Ooit een tijdje een geimporteerde Statesman gehad met een dikke V6. Ontzettend gelachen met dat ding. Hij praatte ook. Japans of zo. Dan schrok je je dood, dan was je aan het rijden en dan rieptie twee woorden in een rare taal. Je was gelijk doof aan een oor.
Heerlijke wagen, maar roesten! Och och och. Leuke bak om met vrienden lollig op weg te gaan. Binnenkant was een beetje een kermis.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:56:09 #37
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_188258578
Ik heb ooit in de Nubira van mijn zwager gereden. Wat een verschrikkelijk stuurgedrag. Hij reageerde heel heftig op de kleinste stuurbeweging.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_188282315
Espero hadden mijn ouders. Een afgekeurd Xantia ontwerp, zag er best leuk uit. Onderhuids een ascona o.i.d. Holden motor die benzine zoop, versnellingsbak waarbij je maar moest gokken in welke richting je de pook moest duwen voor de versnelling. Ouders beetje smalend over mijn derdehands citroen BX gebakje uit 1993, maar die kwam wél door de keuring (in 2003) en de Daewoo bleek tijdens een vakantie beurtje dusdanig verrot dat de garagehouder het ding eigenlijk niet meer mee durfde te geven aan mijn ouders...
...
pi_188282774
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 15:41 schreef Garbageman het volgende:
Espero hadden mijn ouders. Een afgekeurd Xantia ontwerp, zag er best leuk uit. Onderhuids een ascona o.i.d. Holden motor die benzine zoop, versnellingsbak waarbij je maar moest gokken in welke richting je de pook moest duwen voor de versnelling. Ouders beetje smalend over mijn derdehands citroen BX gebakje uit 1993, maar die kwam wél door de keuring (in 2003) en de Daewoo bleek tijdens een vakantie beurtje dusdanig verrot dat de garagehouder het ding eigenlijk niet meer mee durfde te geven aan mijn ouders...
Ik heb miljoenmiljard keer liever een BX dan een Deawoo. En dan was de Espero misschien nog de minst erge. Alleen jammer dat ze nooit een motor met wat meer dan 105pk ofzo er in hadden.
pi_188283414
Lekker mensen die een (echte, Amerikaanse) Chevrolet rijden plagen met dat ze een ex-Daewoo rijden :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_188284729
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 15:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik heb miljoenmiljard keer liever een BX dan een Deawoo. En dan was de Espero misschien nog de minst erge. Alleen jammer dat ze nooit een motor met wat meer dan 105pk ofzo er in hadden.
Het ding was ook niet geschikt voor vakantie, veel te lange vijfde versnelling en geen kracht. Heel leuk met de caravan steile autoroute in Frankrijk omhoog kruipen. De benzine rekening van de vakantie van mijn ouders destijds was alleen al 1500 euro.
...
pi_188285936
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 17:13 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Het ding was ook niet geschikt voor vakantie, veel te lange vijfde versnelling en geen kracht. Heel leuk met de caravan steile autoroute in Frankrijk omhoog kruipen. De benzine rekening van de vakantie van mijn ouders destijds was alleen al 1500 euro.
Tering, dan heb je inderdaad heel wat benzine er doorheen gejaagd. Mijn brandstofrekening met m'n V8 is veeeel minder, maar die rijdt wel op LPG :D Zelfs op benzine zou ik denk ik goedkoper uit zijn.
  zondag 4 augustus 2019 @ 20:33:31 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188287871
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 17:13 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Het ding was ook niet geschikt voor vakantie, veel te lange vijfde versnelling en geen kracht. Heel leuk met de caravan steile autoroute in Frankrijk omhoog kruipen. De benzine rekening van de vakantie van mijn ouders destijds was alleen al 1500 euro.
Da's 900 liter brandstof, daarmee kom je met een Escalade 4000km weg.

Ik zeg; je overdrijft een beetje. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 augustus 2019 @ 20:51:15 #44
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_188288186
Mijn zwager kocht rond 2000 een gebruikte Nexia 1.5 GTX automaat van 1995. Dat was de top of the bill (qua Nexia dan). Het was een soort kermisuitvoering van de Kadett, voorzien van veel toeters en bellen, zoals airco en electrische ramen voor en achter. Voor die tijd heel wat. Alleen met die automaat reed het eigenlijk nog voor geen meter, lekker gieren bij inhalen op de snelweg.
Wat hier wordt gezegd dat de Daewoo 1.5 motor hetzelfde was als de Opel 1.6 motor klopt niet helemaal. De Nexia had echt een 1.5 (1.498 cc, 76,5 x 81,5). De Opel had 1.598 cc, (79,0 x 81,5). Iets kleinere boring dus voor de Nexia.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_188288209
Zonde dat deze verdwijnen. Heb altijd een hoog Bassie & Adriaan gehalte bij die krengen.
pi_188288686
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's 900 liter brandstof, daarmee kom je met een Escalade 4000km weg.

Ik zeg; je overdrijft een beetje. :)
Oh ja, ik heb er geen berekening op los geslagen. En ik neem aan dat de brandstof in die tijd ook nog een stuk goedkoper was. In 2003 had ik net mijn rijbewijs (en een Peugeot 205 GTi 1.9 :7 ) en toen was het volgens mij rond de 1.20 euro per liter. Dus daar zou je dan zo een 1250 liter voor kunnen kopen. Als je dan 1 op 7 rijdt haal je alsnog 8750km. Dus dan kan er zelfs een retourtje Turkije mee gereden worden :P
pi_188289382
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:51 schreef Martinello het volgende:
Mijn zwager kocht rond 2000 een gebruikte Nexia 1.5 GTX automaat van 1995. Dat was de top of the bill (qua Nexia dan). Het was een soort kermisuitvoering van de Kadett, voorzien van veel toeters en bellen, zoals airco en electrische ramen voor en achter. Voor die tijd heel wat. Alleen met die automaat reed het eigenlijk nog voor geen meter, lekker gieren bij inhalen op de snelweg.
Wat hier wordt gezegd dat de Daewoo 1.5 motor hetzelfde was als de Opel 1.6 motor klopt niet helemaal. De Nexia had echt een 1.5 (1.498 cc, 76,5 x 81,5). De Opel had 1.598 cc, (79,0 x 81,5). Iets kleinere boring dus voor de Nexia.
Zaten gewoon anderen zuigers in vermoedelijke wegens de uitstoot normen.
De regelapparate was gewoon van een gsi

Een 1.8l 8klepper van VW hadden ook allemaal door de tijd een anderen zuiger.
De motors zaten ook in diverse automerken van de vag groep

Toch bezitten ze allemaal de zelfde regelappetaat om het aan te sturen.

Zelfde als de VW V5 2.3l europe en de V5 2.5l van Amerika .
Zelfde blok anderen zuigers wegens de brandstof verhouding .
pi_188289982
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 23:51 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:

[..]

:+

De Daewoo Lanos is ontworpen door niemand minder dan Giorgetto Giugiaro https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lanos
Grappig, ik zag je OP en toen dacht ik: Goh die Lanos had eigenlijk best nog wel een toffe look (voor die tijd zeker) :P
blablablabla
  zondag 4 augustus 2019 @ 22:50:36 #49
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_188290543
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 22:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Grappig, ik zag je OP en toen dacht ik: Goh die Lanos had eigenlijk best nog wel een toffe look (voor die tijd zeker) :P
Op zich. Maar ik kan je uit eigen hand vertellen dat ie reedt als een dweil. ;)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_188291696
Ik vind een Leganza nog wel wat hebben eigenlijk.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')